30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

AUTA: Když elektrického ptáčka lapají, pěkně mu zpívají

Přestože je v Česku elektromobilita Popelkou s dosud registrovanými 11 tisící vozy v poměru k 6,3 milionu osobních aut v registru, už se omezují před pár lety se slávou vyhlašované výhody. Nad parkováním zdarma v Praze se smráká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Pakosta 4.7.2022 11:27

Stará a fujky auta se prostě vyřadí, ať už z technických či administrativních příčin, anebo prostě proto, že litr benzínu bude stát tři stovky, a ta nová čistá elektrická budou jenom pro horních deset tisíc. A budou vyřešeny problémy s parkováním i se zácpami na silnicích. Nabíječky na sídlištích prostě nebudou, socka ze sídliště stejně nebude mít na elektroauto peníze.

Z. Lapil 4.7.2022 11:25

Přebytek OZE není. V Německu se několikrát stalo, že na pár hodin kolem letního poledne byl.

Skvěle udělaný přehled reálné výroby elektřiny má Německo. Jediné co není úplně interaktivní: vítr on shore/na břehu - světleji modrý jsou větrníky na moři, tmavější (a mnohem menší) jsou větrníky pozemní.

Pozor: pokud si odkaz uložíte, zobrazí se vám vždycky stejný/neaktualizovaný graf. Musíte si vždycky ručně nastavit buď předdefinované období ("minulý rok") nebo přímo datum. Vidí to do roku 2012.

V ročním zobrazení je krásně vidět, jak jsou v zimě slunečníky v podstatě mrtvé.

Teď jsem někde četl, že při výrobě 100% závislé na OZE je potřebná rezerva 30 dnů nebo (podle téhož článku, ale jinde - 24 dny. Ten článek vypadal seriózně a ani proti číslům se moje intuice nevzpírá.

https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/27.06.2022/04.07.2022/today/

A. Pakosta 4.7.2022 11:24

Přesné, pane De Wintere! Elity budou jezdit v elektroautech, my ostatní budeme šlapat pěšky nebo na kolech, občas se svezeme vlakem.

Z. Lapil 4.7.2022 11:09

Což já jsem hlasoval proti už tehdy. Přesně podle článku - když ptáčka lapají aneb když mi někdo větší a silnější říká něco jako "když budeš pěkně poslouchat, dostaneš papáníčko", propadám paranoie.

Ale dnes pro vystoupení nejsem, jednoduše proto, že tím bychom se jako stát ocitli v pozici nečlena obklopeného členy, a když si vzpomenu na nepřátelský pokřik v souvislosti s brexitem, tak se mi do toho fakt nechce. Pokud ano, tak jedině nějak společně, v nějaké skupině na způsob Visegrádu.

Z. Lapil 4.7.2022 10:58

Jen tak mě zaujalo: máme průměrné stáří aut v republice 15 let a těch aut je 6 miliónů. Jestli dobře uvažuju, tak během 15ti let je tedy třeba vyměnit právě těch 6 miliónů aut. 15 let uplyne v r. 1937, tj. dva roky poté, co bude reálně platit zákaz prodeje nových spalovacích aut.

Zároveň platí, že během příštích sedmi let má být v provozu půl miliónu elektroaut. I KDYBY za dalších 7 let mělo být uvedeno do provozu 2x tolik elektroaut a žádný vyřazen (tou dobou už budou některé z nich zase těch 15 let staré), pořád mi chybí 4,5 miliónu jakýchkoliv(!) nových aut, abychom udrželi průměrné stáří aspoň těch 15 let.

Výpočet jsem poněkud odflákl (7+7 není 15 a tak), ale myslím, že i kdyby se z těch 4,5 miliónu staly milióny tři, bude v r. 1937 v provozu buď polovina aut proti dnešku, nebo budou děsivě stará. Netroufnu si říct, jak moc, už takhle předpokládám, že ten průměr je vytvořen tak, že každému novému autu odpovídá jedno třicetileté, což evidentně není pravda.

Kéž by to skončilo jen tím, že se STKčka napakujou na úplatcích.

F. De Winter 4.7.2022 10:55

Jistě, Rolls-Royce stojí 11 milionů.

K. Křivan 4.7.2022 10:27

"..k čemu je dobrá.." ??? Do psích konzerv. Rv

K. Křivan 4.7.2022 10:26

Je to zcela prosté, milý Watsone. Parkování neblokují jen elektroauta, ale hlavně jim vyhrazená prázdná parkovací místa, kam normální auto normálních lidí NESMÍ ! Co s tím ? Sr..t na zákazy a příkazy zas...é vrchnosti ! Občanskou neposlušnost ! To je bohužel jedinné fungující řešení.

V. Povolný 4.7.2022 10:24

Hlasovala by dnes většina občanů ČR pro vstup do Evropské unie? Správná otázka. Já bych se ale spíš ptal, jestli bychom neměli hlasovat o setrvání v EU, protože po Lisabonské smlouvě už to není ta organizace, do které jsme vstupovali. Ale pod vlivem aktuálních událostí není ani tahle otázka na pořadu dne. Je stále jasnější, že z EU se stává organizace, která nezastupuje zájmy členských zemí, ale zájmy své vlastní. A to je začátek konce každé organizace. Jakmile členové zjistí, že organizace jejich zájmy nezastupuje, začnou si klást otázku, k čemu je dobrá. Takže za aktuální otázku pokládám, kdy k tomu dojde, nastoupený trend je jasný. Elektromobilita by podle všeho mohla proces urychlit.

K. Křivan 4.7.2022 10:19

Je ale tisíc důvodů, aby byla krvavá. Bohužel. :-( Ae žádné strachy, při dvacetinásobném přelidnění úbytek politiků, politzločinců. aktivistů a jiných dementů ani epoznáme.

L. Písařík 4.7.2022 10:09

Římskou říši zahubili barbaři, EU se zahubí vlastním úsilím.

K. Křivan 4.7.2022 10:06

Obávám se že pak dojde k zabíjení téch, kteří budou muset ty zákazy prosazovat. No, "budou muset",... Nebudou muset. Budou moct dělat néco jiného než policajta.

L. Písařík 4.7.2022 10:06

To ještě neznamená, že výrobní náklady jsou stejné.

F. Navrátil 4.7.2022 10:04

Máte pravdu. Eurokreativitě se meze nekladou. Například by mohly být povinné (nařízení EU odhlasované také Zdechovským) dvojzásuvky, kde by z jedné progresívní grýndýláci cucali lacinou a čistou elektrickou energii a z té druhé by zapšklí bílí starci milující sodovkový plyn čerpali drahou a špinavou jadernou a uhelnou elektřinu.

L. Písařík 4.7.2022 10:03

Prý je ve dne přebytek OZE. Rád bych viděl nějakou reálnou informaci, kolik že té OZE je a jaká je k tomu spotřeba.

K. Křivan 4.7.2022 10:00

Když se zmocní moci, musí být eliminováni. Jako kdysi Heydrich.

K. Křivan 4.7.2022 9:58

"..hlasovala by dnes většina občanů ČR pro vstup do Evropské unie?"

Určitě ne. Já tedy rozhodně NE !

T. Hraj 4.7.2022 9:52

Přesně. Není žádný důvod, proč by měla být nekrvavá.

T. Hraj 4.7.2022 9:49

Mělo být pod panem Šejnou.

T. Hraj 4.7.2022 9:48

Ponechme stranou, že Eniaq v žádném případě nedokáže nahradit využitelnost Kodiaku (tj. především v dojezdu a rychlosti dotankování). Otázka je jiná:

Klasické rodinné auto Octavia kombi stojí od 56o tis. Kč. Jaký má prosím elektrický ekvivalent? (a to zdaleka ne každá rodina v ČR na Octávii má)

Neboli EV je záležitost pro bohaté. A jen bohatí si po zákazu CEC uchovají svobodu individuální mobility.

J. Jirka 4.7.2022 9:46

Elektřiny je v zásuvkách dost a po likvidaci všech těch nechutných elektráren jí bude určitě ještě mnohem víc...

O. Seliger 4.7.2022 9:41

Mám takový možná bludný dojem, že systém chaosu a žvanění, rozhodující vliv barevných papírků a kecacích médií má podstatný vliv na úrodu několika oborových skupin škodících ostatním. A jsou to zejména nėkteří životem nepoučení fanatičtí právníci a ekonomové když se zmocní moci.

P. Diviš 4.7.2022 9:35

Protože cena té elektrohračky je dotována ze zvýšených cen aut.

P. Diviš 4.7.2022 9:34

Ad Praha, blíží se volby. Zvýhodňování dost malé skupinky není volební tahák.

Ad ceny, státy dost vyberou na spotřební dani z fosilních paliv. Pokud jejich spotřeba a tím i výnos klesne, co jiného zdaní? Že by jen omezily přerozdělování, k tomu nedojde. Takže, drahou elektřinu ještě víc zdaní.

M. Šejna 4.7.2022 9:28

Elektrický Enyaq stojí okolo 1,15 milionu. Naftový Kodiaq s podobným výkonem a výbavou stojí skoro to samé.

M. Šejna 4.7.2022 9:24

Autor to nějak pomotal. Jak může 11 tisíc elektromobilů z celého Česka blokovat parkování v Praze, kde parkuje denně zhruba 700 tisíc vozů?

F. De Winter 4.7.2022 9:12

Nebojte se, oni nám je zakážou.

Tedy pokud si jich dřív nezbavíme. Tedy ne těch aut, ale těch "elit". K tomu je však třeba, aby se lidé probudili.

R. Langer 4.7.2022 9:09

Ano, to je pochopitelné... :-(

P. Kubáč 4.7.2022 8:51

Nezbavujte se Žigula - budeme jako Kuba. Auta z doby před vypuknutím zeleného šílenství budeme udržovat v chodu 100 let.

R. Meišner 4.7.2022 8:28

jakýkoliv fantasmagorický nápad skončí nejpozději po srážce s realitou. bohužel vedlejší škody jsou nenapravitelné. 8-o