7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

VOLBY: Poslední varování

Jakkoli mám sklony spíše k optimismu, obávám se, že výsledky letošních voleb do Poslanecké sněmovny budou tragické. Obávám se, že Strana přímé demokracie Tomia Okamury dostane mnohem více hlasů, než většina politiků a žurnalistů očekávala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 19.10.2017 9:27

:-P

"Povolení k pobytu ovšem vydávejme pouze těm, kteří jsou ochotni se integrovat."

Jak to řeší problém druhé a dalších generací?

Co se přímé demokracie týče, ano, ale ne v Pitomiově podání.

J. Mrázek 19.10.2017 9:26

Realisté chtějí 3 měsíční voj.výcvik...

Velmi rozumné. Jednak se chlapci naučí poslouchat a jednak také bránit nejen svou rodinu a nepropadnou následně panice, když jim někdo sebere Iphone .. o zdravotnické způsobilosti ošetřovat, po znalost jak se bránit nemluvě. Kecy, které nabízejí ostatní, ty ničemu nezabrání. Dříve kluci uměli chytat ryby, lézt na stromy, postavit bunkr, prakem strefit plechovku na deset metrů, vzduchovkou sundat totéž na dvacet... a dnes? Budou smlouvat o slitování a potlačovat slzy, při sledování popravy své rodiny.... co to je za politiky, co jen kecají a nic konkrétního nedělají? Proč neuvažují REALISTICKY ???

Z. Rychlý 19.10.2017 9:22

Re: Nevím jak s přímou demokracií,

Sundejte si ty růžové brýle. Macron, Kurz, Okamura - jo, líbí se voličům. To ovšem není program.

Čapí hnízdo? Jo, kdysi se tu řešily desítky kilogramů zlata a miliardy na účtech. Doba je zlá, zůstaly nám jen kabelky a Čapí hnízdo. A veledůvěryhodná justice.

V. Student 19.10.2017 9:19

Re: Nevím jak s přímou demokracií,

Pořád lepší, než aby byli popraveni handžárem nebo jataganem muslima:-)

Z. Rychlý 19.10.2017 9:14

Re: Extrémně naivní

Vyjímečně s vámi souhlasím. Ovšem do státu plného svéprávných občanů vy levičáčtí šťouralové nepatříte.

V. Klepetko 19.10.2017 9:10

Re: Nevím jak s přímou demokracií,

Pro ně bylo a je mnohem důležitější Čapí hnízdo!

A proto budou popraveni mečem samuraje.

Z. Rychlý 19.10.2017 9:09

Re: V článku jsou dvě věci.

žeby Češi odmítli cizí prachy zadarmo?? Tomu nevěřím.

V. Klepetko 19.10.2017 9:06

Re: Extrémně naivní

Bude to možná tím, že máme momentálně mezi předáky i světlonoši politické morálky příliš mnoho Rudolfů...

P. Přibyl 19.10.2017 9:01

Re: Pane Drapale, nesouhlasim !!! Vubec nepochybuji ...

Souhlasím s komentářem. Jen na okraj,vést dialog nás učili už v 89 (moc to nepohlo ale bylo to fajn). Socialní kapitál? Asi ,možná, snad ale kde ho vzít a nekrást? Co nějaké vzory? Stejný problém ,prakticky neexistují. Nevycválaní předsedové ukazují lidem jak se vede diskuse.To se Vám zdá rozumné?

Koukněte jak debatuje pan Robejšek s panem Machem.Nemusíte snimi souhlasit ale chovají se k sobě slušně i když spolu nesouhlasí. To jsou příklady hodné následování.

Zpravodajství FTV Prima vysílal(a) živě.17 říjen v 18:00 ·

J. Kučera 19.10.2017 8:59

Přímá demokracie a odvolání politiků

Přímá demokracie nevyhnutelně vede k nestabilitě. Příklad - sedím na poslanecké židli a bojím se cokoliv rozhodnout, aby nebyl malér. Je nuté rozhodnout nepopulární případ - nebudu se do toho tlačit, jen klid. Naším hlavním problémem je, že politici nechtějí rozhodovat věci, jejichž výsledek se projeví až dlouho po jejich mandátu, s pímou demokracií na takové případy ani nepomyslí.Pokud jde o migraci je to stejné. Připrchlíci dostávají podpory z našich daní, na léčení našich nemocných nejsou ppeníze a dělají se sbírky. Nic jim nedávat je ekonomická i sociální nutnost. Jak za bolševika - heslo "Ať žije sovětský svaz -za své." Pokud by sem přišli, smějí dostat jen takovou podporu, aby byla nižší než nejnižší důchod, zdravotní pojištění si buď budou platit nebo na něj nemají nárok, sociální podpora musí být časově omezená (např. po třech měsících si musí všechno platit, máme svých potřebných dost.

P. Rudolf 19.10.2017 8:49

Extrémně naivní

"Zamilovat si pravdu a poctivost" nestačí, to je utopie. Pravda a poctivost se musí vyplácet, pak za nimi lidé půjdou a nebudou se za ně stydět. Cestou k tomu je právní stát plný svéprávných a vzdělaných občanů. Což je zatím v Česku rovněž (téměř) utopie.

F. Houžňák 19.10.2017 8:47

Jaké "pro soucit nenechává místo"? Lidé, co

z muslimských zemí do Evropy přicházejí, si žádný náš soucit nezaslouží, protože přicházejí s tím, že nám všechno vezmou, co si naši předkové a my vlastní pílí vystavěli. Podle nich jim všechno naše patří a my do toho nemáme co mluvit, naše právo je podle nich jenom na ně pracovat.

J. Fialová 19.10.2017 8:41

Re: Pane Drapale, nesouhlasim !!! Vubec nepochybuji ...

Vážený pane Drápale,

a Vy jste si jist, že politici chybu neudělají?

"Lidé nečtou ani poměrně stručné programy politických stran" - ovšem zvolení politici tyto programy mnohdy neplní. Buď nemůžou kvůli koaličním kompromisům, nebo že to jsou jen předvolební pindy ("když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají").

No a když uprostřed běžícího volebního období vypučí nějaký předem nečekaný problém - o kterém v žádných programech před volbami samozřejmě nebyla řeč... J. Fialová

M. Krátký 19.10.2017 8:38

Dobrá diskuse

islám do Evropy nepatří ( a když si ho tam některé "západní" státy povolily - tak nás prosím vynechte ) - naši předkové s islámem dosud sváděli vítězné bitvy - kecy o tom, že Češi nikdy nebojovali jsou falešné !!! Tvrdit, že islám je jen a jen náboženství je tragický omyl - islám je militantní nauka jak si podmanit celý svět !!!

A teď z jiného soudku - včera mě v TV nadzvihla ze židle pinda Jourová, že jí kdysi taky někdo přefik a že to bylo hrozné !!! Po padesáti letech si teď kdejaká "herečka" stěžuje na znásilnění. A ženské neziskovky lákají do Evropy muslimské nadržené mladé samce aby si taky užily

V. Student 19.10.2017 8:32

Nevím jak s přímou demokracií,

ale s Okamurou autor pravdu má. Holt téma, kterého se ostatní tak dlouho ostýchali, až ho zvednul tenhle šašek. Je to důkaz, že taktizování se nevyplácí ve chvíli, kdy je potřeba jednat! Jenže ten byl na světě v ostatních evr. zemích už dřív. Poučili se naši politici? Ovšem že ne.

J. Fialová 19.10.2017 8:26

Re: V článku jsou dvě věci.

Malá poznámka k "Švýcaři ... hlasování o základním nepodmíněném příjmu" - jak by dopadlo u nás. Když před časem Švýcaři o tomto hlasovali, proběhla na stejné téma anketa na idnes.cz. Divte se nebo se nedivte - výsledky švýcarského referenda a této ankety se lišily jen cca o jedno až dvě procenta. J. Fialová

M. Valenta 19.10.2017 8:25

Za Pitomia můžeme být vdeční

našim "neohroženým" politikům v čele s kolaborantským Zemanem a za ně zase sami sobě. A teď babo raď. Čau.

R. Morava 19.10.2017 8:21

Pane Drápal - částečný souhlas s argumenty ale

Pane Drápal, ano demokraticky zvolený politik musí občas dělat i správná rozhodnutí, které se neinformovaným voličům nezdá. Popisujete "mnohdy politici nechtějí udělat správné rozhodnutí, přestože ho znají, protože to znamená čelit žalobám nevybraných firem nebo nějakých aktivistů". Jenže to právě je to špatné že politici ustoupí menšině poblblýchh aktivistů a agresivních přitom nekvalitních firem. Referendum by v tomto případě bylo všelidové, takže by právě ty aktivistické menšiny mohlo odbourat.

Co se týká migrace, trochu jsem podporoval Váš projekt pro přijetí Křestanů z Iráku. Zdá se, že jste ale zbytečně poplašený. Jednak se ukazuje, že těm lidem kteří by sem mohli by bylo líp u nich doma, pokud by jim nic nehrozilo, jednak stejně chtějí do Německa. Hlavně ale, nějaká migrace do ČR bude vždycky i kdyby byl Okamura předseda vlády. Jenom to nebudou kvóty a nebudou to Islamisté. ČR je v multi-kulti Evropě, která má víc práv pro darebáky, než pro slušné vedle Německa, v EU a dokonce Schengenu. V nejbližších 20 letech určitě nebude u nás migrantů málo. Bude jich vždycky víc než zdrávo. Takže čím větší tlak proti, tím líp.

E. Tocháček 19.10.2017 8:15

Chtěl jsem napsat

odmítavý příspěvek, ale jak čtu, ostatní diskutující už zmínili vše podstatné.

Snad jenom obecně. Aby váš text dával smysl, musel jste p. Okamurovi podsunout že odmítá zastupitelskou demokracii a že s uprchlíky nemá žádný soucit. Zrušte ty dvě podmínky (protože neplatí) a napsal jste účelový, povýšenecký text.

Jinak ve věci migrantů, přístup "Nepřijmeme nikoho, ale pokud se najdou dostatečné humanitární důvody, uděláme výjimku" fungovat bude. Zatímco přístup "Přijmeme všechny a pak ty, co nemají nárok, vrátíme" fungovat nebude. Co si o tom myslíte?

A. Samková 19.10.2017 8:13

otázka

Jak poznáte předem migranta, který je ochotný se integrovat?

P. Lenc 19.10.2017 8:01

Re: V článku jsou dvě věci.

Vidím to podobně.

P. Klíma 19.10.2017 7:57

Autor není zlý, jen momentálně zaostalý 🦍

Z. Rychlý 19.10.2017 7:50

V článku jsou dvě věci.

Jednou je správné poukázání na ošidnost přímé demokracie. Tou druhou je migrace.

Začnu migrací. Tomio je v podstatě jediným, který slyší obavy národa. Argument, že tu přece máme jen pár uprchlíků je hloupý, až blbý. To se může změnit v mžiku. Stačí, když Německo uzavře hranice. Nebo, když EK prosadí příspěvky přišelcům z evropského rozpočtu. V ten moment jich tu bude jako máku. Vytvoří gheta a no-go zóny tak, jak to zatím udělali všude bez výjimky. Pane Drápale, křesťanské milosrdenství je táák vzletné a héézké. Ale v realitě hloupé. Dokonce jste ve své dobrotě ochoten přehlížet fakt, že jsou to migranti ekonomičtí, žádní exulanti. Jejich síly chybí v jejich vlastní zemi - sem jdou především spásat zelenou travičku. Můj hlas sice Tomio nedostane, ale v tomto migračním ohledu je mi sympatický.

Jiné je to se zastupitelskou/přímou demokracií. V tom máte pravdu, nebude to u nás fungovat. Jen na ukázku. Švýcaři odmítli x-tý týden dovolené navíc. Jak by hlasovali Češi?? Nebo hlasování o základním nepodmíněném příjmu. To jsou ukázky hovořící samy za sebe. Švýcaři řídí svou obec, maximálně vidí ještě kanton. Jejich stát (federace) je pro ně hodně daleko a očekávají od ní jen obranu a ochranu. Na další věci jí neposílají dost peněz. To u nás jdou dně rovnou do státní pokladny a kontrola se vytrácí. Švýcar se po staletí stará o svoje nejbližší okolí a naučil se to dělat dobře. My po staletí o sobě necháváme rozhodovat vrchnost. Sice už ji nemáme dědičnou, ale demokraticky si ji volíme, nicméně lokajská očekávání a stádní podlézavost vrchnosti tu je, a takové jsou pak výsledky. A nemalá část občanů má volby za něco jako nekritické fandění svým klubům. V takové lize se počítá jen vítězství za každou cenu. Stála ta hra za prd, nevadí, hlavně, že naši vyhráli. Demokracie je taková, jak zodpovědní jsou voliči ve své většině. Čest výjimkám.

Pane Drápale, s migrací se pletete, s přímou demokracií máte pravdu.

O. Uživatel 19.10.2017 7:43

Uživatel požádal o vymazání
P. Klíma 19.10.2017 7:37

Výsledky voleb tragické, autore? To snad za Husáka!

Volby jsou svátkem demokracie. Komu se nelíbí, že jeho názor většina nesdílí, je tragéd. Nikoliv volební výsledek.

D. Polanský 19.10.2017 7:34

Jinak autor jako vždy, si myslí, že

on je ten pravý, kdo ví, ostatní jsou blbci. Prostě něco jako pražská kavárna. Hnus čtení. Měl by se vrátit k psaní o integraci Romů.

D. Polanský 19.10.2017 7:31

Omyl nepodcenili,

politici jsou připraveni po volbách nenápadnou, plíživou islamizaci ČR spustit. Pochopitelně rétorika bude jiná. Přitom stačí tak málo, zakázat islám, jelikož je neslučitelný s našimi zákony. Má některá tradiční strana tohle v programu? Nemá! A proč nemá? Bojí se!

F. Egerer 19.10.2017 7:22

Re: dneska jste mě fakt dostal

oprava: nekvalifikovaná většina

F. Egerer 19.10.2017 7:20

dneska jste mě fakt dostal

Pane Drápale,

- Říkáte, že se Okamura veze na protiimigrační vlně. On jako jediný (pokud vím) chce u nás Islám postavit mimo zákon. A já si také myslím, že Islám, který neuznává rovnost mezi ženami a muži je v konfliktu s naší ústavou.

- Přímá demokracie je podle Vás cesta do pekel? Zastupitelská demokracie za dvě a půl desítky let dosáhla toho, že voliči přestali věřit, že volby něco změní a pomalu přestali volit. A co referendum o vstupu do EU, to tedy platí, a nebo neplatí ... ?

- A stou Vaší obavou, že by mohla rozhodovat nekvalifikovaná menšina (ta, co rozhodla o našem vstupu do EU) rozhodovat místo „kvalifikované menšiny“ (asi té, co ji reprezentuje „odborník“ Bohuslav Sobotka a další) .... To jste mě fakt dostal.

P. Janos 19.10.2017 7:14

Politici jsou kvalifikovaná menšina?

To si Dane fakt myslíš? Jako a u nás v ČR?