1.6.2024 | Svátek má Laura


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Černý 8.4.2024 6:49

Česko: Od Emanuela Moravce k Bushovi mladšímu

I. Pávek 8.4.2024 6:28

;-D;-D;-D je to prostě ubožák, to už není ani borak. Ho w no za které se Morava musí stydět. Stejný hnisající vřed jako ta jourová

R. Langer 8.4.2024 7:11

Jak říkám, on neutekl před komoušema, on utekl ZA komoušema, protože mu na Moravě za ty jeho levičácké kecy všude chtěli rozbít hubu. To se mu ve Francii nestane, tak nám škodí odtatmtud. A při korespondenčním hlasování určitě zašle poctivě nejméně pět hlasů, jestli ne víc, Jasánek. ;-D

J. Kulheim 8.4.2024 7:25

Je to divný člověk. Vždycky se mýlí. S migrací, EU, kovidem, atd.

Mýlím se také. Nikdy bych nevěřil, že je to možné.

R. Langer 8.4.2024 5:36

Ano, Mařák, podporujte levicový Západ, vedený Putinovou Zelenou Bruselí a jeho kolaborantkou, soudružkou Merkelovou z NDR. EU First! To Putina jistě naprosto ZNIČÍ. Už se vás jistě bojí. ;-D

V. Mokrý 8.4.2024 6:17

:-)

F. De Winter 8.4.2024 6:45

R^

V. Církva 8.4.2024 7:55

Tak jako klín klínem nevytlučete, nelze kvůli problému levicového Západu ignorovat problémy ostatní. Východní mafiánství a sklon k totsalitě je taky problém.

Svět pak není černobílý.

R. Langer 8.4.2024 10:09

Ano, tak to taky občas aplikujte i NA RUSKO! :-P

B. Liborek 8.4.2024 5:31

Mařák, to, že Vás tu Neff zveřejňuje , svědčí o tom, že potřebuje i zcela mimoně. Dobře , že melete ty svoje hovínka zpoza čáry, méně to vadí...;-D

F. Žůrek 8.4.2024 4:44

M. S. Gorbačov nechtěl válku...

V. Mokrý 8.4.2024 6:18

R^

J. Brunner 8.4.2024 2:46

Rv

J. Novak 8.4.2024 2:45

Marak se zblaznil.

K. Machala 8.4.2024 1:52

Proputinský postoj nemá v SK parlamentu většinu. Pellegrini není proputinský, jen zalhal proti svému přesvědčení, aby ten proruský jazýček vah překlopil na svoji stranu. Což je fuj, ale není to totéž jako být proputinský.

ČR a SR jsou si podobné, putinofilie plus putinochápačství dohromady není většinové. Naše volby by vyprodukovaly něco podobného, prtž Greendealová sebelikvidace. Stačí ji vypnout a lidi se

K. Machala 8.4.2024 1:54

..od tohoto směru začnou odklánět. Největší přihravači Putina na Západě nejsou jím vypláchnuté hlavy, ale greendealáci, bohužel.

J. Kostelanský 8.4.2024 1:15

Pěkný výblitek. R^

Mňa by len zaujímalo, kedy bol autor naposledy na Slovensku, a odkiaľ čerpá informácie pre svoje nezmysly. Asi nebudem ďaleko od pravdy, keď poviem, že z rovnakých zdrojov, z akých má informácie o tom, čo sa dialo a deje na Ukrajine.

Mimochodom je komické, keď tento typ ľudí spomína fašistické rysy Slovenského štátu spred 80 rokov, ale súčasné nacistické prvky na Ukrajině im vôbec nevadia. Často ich dokonca obhajujú.

S. Sedlák 8.4.2024 1:43

Bliješ tak akorát ty.

Z dob vojny mám přítele, Slováka, který má dokonce tu drzost tvrdit, že my jsme korouhvičky tím, že jsme se odklonili od Ruska. Tak jsem mu připoměl, že jsme to nebyli my, kteří se paktovali s Hitlerem. To je fakt a na něm nic nezmění SNP z kterého jste si vystavěli pocit, že jste byli na straně odpůrců Německa.

Ukrajinský nacionalismus a odpor k ruské vládě nemá s nacismem nic společného. Je to jen historická zkušenost národa s imperialistickým Ruskem, jehož kořeny jsou společné s Německem. Kateřina veliká byla Němka.

Tak, jak my budeme ještě dlouho ostražití vůči Němcům, tak Ukrajinci mohou stěží zapomenout umělý hladomor vyvolaný Moskvou a 6 millionů obětí se jen tak z aměti nevymaže. A to je jen střípek v historické paměti národa.

V. Machálková 8.4.2024 8:26

AndrijMelnyk (1890-1964). V roce 1940 se Organizace ukrajinských nacionalistů (OUN) rozdělila na dvě frakce: OUN-M, vedenou Melnykem, a OUN-B, vedenou Stepanem Banderou. Melnykova frakce byla stejně genocidní jako Banderova - noviny OUN-M radostně oslavovaly likvidaci kyjevských Židů v Babím Jaru.

Invaze Německa na Ukrajinu v roce 1941 byla vítána transparenty a provoláními typu "Sláva Hitlerovi! Sláva Melnykovi!

Melnyk byl v posledních letech postaven pomník na ulici v Ivano-Frankivsku a ulice v Čortkově, Drohobyči, Dubně (Rivenská oblast), Kolomyji, Kyjevě, Lvově, Rivně a Stržiovce.

Melnykova ulice v Kyjevě byla pojmenována navzdory protestům Jad Vašem.

K. Machala 8.4.2024 1:46

Žiadne nacistické prvky na UA vo vláde nie sú. V Rusku ich je dosť na najvyššej úrovni vlády putinomafie.

V. Machálková 8.4.2024 8:28

V roce 2016 byl po Banderovi přejmenován velký kyjevský bulvár. Přejmenování je obzvláště obscénní, protože ulice vede k Babi Yar, rokli, kde nacisté za pomoci ukrajinských kolaborantů vyhladili během dvou dnů 33 771 Židů v jednom z největších jednotlivých masakrů holocaustu. Centrum Simona Wiesenthala a Světového židovského kongresu odsoudili tento krok.

J. Kočvar 8.4.2024 2:27

Ukrajinská extrémní pravice získala v posledních volbách krásná dvě procenta hlasů.

R. Langer 8.4.2024 5:33

Tak kdo to na tom Donbase vlastně celou dobu od roku 2014 bojoval? Poctiví levicoví Ukrajinci? ;-D

J. Kočvar 8.4.2024 16:15

Na ukrajinském Donbasu bojují obránci Ukrajiny.

J. Kostelanský 8.4.2024 6:50

A co jako má být? Majdan byl Západem organizován právě proto, aby se k moci dostaly do té doby okrajové, neonacistické síly, které by mohly začít dělat vysloveně antiruskou politiku. A podařilo se. Pravý sektor získal sílové rezorty - vnitro a armádu. Pak si mohl dělat, co chtěl. A dělá tak doteď. Když se jeho členům v roce 2022 znelíbil kterýsi mírový vyjednavač v Minsku, tak ho nechali jednoduše na místě zastřelit jako dobytek. Za velkého nadšení i českých čtenářů - byl to přece ruský zrádce, zasloužil si to a basta. Co na tom, že neproběhlo vyšetřování, soudní líčení a odsouzení. Pravý sektor má takovou moc, že si může dovolit kohokoli beztrestně zabít.

Pravý sektor se choval a pořád chová jako typicky nacistická strana. Dokonce měl i svou ozbrojenou složku - pluk AZOV. Ten byl ještě nedávno zcela samostatnou a nezávislou složkou ukrajinské armády. Jaká to podobnost s německým NSDAP a jeho bojůvkami SA, které byli později nahrazeny jednotkami SS.

Kolik procent získala která strana, je nepodstatné. Důležité je, jaké má postavení ve státě. Od Majdanu nacistická ideologie pronikla do ukrajinského školství a je latentně přítomna v ukrajinské politice. Není vidět v projevech, ale v činech, které mají k nacismu velice blízko. Stačí si vzpomenout, jaký je neoblíbenější cíl ukrajinského ostřelování už od roku 2014. Místa a města, kde není žádná armáda, jen civilové. Viď současný Belgorod. Nebo teroristický útok v Moskvě. Nebo víkendový útok dronů na jadernou elektrárnu v Záporoží. Nebo vystřelení raket do centr ukrajinských měst plných Ukrajinských Rusů s cílem hodit to na Rusy. Nebo vystřelení rakety na polské území se stejným záměrem. Těch praktik SS je v ukrajinské armádě více než dost, jen se nesmí před nimi zavírat oči.

J. Kostelanský 8.4.2024 6:50

Malá zkouška správnosti: co by asi lidé jako vy řekli, kdyby Slováci začali stavět sochy Tisovi nebo Alexandru Machovi? Přitom ani jeden nikdy osobně nikoho nezabil, ani nevelil vyhlazovacím komandům. Ale že Ukrajinci stavějí sochy Šuchevyčovi, který osobně zabil desítky, možná stovky lidí a organizačně velel povraždění desítek tisíc Poláků, Židů, Rusů, ale i Čechů, je pro lidi jako vy normální. Všechno totiž přebíjí to, že Ukrajina bojuje proti Rusku.

Vy jste také obětí ukrajinizace (nejen) českého veřejného života. Způsob, jakým myslí Ukrajinci, se pomalu přelévá směrem na západ. Někteří lidé jsou proti tomu imunní, jiné ta ukrajinizace zasáhla naplno. Jako vás. Bez problému jste ochoten obhajovat ukronacisty jen proto, že bojují proti Rusku.

R. Konečný 8.4.2024 7:44

Můžete dát nějaký odkaz o té soše Sucheviče? Nikde jsem o ní nenašel ani zmínku. Také si nemyslím, že vyhlazovací akce UPA byly vyjádřením pocitu nadřazenosti (v nacionalistickém smyslu), ale spíše snahou o ovládnutí území a částečně i mstou za předchozí křivdy a násilí, což je samozřejmě neomlouvá.

Jinak, pokud jde o sochy, tak v Rusku se staví Stalinovy a Leninovy - masových vrahů, kteří jsou podle mne o kategorii výš než byli vůdci UPA.

V. Machálková 8.4.2024 8:31

Roman Šuchevyč /1907 - 1950/, další představitel OUN a nacistický kolaborant, který byl velitelem nacistického pomocného praporu Nachtigall, z něhož se později stala 201. pomocná policejní jednotka. Schutzmannschaft. Šuchevyč později velel brutální Ukrajinské povstalecké armádě (UPA), která je zodpovědná za zmasakrování tisíců Židů a 70-100 000 Poláků.

Krakovec a L'viv jsou dvě z mnoha Šuchevyčových soch na Ukrajině. Patří sem společné pomníky jemu a dalším nacionalistům v několika městech, .pomník jemu a dalším nacionalistům ve Spryni; pomník, dvě pamětní desky a basreliéf na L'vivské polytechnické národní univerzitě ve L'vivu; a pomníky v Boršově, Ivano-Frankivsku, Kaluši, Chmelnyckém, Chustu, Kněhynicích (a pamětní deska), Koločavě, Ogljadivu, Šman'kivsku, Starém Uhrynivu (v muzeu Stepana Bandery), Tyškivci, Tyudivu a Zabolotivce; pamětní desky v Buhači, Kamjance-Buzce, Kolomiji, Pukivu, Radomyšli, Rivném a Volyni-Zaderevatské, muzeum v Hrimném, stadion v Ternopilu, stanice metra v Kyjevě a škola v Ivano-Frankivsku. Viz The Algemeiner o izraelském nátlaku na pojmenování stadionu v Ternopilu po Šuchevyčovi.

Šuchevyč má společné pomníky se Stepanem Banderou v Čerkasech, Horišniji, Pochajově, Rudkách a Zavi.

V. Machálková 8.4.2024 8:37

Zdroj: https://forward.com/news/462916/nazi-collaborator-monuments-in-ukraine/

Forward je americká židovská organizace, která pečlivě zdokumentovala nejen ukrajinský neonacismus.

Aniž bych se zastávala Lenina nebo Stalina, můžete mi prosím dát odkaz na postavení jejich soch v posledních 30 letech v Rusku.

R. Konečný 8.4.2024 11:29

https://twitter.com/igorsushko/status/1691521163032424454?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1691521163032424454%7Ctwgr%5E8752a0cffec80e4f4cad1453d13276faa8b3f9f1%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.novinky.cz%2Fclanek%2Fzahranicni-v-rusku-odhalili-osmimetrovy-pomnik-stalina-ma-probudit-vlastenecke-citeni-40440734

https://zpravy.aktualne.cz/skandal-v-moskve-do-proslule-aleje-instalovali-sochy-stalina/r~e1c97da29fc411e780320025900fea04/

https://www.theatlantic.com/international/archive/2019/05/russia-stalin-statue/590140/

https://europeanconservative.com/articles/commentary/new-monument-to-stalin-unveiled-in-russia/

https://www.theguardian.com/world/2022/apr/23/back-in-the-ussr-lenin-statues-and-soviet-flags-reappear-in-russian-controlled-cities

Snad to bude stačit.