21.2.2020 | Svátek má Lenka


Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 38, poslední: 29.1. 2020 21:05, přehled diskusí

M. Urbanová 29.1.2020 21:05

Potěšující článek, ale diskuze poněkud hloupé.

E. Pribijl 29.1.2020 19:09

Problém by nebyl že pomalu v každém větším městě je vysoká škola, státní nebo soukromá, ale jací lidé z těch ústavů odcházejí, co dávají společnosti. Snad i pan Kolman ví jaké vzdělání dostávají na středních školách a jaké polovzdělance ty různé univerzity produkujou. Čest vyjímkám.

F. Navrátil 29.1.2020 18:27

Podle autora prý soukromé vysoké školství daňového poplatníka nic nestojí. Asi se zapomněl podívat do přehledu dotací pro soukromé vysoké školy nebo v těch milionech ze státního rozpočtu zabloudil.

P. Lenc 29.1.2020 11:10

Můžete pane autore napsat kolik nejen soukromých vysokých škol vzdělává studenty v technických oborech a kolik v tzv."sociálních"?Dovolím si tipnout, že těch technických nebudou ani 4%, to ostatní je až na vyjímky studium, který můj syn nazýval odkecané studium.Potkával je denně, často to byli anarchisté a jiní "budovatelé lepších zítřků", čili nefachčenci.Takže dál blábolte.Rv;-€Rv

M. Pivoda 29.1.2020 11:31

Pro P. Lence

Česká soukromá škola (vzniklá z Agentury pro podnikání) se pojmenovala jako "Vysoká škola podnikání". Po vybrání podpůrných dotací právě na tento směr svého působení se pan rektor zamyslel a (jako podnikatel) usoudíl, že za toto zákazníci platit nebudou, že budou platit mnohem více za výuku psychologie a podobných společesnských věd.

J. Ježek 29.1.2020 10:57

Soukromé vysoké školy jsou (až na velmi vzácné výjimky) vysoké pouze výškou budov, ve kterých sídlí.

Je dost smutné, že každý majetný blb si na nich může koupit titul. Vzdělání samozřejmě nikoli. A ministr školství na to jen čumí a nic nedělá.

Znám několik firem a institucí, kteří si uchazeče o zaměstnání ze soukromých škol ani nezvou k pohovoru - je to ztráta času.

V. Braun 29.1.2020 15:13

No vidíte, a příbuzná, takto absolventka soukromé školy v oboru psychologie, měla práci v oboru zajištěnou ještě dříve než ji vydali diplom a od té doby ani jeden den nezaměstnanosti.

M. Malovec 29.1.2020 10:55

Nevím jakého jste střihu Vy, pane Kolmane, ale ve skutečnosti Vám (podle uvedené profese) jde o dobrou skývu. Trápit se na VŠ - jakékoliv - ve zbytečném oboru stojí někomu za místo doplňovače zboží v řetězcovém koloniálu ale s titulem? Budiž, ale za své.

R. Gramblička 29.1.2020 16:10

nejste poněkud zmatený?

M. Šejna 29.1.2020 9:34

Mohl by nám tu autor tohot textu vypsat studijni obory těch soukromých VŠ?

Vsadím se, že tam nebude jediná soukromá VŠ zaměřená na fyziku, matematiku, chemii, strojírenství, biotechnologii, stavebnictvi apod.

Vsadím se, ze všechny jsou zaměřené na sociolologii, politologii, práva, ekologii atd ...

R. Gramblička 29.1.2020 9:43

soukromé školy reagují na poptávku, ve které dominují humanitní obory, druhá věc je, že přírodovědní a technické obory jsou drahé na vybavení, což by snižovalo jejich zisky. Pokud by si ti politologové a ekonomové našli práci v soukromé sféře, bylo by to OK, bohužel mnoho z nich končí ve státní sféře, či jinak napojených na státní cecík.

J. Ježek 29.1.2020 10:58

Když se už i na Univerzitě Karlově vyučují okultní vědy s krycím názvem "genderová studia", je to marný, marný, marný!

J. Pavelka 29.1.2020 14:33

Soukromý školy v současné době u nás jsou kapitola sama pro sebe, ve světě je to jinak..Ale humanitní obory ..."genderová studia" zas tak moc lidí nestuduje, ale jiná, řekněme méně nápadná psudostudia ano...Tam ale patří i překladatelství, studium jazyků apod. a to uplatnění má a není to žádná legrace...

P. Zinga 29.1.2020 9:32

I 14% plevelu je mnoho.

R. Gramblička 29.1.2020 9:37

otázka je, co je plevel a co ne? Kolik pseudohumanitního plevelu vy$$ere každý rok UK nebo MU

Š. Hašek 29.1.2020 9:20

Doufejme, že se to "setřese".

Současné středo a vysoké školství (jedno, zda státní nebo soukromé) může nadále fungovat za stavu, kdy úřady požadují stále nové a nové "obsluhovače Wordů" samozřejmě s papírem, jakýmkoliv. Firmy výrobní si zoufají, hlav chytrých málo. Matematika se řeší jako rakovina společnosti.

Současný stav byl vytvořen "tabulkově". Západní Evropa má tolik "stanovených procent vysokoškoláků" ...... tak my ji předeženeme. Řekla Buzková, nejen ona.

To je tak, když novovzdělanec nezná pana Gausse.

Z. Ukolébavka 29.1.2020 9:18

V pracovní inzerci společnosti zhusta poptávají lidi s UNIVERZITNÍM vzděláním. Už nechtějí všelijaké englišovce či jinou prapodivnou sešlost. Za zmínku jistě stojí, mrknout na alma mater politiků. A to je, panečku, seznam obskurních škol...

L. Písařík 29.1.2020 8:44

Obecně je soukromé podnikání mezi lidmi považováno téměř za podvodnictví. Lví podíl na tom názoru mají především media. Kousek na západ je situace drasticky jiná, osočovat někoho, že je podnikatel= podvodník se nikdo neodváží. Snad by bylo dobře, kdyby media prezentovala podnikatele jako osobu, která dává lidem práci a tím i možnost vydělat si peníze. Holt ten komunismus je hluboko zažraný.

P. Dvořák 29.1.2020 8:55

Podnikatel jako majitel vysoké školy? Sekat tituly jak housky na krámě, to je tedy byznys!

L. Písařík 29.1.2020 8:59

Potěšil jste mně. Zkuste si na wiki objasnit význam slova podnikání

P. Dvořák 29.1.2020 9:34

Zkoušíte mě? "„Kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku . . . ."

A to je právě ta hrůza. Zajistit vzdělání nemá být byznys. Ovšem pokud jde o rozdávání dokladů osvědčujících absolvování té které školy (event., titulů), to je podnikání za účelem dosažení zisku.

Dnes je nutno rozlišovat vzdělání a dosažení titulu. Dříve to šlo ruku v ruce.

Jak správně píše výše m.j. pan Hašek: . . . nové a nové "obsluhovače Wordů" s papírem . . . A jiný Hašek, hejtmanský, si pro titul jel do jakési slovenské vesnice.

F. Houžňák 29.1.2020 11:51

Zajistit vzdělání nemá být byznys. Samozřejmě. Proto zrušit Harvard, MIT, Stanford, Yale, UP, Caltech a mnoho dalších. Samej parazit.

V. Braun 29.1.2020 15:15

Také mne to napadlo.

L. Písařík 29.1.2020 17:13

A tak vidíte, že Haškovi nevadí, že titul získal v bývalé celnici mezi SK a ČR, klidně mu to stačí. Sám si myslím, že důležitější je to, co kdo umí, avšak ve státní správě je to jinak. Jedna známá pracuje ve státním úřadě a říká: to je šílený, tam i řidič služebního auta má inženýrský diplom.

Co naděláte, loni nám prodávala nábytek - poličku - diplomovaná architektka, tolik se holka naštudovala, aby mohla dělat prodavačku.

R. Gramblička 29.1.2020 9:36

I majitel soukromé školy je podnikatel. A jaký přístup k poskytování svých služeb zvolí se pak odrazí na jeho renomé mezi veřejností, viz příklad plzeňského práva. Ve skutečně tržním prostředí by o takové služby nebyl zájem a škola by skrachovala, v našem tržním socializmu je to holt jinak

R. Langer 29.1.2020 10:46

Přesně tak!

V. Vaněk 29.1.2020 8:11

Dobrý den , jsem uživatel oněch produktů /s/ vysokých škol . Ou ,opravdu odpad hodící jen pro neziskové organizace .

D. Polanský 29.1.2020 7:45

Jakmile začnou vychovávat i techniky, tak veškerá úcta, zatím si vystačí s tabulí, křídou a nějakou tou prezentací na notebooku.

A. Hrbek 29.1.2020 7:39

Vážený pane,

podle statistiky MŠ bylo k 1.1.2019 celkem 288.915 vysokoškolských studentů, z toho 28.139 ve vysokých školách soukromých. Móda soukromých vysokých škol začíná opadat protože ke stejnému datu bylo ke studiu zapsáno 54.054 studentů, z toho na vysokých školách 3.957.

Zajímavá je struktura zapsaných studentů 35 soukromých vysokých škol. Tak například na Soukromou VŠ ekonomických studií se zapsal 1 student, na Západomoravskou VŠ 3 studenti, na VŠ Archip 12 studentů, VŠ Karla Engliše 13 studentů, atd. Jasně dominují VŠ regionálního rozvoje a Bankovní institut s 1.135 zapsanými studenty, VŠ finanční a správní s 410 zapsanými studenty a VŠ obchodní s 403 zapsanými studenty.

O výchovu tolik potřebných zdravotníků nebo techniků soukromé VŠ nemají příliš zájem.

J. Schwarz 29.1.2020 7:54

Nicméně většina absolventů uvedených škol si najde uplatnění v privátním sektoru, zatímco většinu absolventů humanitních oborů veřejných škol zaměstná stát, buď přímo nebo prostřednictvím státem dotovaných neziskovek. Pokud chce stát víc inženýrů a zdravotníků, ať financuje tato studia a ta méně potřebná jen částečně nebo vůbec.