17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

DEZINFORMACE: Mylný názor do společnosti patří

Kontroverze však budí mnohé pokusy, jak s dezinformacemi vlastně bojovat. Převážně negativní reakce v Česku vyvolal např. nedávno uniklý návrh legislativy zaměřené na boj s dezinformacemi

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 11.1.2023 17:12

Lež není názor. ;-) Tím nevylučuji, že pár idiotů začne LEŽ zkopírovanou odněkud z dezinfo webu vylepovat systematicky po Internetu jako svůj "názor". To je na NP v komentářích zcela běžné a denně to máme možnost sledovat.

L. Novák 11.1.2023 17:05

Nemá. Tady je citován výrok zcela vytržený z kontextu (což je pro místní dezinformátory typické).

Celý kontext je obsažen v článku a videozáznamu rozhovoru:

https://www.denik.cz/z_domova/k-dezinformatorum-patri-spd-a-okamura-osobne-rekl-petr-fiala-20231020.html

Tam už je zcela zřejmé, co tím autor myslel a v jakých souvislostech byl onen výrok vystřižený ze souvislostí vyřčen. Což úplně staví na hlavu poukazování místní dezinformační Putinovy kolony na Fialovu údajnou snahu o zavedení cenzury...

Psal jsem o tom níže, ale dezinformátoři se cpou (časově) na začátek komentářů, aby to, co už vyvrací jejich blábolení v dřívějších příspěvcích, bylo potlačeno... :-)

P. Diviš 11.1.2023 16:56

Ano, zveřejňoval články obou názorových stran. To pokládám za docela užitečné.

P. Diviš 11.1.2023 16:54

Má to pí Perknerová nějaké zmatené.

L. Novák 11.1.2023 16:53

Vy jako typická dezinformátorka na NP si ráda vymýšlíte nesmysly. Psal jsem o konkrétních článcích, kde se dá velmi snadno dokázat, že autoři lžou nebo píšou naprosté hlouposti. ;-)

P. Diviš 11.1.2023 16:48

Takhle napsané to celkem sedí, ale dokázat to v konkrétním případě je dost fuška. Hlavně ten úmysl.

L. Novák 11.1.2023 16:48

Nemáte v tom trochu chaos? :-P Pak se nedivím, že jste ze skutečných dezinformací úplně mimo.

J. Roškota 11.1.2023 16:40

Masaryk se silně angazoval ve všem co považoval za lživé a nesprávné. Spor o rukopisy, Hilsnerova aféra napriklad z dnešního pohledu dezinformacni kampaně.

Churchill na druhou stranu přiváděl své oponenty v parlamentu k šílenství tím že si vymýšlel fakta aby podpořil své záměry tedy šířil dezinformace.

Ś. Svobodová 11.1.2023 16:19

To nebude soudruh. Mám za to, že je to něco jako boot, nebo konverzant AI (Umělá inteligence), co ruší VLÁKNO (LNOVÁK) ;-D

Ś. Svobodová 11.1.2023 16:15

Jistě máte v databázi znalostí metodiku hodnocení vypracovanou vašimi elfy. Tak že víte, že se nezabývá některými články, ale celkem.

Ś. Svobodová 11.1.2023 16:08

11.01.2023 Ministerstvo vnitra připravuje dvě nové právní úpravy — návrh zákona na blokaci online obsahu ohrožujícího národní bezpečnost a bezpečnostní zájmy státu a návrh doplnění trestního zákona o trestnost záměrného šíření dezinformací směřujících k ohrožení demokratického charakteru státu nebo bezpečnostních zájmů státu.(pozn. viz denifice EK)

Ś. Svobodová 11.1.2023 16:08

2.12.2022 „Úkolem vlády určitě není zavádět cenzuru a já bych byl první, kdo by se proti tomu postavil... je pořeba čelit nepřátelské hybridní válce... Neděláme to tím, že bychom někoho omezovali, že bychom něco zakazovali,“ zdůraznil Fiala.

Ś. Svobodová 11.1.2023 16:08

17.10.2022 "...lidé mají právo na to, aby informace byly korigovány.“ řekl v souvislosti s válkou na Ukrajině Fiala.

Ś. Svobodová 11.1.2023 16:07

duben 2022: Víta Rakušan České televizi „Represivní kroky v podobě přípravy nové legislativy jsou až nejkrajnějším řešením, o kterém v tuto chvíli vedeme pouze teoretickou diskusi. Mluvčí Pirátů:„Na našich resortech příprava žádného takového zákona neprobíhá a nebyli jsme od koaličních partnerů ani informováni, že by probíhala u nich.“

Ś. Svobodová 11.1.2023 16:07

Tak jde čas: 2018 definice dezinformace podle Sdělení EK: Za dezinformaci se považuje prokazatelně falešná nebo zavádějící informace, která vzniká, prezentuje se a šíří za účelem ekonomického prospěchu nebo úmyslného podvádění veřejnosti a může působit škody. Mezi veřejné škody patří ohrožení demokratických politických a rozhodovacích procesů a veřejných statků, jako např. ochrany zdraví občanů EU, životního prostředí nebo bezpečnosti. Mezi dezinformace nepatří chyby ve zpravodajství, satira a parodie ani předpojaté zprávy a komentáře, které se jako vyhraněné jasně identifikují.

R. Langer 11.1.2023 16:06

Já jsem cítil normální chřipku. :-P

R. Langer 11.1.2023 16:04

Názvy NEŘEŠIT! ;-)

R. Langer 11.1.2023 16:03

Takových odborníků znám hodně, tím bych se vůbec nevzrušoval... ;-)

R. Langer 11.1.2023 16:01

R^ [>-]

R. Langer 11.1.2023 15:59

Jeho už odevšad vyhodili... ;-D

R. Langer 11.1.2023 15:57

Já ne, ty naše malá hloupoučká UI.

R. Langer 11.1.2023 15:49

Já myslím, že ano. Ale oni budou tvrdit, že to žádné dotace nejsou. ;-)

R. Langer 11.1.2023 15:48

Jo ták, ty to dobře víš... ;-D ;-D ;-D

R. Langer 11.1.2023 15:47

Aha, a na co jsi se přeškolil ty, soudruhu? O čem lžeš teď? ;-D

R. Langer 11.1.2023 15:44

No v ČT, přece. ;-D ;-D ;-D

R. Langer 11.1.2023 15:44

No, to měli i ve starém Římě. ;-)

Z. Lapil 11.1.2023 15:27

Jo, a díky za podebatování. Inspirativní, ne že ne.

Z. Lapil 11.1.2023 15:26

Děkuji, ale jak jsem napsal: necítím potřebu to řešit. Ne že by mě nezajímal výsledek (cenzura ano/ne), ale jestli to řekl a jestli přesně takhle, to je podle mě přesně ta pěna dní, která člověka vtahuje do neplodných debat.

A šlus. Unese to ta strojovna nebo ne? TO je pro mě otázka dnešního odpoledne :-).

L. Novák 11.1.2023 15:24

O filtraci AI tady není řeč. AI neexistuje a programy na filtraci (obvykle vulgarit) jsou primitivní a hloupé.

Z. Lapil 11.1.2023 15:21

Nemyslím ani jedno z toho. Myslím tím, že člověk je chodící příklad toho, jak se "to" dělá. Cokoliv, od pouštění do dveří až po to, jestli sdělí nebo nesdělí svoji volbu.