19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

DEZINFORMACE: Ten boj nelze vyhrát

Vede-li tudíž stát plošný boj proti nim, zahrne do něj všechny složky: od cizích vlád či zdejších kolaborantů až po mašíbly (akronym pro magory, šílence a blby), užitečné idioty či jen nekonformisty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 29.9.2023 17:59

"... Možná už za tři až pět let si budeme moct být jistější, jestli je to opravdu velká změna trendu. ..."

Komentář

Do té doby, tj. do 3-5 let, je to jenom jakási klamavá desinformace?

Cituji dnešní zprávu na Seznam.cz:

Vzbudili jsme ledového obra? Minimálně už nespí klidně, říká vědec

„Dá se říct, že dosud byla v příběhu globálního oteplování ‚pozadu‘. Teď to vypadá, že už na ni došlo,“ říká v rozhovoru pro Seznam Zprávy o Antarktidě a její rekordně malé ploše mořského ledu americký vědec Walter Meier.

L. Novák 29.9.2023 16:07

Ty jsi dávno profláknutý RUSKÝ ;-O TROLL - VYTRUBOVAČ RUSKÉ PROPAGANDY...Rv S tebou není o čem diskutovat.

M. Zasazabanovaný 29.9.2023 14:16

L. Novák: Vaša boľševicky nenávistná morálka vám očividne nedovoľuje akceptovať základné pravidlá demokracie - rôznorodosť názorov, toleranciu a rešpekt k inému názoru. Ba dokonca vám zabraňuje premýšľať a vecne, argumentačne reagovať.

L. Novák 29.9.2023 12:38

Je to jako boj s lidskou blbostí... Nelze jej vyhrát, ale je nutné jej neustále vést. Viz EU/EK a Green Deal. :-) R^

L. Novák 29.9.2023 12:34

DEZINFO RUSKÝ TROLL ZE SLOVENSKA JEDE na plné obrátky... ;-D

M. Grundmann 29.9.2023 11:07

Máte pravdu v tom, že hovořím pouze sám za sebe. Rozhodně nešířím něčí cizí myšlenky. ;-D

O. Vašíček 29.9.2023 10:55

Bojovat proti dezinformacím lze jediným způsobem.

Aby vláda mohla bojovat proti dezinformacím, musí sama podávat jen pravdivé a důvěryhodné informace. Musí být důvěryhodnou autoritou. Nesmí zamlžovat a ani zpochybňovat informace, které ji nevyhovují. Pokud chce nějakou informaci vyvrátit, musí to být jasnými a ověřitelnými fakty.

Takže nelze vyhrát. ;-)

M. Zasazabanovaný 29.9.2023 10:32

Dekana Právnickej fakulty Univerzity Komenského Eduard Burda:

Burda neverí, že dezinformácie sa dajú vyšpecifikovať v zákone tak, aby to nebolo zneužiteľné.“Zásadne varujem pred rozširovaním trestného zákona z hľadiska postihovania slobody slova.”

“Nepriestrelná právna definícia dezinformácie sa reálne urobiť nedá,” odpovedá Burda. Jedným z problémov je, že kadekto môže protinázor subjektívne označiť za dezinformáciu. Žitná upozornila, že tu stále máme samozvané organizácie, ktoré označujú dezinformátorov a niet pred tým obrany. A Burda dodáva, že ak sa šírenie dezinformácií zakotví v práve ako trestný čin, bude to ešte väčší problém. “Ja sa netajím tým, že som bol podporovateľ očkovania,” hovorí Burda, “dal som si dve dávky a následne som mal veľké zdravotné problémy. A preto, že toto poviem budem dezinformátor?”

Ústava definuje manželstvo ako zväzok muža a ženy. Ale ak uzákonime právo zmeniť pohlavie prostým vyhlásením, táto ústavná definícia sa dá ľahko obísť. Ak sa jeden z homosexuálneho páru prehlási za opačné pohlavie, môže vstúpiť do manželstva s tým druhým bez toho, aby niečo porušil. Ústavná definícia manželstva by uzákonením práva meniť pohlavie prostým administratívnym úkonom stratila svoj zmysel.

https://www.hlavnespravy.sk/doba-sumraku-slobody-slova-aj-pokusy-o-cenzuru/3273526

M. Zasazabanovaný 29.9.2023 10:28

Boj proti "dezinformáciám" trestnými postihmi, či ostrakizovaním = boj proti slobode slova.

L. Novák 29.9.2023 10:06

Melete ruskou propagandu pořád dokola. Ta zmatenost je vidět i v jiných tématech, proto jsem vás ze seznamu Putinových hlasatelů vyřadil.

L. Novák 29.9.2023 10:03

Až budete šířit ruskou propagandu, máte velklou šanci na zařazení do seznamu. Jinak ani náhodou. Ani za úplatek... ;-)

M. Zasazabanovaný 29.9.2023 8:25

A ochotní prisluhovači totalitného režimu, vytvárajúci zoznamy nepohodlných osôb.

M. Zasazabanovaný 29.9.2023 8:23

Inteligentný človek - z čoho vás, L. Novák, "neobviňujem" ;-D, chápe, že v každom webe sa nájdu nepravdy. Môžu byť úmyselné i neúmyslené. Kto určí, čo je dezinformácia a čo iba omyl, nepravda? Nejaké Mnisterstvo pravdy? Či "odborníci", ktorí tvrdili, že mRNA vakcína ostáva v mieste v pichu, že preočkovanosť vytvorí stádnu imunitu (a teda očkovaný nebude šíriť covid), či to, že SarS-CoV2 je prírodný vírus z netopiera? Všetko sa to ukázalo ako dezinformácie, ktoré šírili fakestreamoví stúpenci "potierania dezinformácií" - katogória ľudí s boľševicko-totalitným zmýšľaním, ako máte aj vy, L. Novák.

V spoločnosti, ktorá akceptuje slobodu slova, má človek právo povedať svoj názor bez rizika postihu zo strany vládnej, alebo inej moci. Má právo hľadať pravdu v diskusii, má právo mýliť sa. Má právo aj trvať na svojom omyle.

Každý, kto používa voči ľuďom cenzúru za názor, či už umlčovaním, vypínaním, trestným stíhaním alebo znevažujúcim nálepkovaním (ruský trol, chcimír, dezolát, hoaxer...) dokazuje, že nemá argumenty, nemá pravdu, a preto sa snaží iný názor umlčať.

Ale nikto nemá právo človeka umlčiavať kvôli názoru. To je totalitná cenzúra.

Každý, kto vytvára zoznamy "nepohodlných" osôb, "hoaxeov", "putinovej piatej kolóny", "imperialistických revanšistov", "triednych nepriateľov", "Židov a ich pomáhačov" a podobne, je mentálnym nastavením fašisticko-boľševický udavač, slúžiaci totalite v akejkoľvek dobe a podobe. L. Novák je toho jasným a názorným príkladom.

T. Hraj 29.9.2023 8:23

Dezinformace imoho neděsí, pane Petráčku. Z čeho ale běhá máz a co vyvolává temné vzpomínky je tzv. boj proti nim, zejména je-li veden státem.

T. Hraj 29.9.2023 8:17

Už podruhé jste mě vynechal, pane Nováku. Budu si na vás stěžovat u DIE komise na nedostatek inkluze!

M. Grundmann 29.9.2023 8:17

Dokonce ani Vojenské zpravodajství ČR nevidí žádnou imperiální politiku Ruska, pouze vidí nezápadní země snažící se vymanit z vlivu Západu.

M. Grundmann 29.9.2023 8:15

Jenomže takto vidí situaci jenom několik málo zemí ve východní Evropě. Celý zbytek světa včetně západní Evropy i samotného poradce Zelenského Oleksije Arestovyče vidí tento konflikt jako válku za rozšíření NATO o Ukrajinu. A tuto politiku rozšiřování NATO na východ vedou USA, nikoliv Rusko. Zbytek světa vidí tuto válku jako boj o posílení velmocenského postavení USA ve světě.

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/poradce-zelenskeho-predpovedel-pred-lety-krvavou-valku-z-rus/r~a0299166a38e11ec87d40cc47ab5f122/

L. Novák 29.9.2023 8:13

Jako TYPICKÝ PŘÍKLAD DEZINFORMACE = ZÁMĚRNÉ LŽI uvádím čerstvý příspěvek jednoho člena výše uvedené Putinovy páté kolony - "F. Navrátil". Lež je zcela zřejmá a snadno prokazatelná:

https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/wir-schaffen-das-zavreme-hranice.A230927_222855_p_cirkus_nef/diskuse?vlakno=118773041

M. Zasazabanovaný 29.9.2023 8:11

L. Novák: Iba mentálne handicapovaný jedinec potrebuje od fakestreamu (de)mentálnu pomôcku, čo je dezinfoweb. :-)

Inteligentný človek - z čoho vás, L. Novák, "neobviňujem" ;-D, chápe, že v každom webe sa nájdu nepravdy. Môžu byť úmyselné i neúmyslené. (Také twitter files - oficiálne priznaná cenzúra odborných informácií o c19 a o mRNA vakcínach, fakestreamové tvrdenia o "stádnej imunite", bezinfekčnosti a nemožnosti ochorieť po mRNA vakcínach, napríklad.)

L. Novák 29.9.2023 8:09

Jenomže tu politiku vytváří primárně RUSKÝ imperiální totalitní režim pod vedením Putina. A vy mu svými ;-O "závěry" jdete systematicky "na ruku"...Rv!!

M. Grundmann 29.9.2023 1:27

Já nehájím něčí zájmy, ale snažím se vysvětlit, co se děje. Ostatně si myslím, že naše současná politika není v našem národním zájmu. Ani v ukrajinském či ruském národním zájmu. Současná politika není v zájmu nikoho. Je to nesmyslná politika.

J. Majzlík 29.9.2023 0:24

Přikláním se k výroku p. Tkadlece z 8:49, kterým je názor definován jako subjektivní, neuchopitelný pocit nebo představa, získaná vlastními prožitky nebo omylem. Absolutní hodnotu pravdivosti nebo lživosti názoru nelze proto objektivně stanovit, většinou je však možno míru jeho věrohodnosti konfrontovat s nezpochybnitelnými fakty. Lze však pozorovat, že se dnes v oblasti společenských (někdy i přírodních) věd velmi často nedosahuje smírných výsledků.

Samotné vyjádření názoru je z jeho definice v demokratické společnosti beztrestné, což bylo však mnohokrát v minulosti zneužito a následně se stalo příčinou jejího zhroucení. Přesto by snahou lidovlády, prvořadým úkolem mělo být opětné dosažení stavu, zaručujícího, že rozpory mezi názory veřejnosti na obecné záležitosti a reálným stavem věcí budou udržovány na únosném minimu.

L. Novák 29.9.2023 0:10

Dezinformace je prokazatelná lež. !! A podívejte se pod Neffův úvodník, kolik takových lží tam, ale i pod jiné články napere tahle Putinova pátá kolona, z níž první zhruba polovina má charakter "DEZINFORMAČNÍHO Putinova KOMANDA":

Putinova prolhaná dezinformační PÁTÁ KOLONA aktivní na NP nejenom v posledních týdnech:

L. Kolman , V. Zadák , M. Varadinková , P. Odložil = P. Dachmeister , A. Renjascu , J. Krejčová , J. Černý , P. Černý , D. Černý , J. Červený , P. Spáčil , V. Čermák , J. Novak , I. Pávek , Z. Linda , K. Filip , V. Pavelka , F. Pavelka , O. Vorálek , V. Kuhaj , L. Beneš , L. Zídek , P. Brich , K. Nový , J. Drobný , D. Hubáčková , J. Karza , I. Kučerová , R. Sorge , J. Rybník , P. Pepax , J. Rejzek , A. Jaroš , P. Boublíková , P. Boleloucký , J. Vlček , J. Sedláček , J. Pšenička, P. Brecík , K. Křivan , F. De Winter , Z. Babek , A. Teply , M. Hoblík , J. Kratochvíl , M. Boháček = M. Zasazabanovaný, J. Kostelanský , J. Krásenský , L. Hančar , R. Langer , R. Gramblička , P. Nešvara , F. Navrátil , S. Vozka , V. Šťastný , V. Damec , P. Zeman , R. Lávička , J. Blahová , J. Dvořák , D. Laurencikova , J. Bárta , P. Vychodil , J. Fialová , V. Machálková, T. Kubín , V. Němec , J. Tulejová , I. Hermanek , F. Pokorný , O. Kaucký , S. San , Z. Grabec , J. Vrška , D. Rakous , L. David , B. Liborek , S. Ševeček , J. Trubač , J. Hanzal , F. Žůrek , E. Hlinovský , M. Šejna , R. Vacek , V. Podracký , M. Malovec , A. Mohela , M. Moravcová , K. A. , P. Vavruch , J. Uher , R. Woloszczuk , O. Seliger , I. Teren , Š. Hašek , R. Nešpůrek , P. Kozelský , L. Svoboda , ...

L. Novák 29.9.2023 0:03

Kterí "informace" máte konkrétně na mysli? Ty ze Sputniku a jeho klonů? ;-)

L. Novák 29.9.2023 0:01

ANO, to může být pravda. ;-)

L. Novák 28.9.2023 23:59

Měl byste si vybrat, co chcete hájit. Právo Ukrajiny bránit se RUSKÉ AGRESI, nebo vytrubovat RUSKOU PROPAGANDU. Mám dlouhodobý dojem, že vy hlavně šíříte ruskou a protiamerickou propagandu. Rv!!

M. Grundmann 28.9.2023 23:19

Co je vlastně dezinformace, když má veřejné mínění v různých zemích úplně jiný pohled na mezinárodní situaci ? Právě jsem poslouchal pořad v jedné z hlavních francouzských rozhlasových stanic. Zcela otevřeně se tam kritizuje zahraniční politika Polska a pobaltských zemích, které zaslepené svou záští vůči Rusku zatáhly celou Evropu včetně Francie do naprosto zbytečného konfliktu s Ruskem. S Ruskem, které nikoho neohrožuje a které pouze reaguje na zradu Západu, který mu slíbil, že se NATO na východ nebude rozšiřovat.

Tento názor, který převažuje na celém světě, je u nás oficiálně dezinformací. A opačný názor, který zastává pouze několik zemí východní Evropy včetně České republiky, je oficiální pravdou. Přitom i Vojenské zpravodajství ČR popisuje situaci jako zbytek světa, pouze naše sdělovací prostředky neustále živí náš vlastní východoevropský narativ o ruské rozpínavosti a o obranném charakteru dnešního NATO.

P. Han 28.9.2023 21:44

Jo, Sputniknews má informace nej... nej... jo, nejsputnikovatější. ;-D

J. Jurax 28.9.2023 20:07

Mýlíte se ;-D

J. Jurax 28.9.2023 19:46

A blbne jim už hezky dlouho ;-€