16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

ZPRÁVA VZ: Hybridní působení a morální panika

V posledním desetiletí do veřejné debaty stále intenzivněji proniká téma tzv. dezinformací a propagandy. Zřetelný zlom v tomto ohledu přineslo obsazení Krymu Ruskou federací v roce 2014

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Grundmann 7.10.2023 11:32

"Prohlubující se vágnost a významová neurčitost zmíněných termínů přitom vedla i k případům, kdy je někteří političtí a společenští aktéři začali používat i pro označení pravdivých informací, jenž však nebyly v souladu s jimi prosazovanými idejemi, a kdy dokonce docházelo ke spojování kritiky vládních politik s propagandistickým působením cizí moci, což mohlo vést k vyčlenění části do té doby legitimních hlasů z politické debaty." ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D

Nemohli to napsat lépe. Škoda, že nejmenují přímo naše nejvyšší státní činitele ;-D ;-D ;-D

O. Seliger 6.10.2023 22:10

Nejhorší je, že ty kamufláže a polopravdy padající od šašků z vršku způsobují nenahraditelné ztráty nejen na majetcích, ale i na životech. Nedivím se snahám zvláště líné jitrnice o zmizení práva veta. Na summitu 24.6.2021 navrhoval Macron s Merklovou pozvání Putina na summit a jednání o zlepšení vztahů. Jenže byli seřváni fórem ratlíků a nastal úspěšný špacír do ekonomických, válečných a jiných problémů. Přičemž dluhová duhová únie měla podle Lisabonu za cíl zvýšování životní úrovně obyvatel, úsilí o mír a hodnoty, jako ochrana hranic únie, bezpečnosti a práv obyvatel. Zatím ten předražený korupční cirkus produkuje pouze paragrafy , odpad a dluhy. Pohled na únii zpoza Atlantika od George Friedmana z 4.2.2015 = https:// youtu.be / 1r3UiQkW7o8 a dále v natoaktuel.cz z 12.5.2016 stojí za to. Lze předpokládat, že po úderu spojenců na trubky a jiné podrazy dozná líná jitrnice časem proměny.

L. Novák 6.10.2023 23:36

Pro Friedmana musí být prognostika dobrým kšeftem, když ve druhém vydání vyprodal svou knihu v českém překladu a brožovaném výtisku za 350,- Kč...

https://www.kosmas.cz/knihy/224222/ohrozena-evropa/

:-)

J. Kalina 6.10.2023 14:12

Ono je to těžké. Koupila / nekoupila není důležité. Koupí jindy a jinde. Spíš bych si všiml zprávy, že letoun F16 Spojených států sestřelila turecký dron a nyní si to "spojenci vyčítají"!! Chtělo by to vypíchnout a politicky a právně rozebrat, že se to stalo na území Syrie!! Asi chtěly USA demonstrovat schopnosti F16 , když se Turci zajímají o jejich nákup. Možná by někdo znalý mohl rozebrat rozdíl mezi F16 a F35 jak cenový tak funkční a proč Turkům stačí takové "šunky", zvláště když zrovna oni pro ně mají bojové využití a my neválčíme, ale F35 nám třeba. Také se zdá, že Polákům konečně došlo, že je třeba se řádně vyzbrojit dříve než Ukrajina porazí Rusko protože to je to poslední co by si mohli přát: sebevědomou vítěznou Ukrajinu na svých hranicích. Sebevědomou vítěznou Ukrajinu.

L. Novák 6.10.2023 14:53

Taky dezorientován v prostoru a čase? Jaké je téma článku? :-P

K. Křivan 6.10.2023 17:37

Vítězní Banderovci ? Ne, děkuji. Již jsem zvracel.

Z. Lapil 6.10.2023 17:55

Raději vítěznou sebevědomou Ukrajinu se snahou přidat se k našim spojeneckým svazkům, než sebevědomé vítězné Rusko možná ne vysloveně nepřátelské (hahaha, ale chci se vyhnout debatě na téma Kdyby se Rusko nebálo NATO, tak by nedělalo neplechu), ale rozhodně nebezpečně arogantní. Aneb já taky proti komárům vlastně nic nemám a zaplácávám je, jen když ěm k tomu donutí.

L. Novák 6.10.2023 12:28

Tohle je čerstvý příklad "HNOJOMETŮ" z místní Putinovy páté kolony, šířící nesmysly o nákupu šperků za milion USD maželkou Zelenského při návštěvě USA (kde mají program na každou minutu naplánovaný dopředu včetně nutné ochranky prezidentského páru). S použitím slova "údajně" na odkázaném webu odkudsi z Nigérie...

https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/co-vsechno-je-stastne-a-co-nestastne.A231005_201936_p_cirkus_nef/diskuse?vlakno=118843874

L. Novák 6.10.2023 13:08

A ještě tady:

https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/co-vsechno-je-stastne-a-co-nestastne.A231005_201936_p_cirkus_nef/diskuse?vlakno=118844624

M. Šejna 6.10.2023 14:58

Ano,

tam jsem jako správný Putinuv pátý kolonizátor a dezinzormator napsal, že takových účtenku mohu ve fotoshopu vyrobit hromadu.

A taky jsem napsal že chci, aby válka brzy skončila a Rusové odešli z Ukrajiny.

A proto jsem Putinuv pátý kolonizátor? ;-D

Zapomněl jste do seznamu doplnit paní Lukešovou :-P

J. Anděl 6.10.2023 12:21

Náhled části textu jsem viděl už včera či předevčírem na i-dnesu a už tehdy mě zaujal.

Vidím níže v diskuzi kritické hlasy, ale mně připadá naprosto vynikající a pokrývající většinu toho, jak vnímám problematiku životního koloběhu informační vrstvy současnosti.

K. Dvořák 6.10.2023 13:12

Souhlas, i já byl celkem mile překvapen, že z eráru občas vypadne něco, co má celkem hlavu a patu.

V. Církva 6.10.2023 18:31

Tak tak.

L. Novák 6.10.2023 11:37

Jak je to s tou RUSKOU PROPAGANDOU a šířením nesmyslů, je dobře vidět v komentářích (a občas i v článcích) na NP:

Putinova prolhaná dezinformační PÁTÁ KOLONA aktivní na NP nejenom v posledních týdnech:

L. Kolman , V. Zadák , M. Varadinková , P. Odložil = P. Dachmeister , A. Renjascu , J. Krejčová , J. Černý , P. Černý , D. Černý , A. Mohela , P. Spáčil , V. Čermák , J. Novak , I. Pávek , Z. Linda , K. Filip , V. Pavelka , F. Pavelka , O. Vorálek , V. Kuhaj , L. Beneš , L. Zídek , P. Brich , K. Nový , J. Drobný , D. Hubáčková , J. Karza , I. Kučerová , R. Sorge , J. Rybník , P. Pepax , J. Rejzek , A. Jaroš , P. Boublíková , P. Boleloucký , J. Vlček , J. Sedláček , J. Pšenička, P. Brecík , K. Křivan , F. De Winter , Z. Babek , A. Teply , M. Hoblík , J. Kratochvíl , M. Boháček = M. Zasazabanovaný, J. Kostelanský , J. Krásenský , L. Hančar , R. Langer , R. Gramblička , P. Nešvara , F. Navrátil , S. Vozka , V. Šťastný , V. Damec , P. Zeman , R. Lávička , J. Blahová , J. Dvořák , D. Laurencikova , J. Bárta , P. Vychodil , J. Fialová , V. Machálková, T. Kubín , V. Němec , J. Tulejová , I. Hermanek , F. Pokorný , O. Kaucký , S. San , Z. Grabec , J. Vrška , D. Rakous , L. David , B. Liborek , S. Ševeček , J. Trubač , J. Hanzal , F. Žůrek , E. Hlinovský , M. Šejna , R. Vacek , V. Podracký , M. Malovec , M. Moravcová , K. A. , P. Vavruch , J. Uher , R. Woloszczuk , O. Seliger , I. Teren , Š. Hašek , R. Nešpůrek , P. Kozelský , L. Svoboda , M. Grundmann , J. Matuška , J. Červený , ...

Bohužel, často patří k DEZINFORMÁTORŮM i česká vláda šířící PROPAGANDU Green Dealových bludů. :-P

K. Dvořák 6.10.2023 13:18

Vám hráblo nebo to děláte ze služební povinosti? Možná že řada z těch, co jste tu vyjmenoval píšou hlouposti, ale kdo je zvědavej na vaše seznamy?

L. Novák 6.10.2023 14:59

Něco jste z textu nepochopil? :-)

M. Šejna 6.10.2023 15:00

Dělá to že služební povinnosti, protože už mu z toho hrabe. ;-)

M. Hoblík 6.10.2023 9:19

Nevím, zda je to opravdu tak, ale je dává to smysl. Oproti zoufalému Koudelkovu vyhlášení o agentech a lemplech z BIS

P. Han 6.10.2023 9:55

Koudelka mluvil o lemplech z BIS? A nemáte v tom náhodou guláš?

P. Skřivan 6.10.2023 14:03

Přesně, o práci lidí, o kterých nic nevím, bych se nevyjadřoval a už vůbec ne hanlivě.

J. Kostelanský 6.10.2023 9:12

To dilema rusofobům nezávidím: jak se postavit k zprávám a informacím, které jsou tutově pravdivé - a které i oni sami kritizují, např. masová migrace nebo sociální inženýrství. Ale o kterých také informuje "ruská propaganda"? Mají je potvrzovat a tím potvrzovat i ruskou propagandu? Nebo mají říkat, že to tak není a tím popírat své přesvědčení v zájmu boje proti nepříteli?

Někteří se rozhodnou tak, že se k tomu nevyjadřují. Jiní pak strčí hlavu do písku a zmůžou se jenom na urážky diskutérů s jiným názorem. Ty urážky jednak odrážejí charakter pisatele, ale také jsou ventilem jejich frustrace. Nemohou informace na které reagují, ani potvrdit, ani vyvrátit. A tak kolem sebe šíří svou zapšklost a nenávist.

Zatím je ovšem v této diskusi ticho po pěšině.

L. Novák 6.10.2023 11:29

RUSKÝ TROLL ze Slovenska ;-O "J. Kostelanský" je typickým příkladem aktivisty šířícího BLUDY A LŽI, bez ohledu na to, jestli právě nesmyslnými bláboly podporuje násilné zavádění ELEKTROMOBILity, nebo podporu ruské agrese proti Ukrajině šířením RUSKÉ PROPAGANDY. Rv!!

J. Jurax 6.10.2023 13:03

Ty urážky jednak odrážejí charakter pisatele, ale také jsou ventilem jejich frustrace. Nemohou informace na které reagují, ani potvrdit, ani vyvrátit. A tak kolem sebe šíří svou zapšklost a nenávist, píše pan Kostelanský.

Jakkoliv s jeho názory obvykle nesouhlasím, specielně tahle sentence mi zde přijde případná.

L. Novák 6.10.2023 14:58

Tak to si budete muset přečíst Kostelanského výplody nejmíň za poslední týden, abyste byl v obraze. ;-)

J. Jurax 6.10.2023 17:09

Čtu je. Přijdou mi začasté chybné, podivné až pošetilé a oponuji jim, nicméně nepudí mne to k urážkám a vulgaritám. Každej jsme holt ňákej ....

L. Novák 6.10.2023 18:21

Kostelanský urážky používá pravidelně a často. ;-)

J. Kostelanský 6.10.2023 18:36

Mohl by jste nějakou konkrétní jmenovat? :-)

L. Novák 6.10.2023 23:29

Nestojí mi to za dohledávání... Mám lepší způsoby, jak ztrácet čas. :-P

J. Anděl 6.10.2023 12:18

Přehlížíte, možná záměrně, dost širokou vrstvu jedinců, kteří se nijak nebrání kritickému pohledu na chování Západu, aniž by tím ovšem podléhali ruským pohádkám.

Téměř přesným příkladem může být třeba pan Kuras, který tu občas publikuje, ale svým způsobem to lze napsat o řadě dalších, kteří se kritice chyb Západu a problematice migrace, sociálního inženýrství nebo třeba i problematice cenzury věnují naprosto otevřeně a přesto od nich neslyšíte onen podtón servility k Putinovi a jakousi sebevražednou touhu po zničení dekadentního kolektivního Západu.

Třeba pánové Neff či Kechlibar. Co mě tak napadá na první dobrou. Omlouvám se těm, kteří by rádi byli taky zmíněni a nevzpomněl jsem si, případně zmíněným, jestli se jim zařazení nelíbí :-).

K. Dvořák 6.10.2023 13:09

Ticho po pěšině bylo proto, že žádné dilema není. Pokud si neumíte představit, že mohu být kritický vůči Bruselu nebo Praze třeba kvůli "masové migraci nebo sociálnímu inženýrství", jak píšete (já bych zdůraznil spíš indolentní energetickou politiku, ale to je jedno), a současně být kritický vůči Rusku kvůli rozpoutání války na Ukrajině, tak máte si dost jednoduché vidění světa. A ruskou propagandu ani "ruskou propagandu" neřeším.

Ale ono je to nejspíš jinak, vy jste možná zklamán, že se tady (zatím ?) nejedou hnojomety na plný obrátky, tak se snažíte nějakou "diskusi" vyprovokovat ;-)