13.5.2024 | Svátek má Servác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Joska 9.3.2006 23:47

Ach jo pane Doležale

Vy prostě nejste "fér"! Havla viníte z toho, že neodpověděl na otázky, které mu nebyly položeny!
Přičemž je nad slunce jasné, že vždy stál na straně  demokracie nejen u nás ale i ve světě, jako málokterý zahraniční (neřku-li domácí) politik, což dokázal dostatečně i za působení v naší politice. To, že se vyjadřuje negativně o současných trendech výstavby mne vůbec neudivuje. V podstatě s ním souhlasím a budete-li ( měl byste) chtít fundovanější názory slyšet, zeptejte se odborníků ( sociologů a architektů, urbanistů apod.) Vaše předpojatost vůči Havlovi je přímo výstavní a bohužel nemá oporu v logice, což Vás ( alespoň u mne) trvale diskriminuje. Měl byste si uvědomit, že jste novinář a ne zhrzený teenager.. Klaus je provincionalista, plebejského ražení a tak nečekejte smělé myšlenky, stanoviska a postoje. Vždy mu byla košile bližší než kabát a podle toho celý život jedná ( ostatně jako většina národa). Sdílím Vaše obavy a souhlasím s Vaším názorem na  nebezpečí ze strany "islámského světa".  
Vodník 9.3.2006 23:16

Pardon, ještě upřesnění

bydlím v městě s mnohonásobně vyšší marokánskou populací než Praha. Tvoří 9% z cca 270 000 obyvatel.
Vodník 9.3.2006 22:54

Re: Re: To není žádná šaríja!

No, sice vím, co chcete říct - a máte v jistém slova smyslu samozřejmě pravdu - já to ale vidím přeci jen malinko jinak. Ale to není důležité...
Vodník 9.3.2006 22:51

Budu se opakovat, Sowfiwe

Mně jít z huby tolik sraček jako tobě, tak se přisámbůh krmím prdelí!
Vodník 9.3.2006 22:50

Ne, opravdu ne

A to je zkušenost většiny lidí zde. Marokánská mládež je zčásti kriminální (z malé části, ale ta se hodně snaží :-(.....), ale spíš rvačky, vloupačky do aut atd.; oni jsou taky poserové, okrádají děti a mládež, evt. babky. Jo je to hodně hnusný, ale není jich tolik a rozhodně tuto sociální skupinu necharakterisují. Kola kradou hlavně junkové a to je vpodstatě nejhorší vopruz.
Karel 9.3.2006 22:47

Re: klid

Problém je, že ropu dodává pár jednotlivců z Východu pár jednotlivcům ze Západu, my ostatní jsme na tom jen závislí.
Sowfiw 9.3.2006 22:20

"Já bydlím 24 let ve městě s mnohonásobně vyšší marockou populací

než je Praha a nikdy se mě žádný z nich nepokusil okrást.
To je ale prekvapko Antonine.  Vzdyt mas holou prdel, tak co by si na tobe vzali? Navic drzku  obrostlou chlupy jako pravej mohamedan  a ctvrt stoleti mezi tim dobytkem bydlis, neb ses na nic lepsiho nezmohl  a jeste se tim pysnis. To je jako kbyby se Cech chlubil tim, ze bydli v Chanove.
Chapes tedy, ze kdyby te chtel nekdo okrast, musel by to byt jeste vetsi pitomec, nez ty?
josefus 9.3.2006 21:54

klid

západní svět měl už při 1. ropné krizi něco udělat s tím,aby nahradil ropu,která většinou pochází z nestabilních a nedemokratických zemí,jinými palivy nebo způsoby pohonu vozidel.Bez financí prakticky z celého světa, by v těchto zemích nikdy nemohlo dojít k tomu,že se cítí být neohrožení ve svých výhružkách,když nebudete hodní,nedáme vám ropu nebo vám ji pořádně zdražíme.Závislost celého světa na několika zemích nebo lidech je nepřijatelná.Jedině jejich odtržení od velkých zdrojů příjmů jim může napravit hlavy.Bez peněz tak nebude ani terorismus ani nákup zbraní i hromadného ničení,bude tu možná klid..
Karel 9.3.2006 21:19

Re: To není žádná šaríja!

Když už s Vámi, Vodníku, diskutuji, měl jsem tu již jednou následující příspěvek:
Vzhledem k tomu, že karikatury vyjadřují určitou realitu, která v muslimsko-arabském světě existuje, a rovněž holokaust se odehrál, tak nikoli popírání holokaustu a zveřejnění karikatur má cosi společného, ale naopak má cosi společného popírání holokaustu a odpor k obsahu oněch karikatur.
Karel 9.3.2006 21:12

Re: Re: Re: Čemu že se můžeme naučit od nich?

OK, to křesťanství je z hlediska této diskuze již irelevantní. A co se zkušeností týče, máme každý své vlastní, jiné. Z mého hlediska prostě prakticky není možné dávat muslimskou společnost jako příklad těch ctností, které jste zmínil.
Jen k tomu okrádání, docela mě Vaše zkušenost překvapuje, mně se pokusili v Praze okrást samozřejmě i zde žijící Češi. Je skutečně pravda, že ve městě, kde žije několik milionů Maročanů, se Vás žádný z nich nepokusil okrást?
Lerak 9.3.2006 20:52

jenom

historie odpoví,co byl Havel,Klaus a celá politická scéna za duchovní dědidictví současné doby. Bylo nanejvýš nesmyslné stavět pomníky těmto demokratům. Celá polemika je jenom obrazem současnosti,nikoliv pohledem do budoucna.
PRASÍ DENT 9.3.2006 20:40

Re: Obávám se pane Doležale,

 Višenˇ je v tom nevině,ale blázen to on je........
Vodník 9.3.2006 20:10

Re: Re: Čemu že se můžeme naučit od nich?

Marockého Araba jsem ještě v Praze neviděl, a jestli se Vás pousil 4 x okrást v tramvaji, tak Vaše zkušenost rozhodně nepředstavuje spolehlivý standard. Já bydlím 24 let ve městě s mnohonásobně vyšší marockou populací než je Praha a nikdy se mě žádný z nich nepokusil okrást.
Ze zbytku Vašeho povídání soudím, že naše názory se liší tak drasticky, že možné vysvětlení mého stanoviska dalece přesahuje rámec zdejších komentářů.
Vodník 9.3.2006 20:05

takže u nich to v pořádku je?

To nevím, to my odsud nedokážeme posoudit, ač si většinou myslíme pravý opak.
Sch.glosátor 9.3.2006 19:45

měli by jsme je spíše pouze podpořit na jejich cestách k vyspělosti

No, jestli to není právě naopak. Udržovat je co nedéle v nevyspělosti. Jo, jsem hnusnej.....
Karel 9.3.2006 19:06

Re: Re: Re: To není žádná šaríja!

"Zabíjení cizoložných žen atd. nepovažuju za něco, co je v pořádku, rozhodně ne ve zdejších zeměpisných šířkách" - takže u nich to v pořádku je?
Tesák 9.3.2006 18:59

Re: Diplomy nesbírám,

vy máte tak leda diplom z pionýrského tábora, za sedmnácté místo ve skoku dalekém. Účastníků bylo šestnáct. Jak se vám to povedlo?
Tesák 9.3.2006 18:57

Re: "Odpůrce universalismu" je fajn,

mentální chaot a ještě vejtaha, nejhorší možná kombinace, jste hlavně vy.
Radek Laušman 9.3.2006 18:29

poučky

Naprostý souhlas......politici by si měli uvědomit, že v současné době jde o přežití naší kultury a civilizace. Takže by měli zapomenout na žabomyšší války sjednotit se a soustředit se na obranu naší kultury a civilizace....a humanisti, by si měli uvědomit, že radikální Islamisty nějaký jejich kecicčky o lidských právech nezajímají. My se nad tím zamýšlíme, ale pro ně to je pouze slabost. Měli by jsme spíš podpořit státy jako Turecko, aby udrželi svůj sekulární systém, který možná podle našich parametrů není zcela lidský....na druhou stranu pro nás není rizikový...a nesnažit se jim namontovat naše principy násilně. Vždyť kolik století to trvalo nám, než jsme našli systém v kterém dnes žijeme a který ctí osobní svobody a práva jednotlivců. Islám je ve středověku, ale implementováním našich principů i ty jakž takž stabilní státy vháníme do náruče radikálům...měli by jsme je spíše pouze podpořit na jejich cestách k vyspělosti...ale tu cestu si musí projít samy, aby věděli, že je to jejich zkušenost a ne něco co jim vnucuje někdo jiný. Vzpomeňme si na svoje dětství, taky jsme neměli rádi rady a poučky od dospělích i když jsme nakonec došli k tomu samému závěru, který nám dospěláci doporučovali.
Karel 9.3.2006 18:28

Re: Karle

Já ale nemyslel naše ženy, já myslel jejich ženy.
Karel 9.3.2006 18:26

Re: Čemu že se můžeme naučit od nich?

Výčet odpozorovaného chování muslimů:
Slušnost a zdvořilost: Slečno, kolik je hodin? A můžeme se zase vidět? A kde bydlíte? A můžu vás doprovodit? (To moji přítelkyni odnaučilo odpovídat Turkům a Arabům v Německu na jakoukoli otázku).
Mravnost: třeba taková burka? Nebo že arabské ženy nesmí vycházet samy na ulici (protože by je hned na rohu někdo znásilnil)?
Sebeovládání: třeba když se mě pokoušel nenápadně okrást marocký arab v pražské tramvaji? (stalo se 4x, z toho jednou povedlo).
Nadřazenost duchovních hodnot nad materiálními: sečtělost arabů je "příslovečná", pokud vím, tak nemají moc jiných škol než ty nábožensko-fundamentalistické.
Teď ještě bych od Vás prosil upřesnit, čemu nás učilo křesťanství a my jsme to odvrhli.
Vodník 9.3.2006 17:39

Re: Vodníku, a jaké úmysly byly za přidáním tří dalších

Zlý úmysl za přidáním těch tří extra ohavných "karikatur" je zřejmý; bylo by potřeba zjistit a pevně stanovit, kdo to udělal a veřejně ho pranýřovat neboť zlý úmysl v tomto ohledu je nezpochybnitelný.
Já měl ale na mysli úmysl za publikací těch původních 12 karikatur v Jylland-Posten.
Vodník 9.3.2006 17:37

Čemu že se můžeme naučit od nich?

Slušnosti a zdvořilosti. Mravnosti. Sebeovládání. Nadřazenosti duchovních hodnot nad materiálními. Celé řadě věcí, jimž nás učilo křesťanství, kterým jsme ale opovrhli.
Sch.glosátor 9.3.2006 17:12

co proti dělníkům?

Co by. Kordon četnictva....
Sch.inkvizitor 9.3.2006 17:10

je na mě údajně podána žaloba pro ublížení na zdraví

Žaloba ne, ale předpokládám, že trestní oznámení. A předpokládám, že pachatel  při ochraně Tvého majetku, když ses mu snažil zabránit v dokonání trestného činu krádeže podle § 247 odst.1 písm. b) tr.zákona, čili vloupáním, Tě napadl, a Tobě jistě nezbylo než se usilovně bránit v obavě o své zdraví ale i  o život. Samozřejmě, žes neměl v úmyslu mu způsobit  zranění, ale povaha jeho útoku byla taková, že  odvraceje útok v souladu s podmínkami nutné obrany podle § 13 tr. zákona, musels použít sílu vyšší intenzity. To dá rozum, zvlášť když pachatel Ti nepochybně vyhrožoval i usmrcením. Podrobně to prober s advokátem,  pokud jsi bezúhonný a zločinec již byl trestán, jak lze předpokládat, jsi ve výhodě.
Stredocech 9.3.2006 17:06

Vodníku, a jaké úmysly byly za přidáním tří dalších

karikatur k původním dvanácti? Předpokládám, že jste všech 15 karikatur viděl, já ano ale smysl asi tak dvou mi není jasný.
Ty tři "dodatečné" se ale vymykají stylu ostatních asi jako se nadávky liší od ironie.
 
Jura Jurax 9.3.2006 17:03

Re: Karle

Čemu že se můžeme naučit od nich?
Jura Jurax 9.3.2006 17:00

Pozoruhodné

já musím s autorem naprosto souhlasit!
Vodník 9.3.2006 16:54

Karle

Vy žijete v Česku, viďte. Jinak by Vás nemohla napadnout taková bizarnost, jako že muslim je uražen právem našich žen vybrat si svobodně ženicha.
Muslimové se pomalu musí učit, že i jejich ženy si mohou vybrat, nebo aspoň odmítnout nabízeného ženicha (na to mají teoreticky právo vždy a nezřídka ho využívají). Pokud se masálně nezradikalisují, tak se to časem naučí. A my se můžeme lecčemus naučit i od nich...
Vodník 9.3.2006 16:50

Re: Re: To není žádná šaríja!

Ne. Zabíjení cizoložných žen atd. nepovažuju za něco, co je v pořádku, rozhodně ne ve zdejších zeměpisných šířkách. Jenže to je ta šaríja, kterou nám zde (zatím) nikdo nenutí! Nechtěla by to, myslím, ani většina místních muslimů. Záleží na tom, zda se v následujících letech budou modernisovat a nebo naopak radikalisovat (to druhé mj. definitivně v důsledku americko-israelské blízkovýchodní politiky a naší podpory této politiky); to obé s ohledem na jejich absolutní přírůstek.
BTW za otištěním karikatur Mohameda byly "špatné politické úmysly" zcela určitě!
Co je nebo není popírání holokaustu, o tom bychom mohli vést debatu. Horší je, že o tom (a o tom, co je nebo není antisemitismus) si začínají osobovat právo rozhodovat (nadnárodní) instance o jejichž nezaujatosti by se dalo s úspěchem pochybovat.