29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Ruský test

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vita 17.7.2008 9:50

Ruská strana samozřejmě vysvětlení podala.

Jedna ze společností, které těží a dodávají do ropovodu Družba, a sice Tatněfť, měla problémy s těžbou (podle jiných tvrzení s obchodníky) a musela rozhodnout, jestli dodá spíše do Česka nebo do Turecka. Protože s Tureckem má dohodnuté lepší marže, vyhrálo Turecko.

Dalším důvodem mohlo být to, že Tataři (Tatněfť je společnost z Tatarské republiky RF) jako turkický národ mají k Turecku blízko. A také v době rozpadu SSSR a Jelcinského úpadku Turecko podporovalo (mimo jiné i) ruské Tatary a Tatarstán má tedy s Tureckem nadstandardní vztahy. To je ovšem moje spekulace - takže ji netřeba brát příliš vážně.

Dodávky jsou dohodnuty na čtvrtletí a Tatněfť slibuje, že červencový výpadek v následujících měsících nahradí. Doufám, že smlouvy, které naše firmy s Tatněftí mají, nedodržení řádným způsobem penalizují. To je ale věc soukromých firem.

A. 17.7.2008 9:50

Re: Re: Re: Re: test

Mně se sice nikdo neptal, přesto:

Pokud je mi známo, současné Rusko se s úlevou zbavilo od importovaného komunizmu a směřuje k demokracii. Nebude to cesta jednoduchá a nepůjde to rychle.  Podstatné je, že se vydalo správným směrem. Rusku nevládnou komunisté se svou ideologií exportu světové revoluce. Vliv komunistů je v Rusku zanedbatelně mizivý. Nebuduje vojenské základny na cizím území, naopak se značné části svého území vzdalo. Naopak je obklopováno vojenskými základnami USA. Dodržuje smlouvy o nešíření zbraní, USA je nedodržuje. Myslím, že směřování Ruska k demokracii je v zájmu nejen jeho sousedů ale celého světa. Z tohoto pohledu mi neustálé okopávání ruských kotníků připadá jako léčení komplexů méněcennosti. Němci tady nadělali dost velkou paseku. Přesto usilujeme o korektní vztahy s Německem, které se zbavilo nacizmu. Proč ne s Ruskem? Není pro nás lepší s Ruskem obchodovat než jej provokovat? 

Co se týká současného omezení dodávek ropy, ukazuje hysterická reakce spíš na špatné svědomí. Rusko vysvětlilo zpoždění dodávek a současně potvrdilo, že dodávky budou uskutečněny v plném rozsahu, přesně podle obchodní smlouvy. Jenže někteří lidé jsou tu placeni za to, aby dokazovali, že ti zlí jsou Rusové a tak se současná situace znamenitě hodila, když už se jiné důkazy jaksi nedaří najít.;-P

Rudolph 17.7.2008 9:49

Re: Re: Re: Re: omluvme se Rusku a vše se znormalizuje

Já bych řekl, že to nikdo nemůže myslet vážně....

jirka.s. 17.7.2008 9:47

Re: Re: Re: Co je třeba udělat?

Vyšel jsem dřív než hvězda ranní / svobodu v poušti rozsévat, / z čistého srdce, z duše rád, / úhorům v zotročené pláni /životodárné sémě dát –nadarmo jsem však mrhal prací, / námahou, časem, inspirací…

Paste se tedy klidně dál! / Hlas cti vás nevyburcoval. /Nestojiť stáda o svobodu! / Stříhej a řež je, bij a nič / ;Dědictvím jejich z rodu k rodu / je chomout s rolničkou a bič.

 A.S. Puškin 1823

Fojt 17.7.2008 9:39

Re: Re: A okamžité opatření?

tak pokud to není míněno ironicky (viz zmínka o věnování ropy), tak je to k zamyšlení, kde a jak autor/ka vyrůstala a nabírala rozum. Dalo by se to možná trochu omluvit, kldyby jí bylo tak 20 a žádnou přátelskou a bratskou péči ze strany CCCP nezažila, ale jinak bych byl pochybách o jeho/jejím zdravém rozumu :-P

Ghost Dog 17.7.2008 9:37

Re: Re: Re: omluvme se Rusku a vše se znormalizuje

doufám, že jsem to jen špatně pochopil...

Ghost Dog 17.7.2008 9:34

Re: Re: Co je třeba udělat?

musíte oddělit Rusy a Rusko..ač se zdá, že to jedno jest, není tomu tak..Rusové ve své většině jsou lidé, trochu jiní než my, ale jsou mezi nimi dobří i špatní..Rusko, na rozdíl od lidí, je nebezpečný imperiální útvar, kterého by jsme se měli obávat a hlavně mu nelézt do míst, kde záda již nemají slušný výraz..Ivan Nový je trochu úderný, ale v podstatě má pravdu...

Jiřina Slavíková 17.7.2008 9:33

Re: Re: Co je třeba udělat?

ano, nenávist a štvavá politika proti Rusku je zlá, velmi zlá. Rusko nás osvobodilo a věnuje nám velké množství ropy, abychom mohli jezdit auty a mít se dobře.. Kde bychom bez Rusů byli???

Jiřina Slavíková 17.7.2008 9:31

Re: Re: omluvme se Rusku a vše se znormalizuje

souhlasím s Vámi, je to velmi prosté-stačí jen trocha pokory a úcty k osvoboditeli a Slovanům

Ghost Dog 17.7.2008 9:29

Re: omluvme se Rusku a vše se znormalizuje

svatá prostoto!

Jiřina Slavíková 17.7.2008 9:28

Re: A okamžité opatření?

ale Rusko nám chce nadále věnovat ropu, ale chce za to jen elemntární slušnost a vděk a uvědomění si, že jsme všichni Slované... Je to těžké pochopit?

Jiřina Slavíková 17.7.2008 9:26

omluvme se Rusku a vše se znormalizuje

Rusko nás osvobodilo, léta nám dává kvalitní ropu a my jsme se jim takto odvděčili s radarem.Navíc jsme Slované, takže máme k Rusku blízko i v citové oblasti. Američané nám jsou cizí-jedná se o imperialismus.

Janus 17.7.2008 9:22

Re: A okamžité opatření?

Poslechnou, voni senile, že voni cestujou v elektrickejch sporácích? ;-(

Harry 17.7.2008 9:14

Re: Re: Přesně to samé mě napadlo,

Docent Chocholousek ma dovcu? Me jedno milovani s Ruskem stacilo, za tech 40 let toho bylo akorat. Mozna jsou USA stejne, ale opakovat dvakrat stejnou chybu - to udela jen blb. Daleko od Moskvy.

ceskej Honza 17.7.2008 9:04

Re: Re: Co je třeba udělat?

patologická nenávist k Rusum je dusledek jejich chování . S tím mohou neco udelat jenom rusové samotni. To se ovsem od takového pronároda v dohledné dobe ocekávat nedá. Bohuzel.

Ivan Nový 17.7.2008 9:00

A okamžité opatření?

Zrušit všechny státní dotace na plynové přípojky. Zahájit státní mediální kampaň proti Rusku. Třeba ve stylu, vaříš na plynu, víš že zvyšuješ naši závislost na Rusku?

čtenář 17.7.2008 8:59

Re: Co je třeba udělat?

Spíš by někdo měl udělat se svou potologickou nenávistí k Rusům, že "Ivane Nový".

Ivan Nový 17.7.2008 8:56

Co je třeba udělat?

Pozvat sem americké investory, aby zde vybudovali atomové elektrárny, které by mohly masivně exportovat energii do EU, dále pak bychom si měli nechat postavit dva nebo tři tankery, které by nám vozily ropu odjinud. Na ruskou ropu a plyn by se měla uvalit zvýšená spotřební daň, když clo už zvýšit nemůžeme. A samozřejmě nesmíme ratifikovat Lisabonskou smlouvu, protože bychom riskovali, že nás EU jednou postoupí Rusku.

Niky 17.7.2008 8:56

Re: Re: Re: Test co je to vlastně Evropa?

EU chce s Ruskem uzavřít smlouvu o strategickém partnerství,netřeba delšího komentáře.

Malý Aston 17.7.2008 8:41

Re: Re: Test co je to vlastně Evropa?

Souhlasím,jednu takovou mám doma.:-D

westík 17.7.2008 8:38

Tak se mně zdá,

že Doležal je expert na buzení různých dojmů. Nějak jsem totiž nepostřehla, že by naše republika vydírala Rakousko, naopak, mám  mlhavý dojem, že Rakousko vydírá nás Asi bychom měli v rámci vylepšení mezistátních vztahů vyhlásit Rakousku válku - jako test otužilosti a síly vůle ;-D

Nový 17.7.2008 8:31

Re: Re: Test co je to vlastně Evropa?

Bohužel budete mít pravdu. Až schválíme ten Lisabon, tak už nás nic neochrání před  sebevražednou EU politikou.

čtenář 17.7.2008 8:30

Re: Tak se nám Švorcová přejmenovala,co?

Švorcová uměla pět ódy na SSSR a komunistické strany. Pochybuji, že by podobně zapěla na oslavu dnešního Ruska.

westík 17.7.2008 8:30

Re: Test co je to vlastně Evropa?

když ona,Evropa, se chová jako ženská: neví, co chce,a nedá pokoj, dokud to nedostane- no,a když to dostane, neví, co s tím ;-D

čtenář 17.7.2008 8:28

Re: Re: Tak se nám Švorcová přejmenovala,co?

Ano, ano, Lenin je vječný.  ;-D

Pete 17.7.2008 8:28

Rusko je stát mafiánů. Doslova.

Orientace na Ameriku je pro nás životně důležitá, chce-li Česko přestat být považováno za manipulovatelný přívěšek Rusáků nebo Němců.

Nový 17.7.2008 8:28

zatím musíme dělat, že je to prkotina

Náš postoj: " Dejte pokoj. Mezi  významnými obchodními partnery je  něco takového jako politické  vydírání  nemyslitelné."

Současně  zvětšovat  zásobníky ropy.  A zejména  budovat jaderné elktrárny !

čtenář 17.7.2008 8:27

Re: Test co je to vlastně Evropa?

Myslím si, že Šarkézy předvedl jasně s tím novým musulmansko-euro spolkem, jak to EU myslí.  :-)

www racek 17.7.2008 8:25

no, někdy už

by měl uvažovat p. d. o významu slov ...méně znamená více...

Ašek 17.7.2008 8:17

Re: Re: Přesně to samé mě napadlo,

Ty máš snad Jiřinko Slaviková raka na varlatech,tedy ne že bych měl něco proti tvé rakovině.