8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

BIG BEN: Ignorance, lež nebo psychická porucha?

Z obdivu k islámu a z pohrdání svým bezbožným národem se v LN 3.10. upřímně a vroucně vyznává páter Halík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sova 9.10.2015 9:35

Re: Celá sprška

Křesťané snad chtějí být pronásledováni, trpět pro víru je jejich povinnost. Není proto důvod, aby utíkali.

"Mučednictví je v křesťanství chápáno v jistém smyslu jako povinnost, neboť se od křesťanů vyžaduje, aby svědectví své víry obětovali vše, a bude-li to třeba, i vlastní život."

https://cs.wikipedia.org/wiki/Mu%C4%8Dedn%C3%ADk

B. Mráz 9.10.2015 9:49

Re: Celá sprška

Paní Netzer, sundejte burku, ať lépe vidíte a slyšíte.

V. Karda 9.10.2015 10:00

Re: Celá sprška

Myslíte že se dá říkat téhle potroublé muslimské slepici paní ?

L. Křivan 9.10.2015 16:26

Re: Celá sprška

Nedá. Kráva je užitečná. Slepice taky. Netzerka ne.

L. Křivan 9.10.2015 9:55

Re: selekce uprchlíků na základě náboženství je

etická, protože je nám Evropanům ku prospěchu,  a hlavně není v rozporu se zdravým rozumem a pudem sebezáchovy.

O. Zuckerová 9.10.2015 10:13

Re: Celá sprška

To není "selekce", tomu bych spíš říkala "předběžná opatrnost." Nikdo totiž ještě nezažil křesťana, který maje břicho obalené semtexem spěchá na nádraží, tržiště či jiné zalidněné místo, aby tam zmáčkl knoflík   a úhledně rozmístil vnitřnosti své i mnoha spoluobčanů  včetně dětí na okolní baráky a stromy. A mám-li na vybranou zachraňovat někoho z uprchlíků, pak samozřejmě toho, kdo je naprosto prokazatelně ohrožen a ne toho, kdo MOŽNÁ neohrožuje, ale MOŽNÁ ohrožuje. Vždyť jaký je důvod toho, že člověk zahodí doklady a dobývá se někam bez nich? Tuto "selekci" on, prosím, koná sám na sobě.

S. Netzer 9.10.2015 10:40

Re: Celá sprška

To je pouhé slovíčkaření. Ať selekce, nebo předběžná opatrnost, obojí je nepřijatelné.

Odsuzovat nebo vylučovat celou skupinu na základě pouhého podezření a na principu kolektivní viny odporuje příkazu "neminem laedere (nikomu neškodit)", který je podstatným základem jak práva, tak i morálky.

P. Remeš 9.10.2015 10:57

Re: Celá sprška

Nikdo nikoho nevylučuje. Jde pouze o běžnou a normální "pozitivní diskriminaci". Ta běžně existuje v USA už padesát let z důvodů rasy, aniž by dosud jakýkoliv lidskoprávní aktivista proti tomu protestoval a označil to za nemorálnost.

S. Donát 9.10.2015 11:23

Re: Celá sprška

Tak předběžná opatrnost je celkem dobrý návyk. Když půjdu třeba v noci po ulici a proti mě po chodníku půjde nějaká partička rozjařených mladíků, budu určitě ve střehu. Pokud budou Ti kluci trochu víc opálení, budu i já ve střehu "trochu víc". A nevidím na tom nic špatného. Že je to pro Vás nepřijatelné je jen a pouze Vaše věc.

R. Gramblička 9.10.2015 13:50

Re: Celá sprška

Proč je předběžná opatrnost nepřijatelná???

P. Vaňura 9.10.2015 13:51

Selekce na základě náboženství

je naprosto logická, protože

1) Křesťané jsou kompatibilnější a nebudou s nimi problémy v tom smyslu, že by např. chtěli ve školách halal obědy, chtěli pouze mužské nebo pouze ženské doktory, v práci požadovali přestavky na modlení atd.

2) Opravdu jde u křesťanů o daleko nejohroženější minoritu.

Mimochodem, muslimy lze odmítnout jednou větou, jsou to "potížisté" a my žádné problémy nechceme. Proto, aby zaměstnavatel přijal možného "potížistu" musí být ten pracovník jinak sakra dobrý, v něčem hodně nadprůměrný.

S. Netzer 9.10.2015 16:07

Re: Selekce na základě náboženství

Máte velmi úsměvné představy o muslimech.

Ti totiž, zrovna tak jako křesťané nebo židé, nejsou žádný monolit, nýbrž souhrn různorodých prvků.

Dokud tohle, zde na této "diskusi" přítomní islamologové ochotníci nepochopí, je jakákoli výměna názorů naprosto zbytečná.

P. Vaňura 9.10.2015 19:20

Re: Selekce na základě náboženství

Jde o to, jak se kdo zachová, pokud dojde ma "lámání chleba." V Syrii je též několik ozbrojených frakcí, a nikdo nedokáže přesně říci, ke komu se připojí třeba už zítra.

P. Lenc 9.10.2015 8:27

Máme -li

papeže kriptokomunistu, tak také máme Halíky.Jediné, z čím v článku, jinak brilantním nesouhlasím je, že Halík trpí duševní poruchou. Ne, tento pán to má dobře zpočítané a dobře zaplacené.Není náhodou, že je u nás největším zastáncem islámu, doslova hlásnou troubou islámu.Tento trojský kůń velice dobře ví, co dělá, co říká.Čí peníze za tím stojí, to se tak honem nedozvíme.Katolická církev byla vždy špičkou v konspiraci.U takového blba Rozumka aspoň člověk ví, kdo ho, bohužel platí. U Halíka aspoň zatím ne.

L. Křivan 9.10.2015 14:28

Re: Kdybych viděl někoho mířit na Halíka,

ruku bych mu nesrazil. A policii bych ho popsal jinak.

J. Kovaříček 9.10.2015 8:04

Neuvěřitelné!

Ten katolík Halík nemůže mít všech pět pohromadě. Těm jeho neuvěřitelným blábolům smál by snad i Alláh, dobrotivý a milosrdný- dokud mu nešlápnete na kuří oko. Jak se Islám chová k ženám je naprosto odporné, k většině muslimek chovám soucítění, mají život neradostný! Možná ten kněz Halík závidí svým muslimským kolegům ty panny, jeho pánbíček nic takového neslibuje - jen létání andělů kol hlav a nekonečná arpeggia harf. Islámský feminismus! To je vtip roku!!!

J. Schwarz 9.10.2015 8:12

Re: Neuvěřitelné!

Nemá a nikdy neměl. Jeho porucha však začala gradovat po obdržení "Templetonovy ceny".

J. Sova 9.10.2015 8:18

Re: Neuvěřitelné!

Halík je vázán Katechismem katolické církve. Mělo by to snad být jinak?

§841: „Plán spásy se však vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele, a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahámovy, a klaní se jako my Bohu jedinému, milosrdnému, který bude v poslední den lidi soudit.“

M. Štěpánková 9.10.2015 7:59

Pravděpodobně ani jedna z možností,

viděla bych zde jiné důvody. Jako jeden z hlavních důvodů tohoto srabu, vidím v tom, že lidé mají problém uvěřit. Jak říká staré přísloví....podle sebe soudím tebe a jelikož my Evropané již hodně dlouhou dobu nežijeme v takových zvěrstvech jako jinde na Zemi, tak mnozí nejsou vůbec schopni připustit, že se tyto zrůdnosti dějí. Jak by potom mohli Islám považovat na zlo, když v podstatě nevěří tomu, co páchá?

To je jedna z variant....druhá varianta, která mě napadla ještě před přečtením diskuze, je ta závist katolických kněží. Konkrétně u Halíka by mi to přišlo velmi pravděpodobné. Podle toho jak vystupuje zřejmě touží po publicitě a uznání a toho se mu v prázdném kostele opravdu nedostává. Přiznám se, že mě události posledních měsíců posunuly k tomu, abych přijala myšlenku, že víra je dobrá. Vždy jsem něčemu věřila, ale až teď chápu myšlenku toho, že víra může člověka posílit. Ale ne v kontextu, který nám cpe především katolicismus. Uznávám desatero, hlavou páchané hříchy mají rozhodně také něco do sebe, uznávám, že institut rodiny je to nejdůležitější. Když si ovšem třeba na wikipedii najdete původní desatero...je to docela překvápko :-D víte co tam je? Zákaz modloslužebnictví, tudíž všechny kostely jsou vlastně špatně. Takže na co potřebujeme církev, abychom věřili? Opravdu jsou Češi takoví ateisté? Nebo jen mají jen všech pět pohromadě a házejí bobek na prostředníky, které nepotřebují? A nekope v podstatě především katolická církev kolem sebe právě z toho důvodu, že to lidem konečně po staletích dochází? Blbec se jim hodí do krámu mnohem lépe, je ovladatelnější. A čeho je Islám plný? Nevzdělaných blbců.....že by sen páně Halíka? :-D

P. Remeš 9.10.2015 8:18

Re: Pravděpodobně ani jedna z možností,

Víte, paní Štěpánková, otázka modloslužebnictví se v křesťanství (katolictví) řešila celá staletí a byla vyřešena už před více než jedním tisíciletím. Spirituální (myšlenkové, teologické) vzdělání samozřejmě Čechům chybí naprosto totálně. Když mluvíte o těch "nevzdělaných blbcích", byl bych osobně trochu opatrnější. Někdy si člověk myslí, že se dívá z "okna" a při tom hledí do "zrcadla" ... ;o)

M. Štěpánková 9.10.2015 8:24

Re: Pravděpodobně ani jedna z možností,

Je to můj osobní názor, ale otázka modloslužebnictví asi nebyla vyřešena zrovna zdárně :-D no a ten blbec....dobře upřesním termín....negramotný blbec. Chápu, že člověk si může myslet, že něco ví a přitom se mýlí. To je pochopitelné a stává se to každému z nás. Ale tihle blbci, o kterých mluvím já, nemají většinou ani základní vzdělání a cíleně do tohoto patří především ženy :-) takto jsem to myslela a ne jinak. A pokud člověk neumí ani číst....tak co mu zbývá? Věřit právě tomu, co mu řekne nějaká autorita.

P. Remeš 9.10.2015 8:33

Re: Pravděpodobně ani jedna z možností,

Vůbec nehájím muslimy a souhlasím s Vámi, že lze velmi pochybovat o mířě jejich náboženské vzdělanosti. Spíš mně šlo o to, že nelze vyčítat Halíkovi pohrdání vlastním národem, a současně pohrdat křesťanskou a církevně katolickou zakořeněností tohoto národa. Ta se táhne více než tisíc let proti proudu historie.

Nemůžeme vyčítat Halíkovi, že nenávidí naši skupinovou identitu, když ji nenávidíme také. Prakticky jistě všichni Vaši pradědečkové a prababičky na tisíc let pozpátku byli katoličtí křesťané ...

M. Štěpánková 9.10.2015 8:49

Re: Pravděpodobně ani jedna z možností,

Ono nejde jen o tu náboženskou vzdělanost, ale vůbec gramotnost jako takovou. Víte, ono se hodně lidí podivuje (slyšela jsem takové názory ve svém okolí), že třeba ty ženy v oněch končinách se nezačnou bouřit atd. A tam je právě ten zakopaný pes, ony dost často prostě neví, neví nic o světě, o možnostech. A ty rodiny, které něco ví, se radši seberou, utečou, ale svojí víru si nesou k nám i přesto, jak moc je zhoubná. Ale to by bylo na dlouhou debatu :-)

A ono se těžko někde navazuje, když víru z nás vykořenil komunismus. A asi máte pravdu v tom, že předci byli katolíci. Ze mě osobně katolík ovšem nikdy nebude :-) Ale proč nenávidíme svou skupinovou identitu? Osobně si nic takové nemyslím :-)

R. Dubravský 9.10.2015 9:33

Re: Pravděpodobně ani jedna z možností,

Tím, že všichni předkové byli katolíci, bych si nebyl tak jistý. Křesťané, to ano. Ale římští katolíci, "papeženci", tady od dob Husových příliš v oblibě nebyli a masově bylo obyvatelstvo ke katolictví spíše přinuceno. Proto, jak jen to bylo možné, se lidé od ŘK církve vzdálili, považujíce ji za národního škůdce. Bohužel i dnes církevní představitelé svou sociální necitlivostí (pokud neřeknu rovnou arogancí a chamtivostí) dělají všechno proto, aby lidé považovali církev za bezohlednou mocenskou organizaci, nikoliv zdroj duchovního života a morální vzor.

M. Štěpánková 9.10.2015 9:54

Re: Pravděpodobně ani jedna z možností,

jojoo vidím to stejně :-)

P. Remeš 9.10.2015 11:04

Re: Pravděpodobně ani jedna z možností,

V tomto je bohužel dědictví komunismu do nás skutečně hodně zažrané ... BTW k té historii: Jan Hus byl katolický kněz, do konce svého života se za katolického kněze považoval a za katolíky se považovali i ti nejdivočejší husité (vždyť o to se tak dlouhodobě hádali na bazilejském koncilu).  Teprve německá reformace vedla u nás na dobu jednoho sta let k přijímání reformačních (tedy anti-katolických) identit.

Nechci tady ale nikoho přesvědčovat, tím méně historickými poukazy. Pouze jsem chtěl poukázat na paradox, který se nyní občas objevuje. Totiž že někteří vyčítají druhým jejich nedostatečné zakořenění v naší české identitě, ale sami jsou z ní mnohem více vykořeněni, než si jsou ochotni připustit.

M. Prokop 9.10.2015 9:12

"Opravdu jsou Češi takoví ateisté?"

Za Čechy hovořit nemohu, za sebe ano.

Jsem.

M. Štěpánková 9.10.2015 10:00

Re: "Opravdu jsou Češi takoví ateisté?"

Vzdyť buďte :-D to je právě krásné na té svobodě, kterou ještě máme, když nechcete, věřit nemusíte :-) jen osobně mám kolem sebe lidi, kteří v něco věří, nejsou schopní to specifikovat. Takže otázka je, jestli by byli ateisté, pokud by dostali lepšího vysvětlení a vedení než jaké nabízí církve, protože  jsou stále poměrně hodně dogmatické.

P. Remeš 9.10.2015 11:11

Re: "Opravdu jsou Češi takoví ateisté?"

Paní Štěpánková, o tom jsme ale mluvili před chvilkou. Těžko přece můžete mluvit o "lepším vysvětlení než jaké nabízí církev", když sama ukazujete (viz odkaz na modloslužebnictví), že to, co nabízí církev, neznáte ...

V tomto já vidím rozklad naší západní identity. My nenávidíme své vlastní kořeny, protože máme pocit, že zasluhují nenávist. Naprosto nám ale při tom uniká, že tyto kořeny představují bohatství, z něhož vyrostlo celý myšlenkový thesaurus západní civilizace, k němuž se hlásíme ...

M. Štěpánková 9.10.2015 13:02

Re: "Opravdu jsou Češi takoví ateisté?"

Možná neznám, ale s tou nenávistí se rozhodně pletete. Snažím se pátrat, abych se mohla rozhodnout a je víc variant i v křesťanství. To jako takové rozhodně nezavrhuji, jen jsem ještě neobjevila to správné pro sebe. Alespoň ale pátrám....a pokud znáte alespoň trochu historii, tak mým myšlenkovým pochodům můžete aspoň trochu rozumět. Církve přinesly hodně dobrého, ale také dost zlého....je to i forma jak vládnout. Ale to už je buřt....očividně máte jiný názor.