26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ČESKÁ POŠTA: Služba občanům, nebo samoobsluha?

Babička mi vyprávěla, že když jí dědeček během první světové války psal z fronty, c. a k. polní pošta jí doručila dopis během několika málo dnů. Jeden dopis prý dokonce přišel za dva dny od odeslání. Často jsem přemýšlel o tom, jak je možné, že dnes, v době letadel a rychlovlaků, vzpomínáme s nostalgií na rychlost císařských kurýrů na koních.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mokrý 27.11.2022 11:43

Ale umí, když se chce - Budvar.

Ale tam nebyli kindermanažéři, jako v těch jmenovaných !

P. Sura 27.11.2022 11:43

Taky ale byly za korunu 4rohliky!!

P. Sura 27.11.2022 11:41

To snad bylo jednodušší si přenajít milou?? Treba vedle z baráku??

P. Sura 27.11.2022 11:38

Tak za ten zlepšovák 1*** !

P. Sura 27.11.2022 11:34

Zlatý komunisti !!!:-/:-/ ??

F. Zrcek 27.11.2022 11:33

Nechte prosím pana poštovního řídícího, aby se stihnul v klidu napakovat a odejít. V podpalubí se šeptá, že do hromnic stejně nevydrží. Určitě má v pácu nějaké teplé místečko, možná by mu nejlíp pasovalo bachařství či řeznictví.

Nikdy jsem nepochopil, proč se ausgerechnet neoblíbené vnitro ujalo osiřelé pošty, ale teď je to jasné - pošťáci si musí osvojit vnitrácké návyky. Pracují na tom dlouhodobě a vytrvale. Pravděpodobný podvod, že pošta nedoručuje zásilky, je stejný, jako protiprávné a početné reklamy na nuceně placené ČT, jejímiž jsme nevolníky. A nikoho to nevzrušuje, akorát ty poplatky si pošta smí zvyšovat sama, kdežto ČT nemůže. Něco je na úsloví, že stát neumí podnikat, pravdivé. Dotvrzují to obludy jmény Ředitelství silnic a dálnic, České dráhy, fakultní nemocnice a státní školy, zvlášť ty střední a vysoké. (Za rozvrat těch základních stát přehrál odpovědnost na starosty).

Ale co proti tomu dělat, nevím. DDT je zakázané a hubení škůdců problematické.

L. Harvánek 27.11.2022 10:09

Před takovými 60 roky, když jsem ještě studoval a měl svoji životní lásku mimo své bydliště trvalé i přechodné, jsme si další setkávání vždycky domlouvali předem při poslední schůzce. A když bylo potřeba něco změnit, cestou na vlak do svého přechodného bydliště (o koleje a priváty bývala veliká nouze) jsem dopis oznamující změnu času či místa setkání vhodil do poštovní schránky poštovního vozu vezoucího poštu do místa bydliště mé milé a ta jej ještě před polednem měla v poštovní schránce. Musím ještě podotknout, že jsem musel přijít k tomu správnému vlaku.

V. Mokrý 27.11.2022 9:21

Ono fungovalo více věcí, systémů a byly zrušeny jako komunistický přežitek i když fungovaly už od dob monarchie, .republiky.

V. Petr 27.11.2022 8:43

Připomínám, že za komunistů stála známka na dopis 0,60 Kčs a fungovalo to!

R. Langer 27.11.2022 6:29

Je to na delší diskusi, ale ve spojitosti s ČP na to fakt nemám ani chuť, ani náladu. Už jsem to vzdal. :-(

R. Johnová 26.11.2022 23:36

Česká pošta doručuje zásilky čtyřikrát: někdy, ve středu, na podzim nebo nikdy.

Jeden z takových případů z loňských Vánoc popisuji v blogu na iDnes https://radkajohnova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=781074 a několikrát se mi stalo, že jsem odchytila pošťáka, jak mi hází do schránky lístek, že jsem nebyla zastižena doma. Když jsem dopis chtěla převzít, řekl, že to nemá s sebou.

P. Pospisil 26.11.2022 23:00

Díky za info. Očividně jsem na pobočce položil nesprávný dotaz a dostal jsem přiměřenou odpověď. Ptal jsem se na reklamaci a dostal jsem odpověď týkající se reklamace.

Pro tu předmětnou zásliku je to už passé (je to už skoro rok), ale při mém štěstí se mi nastíněný postup bude hodit v budoucnu.

B. Rameš 26.11.2022 22:12

Takže už víme, proč to u ČP nemůže fungovat. Teď ještě zbývá vysvětlit, proč to u soukromých přepravců funguje.

J. Jurax 26.11.2022 19:44

No, mně přišel pohled z Řecka už za tři týdny. A nemusel jsem ani na poštu, byl v mé schránce!

J. Jurax 26.11.2022 19:40

Pošta se vyvíjí. Kdysi pošťák doručil až do bytu. Dnes jen šoupne do schránky papírek, že máte zásilku. V naprosto výjimečných případech ve vícebytových domech zazvoní zespodu a pokud dostatečně rychle reagujete (když ne, tak zase papírek), oznámí, že čeká dole.

Asi před šesti lety lety mi pošťák doručil balik až do čtvrtého patra bez výtahu. Když jsem vyjádřil podivení nad tímto neobyčejným úkazem a dal najevo naději, že tomu tak bude nadále už napořád, vylezlo z něj, že je študák na brigádě a že za tři týdny končí.

Pro pana generálního pošťáka bych měl zlepšovák - pošta nechť nadále doručuje jenom papírky, že u odesílatele čeká zásilka. Odesílatel pochopitelně za to zaplatí poplatek podle váhy zásilky. Adresát si pak pro ni k odesílateli zajede sám; v rámci republiky se to zvládnout dá. A pošta se konečně dostane z červenych čísel.

J. Kalíšek 26.11.2022 19:05

Se stížností jste měl štěstí. Já jsem se dozvěděl, ať s nedoručováním počítám jako s normou. Zatímco konkurence při doručování uvede předpokládaný čas, Česká pošta leckdy o doručování vůbec neinformuje. Vyhýbám se jí, kde mohu.

P. Műller 26.11.2022 18:39

Ještěže máme skvělou Zásilkovnu, e-maily a podobné vymoženosti; ČP se může jít bodnout i se svými kalendáříky, hračkami a zubními kartáčky ;-)

P. Hatina 26.11.2022 17:04

Aha,, víte asi je nutný rozlišit mezi reklamací a stížností,. Protože - pokud se to řeší jako reklamace, tak to znamená, že pošta, i když nezjistí přímého viníka, tak vyplatí náhradu (což máme i odzkoušený) - ale to skutečně udělá jen odesílateli.

Pokud to podáte jako stížnost, tak sice nemáte zaručeno že by Vám pošta zaplatila náhradu - ale přijmout tu stížnost musí a zabývat se jí taky musí.

A ono v takových případech, že by si zákazník stěžoval, že poštak padělal jeho podpis a tu zásilku stopil, tak bych řekl, že se tím ta pošta zabývat bude a to pořádně.

Mimochodem, pokud by se s Vámi nechtěli vybavovat na Vaší pobočce, pošta má taky svýho onbudsmana, tak to napište jemu,, jeho to určitě zajímat bude. A kdyby i pak nic, tak na policii...

P. Diviš 26.11.2022 16:56

Vyjímkou, potvrzující pravidlo.

P. Hatina 26.11.2022 16:40

Víte, ono je to s poštou asi tak podobně jako s veřejnou dopravou, čiže musí fungovat po celém území státu, i do těch nejmenších vesnic. ať je to všude finančně výhodné nebo ne. Což tedy soukromník dělat nebude, aby nějaké trase či poště v obci prodělával, tak by jí zrušil.

Takže, pokud by stát tu poštu zprivatizoval, musel by pak jejímu majiteli za to provozování pošty ještě doplácet ;-D

Mimochodem, že o tom mluvíme, on by totiž má doplácet i té České poště , ale právě proto že to je státní podnik, tak se dá vždycky gen. ředitel ukecat aby kvůli tomu stát nežaloval. Přinejhorším ho může vláda vyhodit, kdyby dělal potíže ;-D

V. Mokrý 26.11.2022 15:19

Není !!

Budvar je toho dokladem.

J. Veselý 26.11.2022 15:16

A nebylo to jen doručování pošty. Bydleli jsme ve čtyřpatrovém domu bez výtahu ve Vršovicích, každého 5. v měsíci pošťačka obešla večer partaje a vybrala činži. Od každé domácnosti dostala 1 Kčs dýžko, tak to dělala ráda.

I. Schlägel 26.11.2022 14:24

V podstatě je jedno, kdo šéfuje jakémukoliv socialistickému podniku.

J. Hajský 26.11.2022 14:21

V dětství a mládí jsem bydlel v Praze - Holešovicích v pětipatrovém domě bez výtahu. Schránky na dopisy byly v každých bytových dveřích (ve vestibulu byly až od konce padesátých nebo začátkem šedesátých let). Pošťák tedy musel v každém domě vyjít i třeba pět pater a dopis vhodit do schránky v bytových dveřích. A fungovalo to. A to jsem slyšel že za Rakouska a první republiky chodila pošta i 2x denně. Holt pokrok se nedá zastavit.

J. Hajský 26.11.2022 14:12

Ano, pamatujiR^

P. Hatina 26.11.2022 12:12

Že bych se zeptal, a proč si myslíte že by to šlo někým jiným lépe a levněji?

Asi Vás mate situaci při dopravě balíků - jenže i tam je Česká pošta nejrychlejší a nejlevnější z nich, když se podíváte na jejich službu Balíkovna.

Ale nejde o jen balíky, to je specifická lukrativní služba pro všechny . Když se podíváte na doručování dopisů - na čem by asi tak jiný dopravce mohl ušetřit? Že by snad svým doručovatelům míň platil, nebo jak?:-)

Řekněme že by se dalo něco ušetřit, kdyby se zrušily přímo pošty v obcích, a jen tam někdo jednou za dva, dny zajel roznést dopisy?

Ale jak by asi potom předával doporučené dopisy, když ti lidé nejsou přes den doma, a každý se vrací jindy? Jak by asi vyplácel důchody, a soc dávky? Jak by asi - bez té pošty, přebíral doporučené dopisy , jak by se daly - bez té pošty platit složenky a další platby, ...? Když si uvědomíte, že na poštách jsou taky pobočky Poštovní spořitelny, kde má spousta lidí svoje účty a dělají si tam své transakce, a i ty by se takto zrušily? Ne každý má doma internet, aby si to řídil přes e-banking.

Jo, mimochodem, pokud jde o externí výdejny jako má Zásilkovna po republice po trafikách - tak i tohle samotná Česká pošta zkoušela je oslovit zda by si nepřevzaly všechny ty poštovní služby (jak výše) - jenomže o tohle ty trafiky zájem nemají - to je totiž naprosto jiná zodpovědnost, mnohem víc práce a úředničiny, a nic moc za to..

Takže - v čem by ta - jiná firma mohla ušetřit?

R. Langer 26.11.2022 11:45

Dvě zásilky z Číny, bez trasování, doručeno do ČR a pak to zmizelo. Číslo od české pošty to dostalo, a od té doby po tom není ani vidu, ani slechu... ;-€

R. Langer 26.11.2022 11:43

Ano, fakt si myslím, že to jde dělat LÉPE A LEVNĚJI! ;-€

R. Langer 26.11.2022 11:40

Můžete to ještě nahlásit na policii jako krádež, ale to vám bude také houby platné, stejně nejde o trestný čin... :-(

P. Pospisil 26.11.2022 11:04

Moje zkušenost s Českou poštou:

Balík zasílaný ze zahraničí na moji adresu na zaměstnání, takže v ideálním případě měl skončit na podatelně.

Odesílatel mi poslal oznámení o odeslání, já to dočasně pustil z hlavy (až přijde, tak přijde, stejně to neurychlím). Po nějakých dvou-třech týdnech už mi to bylo divný i na poměry České pošty, kouknu na online tracker a ejhle - doručeno. No, jdu tedy na podatelnu a ejhle - nic nepřijali. Jdu na poštu, tam mi dohledali, že zásilka byla doručena (ale tuto informaci jsem měl už z trackeru). Chci podat reklamaci - nemůžu. Jako příjemce zásilky nejsem jejich zákazník, já u nich žádnou službu nekoupil, není co reklamovat. Reklamovat může odesílatel. Zahraniční odesílatel byl do té míry ochotný, že reklamaci podal, dostalo se mu odpovědi, že zásilka byla doručena.

Konec hry, není cesty dál. V ideální utopii bych mohl konfrontovat nějaký podpis na pošťákově doručence s podpisem paní z podatelny (a buď pak buď zaútočit na podatelnu nebo na pošťáka) - ale nemůžu, protože já nejsem jejich partner a se mnou se vůbec bavit nebudou. Zahraniční odesílatel to celkem pochopitelně nemůže udělat taky. Ten svoji část splnil.

Pošťák si dodávku balíku podškrábl sám, zásilku v ceně cca 1500,- stopil a já s tím nenadělám vůbec nic...