17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Budu volit komunisty

„Budu volit komunisty,“ sdělil mi v diskusi jeden kolega zde na blogu. Oproti jiným, kteří zde na blogu jen adorují bolševismus, však stojí jeho názory za přečtení. Dle mého jsou myšleny poctivě a zaslouží komentář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Krásenský 18.6.2017 19:30

Socializmus byl a je zločinný systém

ať už jakékoli barvy, rudé, hnědé, černé, zelené oranžové nebo duhové, nacionální, internacionální nebo globální. Článek je hloupý a podlý. Polemizuje s názory člověka, který se k němu nemůže vyjádřit. Pro člověka, který ze dne na den ztratil práci a nemůže sehnat jinou, je pochopitelné, že vzpomíná v dobrém na časy, kdy se mu dařilo lépe. Vytahovat se nad něj, že pomíjí zločiny komunizmu je hloupé, podlé a víc vypovídá o autorovi než o dotyčném. Nelíbí se mi, že chce volit komunisty. Je to jeho volba, je to jeho protestní volba. Má na ni právo a snad i důvody. Nepomůže mu přesvědčování, že ti, pro které se rozhodl, byli a jsou zločinci. Pomohla by mu pomoc finanční a právní. Tento článek mu nepomůže. Zklamaných lidí z polistopadového vývoje je dnes už většina. Co jim nabízíte? Nic. Jen je korumpujete volebními sliby, které nejste schopní splnit. Je lehké soudit, když nejste v jejich kůži.

Nebudu volit komunisty (zločince) ani socialisty (ne menší zločince) ani eurosocialisty (nástupci zločinců - vstali noví bojovníci) ani enviromentalisty (pokrytecké vyděrače) a ani nevím, koho vlastně budu volit. Jistě ne ty, kteří jsou spojení novou ideologií globalizmu, enviromentalizmu, politické korektnosti, multikulturalizmu a ty zapomněli na historii vlasti a za příslib lepší životní úrovně zapomínají na úsilí předků.

Lidé si přáli slušnější společnost a pět let to tak i vypadalo. Dneska? - místo spravedlnosti vítězí právo, místo svobody ideologie, místo lepší životní úrovně jen nejistota a sliby, a byrokracie byrokracie byrokracie to jediné co socialisti umí.

"Divná loď když nemá vesla - divný v bouři klid - místo chleba žvýkáme hesla - Divný blahobyt - Možná že to vše pravda není - snad je to jenom zlý sen - čekám na svoje probuzení - Čekám na nový den" (V+W+J Svět naruby)

P. Beránek 19.6.2017 0:15

Re: Socializmus byl a je zločinný systém

V čem a proč "Socializmus byl a je zločinný systém"?

Napište, ať se zasmějeme.

P. Beránek 19.6.2017 11:52

Re: Socializmus byl a je zločinný systém

"ať už jakékoli barvy, rudé, hnědé, černé, zelené oranžové nebo duhové,"

Připomnělo mi to vtip, který už jsem tady jednou dával:

"Dědo, jací vlastně byli ti komunisti? Rudí nebo červení?"

"Zlatí můj vnoučku, zlatí.":-)

M. Gavlák 18.6.2017 11:34

To znamená, že má IQ tykve.

Já jsem taky osobně nezažil persekuci (kromě nepřijetí na střední školu, pomsta mému otci), ale to neznamená, že bych byl tak blbej, abych si nepamatoval, jak hnusná doba to byla. Jestliže chce někdo dobrovolně volit tyhle pohrobky komunismu, pak je to vůl.

P. Beránek 18.6.2017 23:45

Re: To znamená, že má IQ tykve.

Vzpomínám si na jednu písničku od Ivana Mládka z doby ještě před listopadem. Koktavý spěvák si ztěžoval, že ho nepřijali za televizního hlasatele. Nedávno jsem ji slyšel znovu, ale už bez toho dodatku, který původně zpěvák po skončení písně řekl. "Nepřijali mne, protože jsem nebyl ve straně":-)

Neříkám, že to je váš případ, ale na tú písničku si vzpomenu vždy, když si někdo stěžuje, že ho nepřijali na nějakou školu z politických důvodů.

P. Klíma 18.6.2017 10:13

Moc dobrý článek, děkuji za něj.

M. Hoblík 18.6.2017 9:55

Komunisty volit nebudu.

Prokázalo se, že nejsou dostatečně radikální a důslední! Příliš mnoho lumpů se dožilo vysokého věku.

P. Hlosta 18.6.2017 8:55

SSSR už naši komunisti ale nemají za sebou. Teror už nebude!

Souhlasím s autorem, jen bych chtěl k tomu cosi dopsat, aby byla jistá souvislost objasněná.

Nebyl to jen náš stát, který upadl do vlivové sféry Sovětského Svazu, tedy do područí, kdy se vše podřídilo vůli z Moskvy. Kdo z komunistů měl něco mezi svými znamenat, musel jednoznačně adorovat Sovětské soudruhy a to i za cenu ztráty své cti. Tedy pokud jakou měl. Otroctví mělo ideologický název i vysvětlení. Podle systému, kde se řídí vše z centra, musela dopadat ekonomika fatálně. Sovětský Svaz to řešil v ekonomice tím, že doplňoval chybějící novými a novějšími způsoby zotročení milionů lidí, kdy například příslušníci politické policie drželi v řízení celá průmyslová odvětví a v lidech vládl smrtelný strach. Gulagy byly stvořeny pro pohotové zásobení otroky, co beze mzdy a jakéhokoliv zajištění a nejen zdravotně bezpečného, museli dřít bez odporu až k do svého konce. Padnout při práci a pak být zahrabán, třeba do močálu pro stavbu cesty ke gulagu.

Hodně tváří měl ten sociální útlak. Ovšem musel by jeho současník chtít o něm cosi vědět. Většinou nechtějí, protože by se styděli, že vůbec neprotestovali proti tak obrovské prasárně! Kdo jakkoliv protestoval, byť jen v rozumných názorech na ekonomickou hloupost prováděnou na jeho pracovišti, byl v naprosté většině terč pro státní bezpečnost a pro šikanu nadřízenými. Havíř jistě byl ve značně příznivější pozici. Těm se mazal med kolem huby a v důsledku přišli o zdraví a ke včasné smrti.

Ideologie komunismu je zvrácená lež! Nepojímá lidské faktory za své a v podání Leninské formulace je to třídní boj na život a na smrt. Miliony mrtvol na cestě budování chiméry ráje! V Československu ke konci už byla jen psychologická všeumrtvující válka proti svým občanům. Normalizace vzala lidem čest a charakter naprosto. Málokdo byl natolik hrdina, aby v sociální oblasti padl na dno pro svou čest. Horníci to rozhodně nebyli. Ti nacházeli čest právě ve svém otroctví. Proto milují dodnes své tyrany! Leč Sovětský Svaz už NENÍ s.horníku!

P. Čech 18.6.2017 9:56

Re: SSSR už naši komunisti ale nemají za sebou. Teror už nebude!

Náš stát u p a d l do vlivové sféry SSSR? Slovo "upadl" zde nějak nesedí. Vhodnější by bylo napsat v l e z l do vlivové sféry. Vlezl, za vydatného přispění a přispívání vlastizrádce Edvarda Beneše. Stačí si poslechnout jeho ponížený a odsouzeníhodný projev na jeho návštěvě v Moskvě. Stačí si vzpomenout na situaci po volbách v roce 1946, kdy opět Edvard Beneš zavinil vládu komunistů, když jmenoval premiérem Klementa Gottwalda, ikdyž podle tehdy platné ústavy z roku 1920 n e m u s e l . A t d . Náš stát nikam neupadl, on byl do vlivové sféry SSSR vmanipulován vlastními lidmi.

P. Hlosta 18.6.2017 10:05

Re: SSSR už naši komunisti ale nemají za sebou. Teror už nebude!

Jistě! Upadnout se dá i vlastní vinou. ;-))

P. Beránek 19.6.2017 0:13

Re: SSSR už naši komunisti ale nemají za sebou. Teror už nebude!

Upadl do vlivové sféry.

Proč se divíte? Slyšel jste někdy něco o jisté "Mnichovské zradě"? Asi ne, jinak byste neplácal. V Mnichově nás Západ zradil!! Tak se snad nelze tomu Benešovi divit.

M. Gavlák 18.6.2017 11:37

Re: SSSR už naši komunisti ale nemají za sebou. Teror už nebude!

Upadli jsme do sféry SSSR sami, začal to Beneš, pak pokračovali voliči, kteří uvěřili KSČ. Češi si za svůj osud mohli sami.... A teď to bude totéž. Nechápu zaslepené idiotství spousty lidí.

P. Čech 18.6.2017 12:03

Re: SSSR už naši komunisti ale nemají za sebou. Teror už nebude!

KSČ ve volbách v roce 1946 nezískala většinu v poslanecké sněmovně. Podle zásad poměrného zastoupení sice vyhrála volby ziskem 40,17% hlasů nicméně demokratickou většinu nezískala. Skutečnost, že prezident Beneš jmenoval Gottwalda předsedou vlády , aniž by mu to text ústavy předepisoval byla jen završením jeho vlastizrádné činnosti.. Voliči za to nemohli, ti dali cca 60% hlasů jiným stranám. Tedy většinu.

J. Lancik 18.6.2017 19:45

Re: SSSR už naši komunisti ale nemají za sebou. Teror už nebude!

Ale pane Cechu, cozpak jste nikdy neslysel jmeno Zdenek Fierlinger? Tehdy patril mezi vudce Socialni Demokracie a prave ti vytvorili s komunisty koalici ktera mela vic nez 50%. Prave Fierlinger byl prvnimm predsedou vlady po kvetnovem "osvobozeni" a nebyl o nic mene Stalinovym celedinem nez Klema G. prestoze v prvi svetove valce byl rusky legionar a proti bolsevikum bojoval stejne jako min. obrany L. Svoboda. Upadnuti-podlehnuti do sovetske sfery probehlo vsude kam vstoupila ruda armada at uz mistni sami chteli nebo sebevic nechteli. Viz. likvidaci odbojove "Armija krajowa" v Polsku ruskym vojskem. Jediny kdo se jim ubranil byla Titova Jugoslavie. Tam kdyz Stalin zjistil, ze by narazil na celonarodni rozhorceny odpor radeji couvl. Pote rozpoutal do te doby nevidanou nenavistnou kampan, sam pamatuji karikatury Tita se sekerou z niz kapala krev.

F. Lesniak 18.6.2017 1:39

Vodrážko,

kdyby jste raději nechal těch svých blábolů a navštívil někoho ze svých kolegů, kteří se zabývají duševním zdravím.

V. Čermák 17.6.2017 23:55

Pan autor Vodvářka je expert přes komunisty.

A jako pilný Satelit okolo Komunisty neustále krouží. Ale Komunista zde už 28 let nevládne, takže za současné problémy ho nelze vinit. V současné době vládne jiný poručník, světová rádoby-elita, ke které pan autor, zanícený Havloid, patří. On tedy sice nebude volit Komunisty, ale bude volit TOP 09. Jeden za 18, druhý za 20-2....

P. Beránek 17.6.2017 23:51

Hloupé kecy

Autor plácá nesmysly Právo na práci vs pracovní povinnost: práce byla pro každého, stavělo se, budoval se po válce zničený průmysl. Možná se autor někde zašíval a předstíral práci, ale normálně se muselo makat. Ty paragrafy za příživnictví se týkaly prostitutek, pasáků a veksláků a jim podobných živlů. Že by autor byl za tohle postižený tím paragrafem?:-)

Věková diskriminace: sám jsem ji zažil, když nastoupil třicetiletý MBA, který sice uměl anglicky, ale pracovní problematice moc nerozuměl. Pod heslem, že si "buduje kolektiv" vyházel všechny nad 50 let a ponechal si jenom ty, kteří tomu rozuměli ještě míň než on. No nic, neměl jsem problém uplatnit se jinde, když člověk něco umí a má zkušenosti, tak to jde, ale věkovou diskriminaci připouštěli i mainstremové sdělovací prostředky, prostě nic nového.

Argument autora, snažící se vyvrátit, že "dělník nikdy nezažil perzekuci za jeho názory" je doslova hloupý. Dělník se nepohyboval v nějakých sdělovacích prostředcích, dělník se pohyboval v reálném životě a nikdy ve svém okolí nezažil to, co se mu autor snaží hloupě vmanipulovat.

.Zločinnost - autor znovu plácá nesmysly. V celém Československu bylo méně policajtů než je dnes pouze v Česku. Věta " na každém rohu stála uniforma" je proto doslova hloupá. Já jsem si "za totality" mohl dovolit jít po půlnoci pěšky královskou cestou po Praze a v klidu jsem dorazil domů. Bydlel jsem na ubytovně u Václavského náměstí a neměl jsem problém být i o půlnoci na Václaváku. Dneska je to nemožné, na každém kroku hrozí přapadení. Holt svoboda, ale pro koho? "Že ihned po pádu režimu se objevilo velké množství zlodějů a podvodníků" je dle autora vinou komunistů. Na takovou pitomost by určitě nepřišel ani můj 6-ti letý vnuk. Je tam těch nesmyslů spousta, na reakci na všechny tady není prostor.

M. Prokop 18.6.2017 17:37

Re: Hloupé kecy

To se nedivím, že ten MBA vyrazil vás, také bych to udělal.

L. Vrána 18.6.2017 19:40

Re: Hloupé kecy

Proč byste p.Beránka vyhazoval. Má přece právo na svůj názor. Ostatně já s ním v mnohém souhlasím: Většina lidí normálně pracovala, to bychom asi umřeli za těch 40 let hlady. Ve školách se učilo, MHD jakžtakž fungovala i do Horní Dolní, lékaři v mezích možností léčili a vyléčili atd.

Naprostá většina lidí nebyla nikdy zjevně perzekuována. Je otázkou jestli buzerace kvůli účasti na 1.května byla horší nebo lepší než buzerace od nějakého manažerského lempla s přiblblým teambuildingem atd.

Za 40 let socialismu jsem nebyl a nikdo z mých známých nebyl žádnou obětí kriminálních činů. Od převratu do dnešní doby jsem ve svém nejbližším okolí napočítal 8 kriminálních činů proti mé rodině a mým známým: krádeží, vloupání a podvodů.

Mám takový dojem ,že jsem žil asi někde jinde než se mi někteří lidé snaží vsugerovat.

J. Lancik 18.6.2017 19:55

Re: Hloupé kecy

Vetsina lidi normalne pracovala i za protektoratu Cechy a Morava a kdo pracoval nebyl nebuzerovan, vekova diskriminace neexistovala. Po prichodu soudruha Hitlera v breznu 1939 pracovali vsichni i ti co pracovat nechteli jako treba Gottwald ktery radeji utekl do Moskvy jenom aby nemusel pracovat.

Nepracovat bylo za nacistu i komunistu trestny cin sabotaze. Co se tedy zmenilo, kde je mezi nimi rozdil?

L. Vrána 19.6.2017 10:28

Re: Hloupé kecy

Mezi nacisty a komunisty bylo spoustu zásadních rozdílů. Už v tom, že fašismus ( a nacismus) byl mimo jiné reakcí na nebezpečí komunismu. Atd. Leninova a Stalinova extrémní politika není zcela totožná s tím, co prováděl Mussolini a Hitler např. v cílech. Totalitářské doktriny jsou ovšem všechny chybné, hlavně kvůli chybnému pojetí společenských sil (Hayek: Právo, zákonodárství, svoboda).

Mě šlo spíš o to, že se často a opět naplňuje varování Palackého: "Nedělejme z historie sobě prodejnou děvku." A tím se úpěnlivě zabývají mnozí, a to napříč společenským a politickým spektrem.

P. Beránek 18.6.2017 23:39

Re: Hloupé kecy

Se nedivím Prokůpku. Byli jste oba na stejné IQ úrovni. Mladýho po půlroce vyrazili, jelikož odbor šel rapídně dolů. Náměstek pak instaloval do pozice ředitele odboru mého tehdejšího vedoucího oddělení, který byl tehdy v době když ten "zkušený teoretik" "budoval kolektiv" nemocný a ze kterým jsme tehdy řešili spousty problému, o kterých ten blbec neměl ani šajnu.

Když se tedy pak stal ředitelem, chtěl abych se vrátil, dokonce mi nabízel místo vedoucího oddělení (po něm), ale já už jsem byl jinde.

Ještě k těm JZD. Ani tady autor neví o čem mluví. Záviděli nám je i na západě. Autor plácá nesmysly typu " Důvody zániku družstev byly různé, často šlo o krádeže či neschopné ředitele". Fakt neví o čem mluví. Důvody zániku byly v podstatě jednotné - snaha rozbít je, majetek znovu navrátit členům JZD. To byl samozřejmě konec.

Tvrzení "Mizení malých obchodů ve vsích má mnoho příčin, největší z nich je to,

že dnes drtivá část obyvatel jede jednou za týden na velký nákup do města svým autem, kde si zaobstará vše, co potřebuje a co malý krámek na vsi nemůže poskytnout" ukazuje doslova neznalost. Na velký nákup "do města" mohli i předtím jezdit obyvatelé vesnic a to ne jenom jednou za týden, ale každý den neboť tehdy, narozdíl ode dneška jezdili vlaky a autobusy KAŽDOU HODINU. Takže ani nepotřebovali SVÉ AUTO". dneska to toho "města" jezdí autobus jednou, dvakrát za den. Já jsem také z malé vesnice, sestřenice dnes, když jde s mámou doktorovi tak musí taxíkem neboť autobus jezdí doslova dva krát denně. .

J. Jurax 19.6.2017 2:29

Re: Hloupé kecy

Jenom na okraj k těm autobusům.

Nejezdí tak často, protože to není rentabilní a dotace nejsou tak veliké. Dřív se dotovalo víc a nakonec ani těch aut tolik nebylo - dnes jsou nepoměrně dostupnější a autobusům dost konkurují.

A když si vzpomenu na doslova narvané tzv. dělnické spoje, kde se pracující třída kodrcala do práce a z práce a jeden stál na jedné noze a ještě ne na své namačkaný jak sardinka ... dnes už to nevidět ...

A mimochodem k vlakům - do města krajského nám teď jezdí co půlhodinu celý den - za bolševika to bylo jednou za hodinu - a kultura cestování je nepoměrně vyšší.

P. Beránek 19.6.2017 7:58

Re: Hloupé kecy

"..a kultura cestování je nepoměrně vyšší."

Alespoň jeden úspěch kapitalismu. Je 28 let po převratu, bylo by smutné, kdyby nebyla. Cestoval jsem poměrně často, ale v r. 1976 (28 let po r. 1948) jsem fakt neměl pocit, že by kultura cestování nebyla "nepoměrně vyšší".

A k těm autům - samozřejmě, že jsou dostupnější. Dneska lze na úvěr koupit všechno. I proto je tolik bezdomovců.:-( Jinak moji rodiče ani sousedé v okolí auto neměli. Nepotřebovali. Jak už bylo konstatováno - všude se dalo jezdit levně a často

J. Jurax 19.6.2017 10:32

Re: Hloupé kecy

"Jinak moji rodiče ani sousedé v okolí auto neměli. Nepotřebovali." ... no, přiznejte si, že spíš na něj neměli.

Jsem ročník 49, takže pamatuju. V roce 1975 stála Š-110 cca 50 000, já měl co čerstvý VŠ cca 1800 brutto, průměrný plat byl nemýlím-li se něco málo před 2000, medián nevím ...

A autobusy levně - no, uvážíme-li inflaci, nevím ... pamatuju se, že když jsem jezdil na studie, stál 100 km autobusem na študentskou slevu 10 Kčs, cena normální jízdenka byla snad dvojnásobná ... tata vysokoškolák měl cca 2 000 brutto, maminka středoškolačka cca 1000 (příjem rodičů se musel uvádět v žádosti o koleje, byly hrubě nedostatkové, leč výrazně levnější než privát podnájem).

P. Beránek 19.6.2017 10:48

Re: Hloupé kecy

"Neměli."

Jsem zhruba stejná generace, i když malinko starší.Táta byl dělník, něco si vydělal. Měli jsme zahradu, máma záhuměnek. Neflákali jsme se takže když by bylo to auto nutné, tak bychom na něj měli. Resp. museli mít, nedělali by se jiné věci, např úpravy na baráku atd.

Koleje na VŠ sice byly nedostatkové, ale de facto se na každého ušlo. Jízdenka vlakem do hlavního města 100 km mě stála 6,6 Kčs. O prázdninách jsem dělal u táty brigádu, vydělal jsem si vcelku dost (jako student jsem měl slevu na dani) a to mi stačilo jako kapesné na pobyt ka kolejích až do Vánoc (vč. dárků). Takže kdo se neflákal a nečekal, že mu všechno stát zajistí problémy neměl. Ale to už odbočuji.

J. Jurax 19.6.2017 11:06

Re: Hloupé kecy

No, jen perlička - o posledních prázdninách před posledním ročníkem VŠ jsem si jako brigádník helfr na stavbě činžáku v podstatě za podpírání lopaty vydělal u Pozemních staveb 1600 Kč brutto ... zedníci kolem se chechtali, že za ty prachy by se ani nesvlíkli do montérek, natož aby dělali. No a za rok jako čerstvý vysokoškolák jsem nastoupil jako analytik výpočetního střediska za 1350 Kč brutto.

A že se s kolejemi na každého ušlo - no, neušlo. Taky jsem bydlel jeden semestr v hospodském sále nad hospodou, kde bylo cca 80 lůžek na patrovkách, z toho cca polovina študáci. Zbytek se pronajímal zájezdům, co přijely do moravské metropole za kultůrou chlastat. Ve čtvrtek měla hospoda zavírací den - v sedm ráno nás vyhodili, v sedm večer zase odemkli. Pravda, bylo to za 30 Kč na měsíc, koleje běžné stály dvojnásobek, lepší i trojnásobek.

A ano, vlak byl tehdy levnější než autobus - já jezdil autobusem, protože vlakové spojení bylo výrazně delší vzdálenostně i časově a byť na slevu vyšlo zhruba stejně draho jako autobus.

P. Beránek 19.6.2017 11:50

Re: Hloupé kecy

Holt kdyby jste se jenom neopíral o lopatu, ale něco dělal, mohl jste si samozřejmě vydělat více. Já jsem jako dělník pracoval "v úkolu" také na stavbě, ale většinou průmyslových objektů a vydělal si měsíčně tři a půl tisíce v čistém a, jak jsem už říkal, vydrželo mi to (mzda za dva měsíce - v září už jsem totiž musel dotáhovat zbývající zkoušky) do Vánoc.

S kolejemi jsem měl problém jenom jednou, když jsem ještě neměl v září vyřízené bydlení a asi měsíc jsem bydlel v kolejích "na černo" a spával vždy na nějaké volné posteli nebo na nafukovačce. Jinak to šlo, holt nic není dokonalé.:-)

P. Beránek 19.6.2017 12:11

Re: Hloupé kecy

Jenom poznámka - v těch tři a půl tisících byla pětistovka jako diety, stravné nebo odlučné - už si přesně nepamatuji jak se tomu říkalo. Byla to paušální částka na den jelikož jsme nepracovali v místě bydliště, ale museli samozřejmě dojíždět.

Dělalo se deset dnů "v řadě" a víkend jsme pak měli 4 dny. Ty jsme s tátou někdy, ne často, využili i na různé "fušky" Takže se makalo.

J. Jurax 19.6.2017 13:00

Re: Hloupé kecy

Ale houby - nemohl. Mzda byla daná a fixní, nebylo to v úkole. Já to ovšem píšu spíš jako doklad paradoxů odměňování pracující inteligence za bolševika. Nakonec - sám to potvrzujete ... :-)