14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Diskuse k článku

DOPRAVA: 180 km/h?

Volvo se rozhodlo, že ve svých autech začne nastavovat omezovače rychlosti na úroveň 180 km/h. Proč ne rovnou na úroveň 130 km/h? A co vše si ještě jeho budoucí zákaznici nechají líbit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Rádl 18.3.2019 9:12

...

Jenže pokud ignorujete pravidla zdravého rozumu, tak následky nemusíte nést jen vy, ale například cestující v autě, které nabouráte. Jsem liberálně smýšlející, ale zdravý selský rozum mi říká, že nejsem na světě (nebo silnici) sám...

H. Gene 18.3.2019 8:57

Re: Hodně hloupý Šejna

Většina ryze sportovních aut má limit nastavený kvůli jízdním a technickým vlastnostem, ne kvůli pomatenému aktivismu.

Opravdu dobrý a hlavně dospělý řidič se nepotřebuje za volantem vyřádit, ale dopravit se rychle z jednoho místa na druhé.

M. Šejna 18.3.2019 8:52

Volvo v minulém století ...

Volvo v minulém století bylo symbolem bezpečnosti a luxusu. Nevzpomínám si, že by Volvo bylo kdysi nebo i teď symbolem neomezené rychlosti.

M. Šejna 18.3.2019 8:47

hodně hloupý článek

Většina ryze sportovních vozů má omezovač nastaven na 250 km/h a nikdo s tím nemá problém. Pro limuzíny typu Volvo proto stačí 180 km/h.

Každý opravdu dobrý řidič ví, že pro skutečný sportovní zážitek z jízdy silným autem není nutné jezdit dvoustovkou. To umí každý blb. Pro sportovního nadšence je důležitější stabilita vozu, dobrá ovladatelnost, kvalitní pneumatiky, brutální zrychlení a silné brzdy.

Dobrý řidič se vyřádí na obyčejné silnici s hromadou zatáček, kde mu stačí jet maximálně 120 km/h. Lítat po dálnici rychlostmi nad 180 km/h je dobré tak maximálně pro mentálně omezené puberťáky.

Autor článku by si měl vyzkoušet projet buchlovské zatáčky nebo jízdu na Červenohorské sedlo. Tam nedosáhne na stoosmdesátku, ani kdyby jel v Porsche. Ale zážitek z jízdy ve sporťáku by tam měl i ve chvíli, kdyby řezal zatáčky stovkou.

P. Dvořák 18.3.2019 8:16

Není Volvo náhodou švédská automobilka?

To by vysvětlovalo, co se týká svéprávnosti a zdravého rozumu v rozhodování, téměř vše. I když jistý nový prvek tu je:

V dubnu 2010 koupila Volvo Cars čínská automobilka Geely za 1,8 miliardy dolarů.

Což je ovšem tak jaksi z bláta do louže.

R. Langer 18.3.2019 6:12

Re: Proč auta? proč ne letadla?

To je dobrý nápad. Tou mohl z fleku letět ten politický kretén za tou ekologistickou blbkou. :-)

J. Nový 18.3.2019 5:37

Proč auta? proč ne letadla?

Copak letadla nemají emise? Copak nemohou létat pomaleji? Je vzducholoď ekologičtější než letadlo? je. Tak zakázat letadla a zpět do vzducholodí.

E. Alter 18.3.2019 5:01

To ale bylo v minulém století...

Čech na lodi potkal půvabnou skandinávskou blondýnku. On se jí také líbil a slovo dalo slovo. Tři dny si vyměňovali něžnosti i genetické informace, když se Čech zacítil unavený a navrhl: "Finiš?" A dívka odvětila: "No, Swedish!" A jelo se dál.

Tenkrát ještě Volvo bylo, jak má být