23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Povaha nynějšího režimu

Naše země prochází v posledních dvou letech zásadní změnou, během níž se pomalu, nepozorovaně, ale podstatně mění to, čemu se říká režim. Proces ještě není ukončen a výsledek bude záviset od toho, nakolik účinně budou občané, společnost změně bránit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 22.11.2013 17:23

Re: že ne..?

Zastávali se standardního na osvědčených (národních) státech založeného demokratického kapitalismu (tedy trvale udržitelné demokracie).

J. Jurax 21.11.2013 18:42

Re: Tento splacany projev

Renonc a mýlka, pane Fardo, Z vlákna zřejmo, že nereaguji na Vás, nýbrž na příspěvek páně Vaclavikův. Takže se v záměru shodujeme :-)

J. Svoboda 21.11.2013 10:29

Re: S vaničkou vylijeme i dítě ?

Pane Kosejku, je Vaší chybou, že něčí zralé rozhodnutí považujete za dogma. Já v tom nic takového nevidím. Je to prostě nazývání věcí a dějů pravými jmény a to mi opravdu imponuje. Doufám, že nevěříte svým vlastním slovům, že s ODS, která nemá ani tolik sebereflexe, aby necpala  Kuby a Bendly na přední místa volebních kndidátek, je v současné době možná spolupráce na pravicových tématech. Nevěříte snad tomu, že Kubera spolupráci myslel alespoň tak upřímně, jako Gross. Rád bych od Vás četl odpověď, k čemu jinému by jiná odpověď mohla vést, než ke stahování pod vodu. To nemá jinou šanci, než likvidaci zbytečku pravicově smýšlejících lidí. Rozhodně mi neimponuje ta zpropadená politická korektnot, provázející cestu do pekel, která, jak se zdá, imponuje Vám.

J. Farda 21.11.2013 9:55

Re: Tento splacany projev

Renonc,mýlka, pane Juraxi, já autora ironizuji, pravda možná trochu složitě, a pana Doležala, kterého si vážím, hájím. Toť vše. Tečka

J. Jurax 21.11.2013 1:15

Re: Tento splacany projev

Zde se poněkud mýlíte. Pan Doležal - pokud tedy nepíše o svým milených sudeťáckých ýbrmenších - piše zpravidla nadprůměrně moudře. Jako zrovna teď.

Pochopte - zastupitelská demokracie - hlavně ta se všeovecným a rovným volebním právem - má své limity a vrozené choroby. Jednou z nich je náchylnost k úspěchu bezbřehého populismu, neschopnost se svými prostředky vyrovnat s bezbřehou slibotechnou a využíváním nižších pudů p,t, voličů, například závisti a konečně je jediným systémem správy věcí veřejných, který se může, aniž poruší vlastní pravidla, sám částečně nebo i zcela zrušit. Třeba dnes díky prezidentovi k tomu má celkem slušně nakročeno.

Š. Hašek 20.11.2013 22:50

Re: S vaničkou vylijeme i dítě ?

Řeknu to příkře, nespravedlivě, osobně.

Svobodní dnes v reálné denní politice neznamenají nic. Jsem s nimi názorově, ale hlas dám reálné síle, nikoliv diskusnímu klubu.

Zahradu hrabu hráběma a nikoliv pokřikováním "mělo by se (jinak a správněji) hrabat".

Š. Hašek 20.11.2013 22:43

Re: Ať žije ODS !

Lidé v ODS mají stále co nabídnout.

Jsem ale od vzniku ODS dosti jednoduchý volič. Mě stačí (dlouhodobě) v politice 2-3 varianty. V denních jednotlivostech je to málo. Někdo to zaměńuje.

Š. Hašek 20.11.2013 22:39

Re: ---

Ad p. Kosejk - asi tak.

J. Farda 20.11.2013 21:45

Re: Tento splacany projev

Jistě, máte úplnou pravdu, Bohumil Doležal, PhD.,dláždil Vaše znásilňování kolektivisty už tehdá, když podepisoval Chartu ´77 a dláždí k Vaší nevoli poráde furt. Ale Vy jste se jistě v sedmdesátém sedmém nedal, Vy jste jistě se svou zásadovostí podepisoval rezoluce odsuzující hrstku ztroskotanců a zaprodanců, kteří v nezkrotné pýše... zbytek si laskavě dohledejte v Antichartě. A esli ji už nemáte k dispozici, v Rudém Krávu Vám ji komačové jistě ochotně poskytnou. Žijte blaze, zásaditý pane!

M. Kyselka 20.11.2013 20:41

Re: Ať žije ODS !

Lidi se nemají zabíjet ! opr.

M. Kyselka 20.11.2013 18:51

Re: Ať žije ODS !

V bryndě jsme až po uši. Petr Fiala hází poslední záchranný kruh. S ODS spolupracuje už leta. Že má kuráž do toho jít - je hodno obdivu. Potřebuje pomoc - ne brzdy.

Paní Němcová, všechna čest jí ! Dokázala, jaké hrdinky dovedou ženy být ! Snad neměla couvnout před presidentskou kandidaturou.

M. Kosejk 20.11.2013 18:41

Re: Ať žije ODS !

Je to více než vhodné. Obávám se, že to je přímo nezbytné. ODS člověka jako Fialu potřebuje, nejlépe ve vedení strany. 

Mám pocit, že ODS je už natolik zblblá těmi lživými kecy klausovců o tom, jaký prý je klasický volič ODS, že ODS už  nutně potřebuje nějakého sociálně inteligentního a realistického Fialu zvenčí, který jim pomůže přehodnotit určitá nesmyslná paradigmata - například, že klasický volič ODS je eurofób a ultralibertarián, co svět poměřuje prizmatem své nenávistí k Havlovi. Protože klasický volič ODS takový nikdy nebyl.

J. Boleslav 20.11.2013 18:24

Re: ---

Máte pravdu. :-)

J. Boleslav 20.11.2013 18:23

Re: Ať žije ODS !

Mám trochu pochybnosti v tom směru, zda je vhodné, aby člověk, který je v určité partaji řádově pár dnů či týdnů, jí hned šéfoval. To lze v revolučních či přelomových dobách a v takové dle mého názoru stále ještě nejsme. I když máme do ní docela hezky nakročeno. Lepší by podle mně bylo, kdyby se třeba jako místopředseda nejdřív se stranou líp seznámil a potom teprve kandidoval na předsedu. Jist si ale nejsem.

M. Kosejk 20.11.2013 18:18

Re: Ať žije ODS !

Jo, jo. Fiala by se měl jednoznačně stát předsedou ODS. Ve vší úctě k Němcové, ona může hrát tak maximálně symbolickou roli - něco jako kníže v TOP09. Fiala a Zahradil jsou jediní lidé, kteří mají opravdu reálnou šanci se stranou něco udělat, kdyby se stali předsedou.  A já výrazně preferuju právě Fialu - to, co říká/píše, dává smysl - a na to, že do ODS vstoupil teprve nadávno, tak reprezentuje názory klasického voliče ODS víc než kvatna dlouholetých odesáckých matadorů. A hlavně - ODS se teď musí definitivně a nekompromisně odstřihnout od Klause a všech těch vnitrostranicých hajzlů, kteří se jím zaštiťují, aby mohli páchat ty svoje podrazy na straně. Klaus ODS už nic přinést nemůže, bohužel.

Samotného mě zajímá, jak se s tím ODS na sjezdu popasuje.

M. Kyselka 20.11.2013 17:59

Re: Ať žije ODS !

Ano, pan Fiala říká, že čekat v opozici, až se vláda znemožní - je nereálné. Beze změny a důkladné práce na všech úrovních strany to nepůjde. Snad už situace dozrála tak daleko, že přestanou jednotlivci machrovat se svým egem a přijmou zodpovědnost  a respekt.

 Uznávám, že si ODS postavila vlastní šibenici na "kmotrovství" - (dědictví dobráka Topolánka). To zabralo !!   Zatímco s pietou jsou přijímány vraždy u socialistů. (!) A  při tom sám Vítězslav  Jandák tvrdí -  "Lidi se nemají nabíjet ! I když jsou to spolustraníci." Vše marno. Zatím.

M. Kosejk 20.11.2013 17:51

Re: ---

-:)  23!

Tlačítko STOP jsem na počítadle zamáčkal v čase někde okolo první přímé volby prezidenta.

M. Kosejk 20.11.2013 17:19

Re: S vaničkou vylijeme i dítě ?

Vážený pane, tahle "akce", o které mluvíme, proběhla PO volbách, v podstatě před pár dny. A druhou věcí budiž, že jste si evidentně nevšiml, že hodnotím formu Machovy reakce. A ta byla buranská - plivnutí na podanou ruku, jak píšu.  To jako nemohl Mach slušně přijmout pozvání na sjezd a taktně vyjádřit alespoň zájem na spolupráci na pravicových tématech?! Nemohl! Protože je to nekompromisní dogmatik - a Vám to asi imponuje.

V. Vaclavik 20.11.2013 15:45

Tento splacany projev

ma jediny ucel a to dlazdeni cesty kolektivismu, ideologii naseho minuleho, komunistickeho rezimu.

Podivuhodne myslenkove vyplody jako napriklad "Klausovo ... podivné ztotožnení predlistopadového režimu s "levicovostí" " a terminy jako 'tridni boj' odhaluji Dolezala coby zastydleho marxistu. Komunismus uz tedy neni levicovy a nazory nemaji objektivni hodnotu, ale jsou urceny prislusnosti ke tride, bud parazitu, nebo vykoristovatelu.

"Demokratická politika by mela spocívat ve vyrovnávání zájmu, v urovnávání konfliktu v duchu spravedlnosti, ve zmírnování napetí a snižování hladiny nenávisti ve spolecnosti, a jejím základem by melo být presvedcení, že i neprítel je bližní."

Jakepak 'vyrovnavani zajmu',  jakypak 'duch spravedlnosti', kdyz jsem znasilnovany kolektivisty? 'Hladina nenávisti ve spolecnosti' spolu s hladinou znasilnovani, okradani, muze jen rust a blizni si zaslouzi poradne prasknuti pres pracky, kdyz je strkaji do me kapsy a kdyz me rikaji , jak a co smim delat.

J. Boleslav 20.11.2013 15:44

Re: že ne..?

Směru, kterým se naše společnost ubírala v uplynulých 24 letech.

J. Boleslav 20.11.2013 15:42

Re: S vaničkou vylijeme i dítě ?

Pan Kosejk má pravdu.

J. Boleslav 20.11.2013 15:42

Re: S vaničkou vylijeme i dítě ?

Klaus už dávno nemá s ODS nic společného.

J. Boleslav 20.11.2013 15:38

Re: ---

Jen malá technická - 24 let. Jinak naprosto souhlasím.

J. Boleslav 20.11.2013 15:37

Re: Ať žije ODS !

Doufejme. Jeden člověk ale stranu komplexně nezmění, to není reálné. Ostatně i p. Fiala to říká.

M. Starý 20.11.2013 14:54

Re: S vaničkou vylijeme i dítě ?

Pane Svobodo, já jsem Svobodné volil, ač jsem moc nedoufal, že projdou přes 5% klauzuli. Problém Svobodných byl v tom, že předvolební kampaň v České televizi, která je nejúčinnější a má nejvyšší dopad na voliče, nebyla vůbec nestranná -  do debat k Moravcovi zváni vůbec nebyli na rozdíl třeba od Zemanových  kamarádíčků, kteří prostor dostávali pravidelně. Nevím, zda podali stížnost na půběh voleb, v každém případě chování veřejnoprávní televize bylo skandální.

Co se týká nabízené ruky od ODS nemyslím si, že od strany, která si nejdřív musí udělat pořádek u sebe a pak může nabízet ruku někomu jinému, to bylo upřímné. Ono to spíš než nabízení ruky bylo v případě ODS "chytání se stébla topícím se".

A korunu tomu nasadil Václav Klaus, když se dal do horportu s BoBo, která jednou kandiduje za komunisty a podruhé je na tisic procent pravicová...

M. Kyselka 20.11.2013 14:53

Ať žije ODS !

Můj názor se týká ODS. "Staré pořádky " ji dovedly do takového patu, že veškeré kosmetické úpravy a výčitky jsou zbytečné.

Je nutná zásadní změna. Věřím, že pokud bude zvolen předsedou prof. Petr Fiala pád strany  promění v vzestup. Po seznámením se s jeho principy politické koordinace, odborných znalostí, ale i intuice - věřím, že důvěra a reputace ODS, jako pravicové strany bude rehabilitována.

J. Svoboda 20.11.2013 14:19

Re: S vaničkou vylijeme i dítě ?

Pane Kosejku, pan Kubera rozhodně není prosťáček, ani politický začátečník. Proto jeho nabídku není možno považovat za důkaz slušnosti. Nevím, jak jste přišel na to, že se pan Mach choval arogantně. Tonoucí obvykle nepodává zachránci ruku, protože ho chce s sebou stáhnout pod vodu. Věděl dobře, že jeho strana dopadne jako sedláci u Chlumce a proto se snažil výsledek voleb na úkor Svobodných na poslední chvíli vylepšit. Výsledek voleb už mohl zachraňovat léta. Stejně, jako paní Němcová určitě věděl , že je kmotři táhnou pod vodu, ale neměl buď sílu, nebo snahu s tím něco dělat. Teď na otázku po panu Oulickém odpovídá jako chytrá horákyně: vím o něm, ale přesto, že je ze stejného regionu, osobně ho neznám.

Celý národ, kromě fandů vašeho ražení, věděl o tom, že na sjezdech ODS se generovala dvojí poitika. V jednom patře se povídaly oficiální pohádky a o petro níže probíhaly nezávisle na tom kmotří rejdy.

M. Kosejk 20.11.2013 13:53

Re: S vaničkou vylijeme i dítě ?

Sorry, 2x je moc. :)))

M. Kosejk 20.11.2013 13:52

Re: S vaničkou vylijeme i dítě ?

Kubera nabídl Svobodným možnost zahájení jednání o volební spolupráci. A pozval je na sjezd ODS. Což o to, chápal bych, kdyby se k tomu Mach stavěl rezervovaně. Ale už nechápu, jakým arogantním způsobem Mach Kuberu odmítl. Mach Kuberovi prostě plivnul na podanou ruku - takhle slušný člověk nejedná, a politik, který bere politiku vážně, už vůbec ne.

Dokud se Svobodní nezbaví svého dogmatického a neúspěšného vedení, pořád budou pod třemi procenty.

M. Kosejk 20.11.2013 13:49

Re: S vaničkou vylijeme i dítě ?

Kubera nabídl Svobodným možnost zahájení jednání o volební spolupráci. A pozval je na sjezd ODS. Což o to, chápal bych, kdyby se k tomu Mach stavěl rezervovaně. Ale už nechápu, jakým arogantním způsobem Mach Kuberu odmítl. Mach Kuberovi prostě plivnul na podanou ruku - takhle slušný člověk nejedná, a politik, který politiku bere vážně, už vůbec ne.

Dokud se Svobodní nezbaví svého dogmatického a neúspěšného vedení, pořád budou pod třemi procenty.