8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

BIG BEN: Ignorance, lež nebo psychická porucha?

Z obdivu k islámu a z pohrdání svým bezbožným národem se v LN 3.10. upřímně a vroucně vyznává páter Halík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Netzer 9.10.2015 17:57

Re: Byl a je.

Patřilo pod níže, sorry.

B. Hejda 9.10.2015 17:13

Blbec a lhář

Kuras se ukázal jako blbec a lhář. Fakt, že spousta důležitých islámských autorit odsoudila IS se dá snadno ověřit.

M. Prokop 9.10.2015 17:50

Re: Blbec a lhář

Moc se do toho nehnali.

S. Netzer 9.10.2015 17:58

Re: Blbec a lhář

Jasně, vy to musíte vědět. :-))))

M. Prokop 9.10.2015 21:11

Re: Blbec a lhář

Nemusím, ale mohu.

L. Křivan 9.10.2015 18:15

Re: Blbec a lhář

Hmm,  a pomohlo to ?  Nebo to byla jen povolená lež hloupým nevěřícím ?

J. Svoboda 10.10.2015 16:52

Re: Blbec a lhář

Pane Hejdo, bodejť by spousta "důležitých" islámských autorit IS neodsoudila! Slyšel už jste o taktice a o politické korektnosti?

O. Zuckerová 9.10.2015 17:11

Skvělý článek.

P. Halíka jsem si kdysi vážila, doma máme několik jeho knih. Nyní jsem ale jeho názory zděšena. Tento článek je pronikavá analyza zvráceného uvažování, které se dostává z pozice "pochopení" do pozice sebezničení - zkrátka: intelektuál tak dlouho chápe  a chápe, uvažuje, analyzuje a překrucuje, až je najednou na straně nepřítele... a on to snad ani neví?? Tipovala bych ho na příští Nobelovku - proč ne, když ji dostal Arafat...

M. Prokop 9.10.2015 17:51

Re: Skvělý článek.

S tou Nobelovkou, to by musel škodit ve větším.

T. Kohout 9.10.2015 19:34

Re: Skvělý článek.

Není všem dnům konec. Zatím je ve škození na vzestupu.

J. Vintr 9.10.2015 20:07

Re: Skvělý článek.

Třeba je Halík jen realista. Ví, co nevyhnutelně přijde a připravuje si pozici na konverzi k Islámu ...

J. Jurax 9.10.2015 21:28

Re: Skvělý článek.

No jo, rozhodně má lepší startovní pozici ke konverzi než já ateista :-)

K. Janyška 9.10.2015 14:51

Bůh existuje, fakt. 50 na 50.

Ani o procento více... Dzp.

Č. Berka 9.10.2015 19:21

Re: Bůh existuje, fakt. 50 na 50.

Ale houby, bůh není. Je Bohyně!

J. Šula 9.10.2015 14:38

Nechápu, proč tolik křeče

Pana Kurase si vážím, ale jeho reakce na jeden článek jsou zbytečně přehnané. Vyvolává to nevěcnou diskuzi, u většiny respondentů jde pouze o útok na prof. Halíka. A tlachy proti křesťanství. To byl záměr ? Pakliže ano, jsme na tom my Češi velmi chudobně.

P. Joch 9.10.2015 15:37

Re: Nechápu, proč tolik křeče

Četl jste ten článek pátera Halíka v LN? Já ano a panu Kurasovi dávám za pravdu. Z toho článku se mi dělalo nevolno. Pokud by podobně smýšleli naši předkové v konfliktu s Turky, tak se dnes modlíme všichni 5xdenně Alláhu Akkbar

L. Křivan 9.10.2015 16:08

Re: Nechápu, proč tolik křeče

Páter Halík je zemský škůdce. Tohle dřív věšeli na duby při rozcestí.

B. Rybák 9.10.2015 14:24

Výborný článek!

Prof. Mons. Tomáš Halík je politicky aktivistický katolický prelát. Za svůj politický aktivismus je v politicko-korektních masmédiích oceňován, protože je "trojským koněm politické korektnosti" v naší katolické církvi!

Po "létech hubených" získal faktický monopol na "mezi-církevní dialog", (např. lásku k muslimům hlásající), který je jeho chlebem vezdejším na stole velmi bohatě prostřeném!

http://katopedia.cz/index.php?title=Tom%C3%A1%C5%A1_Hal%C3%ADk

http://www.stjoseph.cz/halik-promluvil-vec-vyresena/

J. Bajgar 9.10.2015 13:55

Extrémní monoteismus islámu je hrozbou pro pluralitu

Je zřejmé, že křesťan Havlík není schopen vidět skutečné nebezpečí, které plyne z tak extrémně monoteistického náboženství, jako je právě islám (Není boha kromě Boha, on je ten jediný, na všechno je sám apod.). Z toho se dá snadno vyvodit, že i křesťanství v pojetí pana Halíka je velmi centralistické a tzv. Svatá Trojice je mu víceméně nefunkční atrapou...

L. Křivan 9.10.2015 13:49

Oikoofobie je zhoubná nemoc,

a oikofobové by měli být včas antouškem utraceni.

L. Kubeš 9.10.2015 12:51

Díky za výstižný článek

To že je Halík psychicky narušená osoba je myslím zcela zřejmé i z jeho dalších reakcí, sám se pasoval na osobu vhodnou na funkci prezidenta a podobně. A jeho povýšenost je v přímém rozporu s tím, co hlásá to jeho náboženství. Podobní tvoří tu pátou kolonu, která nakonec zničí evropskou kulturu.

J. Urban 9.10.2015 12:17

Fráter Halík je Koniáš současnosti. Je to

typický představitel té církve, která nesnáší pravdy krom té své.

V. Vaclavik 9.10.2015 11:55

Ayn Randova

uz davno oznacila krestanstvi za stejne zlo, ne-li vetsi, nez komunismus. Krestanstvi je totiz zejmena a predevsim o obetovani svych hodnot. Je to obetni ideologie, ve ktere nejvyssi ctnosti je obetovat sebe, svuj zivot, sve hodnoty, jedine pak se krestan dostane do raje. Jedine, cim se krestansky Zapad lisi od muslimskeho vychodu, je jeho rozumova vetsi vyspelost (to ovsem nezahrnuje rabidni krestany ani jejich ideologicke vudce) a z toho vyplyvajici vlaznost ve vire, vlaznost v sebeobetovani.

Krestanstvi, spolu se vsemi dalsimi iracionalnimi virami patri na smetiste lidskych dejin. 'Bohu' zel, i dnes jeste dokaze to krestanstvi kolem sebe ve smrtelnych krecich kopat, jak dokazuje osoba toho patera Halika.

Dobre napsany clanek.

K. Janyška 9.10.2015 12:03

Re: Ayn Randova

Běžte za mistrem Hayekem. Tam si dovíte podstatně více a relevantního... Dzp.

P. Vaňura 9.10.2015 12:13

Jde o to, čemu říkáte "křesťanství"

Myslím, že Nero házel křesťany lvům zcela právem, byl to tehdy spolek magorů, vyzývající např. vojáky k deserci.

Současné křesťanství vůbec a středověké zvláště žádné hodnoty obětovat nehodlá, naopak, hlásá, že je za ně nutné bojovat! "V tom znamení zvítězíš" rozhodně není o sebeobětování a pokud mluví o lásce k bližnímu, je to opravdu BLIŽNÍ, NIKOLIV VETŘELEC PŘIVANDROVALÝ Z NĚJAKÉ PRDE***.

P. Remeš 9.10.2015 12:34

Re: Ayn Randova

To je ale přesně to, co kritizuje Kuras - iokofobii, nenávist je všemu vlastnímu! Evropské hodnoty nevyrostly v žádné jiné světové civilizaci, než v té jediné, která dva tisíce let kořenila a koření v křesťanství. Je až děsivě paradoxní, jak i zde tato iokofobie ve formě nenávisti vůči křesťanství a zejména katolictví prosakuje a fakticky podlamuje právě ty sebezáchovné síly Západu, kterými se mnozí zdejší diskutéři zaklínají ...

Pokud dobře rozumím Kurasovi, ten sice kritizuje Halíka, ale vystupuje zde i v jiných svých příspěvcích z pozic silně christianofilních ....

J. Sova 9.10.2015 12:42

Re: Ayn Randova

Evropské hodnoty stojí zejménqa na římském právu a řecké filosofii. Renesance ("znovuzrození") se snažila oživit právě tyto antické hodnoty.

P. Remeš 9.10.2015 12:57

Re: Ayn Randova

Souhlasím ... naše západní civilizace dýchá dvěma plícemi - řecko-římskou civilizací (právo a filozofie) a civilizací judeo-křesťanskou (náboženství). Oba tyto prameny naší civilizace se témař na dva tisíce let propojily a nenávidět jeden z nich (protože si třeba myslíme, že nenávist zasluhuje), znamená nenávidět vlastní kořeny. Právě to je ale kořenem iokofobie, které jinak máme plná ústa pro tzv. "sluníčkáře".

P.S.: Benjamin Kuras píše svůj příspěvek z pozic zřetelně christianofilních ...

B. Rybák 9.10.2015 13:11

Re: Ayn Randova

Máte na mysli římské právo republikánské, právo za bohy se vyhlašujících císařů nebo římské právo křesťanské? Znalost antické vzdělanosti se udržela díky řádům mnichů a přečkala barbarské časy svaté říše římské národa německého, dokud nepřišel jejich čas (při protestantské reformaci)!

P. Vaňura 9.10.2015 15:24

Máte tam řadu historických chyb

Klasické historické římské právo vzniklo už za republiky, pokud se někdo odvolává na principy řízení státu. Mimo politickou rovinu se ovšem vyvíjelo až do doby byzantské (kdy už panovník samozřejmě bohem nebyl) a v prakticky konečné formě bylo kodifikováno propracovaným Justiniánovým zákoníkem.

Nevím, zda křesťanští mniši měli o zachování antické vzdělanosti větší zásluhu než to, že se antické rukopisy zachovaly v klášterních knihovnách, kde je pak na počátku RENESANCE vyhledávali např. Petrarca a Boccaccio. Křesťanství bylo nepřítelem vědy, viz osud filosofky Hypathie (ubita křesťany v Alexandrii r. 415). Jinak je naše právo ovlivněno i právem germánským, ač mnohem méně propracovaným.

Římské prohlašování císařů za bohy bývá dnes spíše ztotožňováno s křesťanským prohlašováním za svaté.

Reformace umožnila pokračování vědeckého pokroku, který byl zásluhou katolické církve v jižních zemích (Itálie, Španělsko) potlačen, jako mezník se udává odsouzeni Galilea.

Jinak bych připomenul že křesťanství, které přijali naši předkové bylo tomu Kristovi na hony vzdáleném, bylo např. "povinností" i křesťanského boha darovat naší straně vítězství ve válce. Pokřtění franckého krále Chlodvíka bylo zase politickým spojenectvím panovníka a římské církve.