Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
BLACKOUT: Tma a co bylo potom
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
Paia 3.1.2010 21:22K románu Tma Když jsem Tmu kdysi dávno nadšeně po jejím prvním vydání (předcházela mu reklama na Neviditelným psu) četl, vadil mi v něm jeden technický rozpor - tramvaje sjeté z kopců a nabourané do sebe pod nima. V reálu by se to nestalo. Ony totiž mají mechanické čelisťové brzdy přitahované pružinami do brzdícího stavu a teprve pomocí elektromagnetu se odbržďují, aby se tramvaj mohla rozjet. Takže při zániku elektřiny, potažmo elektromagnetismu, by nic ty čelisti nedrželo odbržděné, takže by se znovu sevřely a tramvaje by se prostě postupně zastavily, pravda s relativně dlouhou brzdnou dráhou, protože ty čelisti nejsou určeny pro zastavení tramvaje, ale pro její udržení po zastavení, aby se znovu nerozjela. To platí hlavně pro klasické vozy T3 a KT8D5, které jezdily v době vzniku románu, byl jsem v té době řidič-brigádník a v rámci kursu tramvajáka nás učili i technické záležitosti T3. Také jsem tehdy tohle technické upozornění panu Neffovi napsal... |
![]() |
Šaman 3.1.2010 18:43Druhý obrázek Druhý obrázek je nepřijatý návrh obálky. Autorkou je Tereza Kovanicová. Takhle vypadá Útébéčko - vypadalo by, kdyby v něm nekolovala žádná elektřina... |
![](http://1gr.cz/u/IWEB31.gif)
![](http://m.1gr.cz/u/free.gif?r=wY8T5UmbNKBUsuE&p=iyM7RQu_%7c24AlW5S-Uy%7cRS3TwjSGIRgyAR1Qtj%7c6I3swMDU1%7cj51QSsYLE7&x=88lvpp)