1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
di do ksa 17.11.2008 18:41

di do pici

;-O(Y)ste moc moc moc trapny ;-€

Angua 7.5.2008 14:52

Super!!!

Čím dřív, tím líp, a kéž bych se konce západních balbalů a srandy z něj vyplývající dožila.

messenger 5.5.2008 23:38

vidim to stejne :)

snad se toho ale nedoziju...

Gaston 5.5.2008 23:33

Tento vývoj očekávám a nemusel jsem to ani číst

Je to patrné ve všech směrech. Noví "barbaři"  budou ale asiati, nejspíš Číňané, Vietnamci.... Jsou dostatečně vitální, agresivní, pilní a se slušnou natalitou. Kašlou nám na nějakou naši kulturu a zvyky, jedou si už teď tady po svém a už také zjistili, že se neumíme jejich "nájezdům" bránit. Je to otázka poměrně krátkého času. Naproti tomu s muslimy a jejich radikalismem si rychle poradí ( na rozdíl od nás). Budou se chovat velmi pragmaticky a cílevědomě, pokud jim bude demokracie na překážku, omezí ji. Islám v Evropě nezvítězí, na to je příliš málo energický. Bude škodit ale nebude tvořit.... že bych byl ale z této perspektivy "odvázaný", to tedy ne

Kolemjdoucí 6.5.2008 10:00

Re: Tento vývoj očekávám a nemusel jsem to ani číst

Když se dva perou, třetí se směje. Vypadá to tak, že Západ se nejprve maximálně vyčerpá bojem proti islamistům a "snahou o stabilizaci poměrů na středním východě", takže mu na souboj s nesrovnatelně silnějším a vychytralejším soupeřem (ekonomicky i politicky) - Číňany nezbudou síly a stane se pak jejich snadnou kořistí. Obávám se, že Číňané se na to už dávno připravují, zatímco USA to ještě ani netuší a stále se spokojují s ujišťováním sebe samých o tom, jak jsou na světě nejmocnější, nejsilnější, nejsilnější, atd.

Sugpa@seznam.cz 5.5.2008 21:45

Pád euroamerické kultury a její nástupce- Islám

Velmi zajímavý článek a kniha toho pana Spenglera bude jistě také zajímavá.Často na toto téma přemýšlím, už jen proto že v ulici mám v blízkosti dvě mešity a tato londýnská čtvrť je silně muslimská a tak mohu denně přímo  pozorovat střet kultur.

 Naprosto souhlasím s tím, že prvotním znakem úpadku je úpadek duchovní, křesťanství  a vůbec duchovní prostředí evropy je odrazem duchovního stavu jejího obyvatelstva, a to připomíná dožívající, už pramálo živou bytost, která je opuštěna ve prospěch nového"boha"- konzumu, uctívání peněz a hmoty.Obyvatelstvo s rozdrobuje na jednotlivé členy společnosti kteří mají na mysli výhradně svůj sobecký materiální prospěch.Už je nic nespojuje  žádná duchovní idea a ani společenství.Co na tom, že dosáhli jakési relativní svobody demokracie, ukazuje se, že rozpačitost a tápavost k jejímu budoucímu směru a vývoji stojí na práchnivějících základech kde  se vytratil její duch.Obrana jistě bude , ale morálně slabší armáda, třebaže modernějšía silnější, vždy nakonec prohrává jak nás poučuje historie i současnost.

Proč právě Islám?Nejsem muslim ani nijak Islámu nakloněný, proto mohu být nestranný.Islám právě proto, že všechny ty lidi spojuje jedna víra , která je v nich živá.Tato víra stojí nade vším a je to vidět v denním životě těchto lidí, Alláh je u nich na první místě vždy a všude.Můj soused denně poctivě provádí svých pět motlibeb, neustal ani když byl nemocný, a tato vytrvalost je pro ně charakteristická.Stručně řečeno, kultura islámu převálcuje evropu pro tuto svoji živost, ti lidé tím žijí.Mnoho z muslimů v Evropě si je toho vědomo a nijak se s tím netají.

Co dodat , snad jen to že to bude trvat delší dobu a také islám tímto střetem a postupným pohlcením a splynutím s evropskou kulturou se obrousí a ztratí některé své hrany, ale nikoliv tak jak si představují evropané, totiž tak že islám u nich bude fungovat v rámci demokracie, ale právě naopak, zdytek demokracije bude fungovat v rámci Islámu.

Sugpa@seznam.cz 5.5.2008 21:45

Re: Pád euroamerické kultury a její nástupce- Islám

Pro ty, komu by se to zdálo příliš fantaskní, připomínám vývoj křesťanské společnosti její vznik, rozpínání, šíření , často v ruku v ruce s násilím při jeho budování a udržování, až k jeho dočasnému světovému vítězství až k jeho postupnému úpadku.Islám je o 500 let mladší, ale řekněte, není to podobný vývoj?

J.G. Pašek 5.5.2008 20:16

Nebyl ani první, ani poslední . . .

Dobře si vzpomínám na filosofy a jasnovidce mudrovat v Rudém Právu o zániku kapitalismu a prohnilého Západu . . . 

Sid 5.5.2008 23:26

Re: Nebyl ani první, ani poslední . . .

Tak to bylo slabsi... Nezapomente, ze ti, co tak mudrovali sami nebyli nijak oslnivi... A podle toho skoncili...

Vodník 5.5.2008 17:06

Souhlas jen částečný

Dalším, kdo zánik Západu předpovídá a do hloubky metafysicky analysuje, je René Guénon, a to hned v celé řadě prací. On ovšem ty počátky zániku vidí už na sklonku gothiky / začátku renaissance, což je rozhodně správnější a důslednější (já osobně vidím ten počátek v oddělení římského patriarchátu od Jedné svaté obecné a apoštolské církve v r. 1054).

Ivan Nový 5.5.2008 15:13

Evropská kultura už přežila svůj zánik,

v Japonsku, Koreji, USA.

Emil XX 5.5.2008 13:10

Pokud se včas objeví "Vůdce" může Evropa přežít, problém může být jak

se potom té diktatury zbavit.

Úplně stačí proměnit nacionalismus evropských národů 19 a 20 století v jeden panevropský nacionalicmus, zaměřený proti (nepřizpůsobivým) imigrantům.

Pavel 5.5.2008 12:47

Předpovědi

Zajímavý článek.Vyplývá z něj,že pan Spengler byl mužem prozíravého ducha.I když výtažky z jeho knihy poukazují na předpovědi abstraktní.Jestli-že ve své době předpokládal,že se po zániku Západu vrátí středověk,pak vytvořil teorii,kterou jsem byl ovlivněn i já v útlém věku.Smýšlelo se podobně,akorát mně nikdo neřekl,kdo takovou myšlenku vyslovil první.

Osobně jsem přesvědčen,že globální společnost ve které v současné době žijeme nemůže zaniknout se zánikem Západu.To by musel zaniknout i Východ.Jestli-že by totiž hrozil zánik euroatlantické civilizace,pak by se hroutily i jiné.A v návrat středověku už vůbec nevěřím.Naopak,věřím v návrat hypervěku.Vznášedla apod.

A hypervěk může přinést jedině Bůh.Protože není žáden zpátečník;-)

Blaho>-

tomcat 5.5.2008 12:37

alternativa

Já bych to nebral až tak přísně, že musí civilizace upadnout, na počátku 19. století to vypadalo, že základ dnešních USA je u konce s dechem, alkoholismus, násilná kriminalita, vzdělání, natalita vše šlo do kytek, ale pak na to zareagovala společnost (imunitní reakce) a mravně počala odsuzovat takové jednání a zejména díky širokému náboženskému hnutí v relativně krátkém čase (cca 30 let) tam WASPs zřídily úspěšnou a lákavou společnost, která se stala o něco později velmocí. Mám jen obavu, zda-li nejsme se nenacházíme již za bodem, ze kterého není návratu. Hlavně nebýt pesimistou, kultury jsou schopny se znovu a znovu reprodukovat!

Poloněmec 5.5.2008 14:02

Re: alternativa

Možná to bylo trochu jinak. Důvodem byla spíš masová imigrace, uvolnění bariér vnitřní expanze a antiliberální obchodní politika spolu s Monroeovou doktrinou.

bětka.báthory 5.5.2008 16:59

Nenechte se znechutit Spenglerem,

on sám prožíval Zánik Západu tak procítěně, že aby se ho nedožil, spáchal sebevraždu:-/ On je v Pánu a Západ ještě nezanikl

Pepan 6.5.2008 13:04

Re: Nenechte se znechutit Spenglerem,

Holý nesmysl, Spengler zemřel na infarkt.

honzak 5.5.2008 12:14

ano, euroatlantická

civilizace si kope hrob. Zatím virtuální, hrobníky jsou humanitní "učenci". Zanedlouho nám do skutečného kopání bude znít v uších vytí muezinů.

ok 5.5.2008 10:45

a co Rusové?

Co když ti noví barbaři jsou Rusové? Jsou všude, umějí vytvářet státní struktury a zapálené, motivované vlastence.

bětka.báthory 5.5.2008 16:56

Re: a co Rusové?

jenže když jim seberete vodku, jdou do kytek

ok 5.5.2008 10:42

je to trochu jinak

"černošská hudba vytlačuje hlubokou hudbu Západu" - v této větě je obsaženo vše, její autor si prostě "nestačil všimnout" komplexity africké hudby, složitých rytmických struktur, které nepoučený milovník klasické hudby není zvyklý vnímat. Totéž se mimochodem týká "barbarské" keltské hudby, i ta je komplexní, s tisíciletou tradicí, pro neznalého středoevropana to jsou ovšem "jen písničky, a ještě k tomu všechny na jedno brdo". Africká tradice i evropská "barbarská" hudby jsou ve skutečnosti jednoznačným obohacením evropské civilizace.

Zánik evropské civilizace je způsobený spíš tlakem podnikatelů na dovoz nestandardně levné pracovní síly (dovoz Vietnamců paní Talmanovou) - tento fakt svědčí o tom, že podnikatelská vrstva je zcela odtržena od společnosti, ze které vyšla. Kvůli pár korunám je schopná zcela rozložit funkční společenské struktury.

zdeněk 5.5.2008 11:05

Je to tak

"Kvůli pár korunám je schopná zcela rozložit funkční společenské struktury."

Bohužel RvRv

MF 5.5.2008 14:32

Re: je to trochu jinak

Vietnamci nás nerozloží. Ti se asimilují - jak je vidět na jejich dětech. Rozloží nás jiná etnika.

ok 5.5.2008 17:06

Re: Re: je to trochu jinak

Tomu nevěřte. Na ČT24 byla o tom diskuse - zatímco čeští podnikatelé lhali až se jim od huby prášilo o přátelství národů atd., diskutující Vietnamci byli natolik slušní, že nelhali a dávali jasně najevo, že tu jsou jen kvůli výdělku a slušným podmínkám. Nějací Češi je vůbec nezajímají, Vietnamci fungují ve zcela nezávislé paralelní společnosti.

Pokud budou Vetnamci ovládat náměstí v pohraničních městech (Varnsdorf a jiné), k čemu to povede?

Gaston 6.5.2008 23:23

Re: Re: je to trochu jinak

jste naprosto bláhový! Vietnamci se vůbec nehodlají asimilovat a  ani se tak neděje. Žijí si paralelně vedle nás a budují si svoje struktury, jak obchodní tak kulturní..... Abych to řekl nějak jasněji - využívají neschopnosti státu, (parazitují na nepochopitelné benevolenci úřadů), likvidují domácí podnikatele nekalým podnikáním a tudíž ( nepřiměřeně) rychle bohatnou. Potichu, bez siláckých prohlášení a gest muslimských radikálů  skupují nemovitosti a pozemky a zužujou pozdější manévrovací prostor pro nápravu věcí. Dodnes jsem nepochopil, jaký zájem má náš stát na jejich protěžování.... Němci nebezpečí usazení tohoto etnika na svém území rychle rozpoznali a tak jim radši ještě zaplatili, aby odtamtud rychle vypadli.. Ne tak naše hloupé a nezodpovědné vlády.. Je mi smutno

Papouch 5.5.2008 14:57

Re: je to trochu jinak

jednoduche a fungujici reseni, Svycari ho znaji, proto voli Blochera

dovezene pracovni sile nedavat obcanstvi

v pripade nespokojenosti bez pardonu vykopnout

Lapil 5.5.2008 16:20

Re: je to trochu jinak

Podnikatelská vrstva není odtržená od skutečnosti. Naopak - docela dobře ví, že prodává láce.

portwyn 5.5.2008 16:50

Re: Re: je to trochu jinak

Nojo, ale komu? Pokud budou zákazníci ruinováni, nebude odbyt. Popsal to tu onehdy mj. i Petr Robejšek.

Alex 5.5.2008 9:11

Čekat příchod barbarlů, pokračovatelů cilizace, je rovno čekání na Godota. Nepřijdou.

Záchrana antické civilizace barbary, kteří v ní pokračovali, byla možná je proto, že svět nebyl globalizován. Rozklad Říma tak nepronikl do oblastí za jeho hranicemi, odkud mohli přijít další indoevropané, nepoznamenaní úpadkem. To se dnes stát nemůže. Zvenčí se do zemí "Západu" tlačí něco jiného. Zlomové datum v článku (rok 1800) je vcelku výstižné. Barbaři, kteří se dostali do římského impéria, chtěli půdu a pracovat. To je dostatečně známo. Nikde se neuvádí, že by se tehdejší barbaři shlukovali u Kolosea nebo Pantheonu, točili na hlavě, vybírali do čepice nebo žebrali po ulicích.

Změna může přijít jen zevnitř.

Ital 5.5.2008 10:17

Re: Čekat příchod barbarlů, pokračovatelů cilizace, je rovno čekání na Godota. Nepřijdou.

Nemyslím si. Já bych vsadil na šikmoočky a Arabský svět. Důvodem je jejich zcela jiný přístup k životu, jejich obrovská disciplinovanost (na rozdíl od našeho švejkovství a to myslím i na západ od nás) a zejména neuvěřitelně rychlý přístup ke kapitálu a tím i ke všem prostředkům, vč. zbraní. Datum žádné nevidím, ale než přijde, tak si dokážeme znepříjemnovat život sami dost intenzivně.