3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

DOPRAVA: Je třeba utáhnout šrouby?

Jak se v posledních dnech díky nejrůznějším článkům a rozhovorům z našich sdělovacích prostředků dozvídáme, na českých silnicích loni zemřelo 565 lidí, o 63 více než předloni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 14.1.2019 13:38

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Jednou rukou řídím dost často. Občas řídím i kolenem. Řidičská praxe cca 45 let, různá vozidla, najety statisíce až milion km, bez nehody.

K. Wágner 14.1.2019 14:11

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Ano, já Vám to věřím. Ale co když takto řídí někdo s "mokrým" řidičákem, nebo jezdí teprve 2-3 roky a to po známé trase na krátké vzdálenosti, a pak se najednou vydá na štreku po dálnici?

M. Prokop 14.1.2019 18:36

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Pokud sám nemá rozum, zákon mu ho do hlavy nenabouchá.

K. Wágner 15.1.2019 8:09

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

To by se ale dalo říci o všech předpisech.

M. Sedláček 14.1.2019 11:45

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Řekl bych, že naopak vůbec netušíte, o čem mluvíte. Telefonování s handsfree nebo bez je nebezpečné úplně stejně. Jde o pozornost.

J. Lepka 14.1.2019 18:20

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

No, spíš mám pocit, pane Sedláčku, že úplně zbytečně věnujete pozornost podružnému detailu. Takže se domnívám, že jste také jen ten kancelářský odborník, bez praktických zkušeností.

K. Wágner 14.1.2019 11:46

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Píšete, pane Kříži, že jste dlouholetý odborník v silniční dopravě. Chci se tedy zeptat na Váš názor: V nové koncepci zmínky o rozestupech udávají 30 metrů při padesátikilometrové rychlosti a 50 metrů při rychlosti nad 80 km/h. Pokud jezdíte v plném provozu na území hl.m. Prahy, plném kolon, nakolik je vůbec takovýto rozestup podle Vás reálný ? A v hustém provozu na dálnici, kde jsou zúžení, je těch 50 metrů mezi všemi auty také zcela reálných ?

J. Lepka 14.1.2019 12:41

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Nejlepší odborníci jsou vždycky ti od psacího stolu. Vzpomeňte jistého Humla, to byla studnice moudrosti. Dokonce mám podezření, že kvůli trousení mouder ten pán ani neměl čas vyjet na silnici.

M. Prokop 14.1.2019 13:43

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Proč by předpisy měly být reálné?

K. Wágner 14.1.2019 18:04

Proč by předpisy měly být reálné?

Možná se někteří z nás dožijí těch autonomních aut, která budou číst všechny značky, pojedou podle nich a jenom na tempomat, takže nepřekročí nikde přikázanou rychlost, budou vždy dodržovat velký rozestup, takže budou všude za hustého provozu stejné kolony, kdy si pak pasivní řidič (či spíše už pouhý cestující) bude hrát za volantem piškvorky... Zatím je tahle vize však ještě moc daleko.

M. Prokop 14.1.2019 18:37

Re: Proč by předpisy měly být reálné?

Naštěstí daleko, nebavilo by mne to.

M. Krátký 14.1.2019 12:48

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Snad bych s vámi pane Kříži mohl souhlasit - ale spíš by mě zajímalo jak chcete zabránit surfování po displeji 20 x 20 cm se stovkami možností jak si krátit dlouhou chvíli za VOLANTEM A TAK JEN Z NUDY ZABÍT DESÍTKY OSTATNÍCH ÚČASTNÍKŮ SILNIČNIHO PROVOZU - Surfovat po tom displeji přeci není zakázáno, že ??? Hezký den všem. PS : mám kompletní ŘP od roku 1963 a děsím se dalších a dalších Hovadin ve výbavě nových aut - jezdím furt a rád - mezi 15-19. prosincem jsem byl na otočku v Istanbulu 3660 km tam a zpátky s průměrnou rychlostí 102 km / hod a spotřebou nafty 7,1 l/100 km - Octavia 1,9 TDi

V. Kotas 14.1.2019 13:09

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Jedničková ?

M. Krátký 14.1.2019 14:10

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

jo jedničková - ta poslední 74 kW TOUR

V. Kotas 14.1.2019 15:44

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Každý kdo ji má/měl, si to auto nemůže vynachválit. Každá další inovace nevedla ke zlepšení, naopak došlo ke zhoršení v některém směru.

K. Janyška 14.1.2019 9:24

Je třeba se na bodový systém vykašlat, občané nejsou děti

v mateřské školce, a přitvrdit na pokutách a trestech, samozřejmě včetně odebírání řidičských průkazů. A to podle toho, jak si člověk stojí materiálně. Milionáři každému na tisíce na pokutách kašlou... Dzp.

L. Harvánek 14.1.2019 9:41

Re: Je třeba se na bodový systém vykašlat, občané nejsou děti

Myslím si, že bodový systém svůj účel stejně neplní a vzhledem k problémům s informovanosti řidičů o stavu svého bodového konta, ba se měl zrušit. Vytvořit jakousi stupnici nebezpečnosti dopravních přestupků (tu má i současný bodový systém) a podle toho provinilé řidiče postihovat. Trest totiž má přicházet hned po spáchaném provinění. Takže podle bodového systému může řidič přijít o řidičák po několika "banálních" dopravních přestupcích, zatímco jiný s daleko závažnějšími může klidně jezdit, než jej přistihnou podruhé.

M. Sedláček 14.1.2019 11:48

Re: Je třeba se na bodový systém vykašlat, občané nejsou děti

Myslíte pokuty a tresty za "zločiny bez oběti" tak, jako je to teď? Nebo raději tvrdě trestat ty, co skutečně způsobí někomu újmu?

J. Lepka 14.1.2019 12:43

Re: Je třeba se na bodový systém vykašlat, občané nejsou děti

No vidíte milý Janyško, to je trefa. Zkuste jí nabídnou do volebního programu partaje jejímž generálním hrobařem, pardon, manažerem jste byl taková léta.

P. Kubáč 14.1.2019 9:02

Je to úplně jedno

Je přece běžné, že místní zlatá mládež, obchodníci s ženami a drogami a další lepší lidé běžně jezdí bez řidičáku ba s pravomocným zákazem řízení a policajti jim jenom salutují.

Takže vlastně je to jedno jestli vám seberou jeden bod, nebo všechny, prostě budete jezdit bez řidičáku a na orgány se budete při kontrole usmívat jako telátko.

K. Wágner 14.1.2019 7:25

Řidiči s cizí statni příslušností

Podle zveřejněné statistiky (novou neznáme)řidiči s cizí statni příslušností v roce 2011 zavinili na území ČR 5 142 nehod, tedy téměř každou čtrnáctou nehodu zaviněnou řidiči motorových vozidel. Při těchto nehodách přišlo o život 44 osob (tj. 8,3% z celkového počtu) a dalších 1 271 jich bylo zraněno (5,9 %). V rámci hlavní skupiny – řidičů motorových vozidel – zavinili v roce 2012 nejvíce těchto nehod slovenšti řidiči (téměř pětina všech nehod cizinců). Téměř za každou sedmou nehodu zaviněnou na pozemních komunikacích ČR cizinci nesli odpovědnost polští řidiči, devítina nehod šla shodně na vrub řidičům z Německa a Ukrajiny.

V. Kotas 14.1.2019 7:45

Re: Řidiči s cizí statni příslušností

Jestli to nebude i tím, že cizinci vědí jak to v ČR chodí/funguje, s postihy za přestupky. Na rozdíl od Německa, Rakouska, dnes i Slovenska.

V. Kotas 14.1.2019 7:06

Utahovat šrouby není potřeba, stačí když

budou důsledně vymáhány současné zákony/předpisy nejen policií ale i soudy. Mnohdy by stačilo, kdyby byla policie na silnicích, dálnicích vidět, hlavně na známých problémových místech.

K. Wágner 14.1.2019 7:21

Re: Utahovat šrouby není potřeba, stačí když

A o tom to je: ono by stačilo, kdyby byla policie na silnicích, dálnicích vidět.

M. Sedláček 14.1.2019 11:49

Re: Utahovat šrouby není potřeba, stačí když

Jen to ne. Přítomnost policie na silnicích riziko nebezpečné situace zvyšuje.

V. Kotas 14.1.2019 13:11

Re: Utahovat šrouby není potřeba, stačí když

Nevím jak u vás, ale já jsem vždy zaregistroval zklidnění provozu, když se objeví policie na komunikacích.

K. Wágner 14.1.2019 14:24

Re: Utahovat šrouby není potřeba, stačí když

Myslíte, že policisté bourají, nebo zapříčiní nějakou nehodu, mnohem častěji, než ostatní řidiči?

P. Jaroš 14.1.2019 15:33

Re: Utahovat šrouby není potřeba, stačí když

Samozřejmě, 13x častěji než ostatní řidiči jsou policajti účastníci nehody, a to přes to, že, jak říkáte, se v jejich přítomnosti doprava údajně zklidní... http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/jak-poznat-nebezpecneho-ridice-ridi-stribrne-auto-ma-majak-a-napis-policie/

M. Prokop 14.1.2019 13:44

Re: Utahovat šrouby není potřeba, stačí když

Vidět tam, kde je nějaké nebezpečí. Ne tam, kde se dá nejvíc vybrat.

K. Novák 14.1.2019 5:17

Podle chování řidičů na silnicích

mám dojem, že udělování pokut a odebírání bodů nijak nesouvisí se stylem ježdění. Některé sankce jsou nesmyslné (nulová tolerance alkoholu), řada pokut je udělována nezákonně (překročení maximální rychlosti na přestupek nestačí, obec nezačíná u cedule, ale až u prvního domu, plošné kontroly na alkohol jsou nezákonné). Osobně nemám pocit, že by mne jiní řidiči jako řidiče nebo chodce ohrožovali, i když někteří jezdí rychle. Policisté se občas snaží ze mne za blbosti a nezákonně vytáhnout peníze nebo mne buzerují nezákonnými kontrolami na alkohol. Dopravní nehody je třeba vyšetřovat, a to rychle a systémem padni komu padni, což se neděje. Od nehod se ujíždí, protože se to vyplatí. Psát o mrtvých na silnicích nemá smysl, když se nepíše o tom, proč zemřeli. To ale novináře nezajímá, kvůli reklamnímu ratingu chtějí jen působit na city.