6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

BIG BEN: Ignorance, lež nebo psychická porucha?

Z obdivu k islámu a z pohrdání svým bezbožným národem se v LN 3.10. upřímně a vroucně vyznává páter Halík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šula 9.10.2015 14:38

Nechápu, proč tolik křeče

Pana Kurase si vážím, ale jeho reakce na jeden článek jsou zbytečně přehnané. Vyvolává to nevěcnou diskuzi, u většiny respondentů jde pouze o útok na prof. Halíka. A tlachy proti křesťanství. To byl záměr ? Pakliže ano, jsme na tom my Češi velmi chudobně.

B. Rybák 9.10.2015 14:37

Re: Ayn Randova

"Cílem filozofické revoluce, kterou zahájila Ayn Rand, je dokázat, že egoismus (racionálně pojímaný) není zlem, že je dobrem, ctností, že je morálkou umožňující a podporující život člověka. Protože morálka racionálního egoismu je odvozena rozumem, je primárním úkolem objektivismu obhájit rozum jako jediný nástroj lidského poznání a přežití"

Rozum bez morálky je tou nejjistější cestou do záhuby (Hitler, Lenin, Stalin, Mao, Pol-Pot... byli velmistři takového rozumu)!

L. Křivan 9.10.2015 14:28

Re: Kdybych viděl někoho mířit na Halíka,

ruku bych mu nesrazil. A policii bych ho popsal jinak.

B. Rybák 9.10.2015 14:24

Výborný článek!

Prof. Mons. Tomáš Halík je politicky aktivistický katolický prelát. Za svůj politický aktivismus je v politicko-korektních masmédiích oceňován, protože je "trojským koněm politické korektnosti" v naší katolické církvi!

Po "létech hubených" získal faktický monopol na "mezi-církevní dialog", (např. lásku k muslimům hlásající), který je jeho chlebem vezdejším na stole velmi bohatě prostřeném!

http://katopedia.cz/index.php?title=Tom%C3%A1%C5%A1_Hal%C3%ADk

http://www.stjoseph.cz/halik-promluvil-vec-vyresena/

L. Křivan 9.10.2015 14:18

Re: To já jsem taky v život nikdy neviděl virus eboly...

Tahle taky na nebezpečné muslimy nevěřila:

http://zboril.blog.ihned.cz/c1-64208050-znasilneni-a-vrazda-svedske-multikulturni-aktivistky-elin-krantz-etiopskym-imigrantem

L. Křivan 9.10.2015 14:12

Re: dehonestování Monsignore Halíka

provádí nejlépe monsognore sám. A muslimáci žádnou "honest" neměli, takže není možné jim ji brát.

L. Křivan 9.10.2015 14:09

Re: Na vrcholu Kahlenberg, odkud

Tak to ano. Díky, to jsem nevěděl.

Z. Lapil 9.10.2015 13:59

Re: Ono platí, jak jest psáno v NZ,

Nevím, kde se - kromě hospod neboli facka za facku - ještě praktikuje, ale onehdy mi bylo tvrzeno, že to heslo je omezením SHORA: oko za oko je ok, netrestej/nemsti se však razantněji. Dává mi to smysl.

Neboť nezabiješ, dodávám já.

J. Bajgar 9.10.2015 13:55

Extrémní monoteismus islámu je hrozbou pro pluralitu

Je zřejmé, že křesťan Havlík není schopen vidět skutečné nebezpečí, které plyne z tak extrémně monoteistického náboženství, jako je právě islám (Není boha kromě Boha, on je ten jediný, na všechno je sám apod.). Z toho se dá snadno vyvodit, že i křesťanství v pojetí pana Halíka je velmi centralistické a tzv. Svatá Trojice je mu víceméně nefunkční atrapou...

M. Štěpánková 9.10.2015 13:53

Re: "Opravdu jsou Češi takoví ateisté?"

Přemýšlela jsem cestou domů z práce a řekla bych, že s tím modloslužebnictvím se zase tak moc nepletu. Nezlobte se na mě, ale církve si desatero prostě přizpůsobily podle toho jak se jim to hodilo, respektive tomu, aby měly co nejvíce oveček. Když křesťanství pronikalo na území polyteismu, kde byli lidé zvyklí uctívat různé bůžky, tak křesťanství prostě přizpůsobili jejich chápání a navíc se jim to rozhodně hodilo do krámu, protože to znamenalo hromadění majetku. Jak je možné, že změnili slovo boží? Na jednu stranu je dobře, že to není neměnné, ale na straně druhé, zrovna toto přikázání nebylo až tak nutné měnit. To samé se sobotou. Pochopila bych, kdyby tato přikázání byla v rozporu třeba s ohrožením života, ale není. Takže mi to vysvětlete. A argument, že již toto bylo rozhodnuto před tisícem let :-D no pardon, ale od té doby se toho hodně změnilo a jejich argumentace v římskokatolickém katechismu je hodně zavádějící. V podstatě řekli, bude to takhle a basta.

Rozhodně si nemyslím, že by hodně lidí až tak nenávidělo svoje kořeny a byť má určitě hodně lidí výhrady právě k ŘK, tak to neznamená, že musí nenávidět svoje vlastní kořeny. Pokud budu mluvit jen za sebe, jsem si svých kořenů vědoma a děkuji bohu za to, že jsme si před ním rovni. Hlavně muži a ženy, nebýti to tak, západní civilizace by rozhodně vypadala jinak.

Uznejte ovšem, že pro moderního člověka je velmi těžké věřit v křesťanského boha, když zároveň žije v civilizaci plné objevů. Jsme schopní prokázat  hodně věcí. Nemohu proto věřit na Adama a Evu, věřím v evoluci. I když si myslím, že bůh dal podnět k vývoji života na planetě vůbec. To zatím nikdo nebyl schopen vysvětlit. Také moc nevěřím tomu, že Ježíš byl ve 33 letech svobodný, bezdětný mládenec...mnohem pravděpodobnější mi přijde, že měl ženu i děti, což se opět někomu nehodilo do krámu....atd.....v minulosti by mě zřejmě upálili :-D to je to, co jsem myslela tím lepším vysvětlením a vedením :-) ale jasný, nic nevím. Cirkev se měnila, proč ne znovu?

P. Vaňura 9.10.2015 13:51

Selekce na základě náboženství

je naprosto logická, protože

1) Křesťané jsou kompatibilnější a nebudou s nimi problémy v tom smyslu, že by např. chtěli ve školách halal obědy, chtěli pouze mužské nebo pouze ženské doktory, v práci požadovali přestavky na modlení atd.

2) Opravdu jde u křesťanů o daleko nejohroženější minoritu.

Mimochodem, muslimy lze odmítnout jednou větou, jsou to "potížisté" a my žádné problémy nechceme. Proto, aby zaměstnavatel přijal možného "potížistu" musí být ten pracovník jinak sakra dobrý, v něčem hodně nadprůměrný.

R. Gramblička 9.10.2015 13:50

Re: Celá sprška

Proč je předběžná opatrnost nepřijatelná???

L. Křivan 9.10.2015 13:49

Oikoofobie je zhoubná nemoc,

a oikofobové by měli být včas antouškem utraceni.

S. Landa 9.10.2015 13:27

Re: To je matlanina

Tak alespoň v něčem jsem dobrý. :-)

B. Rybák 9.10.2015 13:11

Re: Ayn Randova

Máte na mysli římské právo republikánské, právo za bohy se vyhlašujících císařů nebo římské právo křesťanské? Znalost antické vzdělanosti se udržela díky řádům mnichů a přečkala barbarské časy svaté říše římské národa německého, dokud nepřišel jejich čas (při protestantské reformaci)!

J. Slanina 9.10.2015 13:10

Re: To je matlanina

No právě. Ale vyjádřit se o nich dehonestačně, aniž byste přečetl jediný řádek z nich, dokážete výborně.

S. Netzer 9.10.2015 13:09

Re: Ale s tou severní Koreou jste silně

Snad jste natolik inteligentní abyste poznal, že jsem chtěla poukázat na to, že tomuto sedmilhářovi tak jako většině jeho obdivovatelů jsou křesťani naprosto ukradení, a že mu slouží jen jako záminka k dehonestování Monsignore Halíka, a muslimů jako celku.

M. Štěpánková 9.10.2015 13:02

Re: "Opravdu jsou Češi takoví ateisté?"

Možná neznám, ale s tou nenávistí se rozhodně pletete. Snažím se pátrat, abych se mohla rozhodnout a je víc variant i v křesťanství. To jako takové rozhodně nezavrhuji, jen jsem ještě neobjevila to správné pro sebe. Alespoň ale pátrám....a pokud znáte alespoň trochu historii, tak mým myšlenkovým pochodům můžete aspoň trochu rozumět. Církve přinesly hodně dobrého, ale také dost zlého....je to i forma jak vládnout. Ale to už je buřt....očividně máte jiný názor.

P. Remeš 9.10.2015 12:57

Re: Ayn Randova

Souhlasím ... naše západní civilizace dýchá dvěma plícemi - řecko-římskou civilizací (právo a filozofie) a civilizací judeo-křesťanskou (náboženství). Oba tyto prameny naší civilizace se témař na dva tisíce let propojily a nenávidět jeden z nich (protože si třeba myslíme, že nenávist zasluhuje), znamená nenávidět vlastní kořeny. Právě to je ale kořenem iokofobie, které jinak máme plná ústa pro tzv. "sluníčkáře".

P.S.: Benjamin Kuras píše svůj příspěvek z pozic zřetelně christianofilních ...

L. Kubeš 9.10.2015 12:51

Díky za výstižný článek

To že je Halík psychicky narušená osoba je myslím zcela zřejmé i z jeho dalších reakcí, sám se pasoval na osobu vhodnou na funkci prezidenta a podobně. A jeho povýšenost je v přímém rozporu s tím, co hlásá to jeho náboženství. Podobní tvoří tu pátou kolonu, která nakonec zničí evropskou kulturu.

P. Vaňura 9.10.2015 12:50

Ale s tou severní Koreou jste silně

přestřelila už proto, že článek o ní není a nikdo tady se jejího režimu nezastává v žádném směru. Jak je to s křesťany v Číně přesně nevím ale že by byli rovnou vražděni tak, jako v IS si nemyslím.

P. Remeš 9.10.2015 12:47

Re: Ty ateisty ať vezme čert, syčí Halík

Ano, teprve německá reformace vedla v Čechách na dobu asi jednoho sta let k reformačním (tedy anti-katolickým) identitám ...

Samozřejmě také, že před křesťanstvím tu bylo pohanství. Jenže pohanství předcházelo všechny světové civilizace. Naše západní hodnoty však vyrostly pouze v té naší jediné v křesťanství kořenící civilizaci západní. Nenávist vůči těmto kořenům z toho důvodu, že si myslíme, že si nenávist zaslouží, jsou ve skutečnosti přesně tou OIKOFOBIÍ, kterou verbálně a plnými ústy vyčítáme nejrůznějším "sluníčkářům"

J. Sova 9.10.2015 12:42

Re: Ayn Randova

Evropské hodnoty stojí zejménqa na římském právu a řecké filosofii. Renesance ("znovuzrození") se snažila oživit právě tyto antické hodnoty.

P. Remeš 9.10.2015 12:34

Re: Ayn Randova

To je ale přesně to, co kritizuje Kuras - iokofobii, nenávist je všemu vlastnímu! Evropské hodnoty nevyrostly v žádné jiné světové civilizaci, než v té jediné, která dva tisíce let kořenila a koření v křesťanství. Je až děsivě paradoxní, jak i zde tato iokofobie ve formě nenávisti vůči křesťanství a zejména katolictví prosakuje a fakticky podlamuje právě ty sebezáchovné síly Západu, kterými se mnozí zdejší diskutéři zaklínají ...

Pokud dobře rozumím Kurasovi, ten sice kritizuje Halíka, ale vystupuje zde i v jiných svých příspěvcích z pozic silně christianofilních ....

J. Urban 9.10.2015 12:17

Fráter Halík je Koniáš současnosti. Je to

typický představitel té církve, která nesnáší pravdy krom té své.

P. Vaňura 9.10.2015 12:13

Jde o to, čemu říkáte "křesťanství"

Myslím, že Nero házel křesťany lvům zcela právem, byl to tehdy spolek magorů, vyzývající např. vojáky k deserci.

Současné křesťanství vůbec a středověké zvláště žádné hodnoty obětovat nehodlá, naopak, hlásá, že je za ně nutné bojovat! "V tom znamení zvítězíš" rozhodně není o sebeobětování a pokud mluví o lásce k bližnímu, je to opravdu BLIŽNÍ, NIKOLIV VETŘELEC PŘIVANDROVALÝ Z NĚJAKÉ PRDE***.

P. Vaňura 9.10.2015 12:06

Na vrcholu Kahlenberg, odkud

byl veden útok na Turky obléhající Vídeň, je mezi několika pamětními deskami také jedna, kde "Ukrajinci v cizině" u příležitosti třístého výročí bitvy připomínají kozáky, kteří tehdy bojovali v řadách polské armády.

K. Janyška 9.10.2015 12:03

Re: Halík, Moravec, Merkelová, Havel, Obama, Hollande,

Je to Bilderberg... Dzp.

J. Sova 9.10.2015 12:03

Re: Ty ateisty ať vezme čert, syčí Halík

Před Bílou Horou v Čechách bylo asi 10 % katolíků, na Moravě 30 %.

Pominul jste, co bylo před křesťanstvím. To jsou přece ty kořeny.

K. Janyška 9.10.2015 12:03

Re: Ayn Randova

Běžte za mistrem Hayekem. Tam si dovíte podstatně více a relevantního... Dzp.