23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

ABSURDITA: Omluva za normální chování

Michiganská senátorka – mimochodem katolička, nikoli muslimka - se omlouvá a žádá o odpuštění arabskou a muslimskou část voličů svého obvodu za to, že spolu s jinými zákonodárci navštívila Izrael. Jenom proto, že tento segment voličů fanaticky Izrael nenávidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 12.8.2023 19:38

Tak takoví lidé jako pan L.Novák nebo paní Václavíková a mnozí další, co Vás hrubě uráží a znevažují, ty přece nenávidíte, není-liž pravda?

D. Laurencikova 12.8.2023 19:48

To myslite vazne? To by me opravdu ani nenapadlo. Tito dva primitivove jsou mi dokonale lhostejni.

R. Langer 13.8.2023 6:21

Dá se blb nenávidět? ;-)

J. Vorlický 13.8.2023 13:26

Já o sobě nemohu říci, že nenávidím Putina.

Neznám ho, neznám prostředí v kterém žije, kterému je jistě jako prezident Ruska poplatný. Každý člověk, který se dostane do čela společnosti, je jejím výsledkem, byť pochopitelně základem je jeho snaha, vůle a schopnost.

Vezměme jako příklad prezidenta Petra Pavla. Jako že považuji členy KSČ za de facto zločince - byť mám na paměti, že ne stejně velké - je výsledkem toho, co popisuji výše. To bych musel nenávidět jeho všechny voliče.

Další, můj názor na prezidenta Beneše - intrikán, slaboch a v konečné fázi zrádce,který utekl, aby se po té, co spojenci vyhráli válku, vrátil jako ,,vítěz".

Oba měli být souzeni a dle práva odsouzeni. Neříkám, že nutně měli být soudně TRESTÁNI. Měla být vyslovena vina nebo nevina. Pak bych je nechal jít po svých.

V. Pokorný 13.8.2023 14:08

Blbá...jak tágo.[UA]

K. Křivan 13.8.2023 22:19

Platí to i pro Zelenskýho, Fialu, Rakušana, ....atd. ?

V. Braun 12.8.2023 10:06

To je jen nepochopení autora. Neomluvila se za cestu, ale za to, že to vyvolalo hněv. Tedy v podstatě jen uznala emoce protistrany, psychologie 101 v praxi. Politik by to měl vědět.

D. Laurencikova 12.8.2023 11:19

Politicka rekla: „Po rozhovorech s přáteli a členy komunity jsem poznala, že moje přítomnost na této cestě vyvolala hněv a zklamání mnoha lidí v arabské/muslimské komunitě. Za to se upřímně omlouvám, žádám vás o odpuštění a doufám, že pochopíte, že jsem neměl žádný zlý úmysl.“

To na me pusobi totalne servilne. Uznani emoci by mohlo znit asi takhle: "Beru na vedomi...", nebo: "chapu...", nebo: "je mi lito", ze moje pritomnost na teto ceste vyvolala hnev..., a zadam, nebo prosim o pochopeni." To je neco zcela jineho, nez se rozhnevanym "uprimne omluvit". :-/

H. Rybnická 12.8.2023 12:21

Vidím to stejně pane Braune. Ostatně se jaksi přehlédlo že paní senátorka byla také ZVOLENA senátorkou hlasy občanů měst Dearborn a Dearborn Heights. jedno jakého vyznání, takže tito mají určité právo vyjádřit svůj souhlas nebo nesouhlas s jejím jednáním. Ostatně bych moc ráda slyšela nebo četla její vyjádření k věci v originále, v překladu se někdy stává leccos. On pan autor článku se někdy rozjede jednosměným tunelem, kde není jaksi místo pro detaily a už vůbec ne pro zpátečku. . Z mého hlediska je to správné jednání, jak správně říkáte senátorka uznala emoce skupiny občanů a zachovala se jako dobře vychovaný člověk diplomaticky. Kéž by se čeští politici něčemu přiučili.

D. Laurencikova 12.8.2023 12:37

Pani Rybnicka, "der Teufel steckt im Detail". To je ten typicky problem s pozornosti a logikou, ktery tolik lidi, vcetne vas, ma. U vas je to jeste vyhranenejsi nez jinde. Politicka se "uprimne omluvila" za to, ze jeji korektni a zcela normalni jednani vzbudilo nevoli. To je absurdni. Autor clanku ma naprostou pravdu, mylite se vy. "Uznat emoce skupiny" nebo "uprimne se za ne omluvit" (ergo omlouva se ten, ktery tyto emoce sam nema u tech, kteri je maji), jsou dva pary bot. Alles klar?

D. Laurencikova 12.8.2023 12:55

Nic se neprehledlo. Senatorka neuprela nikomu jeho pravo vyjadrit svuj souhlas nebo nesouhlas s jejim jednanim. Ona se za cisi emoce (!) "uprimne omluvila" a poprosila o odpusteni. Vy fakt nevidite ten rozdil, pani Rybnicka? Na servilite neni nic az tak diplomatickeho, tedy pokud clovek neni nekde primo odvlecen jako rukojmi. A i to jenom mozna. ;-)

H. Lukešová 12.8.2023 14:29

Podle Vás je správě propagovat antisemitismus, bojkot Izraele, diskriminaci izraelských občanů? Za co se pro Boha paní senátorka musela omluvit? Za návštěvu Izraele? To není nic jiného než zběsilý antisemitismus.

H. Rybnická 12.8.2023 15:28

Paní Lukešová jiný kraj jimý mrav, na to si budeme muset ještě zvyknout. A hluboká nenávist at už k Izraeli nebo právě opačně jako Vaše ke všemu co jen zavání islámem a muslimy vlastně k dnešnímu světu nepatří.

H. Lukešová 12.8.2023 16:38

Víte, že se mýlíte paní Rybnická, necítím nenávist ke všem muslimům bez rozdílu, někteří mi jsou i sympatičtí, např. ti z Ázerbajdžánu, ti jsou hodní, milí a přátelští. Jsou i dobří muslimové.

Izrael má s Ázerbajdžánem výborné vztahy, jsou spojenecké země, Ázerbajdžán dodává Izraeli ropu, Izrael mu poskytuje zbraně a jejich spojenectví má i hluboké citové vazby, ne jenom ty strategické. Ázerbajdžán chrání židovskou i křesťanskou komunitu.

Židé v Ázerbajdžánu se nemusí obávat o svou bezpečnost, mohou navštěvovat synagogy, mluvit hebrejsky, pánové můžou nosit jarmulky, tzizit, (modlitebni šály). Vztahy mezi Izraelem a Ázerbajdžánem představují zázrak. Někde může kvést židovsko-muslimská spolupráce.

D. Laurencikova 12.8.2023 18:12

Chape vubec nekdo, ze pani Rybnicka tvrdi, ze si musime zvyknout na muslimske mravy misto toho, integrovat je do nasi kultury, kdyz uz ziji u nas? Mame si zvyknout na jejich nenavist vuci Zidum nebo homosexualum, na menecenne postaveni zen.. prosit za odpusteni, ze jsme vzbudili jejich nevoli nasim chovanim beznym u nas doma, abychom byli podle pani Rybnicke na vysi a sli s moderni dobou? Ta pani ma humor. ;-)

H. Lukešová 12.8.2023 18:32

Já nechci u nás divoké antisemitské neintegrované islámské teroristy, kteří nás nenávidí a zabíjejí, ale muslimy integrované, mírné, kteří se neřídí přesně všemi pasážemi Koránu a sunami, myslím tím ty o stínání hlav nevěřícím..., aby to muslimové byli alespoň jako ti ruští a z bývalých sovětských republik, mezi které Ázerbájdžán patří. Nenávist k Izraeli se mě osobně dotýká a uráží mě. A islámští teroristé ať divočí u nich doma!

D. Laurencikova 12.8.2023 17:36

Ale nenavist ke vsemu, co zavani pravici, to k dnesnimu svet patri, ze pani Rybnicka?

D. Laurencikova 12.8.2023 19:45

Ano, pani Rybnicka. Jiny kraj, jiny mrav. Tak jsme si v Nemecku zvykli na to, ze se v ulicich mest zase obcas rve: "Jude Jude, feiges Schwein..." nebo: "Hamas, Hamas, Juden ins Gas!"

H. Lukešová 12.8.2023 19:49

Všechen antisemitismus pochází z pro-palestinského hnutí. Palestinianismus je formou levicového antisemitismu. Levice a islám přijali ideologii palestinianismu. Žádný současný pravičák není antisemita. Všechny protižidovské útoky páchají muslimové a ultralevičáci.

D. Laurencikova 12.8.2023 20:04

Vsechny etablovane strany v Nemecku jsou dnes levicove. Ne ve smyslu marxistickeho socialismu, ale woke levicoveho liberalismu. Clovek nevi, co je horsi. Jedina strana, ktera neni levicova, je AfD. A i tady se nekteri, jako treba pan Gauland, brani proti oznaceni "pravice". Jsou proste "socialne konzervativni".

H. Lukešová 12.8.2023 20:07

No to je hrozné. Já jsem pravicová, konzervativní, tradiční sionistka. Za takové postoje by mě Německu asi čekal koncentrační tábor, jak to tak sleduji.

D. Laurencikova 12.8.2023 20:24

Ne, to si tak neberte. Levici a liberalum se podarilo z "pravice" udelat synonymum pro "extremisticky", "zaostaly", "nepratelsky k lidem"... Samozrejme fasisticky, rasisticky a antisemita. Hodne pravicovych politiku dava proto prednost oznaceni "konzervativni", nebo dokonc "liberalne konzervativni"... Ale je fakt, ze v Nemecku se dnes nikdo radeji nahlas neprizna k tomu, ze je pravicovy a jeste sionista. To je od Vas vlastne velmi odvazne, pani Lukesova. :-)

H. Lukešová 12.8.2023 20:34

Jsem jaká jsem, sionismus je součást mé identity a osobnosti a rozhodně nikdy nepopřu a nezapřu sama sebe. V České republice je zatím možné hlásit se k sionismu a Izrael je pro mě vším.

R. Langer 13.8.2023 6:23

Tak až to bude zase tam u vás, jistě se omluvíte. Skopčáci v tom mají tradici. ;-D

L. Stejskal 12.8.2023 14:52

Pro H. Rybnickou---Vaší poznámce, že "v překladu se stává leccos" lze rozumět i tak, zejména v souvislosti s Vaší další větou o jednosměrném tunelu", že jsem snad význam vyjádření senátorky Santany posunul. Kdybyste byla aktivnější, mohla byste si sama její originální vyjádření na sociální síti X najít, mně to trvalo několik sekund. Nicméně, a dělám to zcela výjimečně, zde je kompletní vyjádření S. Santany publikované 6. 9. na síti X: "It has come to the attention of my constituents specifically those in the Arab/Muslim community that I recently visited Israel in my capacity as a State Senator. This is an annual trip offered to state lawmakers to learn more about Michigan's relationship with Israel. After speaking with friends & members of the community I recognize my presence on this trip has sparked anger and disappointment by many in the Arab/Muslim community. For this I truly apologize, seek your forgiveness & hope that you will understand that I had no malicious intent. There is no perfect combination of words that I can offer that truly reflects the feelings in my heart. My only goal was to learn about this region of our world an to improve my understanding of matters related to Michigan. As State Senator of the 2nd district, I should have exercised better discretion & engaged in a different protocol with community leaders to seek their counsel prior to the trip. I hope those who know me will continue to support me & reflect on my dedication and all that we have accomplished together. I understand now more than before the level of pain, sensitivity and deep rooted emotions that this trip has produced."

H. Rybnická 12.8.2023 16:07

Pane Stejskale, je to přesně tak jak jsem si myslela a jak to popisuje pan Braun. Senátorka se neomlouvá za to že si dovolila cestovat do Izraele, nýbrž za to že vyvolala negativní reakci, vysvětluje (možná pozdě) proč tam jela, a co je ještě důležitější, za to že tu cestu v předstihu nekonzultovala s představiteli dotyčné - a zajisté velké - komunity což považuji za absolutně korektní a příkladné stanovisko moderní demokratické političky.

Víte já jsem byla přes čtyřicet let zaměstnána v mezinárodním US koncernu a vím, jakým způsobem komunikuje anglosaský svět. To není jenom o tom, dát nějaký text do Googlu a namlouvat si, že jsem pochopila svět. To je také určitá kultura jakým způsobem chápu své chování vůči okolí, zvláště pokud jsem osoba veřejně činná a mám kolem sebe kultury různé - což jsme v CZ důsledně vymýtili. A k takové civilizační kultuře máme ještě hodně daleko. A je velice smutné že z docela normálního chování politika, v zahraničí nad kterým bychom se měli spíše zamyslet a možná něco přiučit, děláte právě VY štvavý rodokaps.

L. Stejskal 12.8.2023 17:17

Pro H. Rybnickou---Vážím si Vaší US zkušenosti, nicméně obávám se, že v tomto případě Vám, a také p. Braunovi, uniká podstata problému. Ta totiž tkví v odpovědi na otázku, proč senátorčina cesta do Izraele vyvolala v oné komunitě tak negativní reakci. Proč vyvolala negativní reakci návštěva demokratického státu, člena OSN, země, s níž mají USA navázány diplomatické styky a uzavřeno strategické partnerství. Odpověď není složitá. Je za tím fanatická protiizraelská nenávist. Jde o zvrácené vidění světa. A to by mělo být chápáno? Pokud senátorka Santana žádá o prominutí, pak se vlastně nepřímo s tímto zvráceným viděním světa ztotožňuje. Ano, máme mít porozumění pro jiné kultury, ale ne pro všechny projevy této kultury – a rozhodně ne pro projevy antiizraelské nenávisti hraničící s antisemitismem. Po mém soudu se senátorka neměla omlouvat, ale nanejvýš vyjádřit politování nad způsobem uvažování tamní muslimské komunity; ona sama cestou do Izraele neudělala nic špatného. Kromě toho: v jejím obvodu č. 2 nežijí jenom fanatičtí nepřátele Izraele, ale také voliči, v první řadě Židé, kteří mohou být plným právem uraženi kvůli její omluvě – jako kdyby cesta do Izraele byla nějakým zločinem; ostatně cestu sponzorovali v dobré víře michiganští Židé. Že se muslimům v Michiganu její účast v delegaci nelíbí? Pak se znovu ptejme proč. Otevřeně: to, co tamní muslimové předvedli je v principu hanebné vydírání. Pochopil jsem, že souhlasíte s tím, že senátorka měla svoji cestu konzultovat s představiteli muslimské komunity. Co si myslíte, že by se dozvěděla: Nezúčastnit se (jinak by tento cirkus nevznikl). A to je podle Vás fér? Podřídit se uvažování diktovanému nikoli snahou po spolupráci, dialogu a vzájemném poznání, ale hlubokou záští a snahou Izrael bojkotovat? Pokud držíte tento postoj, pak Vám sděluji, že s tímto viděním světa hluboce pohrdám. „Štvavý rodokaps“ z toho nedělám já, ale udělali to na druhé straně Atlantiku michiganští muslimové.

H. Rybnická 12.8.2023 18:27

Pane Stejskale, toto je v zásadě zvrácené myšlení. předpokládám žeobčané státu Michigan kteří vyznávají islám jsou to co jsou, totiž občané demokratického regionu, kteří mají plné právo na svůj názor, i když je protiizraelský, a mají stejné právo vyžadovat od volených orgánech státu aby tito toto zohlednili. Demokracie je diskuze, kompromis a konzens. A kdo Vám řekl že by se paní senátorka se zástupci muslimů neshodla na nějakém kompromisu? Na světě byly již docela jiné problémy a koneckonců vznikl většinou nějaký konsens.

A aby bylo jasno, pane Stejskale, čím hluboce pohrdáte je Vaše demokratické právo. Stejně jako je moje právo, se hluboce divit nad Vaším fanatizmem.

H. Lukešová 12.8.2023 18:36

Ovšem i Židé mají právo požadovat, aby se jejich postoje zohlednily, nebo ne? Demokratická práva mají pouze muslimové a Židé nikoliv? A co s tím?

H. Rybnická 12.8.2023 18:51

Jak jste na to přišla?