23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Německé hroby

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Buvol 24.4.2006 13:55

Re: Re: Sláva Království Českému!

.... ze všech českých presidentů! Jak trapně vedle něho třeba působí Havel se všemi těmi jeho eskapádami ....

Buvol 24.4.2006 13:51

Re: Sláva Království Českému!

.....a čest památce presidenta Edvarda Beneše, presidenta jenž měl nejtěžší úděl!

El Cid 24.4.2006 9:53

Sláva Království Českému!

Čtenář 24.4.2006 9:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze pro Kolta sem

To přece není nic proti ničemu! Ale pregnantní odpověď, kterou vy zřejmě vyžadujete, může dát jenom právník ev. historik profesional ....

Czert 22.4.2006 17:03

oprava

ano, ordnery a spol jsem opravdu popravit chtel (a je historicka skoda ze se tak NEstalo), vsechny jsem je veset nechtel.

Milda 21.4.2006 22:01

Obávám se o zdravý rozum autora článku i diskutujících.

Normální řešení by bylo, že německá strana by převzala pozůstatky a důstojně a rychle by je pohřbila v hromadném hrobě na svém území. Ale když holt o tom někdo chce psát články a diskutovat,....

Czert 21.4.2006 19:34

Re: Re: Re: Diskuze pro Kolta sem

ano, ordnery a spol jsem opravdu popravit chtel (a je historicka skoda ze se tak stalo), vsechny jsem je veset nechtel.

Poveseni vsech jsem uvedl jen jako - teoretickou - moznost, ospravdlnitelnou tim, ze oni nas chteli vsechny vyhladit (pristup, jak ty me, tak ja tobe) a mam potrzene od zijiho svedka, ze mu sudetak v 45 rekl, ze kdyby ONI (sudetaci) provadeli odsun nas, tak by nas vsechny vyhladily.

Kolt 21.4.2006 19:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze pro Kolta sem

A ze jste o tom tedy psal do diskuze, kdyz je to jenom pro pravniky.

Čtenář 21.4.2006 16:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze pro Kolta sem

Na to se zeptejte nějakého právníka .... a popravy si strčte za klobouk!

Kolt 21.4.2006 14:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze pro Kolta sem

Zabavne klickujete. Pomilionpate vam zopakuji otazku: Meli jsme podle vas pravo masove soudit S. Nemce za vlastizradu a nasledne je masove popravovat? Ano nebo ne? V diskuzi uz jste se vicemene vyjadril pro obe varianty a podle me si to vzajemne odporuje. A proto se ptam, jestli plati odpoved ano, nebo odpoved ne.

Čtenář 21.4.2006 12:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze pro Kolta sem

Co vlastně platí? No přece to, co se skutečně stalo!

Kolt 21.4.2006 12:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze pro Kolta sem

Mate naprostou pravdu. Muj pristup nikam nevede. Porad jsem se od vas nedozvedel odpoved na jednoduchou otazku - co z toho co jste napsal vlastne plati.

Čtenář 21.4.2006 11:06

Re: Re: Re: Re: Re: Diskuze pro Kolta sem

... co dodat? Snad jen to, že nihilistický přístup k historii nikam nevede.... Ve vašem případě je to ovšem spíš ta hloupost ....

Kolt 21.4.2006 9:42

Re: Re: Re: Re: Diskuze pro Kolta sem

Tak vy v jednom prispevku napiste, ze moznost hromadnych poprav byla pouze formalni a v druhem, ze by nam meli libat ruce, ze nebyli popraveni a kdyz se vas zeptam co z toho plati, tak jsem hlupak. A jeste zacnete naznacovat, ze bych mel psat, ze Treti Rise byla nastupnickym statem R-U.

Inu co dodat.

Čtenář 21.4.2006 8:53

Re: Re: Re: Diskuze pro Kolta sem

Nemůžu za to, že jste hlupák a že se vám všechno musí vysvětlovat polopaticky! Něco si o tom přečtěte, než tady začnete vykládat takové voloviny, jako že Třetí říše byla nástupnickým státem Raousko-Uherské monarchie ....

Mirek F. 20.4.2006 22:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doležale, Doležale,

I za přípravu velezrady se obvykle  dává stejná pálka jako za čin samotný

Mirek F. 20.4.2006 22:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doležale, Doležale,

Ano, český stát kontinualně existoval, i když jistou dobu jako součást habsburské monarchie. S útvary na území dnešního Rakouska byl minimálně rovnocenný, neexistoval nějaký koloniální vztah  Už na začátku jsem psal, že český stát vstoupil do Rakouska jako celek, jako celek měl právo i vystoupit, o tom rozhoduje většinové přání obyvatelstva. První větu vačeho posledního odstavce potvrzuji:-) 

Kolt 20.4.2006 20:49

Re: Re: Diskuze pro Kolta sem

Nacisticke Nemecko nas planovalo vyhladit a to nam davalo pravo vsechny Nemce na nasem uzemi povesit.

Hmm.

A vy jste tam dole v diskuzi vypadal rozumne, ze byste chtel popravovat jenom vudce S. Nemcu a ordnery.

Czert 20.4.2006 19:41

Re: Diskuze pro Kolta sem

reknu to takhle - formalne jsme je mohli povesit vsechny (protoze oni nas planovali vyhladit), realne jsme jich par (prokazanych nacku) povesit meli a meli by nam libat ruce za to, nejen za to ze jsme zadneho nepovesili  (aktivni lidi co vystoupili proti csr v 38) a hlavne za to, ze nemuseli budovat sociasmus .

Czert 20.4.2006 19:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doležale, Doležale,

Ke slovakum - bojovali proti po boku legii - bojovali - v takovem % v jakem byly posilani na ruskou frontu R-U. Navic ho pomahali hajit v 1919-20 v bojich proti bolsevickemu madarsku.

No a slovensku - tam je stejny problem jako se ZU - ty byly bud okupovany, nebo byly s nimi jednano jako s partnery , kdyz byly v jinych statech.

Czert 20.4.2006 19:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doležale, Doležale,

hmmmmmm, ono brano ryze technicky, slo by popravit vsechny sudetaky v 45- ne velezradu v 38, ale za realizaci jejich myslenek za 7 let protektoratu s tim, ze bychom jenom praktikovali reseni, ktere oni chteli a prktikovali na nas. Takze, kdybychom sudetakum merili stejne v 45, jak oni nam do 45, tak bychom je vsechny popravili, at uz jako zradce z 38, nebo jako "nadrasu"a jeji plany do 45.

Czert 20.4.2006 19:15

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doležale, Doležale,

sudetaci by Benesovi meli libat ruce za to, ze byly usetreni 40 let budovani socialismu -pravda jen 2/3- 1/3 socialismus budovala ve vychodnim nemecku.  Za to, ze je nepovesil by mu normalni sudetaci dekovat nemeli, ale ti, kteri aktivne proti CSR v 38 vystopili (cleni freikorpsu, ci jeho organizatori, Henlain a spol) urcite ano.

Czert 20.4.2006 19:10

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doležale, Doležale,

c) madari to tak chapat nemuzou , protoze v 1918 proherali valku, v 1938 jsme my zadnou valku neprohrali. Aha k tomu trhani uzemi - uz chapu co vam vrta v hlave - vam vadi jenom odtrzeni kusu uzemi, ale obsazeni celeho statu uz ne. Slovensko bylo pro zmenu okupovano madarskem.

d) ja jsem nikdy nechtel povesit vsechny sudetaky. A ke zbytku - to jestli je to vlastizrada/boj za osvobozeni  (stejne jako partyzan/terorista) zalezi hlavne na tom na jake strane stojite. Ale berte to tak, jak muzete svuj boj za svobodu ospravedlnit kdyz pri nem cilene vrazite civilisty a "nevyrikitate" si to v ramci regurerni valky ? Pak je tu prece jenom rozdil ve statnim zrizeni, jestli skutecne vlada utlacuje tvuj lid, nebo tvoje pohnutky jsou jine. 

Czert 20.4.2006 19:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doležale, Doležale,

a ) Takze kdyby treba zitra Bretonci povstali proti francouzske okupaci, bylo by to OK? 1) michate narody a kraje do hromady 2)je rozdil mezi dobrovolnym spojenim a nasilnym pripojenim 3)kdy byly rakouska vlada v cechach doma po stovky let ? jenom tech 300 let okupace, redtim ne. A okupacni vlada se nestane domaci i kdyz bude trvat hoodne dlouho 

b)co se tyka naschvalu muzu souhlasit, ale co se tyka moznosti se domluvit na uradech ne - ano nardodni komory - jak je mozne, ze meli cesi min zastupcu, nez by odpovidalo % zastoupeni v populaci ? A to dost vyznamne. K tomu ten pomer 3 : 1 - volebni hlas.

 A jak je mozne,, ze za R-U nebyl jediny vysoky statbni urednik cech (vyjma poslancu) , ceskoslovensky marsal ci general, nemluve o veleni beznym plavidlum - za celou historii R-U namornictva nikdy nevelel zadny cech lodi (vyjma vzpoury) vzdy bud nemec nebo madar - a to i nalodich, kdy cesi tvorili pres 50% posadky - hlavne na ponorkach, kdy tvorili az 2/3 posadky. A uvedte jediny tajny projekt na kterem pracovali cesi za R-U. A ano, v cechach lezela nejvetsi zbrojovka monarchie - plzenska skodovka, ale ne diky rakusanum , ale hlavne diky schopniostem jejiho zakladatele a tomu, ze jine zbrojovky v R-U zaspaly dobu, ale ne skodovka.

Czert 20.4.2006 18:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doležale, Doležale,

a to prosim kde ?

Czert 20.4.2006 18:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doležale, Doležale,

zajimave, ze rakousko tech 20 let, bez R-U ekonomicky prezilo a bylo zivotaschopne. To uz museli v 38 vsichni rakusane vedet.  Takze pripojeni k nemecku v 38 nebylo ekonomicekeho, ale idologickeho razu.

Czert 20.4.2006 18:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doležale, Doležale,

Kdyby R-U valku vyhralo, tak jiste by byly cesi popravovani. Ale prece jenom, je rozdil mezi valkou a mirem.

Czert 20.4.2006 18:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doležale, Doležale,

Dobre, vezmeme rakusany - jsou to podle vas rakusani nebo nemci ? A tim vztahem mezi sudataky a rn jsem miril k tomu, ze je rn jako nemce nebrali- nebo ne prave.  No a kdyz to byly tak uzasni nemci,  proc se neodstehovali do rajchu  ? Proc chteli i s uzemim, ktere jim nikdy nepatrilo ?  

Czert 20.4.2006 18:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Doležale, Doležale,

ja a s jakymi pravy ? Myslite ty 2 ? Na nejake jsem vam odpovedel jinde. No a nedelejte si iluze, kdyby R-U vyhralo valku, tak legionare (pokud by je chytli) by bud popravili, nebo poslali hooodne dlouho do basy.

Ale vezmete si rok 1993 - rozdeleni CSFR na CR a SF - úproc to co udelali slovaci nikdo nepovazuje za vlastizradu ci neco podobneho ? Jde dokonce rict, ze rozdeleni obema narodum jen prospelo - jejich vztahy se zlepsili.

Ale neco podobneho o sudetacich ric nejde. 

liberal shark 20.4.2006 17:56

Re: A je to tu zase.

Tak tak, na území dnešního Saska žily na přelomu prvního a druhého tisíciletí slovanské kmeny, které byly vyhlazeny a násilně asimilovány. Poslední zbytek - Lužičtí Srbové, jsou dnešním německým státem jemně řečeno zanedbáváni.