28.5.2024 | Svátek má Vilém


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza, přírodovedec 5.9.2007 11:00

Re: Re: pozor na demagogii

1/ vliv lesů na celkovou bilanci skleníkových plynů je komplikovaný, podle některých výpočtů jich stromy dokonce vyrábějí více, než fixují

2/ astma a další alergie nezpůsobuje znečištění životního prostředí, ale (nejspíš) přehnaná hygiena v raném dětství a nedostatečné vystavení imunogenům, např. parazitům. Prostě nemáme u obýváků stáje a málokdo dneska chytí škrkavku...

Já bych ekologii nechal na pokoji a to rozhodnutí bych  nechal na ty klánovické... 

Anežka 5.9.2007 11:10

Re: Re: Re: pozor na demagogii

vy si dělejte co uznáte za vhodné, já taky a doběhněte si pro Nobelovku, když víte na rozdíl od lékařů, co způsobuje astma, není nad takové všeznalé brouky pytlíky, vy mi budete radit jako astmatičce, co mi dělá dobře a co ne ;-€

N.A. 5.9.2007 11:18

Re: Re: Re: pozor na demagogii

No, ne demagogii pozor, ale z opacne strany.

Zaprve, klanovicti uz si rozhodli - ve volbach. Kdo byl pro golf, propadl. Jenze ono se nejedna jen o ty klanovicke. Takto rozsahly les ma vliv na podnebi v cele oblasti. Nedovedu si predstavit jedine evropske velkomesto, ktere by nechranilo lesy ve svem okoli.

Zadruhe, s tim astmatem nastesti nemate pravdu. Podivejte se na statistiky vyskytu respiracnich chorob v rekneme severnich Cechach, jiznich Cechach a v Praze.

Zatreti, s vlivem lesu na bilanci sklenikovych plynu je to proste: dokud les roste, prijima CO2. Pokud strom spalime, CO2 opet uvolnime. Ono totiz uhlik z pudy dost dobre prijimat nelze.

Honza, přírodovedec 5.9.2007 11:36

Re: Re: Re: Re: pozor na demagogii

Klid, já neargumentuju pro golf, já bych to opravdu nechal na místních. Jestli už ve volbách rozhodli, jak píšete, je hotovo a není co řešit.

Jen pár věcných poznámek:

-s vlivem lesů na bilanci skleníkových plynů to vůbec není prosté. Stromy produkují CO2, i když rostou, to je právě ten problém, a spočítat celkovou bilanci není triviální

-nemluvil jsem o respiračních chorobách, ale o alergiích. Takřka určitě nesouvisejí se znečištěním, ale mají složitější příčiny. A´t si Anežka chodí, kam chce, když jí to dělá dobře, ale ať neargumentuje ekologií v komunálním sporu

N.A. 5.9.2007 12:00

Re: Re: Re: Re: Re: pozor na demagogii

K bilanci sklenikovych plynu: samozrejme ze strom produkuje CO2, nebot dycha jako kazdy jiny zivy organismus. Ve dne prevazuje fotosynteza, v noci dychani. To nas ucili tusim uz na zakladni skole. Nicmene protoze zadna rostlina neprjima uhlik z pudy, je podstana cast jeho hmotnosti tvorena CO2 prijimanym ze vzduchu.

Co se alergii tyce: srovnejte si jejich vyskyt v jiznich Cechach a v Praze. Ta cisla mluvi za vse.

Ohledne mistniho referenda: mistni maji jasno. A hole ruce. Mistni urady bohuzel nemaji pravomoci, jak podobnym najezdum investoru zabranit. Proto je treba presvedcit ostatni obcany prahy potazmo magistrat, ze klaniovicky les je i jejich zalezitost. Obrazne receno, vsichni dychame stejny vzduch.

Problem je v tom, ze moviti investori maji prostredky pro - rekneme - 'dodatecnou motivaci', takze statni urednici, kteri jeste vcera byli proti najednou zazracne neshledavaji na projektu nic spatneho. Pokud ma Klanovicky les prezit, musi se z naj stat vec verejna.

Apropos, objem financinich prostredku v cele akci naznacuje, ze golfove hriste nemusi byt konecnym cilem investoru, ale jen fintou jak ziskat potrebna razitka a vyjimky. Golf - vzhledem ke konkurenci nove vznikajich hrist a poctu hracu - neni az tak lukrativni zalezitosti. Takove zalesnene parcely na vystavbu rodinnych domku, navic nakoupene za symbolickou cenu lesni pudy, to by byl vejvar!

honzak 5.9.2007 13:53

Re: Re: Re: Re: Re: pozor na demagogii

Kdyby všichni přírodovědci byli jako Vy, byl by tu skutečně zemský ráj. Ale oni nejsou.....

Ty melounistické kecy různých Anežek a trokavců mě opravdu s/rou. Uzurpovali si právo do všeho kecat a zároveň nemít ani zbla odpovědnosti za svoje kecy a činy.

O golfu v Klánovicích si myslím, že jde o "směrovou štolu". Tunel v plném profilu se začne kopat tak za 4 roky.

N.A. 5.9.2007 11:41

Re: pozor na demagogii

No, problem je, ze prvni republika na ochranu prirody kaslala, doslova. Opravdu se chceme vratit o 70 let zpatky? Co takhle treba zrusit cisticky odpadnich vod, filtry na kominech a v domacnostech znovu topit hnedym uhlim?

Pobyvam v zahranici dost casto na to, abych mohl zpdpovedne potvrdit. Nikde v Evrope ani v USA nenajdete velkomesto, ktere by si nechranilo posledni zbytky lesu ve svem okoli.

S tou ochranou luk a mokradu: z teoretickeho hlediska mate pravdu. Ale porovnejte si, o kolik snizuje hluk a prasnost les a louka. A popremyslejte, proc si kazdy, kdo si to muze dovolit, stavi svuj domek v blizkosti lesa, nikoliv zamokrene louky. 

Vlad 5.9.2007 11:48

Re: pozor na demagogii

Mýlíte se, Honzo. Nikoliv od raného středověku. Jen od konce 18. století. Tedy od doby, kdy se začaly lesy likvidovat na palivo ve prospěch prosperity a zisků :-)

Hřiště tam nebylo. Aspoň ne  dokončené hřiště, píše se v textu, který komentujete.

Petr, návštěvník 5.9.2007 13:45

Re: pozor na demagogii

Máte pravdu, golf byl v lese slavný od protektorátu. To se tam dokonce hrálo i mezinárodní mistrovství. Otevřeli ho podle ale podle Webových stránek investora v srpnu 1938, takže stihli poslední dva měsíce existence první republiky, ale ho nikdy ho pak nedostavěli..

Nevim však, kde jste to byl? Pokud si dobře rozumíme, a golf bolševik, jak píšete zalesnil v roce 1952, pak tam stojí 2007-1952=55, tedy padesátipětiletý náletový hájek? Píšete, že jste přírodovědec, tak my vysvětlete, proč je veliký kus toho to čemu říkáte náletový hájek součástí Natuta 2000?

Take jsem myslel, že Natura 2000 je mezinárodní projekt ochrany vzácných lokalit. Takže bych to tak jasně neviděl jako tema pro lokální debatu pár starousedlíků. Ale třeba se pletu.

Možná Vás jako přírodovědce taky překvapí, že součástí prostoru je vzácný mokřad, jehož ochrana se připravuje. Ten by měl prý být přebudován na rezervoár vody a sloužit jako zdroj vody do závlahového systému. Možná že byste si tam měl zajít doopravdy, ale ne na golf. Jako přírodovědec.

To s tím středověkem máte ověřené?  Myslíte že kroniky píšící o mistech poktytých "neprostupnými hvozdy" byly blábol? Víte, že se lesy dokonce nesměli tehdy kácet proto, aby chránily hranice panství? A ty les byly opravdu husté. Ale chápu, že mi obratem pošlete kvalitní agenturní letecký snímek z roku 1128, takže další diskuse asi bude bezpředmětná.;-)

TygřiceWoods 5.9.2007 21:20

Re: pozor na demagogii

Napsal jste to hezky, je to tak. A je s podivem, kolik lidí tady v diskusi se vážně neorientuje a skáčou na špek prvoplánovým roztleskávačům (tím myslím autory jednostranného článku). Stačí zahrát trochu na strunku ekologie, trochu na strunku závisti a nevraživosti vůči (hypoteticky) bohatým - a výsledek se dostavuje :-/

ptakopysk 5.9.2007 10:24

Jenom malinkatej přípodotek

golfové hřiště asi nebude jenom krásnej trávníček. Bude to taky brutální množství chemie, aby ten krásnej trávníček byl bez plevele, brutální množství vyplácaný vody, aby ten trávníček byl v parném létě pěkně zelenej, brutální množství vypálenýho benzínu na to, aby ten trávníček nepřerost povolených X centimetrů a to všechno místo 16 hektarů skoro bezúdržbovýho lesa. Dobře tak... 

aljav 5.9.2007 10:29

Re: Jenom malinkatej přípodotek

 podle výzkumu, mají pravidelní hráči 16* vyšší výskyt rakoviny kůže, plic a krve. A to ďíky chemii používanou na trávník ! Protože mají pořád čumáky kousek od těch svinstev. Na údržbu golf.hřišt se používá několikanásobně více pesticidů a pod., než v zemědělství

ptakopysk 5.9.2007 10:44

Re: Re: Jenom malinkatej přípodotek

jednu "výhodu" bych viděl. Zredukuje se počet zajíců v dané lokalitě. Zajíc je totiž ze své podstaty blbec. On pořád chodí na pastvu na jedno místo.   No a když si vybere flek, který je postříkaný nějakým svinstvem, on to nepozná a chodí tam tak dlouho, až nakonec chcípne na otravu. ;-(

(Naopak srnčí místa střídá a otrava mu nehrozí. Myslivecká sdružení se tedy nemusí zaobírat nějakými mrňavými prevíty, kteří nakonec ani nestojí za ránu a mohou střílet srnčí, kterého je všude habakuk, které nevyžaduje nějakou extra péči přes zimu a do kterého se trefí i poloslepý dědek. )

Johny 5.9.2007 10:29

Re: Jenom malinkatej přípodotek

přesně tak a taky nové parkoviště a silnice plná vozidel, které budou v lese rušit a smrdět.

jk 5.9.2007 16:21

Re: Re: Jenom malinkatej přípodotek

Nakonec největší kšeft bude z vozítek, kterými se golfoví sportovci budou pohybovat po hřišti.

aljav 5.9.2007 10:24

já myslel že už to zakázali !

 v TV byl o tomto hřišti a Klánovickém lese nějaký pořad, a co tam předváděli zástupci investora, to byl hnus a ubohost!  jenže se bojím, že zvítězí zase peníze ! Ach jo !

Honza 5.9.2007 10:00

Zastupitelé Újezda nabízeli investorovi zdarma pozemky polí na výstavbu hříště

ale odmítl, takže tam jde o něco jiného. ODS se vyjádřila ústy zastupitele Janečka ve včerejších zprávách tady http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/04.09.2007/207411030910904-18:00-1-vecernik-z-cech.html?index=98814 takto: "Byl jsem se tam podívat, je to tam nádherné a je škoda, aby tam byl JENOM les." Co k tomu dodat?

aljav 5.9.2007 10:25

Re: Zastupitelé Újezda nabízeli investorovi zdarma pozemky polí na výstavbu hříště

 jenom les ? No to je síla !

honza 5.9.2007 21:48

Re: Re: Zastupitelé Újezda nabízeli investorovi zdarma pozemky polí na výstavbu hříště

Libilo se, tak posilam dalsiho odeesaka

http://video.google.com/url?docid=4496322439103276719&esrc=sr1&ev=v&q=ODS%2Bkapitalismus&srcurl=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DPmYlb5JeZq8&vidurl=%2Fvideoplay%3Fdocid%3D4496322439103276719%26q%3DODS%2Bkapitalismus%26total%3D1%26start%3D0%26num%3D10%26so%3D0%26type%3Dsearch%26plindex%3D0&usg=AL29H23ZqCSwCu4H0FgexIySKvuG-_3bBg

Pavel Roušar 5.9.2007 11:48

Aby se to panu Janečkovi nevrátilo ...

Na internetu je báječné, že má paměť. Pamatuje si to hezké, kdo co řekl, ale také  řadu nesmyslů, které někdo vyřkl.

A až příště budou volby do zastupitelstev, ne veřenost, ale protikandidáti si tyto informace najdou a veřejnosti znovu předloží. A to je na tom prima. Nemusíme se totiž rozhodovat podle slibů, ale podle výsledků jejich předešlé práce.

Každý zastupitel, který bude o Klánovickém lese hlasovat, na internetu automaticky zveřejní svou volbu. I tu si Internet bude pamatovat. Nechť se pak každý rozhodne sám za sebe, zda ten či onen zastupitel zastupoval jeho zájmy dobře a splnil sliby, které slíbil. Zelený pás kolem Prahy by byla úplná blamáž, pokud bychom na jedné straně les dosazovali a na druhé stejný káceli. Věřím, že si to uvědomí i pan zastupitel Janeček.

P.S. a nevěřím, že pan Janeček zastupoval zájem ODS. Doufám, že to byl jeho osobní názor.

Joob 5.9.2007 14:54

Re: Zastupitelé Újezda nabízeli investorovi zdarma pozemky polí na výstavbu hříště

Dodat lze jenom to, že to skvěle charakterizuje obecného člena ODS a podstatu jejich myšlení. A zavinila to sociální demokracie a komunisti obecně. V Čechách se opravdu peníze (tj. ti "za vodou") nesnášejí s lidskostí, rozumem a rozhledem (IQ je dost ošidné hodnocení, netrvám na jeho výši)

Luděk Šnajdar 5.9.2007 9:25

Hřiště v lese

jsem viděl letošní léto v Holandsku. Zatím jsem moc golfových hřišť neviděl, ale to holandské bylo to nejhezčí. A to mají v Holandsku tak málo lesů, že do některých vybírají vstupné. P.S. kdo prohlásil golf za snobský a pro pracujícího člověka nevhodný? Kdo si to myslí i dnes?

aljav 5.9.2007 10:26

Re: Hřiště v lese

 golf není sport ! jestli někoho baví tato "zábava důchodců a snobů", je to jeho věc, já také nikomu nevnucuji své koníčky. Ale v okolí Prahy je již tolik hřišt, že absolutně nechápu, proč by se mělo kácet 10% nádherné lení lokality !

N.A. 5.9.2007 11:26

Re: Hřiště v lese

Vojin Kotas ma dotas. A to v tom Holandsku vzali vzrostky les, pulku z nej vykaceli a ze zbytku udelali hriste?

A nebo to bylo opacne? Investor zalesnil cast v holandsku silene draheho pozemku aby vzniklo hezci hriste?

Kupodivu to neni totez. Strom na okraji lesa je vzrostly tak aby prezil, kdyz se do nbej opre vychrice...

Luděk Šnajdar 5.9.2007 12:21

Re: Re: Hřiště v lese

Ty stromy byly tak vysoké, že tam asi byl nejdříve les a pak hřiště (vzrostlé jehličnany na písčité půdě jako např. v okolí Staré Boleslavi

N.A. 5.9.2007 12:54

Re: Re: Re: Hřiště v lese

Jestli byly drive stromy nebo les nepoznate podle vysky. Je treba se podivat, jak je strom rostly. Strom, ktery vyrostl alespon z casti na volnem prostranstvi ma vetve az k zemi. Strom, ktery zbyl po vykaceni pruseku je ma pouze ve vysce. Jednak to vypada osklive, jednak je takovy strom nebezpecny pri vichrici neb 'neni staven' na takove zatizeni, jakemu jsou krajni stromy vystavene.

Apropos, zrovna v Klanovicich si to letos zjara vyzkouseli. Postavili tam za bolsevika ve vzrostlem lese par cinzaku, no a nekolik takto oslabenych stromu se jim skacelo rovnou mezi domy. Vzrostly les vesmes preckal beze skod. Vzrostle stribrne smrky mezi vilkami taktez. Co padalo byly stromy, ktere vyrostly ve vysokem lese a pak zustaly stat osamocene na stavebnich parcelach.

jk 5.9.2007 16:13

Re: Re: Re: Re: Hřiště v lese

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lze to zdůvodnit i fyzikálně.

A vykácené prúseky ? Opravdu nic atraktivního.

honzak 5.9.2007 8:46

golfových hřišť

je jak nakakáno. Některá jsou smysluplná (Bráník, záplavové území), jiná jsou těžká snobárna (Karlštejn). To z "A".

Ekologisté se svojí dikce nezbaví a budou se stále snažit lidi oblbovat svými mantrami. 40 let starý les je pěkný, ale žádný zvláštní klenot z hlediska přírodovědného to není. To za "B".

Shrnutí - nekácet, ponechat všeobecně rekreační funkci. Nevalit lidem klíny do hlavy.

Hmmm 5.9.2007 9:45

golfových hřišť

Kdyby si odpustili ty dodatky a rekli, ze proste chteji les, protoze i ten je potrebny k zivotu nic nereknu. Takhle si neodpustim komentar. Ale ten les bych tam asi nechal, moc jich v Praze nemate.

Jirka Novotný 5.9.2007 8:09

Nic proti Klánovickému lesu

Samozřejmě nemám nic proti Klánovickému lesu, golfové hřiště považuji jen za strojek na vydělávání peněz, který hyzdí krajinu jen o něco méně než větrné elektrárny. Ale ten styl článku , ten je úžasný. Je třeba bojovat o každý strom, dnes je daleko více exhalací než dříve atd. To jsou z odpuštěním tendenční kecy, kdy i já mám chuť vzít do ruky pilu:-)

A abych si tak trochu rýpnul do Pražáků, každý z vás chce bydlet pokud možno ve vlastním domku, které se pak ve formě sídlišť naležato rozlízají po okolní krajině jako ošklivá plíseň. A když mezi těmito ohavnostmi na drahých parcelách náhodou zbyde kus lesa je třeba ho chránit a zakázat majiteli aby na něm taky trochu vydělal, protože by lidi neměli kam venčit svoje psy, že:-)