9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Novotny 27.3.2024 15:35

Lepit se není oprávněné, ale vysoce nebezpečné.

J. Plzák 28.3.2024 13:14

Když chci jet pomalu, respektive jet svou rychlostí, tak jedu vpravo a nepletu se.

Jak kdo jede, o tom nemám pravo rozhodovat, i kdyby to bylo třeba 250. To se totiž, "ve vyspělém a spořádaném" Německu, na jejich dálnicích, pokud není předpisem omezeno, může.

J. Vorlický 27.3.2024 9:34

Napadá mne: Teď,když máme Evropskou Unii, neexistuje něco jako řidičské oprávnění Evropské Unie? Které by slučovalo všechny podmínky pro jeho získání a držení pro všechny státy v EU?

R. Dubravský 27.3.2024 9:42

Naše současné ŘP již jsou eurounijní.

J. Jurax 27.3.2024 13:26

Jsou.

Nicméně podmínky pro jeho získání a držení ve všech státech EU stejné nejsou. Ostatně dopravní předpisy taky ne.

EU raději sjednocuje názvy potravin a zakřivení banánu.

V. Povolný 27.3.2024 8:33

Nejnebezpečnější řidič je řidič nepředvídatelný. Do téhle kategorie spadá celá řada přestupků, ale patří do ní taky cylisti a chodci. Krátkodobé překročení povolené rychlosti za účelem předjetí za zásadní problém nepovažuji. Mnohem horší je velký rozdíl rychlostí, např. když někdo jede v levém pruhu 80 a všichni, kdo jedou 130 musí snížit rychlost o 50. Totéž samozřejmě platí, když někdo pojede 180, i takoví se najdou.

P. Dvořák 27.3.2024 8:47

Nestává se mi často, že když někdo jede 180, tak bych musel zpomalovat :-)

V. Mokrý 27.3.2024 12:18

Nepředvídatelní řidiči, jsou nebezpeční i při pomalé jízdě a sebestřední cyklisti, chodci, to jsou též " hvězdy " provozu !

M. Šejna 27.3.2024 8:26

To je zas článek jak z Blesku.

Dost často jezdím po Slovensku, Rakousku, Itálii a Německu. Všude je to stejné, včetně kvality silnic, zmatečných značek a pitomých řidičů.

I. Polák 27.3.2024 8:52

Nesouhlasím! Není to všude stejné. Ze zemí Rakousko, SRN, Itálie, kam jezdím často, je to u nás nejhorší.

Což neznamená, že i tam nepotkáte hovado za volantem, ale tam je to přinejmenším statisticky mnohem méně časté.

V. Mokrý 27.3.2024 12:05

:-):-)

H. Rybnická 27.3.2024 9:59

Není. V Česku jezdí převážně silácké stvůry.

J. Jurax 27.3.2024 13:37

Jojo. A máte řidičák?

J. Jurax 27.3.2024 13:43

A taky silácké stvůrkyně! :-)

Jezdíte též po Česku?

M. Valenta 27.3.2024 12:43

Horší poměry na silnicích než v Česku má už jen Polsko. Nejpříjemnější poměry na silnicích vládnou kupodivu a to s odstupem v USA.

J. Novotny 27.3.2024 15:38

No nevím, v ČR řidiči často nevidí cyklisty a nevnímají přechody. V Rakousku, Švýcarsku či Nizozemí se to nestává, překvapivě ani českým řidičům.

J. Vorlický 27.3.2024 7:49

Chování řidičů v ČR jen kopíruje chování správců silnic:

přehršle cedulí - někdy zarostlé v křoví, někdy tak, že křižovatka z jedné strany vypadá jinak, než ze strany opačné, menší silnice (a nejen) bez označených krajnic - takže v zimě, za špatného počasí není pořádně vidět, kde silnice vlastně je, často několik cedulí na jednom místě - tedy různě daleko od míst na které odkazují, atd. bordel. Mohlo by se myslím zkusit mít aspoň jedno město v ČR úplně bez cedulí - jen jezdit vpravo a přednost zprava a pozor na chodce.

Není dobré být při jízdě autem nervózní, jen je třeba být neustále ve střehu co kdo může udělat, a nenechat se cedulemi zmást . . .

že by ŠPATNÍ řidiči byli nervózní? Ale kdež. Ti jsou nejvíce suverénní - sem přece dobrej, ne!

V. Mokrý 27.3.2024 12:14

A ten nezájem správců silnic, začíná u neúdržby stromů při silnicích/větve přes půlku škarpy, mnohdy přes celou vozovku ve výšce a nečištění krajnic vozovek, kdy kvůli tomu při deštích voda teče mnohdy několikrát přes vozovku, tvoří kaluže, než odteče do škarpy.

Umístění značek - to je kapitola sama o sobě !

J. Vorlický 27.3.2024 12:38

k V. Mokrý 27.3.2024 12:14

Souhlasím, pane. Jen bych nepopsal chování správců silnic jako nezájem, ale jako neplnění svých povinností. Marie Terezie by mi určitě dala za pravdu.

F. Navrátil 27.3.2024 7:43

Chaos v dopravě je pouze odrazem chaosu ve společnosti.

L. Písařík 27.3.2024 7:29

V mobilu mi přistála zpráva, že důchodci za volantem končí - jakýsi mrkvička a další opět pořádají hon na důchodce. Od 70 let odevzdat řidičák a jezdit taxíkem - prý EU. Nikde žádná statistika nehod řidičů na 65 let s porovnání k třeba 18-30 let. Tak: VŠICHNI LIDÍ JSOU SI PŘED ZÁKONEM ROVNI. Proč tedy nezavést takové zkoušky pro všechny, každý může v průběhu 5ti let onemocnět tak, že mu nemoc bude bránit řídit. Profíkové mají přezkušování, po 2 letech už dávno. Jestli se to projevilo na snížení počtu nehod, nevím. Vedle v Rakousku nejsou pro řízení vozidel žádná věková omezení a neviděl jsem, podle ADAC, žádnou statistiku zvýšeného počtu nehod starších řidičů. Tož tak. Vidím to jako: Dědeček a babička ujídají chlebíčka .......;-€

L. Písařík 27.3.2024 7:36

Teprve teď jsem si povšiml autora - Bartoň - to je jeden z těch kteří pod..rají, že by mu odebrali řidičák?

P. Dvořák 27.3.2024 7:36

"Od 70 let odevzdat řidičák a jezdit taxíkem - prý EU"

Že z brusele nic rozumného nepřijde, to je jasné. Ale toto je vyloženě fejk.

L. Písařík 27.3.2024 8:00

Bohužel, byl jsem si nedávno pro prohlídku a paní doktorka mi ji dala jen na rok -prý se něco chystá. Neodvážil jsem se namítat, že pokud jsem vyhověl, že podle zákona ji mám dostat na 2 roky, třeba by mi ji nedala vůbec. Jezdím - po Brně moc ne, protože ve městě nezaparkujete - ročně tak 5000km - nutně auto potřebuji při jízdě k lékařům specialistům, kteří své ordinace přesunuli mimo město a taky do krajiny mého mládí, užít si, když je hezký den. Nerad bych tu možnost ztratil.

P. Dvořák 27.3.2024 8:08

Jako "roduverný Brňák" znám dopraví situaci velmi dobře :-)

Ale s tím zákazem řízení od 70 je to přece jen trošku přes čáru. Nemůžou značnou část populace odříznout od snadného způsobu dopravy. Možná se zpřísní lékařské prohlídky. To by celkem stálo za úvahu. Problém je, jak posuzovat invalidy.

Na druhou stranu, když vidím, na jaké duševní hladině se pohybují někteří fyzicky zdraví držitelé řidičských průkazů . . . .

L. Písařík 27.3.2024 9:33

Rád bych vám dal za pravdu a proto si myslím, že se toho tato vláda před volbami neodváží, důchodci-řidiči jsou přece jen dost velká volební skupina o které by bylo neradno přijít. Jetli o ně lednovým "zvýšením" důchodů už nepřišla. Pak by to bylo na pováženou. Zmínil jsem Rakousko a byl bych zvědav, jak by na takové opatření reagovali tam, tamější vláda se o důchodce stará. Pro zajímavost - taky jsem narazil na článek, který se zabýval tím, že důchodci jezdí 2 x ročně k moři. Nenakopal byste těm závistivým pisalkům někam ?

P. Dvořák 27.3.2024 10:21

Nejvíc starostí, kde na to ti důchodci berou, mají ti, co měsíčně prohulí a prochlastají desetitisíce. Což v dnešní době, kdy krabička stojí cca 140 Kč a hulí oba + dají si denně dohromady dvě piva. Nebo dva krabičáky :-)

M. Šejna 27.3.2024 8:29

Odchod do duchodu se bude zvyšovat, právo řídit se bude snižovat.

Senior nad 70 let bude muset chodit do práce. Ale v žádném případě vlastním autem.

;-D

P. Dvořák 27.3.2024 10:23

Budou je svážet ekologickým elektrobusem :-)

V. Mokrý 27.3.2024 12:24

;-D