29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Hrozivý úpadek

Destrukce našeho školství zahájená ministryní Buzkovou a akcelerovaná za ministryně Valachové už hrozí nejen ztrátou konkurence České republiky. Podrývá i samotné základy demokracie u nás.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 27.4.2018 10:34

Pane radní pro školství za ODS, destrukci

českého školství nezahájila Buzková - ta začala za vašich vlád doporučeními Pana Profesora učitelům "ať jdou dělat taxikáře", pokud jim plat učitele připadá nízký a pochvalou Korunního Prince dona Carriero Pilipa školám, které šetří tím, že nedělí třídy na jazykovou výuku. Se souhlasem Velkého Kormidelníka, samozřejmě - do Sarajeva bylo ještě daleko.

Takže se račte chytit za nos, stoupnout si do kouta a zpytovat svědomí. Případně ještě šoupat nohama.

Váš článek je esencí ODSácké drzosti.

P. Portwyn 27.4.2018 10:32

Re: Příčina propadu

Jo a omluva za shodu podnětu s přísudkem. To je z toho, když někdo mění text a nepřečte si to...

P. Portwyn 27.4.2018 10:30

Re: Příčina propadu

Jak kteří milovníci svobody. Potkal jsem osobně i v diskuzích dost lidí s "echtsvobodnými" názory, kteří byli pro svobodu svých ratolestí bez zodpovědnosti.

On se i leckterý pan podnikatel průběžně proměňuje: dětem práva jako dospělým, vědí přece všechno nejlíp... ale jakmile dojde na povinnosti, tak najednou "to jsou přece jen děti". Pošuků je dost na obou stranách spektra.

Co nejširší možnost volby v čem?

Ś. Svobodová 27.4.2018 10:28

Destrukci školství přišla právě s demokracií.

Protože běžní učitelé, ředitelé a často i rodiče nevědí, jak s demokracií zacházet. Výsledkem je tagédie školství. Velmi doporučuji cca 6. minutový skeč, dokonale vystihující problémy dnešního školství: https://www.youtube.com/watch?v=Zh3Yz3PiXZw

Jak píše autor, elitní děti se učí v exkluzivních školách. Často se stýkám se studenty z OpenGate. Po demokracii, jak si jí běžná populace představuje, ani stopy. Žáci mají nastavena tvrdá pravidla ( např. i za hrubou mluvu mezi sebou můžou být vyloučeni) a povinnosti a ty jsou 100% vyžadovány. Rozdíl mezi studenty gymnázia OpenGate a běžného gymnázia je ohromující. Kulturní šok.

M. Valenta 27.4.2018 10:18

Stav dnešního školství

je výsledkem okrajového zájmu politiků, spíše nezájmu, o tuto oblast a obecného trendu, který praví: něco vystuduj, ono už to nějak dopadne, hlavně se při tom moc nenadři.

Stavu také neprospívá pohrdání elitami jaké předvádí současná hlava státu, např. jeho letitý spor s rektory.

Š. Hašek 27.4.2018 10:04

Dnes souhlas.

Úpadek nastal pomalu po sametové revoluci, rychle po roce 2000.

Znalosti, fantastické znalosti "proč to takhle je", logika a fantazie matematiky, hraní si s mateřským jazykem ........ jsou (často a stále více) nahrazeny ustoupením na čáru "aby to zvládl každý" a strachem dát pětku. A strachem vůbec dávat rozdílné známky. Strachem z drzých matek a otců, kteří nezvládají svoje robátka a hojí si komplexy na učitelích, kteří musí zvládnout dvacetpět rozdílných žáků. Strachem z nějakého mladíka/mladice z ouřadu, který chodí na kontroly. A poučuje (zejména o reformách a škodlivosti učení, on ovšem mele o šprtání). Zkr.

Doplněno školením za dotační peníze ve smyslu "žáci jsou všichni stejní/pětkaři jsou budoucnost"!!!!! A středem všehomíra je "nová ideologie, nikoliv tlusté knihy". Každý bude bakalář na úrovni dřívějšího trojkového deváťáka.

M. Pesat 27.4.2018 9:59

Autor je radní pro školství za ODS, Praha 4

soudruzi,pokud je nekdo takovy:Autor je radní pro školství za ODS,Praha 4,potom to skolstvi nikdy/NIKDY nebude kvalitni.A za to nutno "podekovat" predevsim soudruhum modrobolsevikum a"genialnimu napadu"se soukromym skolstvim.Jiste, soukrome skolstvi je vyborna vec,ovsem ne za predpokladu ze vladnou modrobolsevici.V zapadnim svete je soukrome skolstvi elitarska zalezitost,jak ve smyslu socialnim/spolecenskem tak kvalitou a nasledne moznostmi.Nutno ovsem zminit i fakt,ze ty prestizni soukrome skoly jsou strasne drahe a pro drtivou vetsinu populace nedosazitelne.Uz pred drahnou dobou,jsem varoval pred amerikanizaci ceskeho skolstvi a zdravotnictvi.Ne zeby nebylo zapotrebi se od americkych soudruhu ucit,jenom jsem vedel,ze kdyz se neco z USA do ceskeho prostredi prevezme,tak se to vzdy totalne zdeformuje.Takze, modrobolsevicke soukrome skoly,namisto aby nabizely vyssi kvalitu vzdelani,nabidly "vzdelani"/maturitu i tupounum co by za rudobolsevika nezvladli ani dvoulety ucnak.Samozrejmne na tom ma "nehynouci zasluhu" system financovani/prispevek na zaka. Deti ubyvalo, skol pribyvalo takze zacal hon/lov na studenty/statni prispevek,takze se skoly predhanely v tom ktera jeste snizi latku pozadavku/naroku.K tomu jeste nutno pricist cehunskou debilitu v honbe za tituly resp.debilitu ve smyslu, ze i uklizecka by mela mit maturitu."Prava"v Plzni,to je pouze spicicka ledovce,protoze cele ceske skolstvi je po cca 30'ti letech modrobolsevicke/oposmluvni/kavarenske "pece" totalne zdevastovane,resp.drzi ho nad vodou statni skoly.Ten totalni blabol co sesmolil soudruh modrobolsan Mith jen dokumentuje upadek,pokud takova gumka je radnim pro skolstvi.Statni maturita,kolik miliard uz se v tomto "programu" rozkradlo, za rudobolsevika se zapnulo radio oznamila se temata a spustily se maturity,fungovalo to,stalo to par supu a troufnu si tvrdit, ze hodnota "komunisticke" maturity ma/mela uplne jinou hodnotu nez ta dnasni/cest vyjimkam/.A ted do me,modrobolsevicke uderky/gumicky.

Cest :-)

P. Lenc 27.4.2018 9:58

Dík za článek,

je tragicky pravdivý.

P. Vaňura 27.4.2018 9:50

Máte pravdu, měli jsme na škole učitelku biologie,

ta si neuměla zjednat pořádek. My jsme měli hodinu matematiky a tu byl slyšet ze sousední třídy, kde byla biologie řev. Bylo to v 7. třídě, vedle pár žáků dělalo při hodině bordel. Matematikářka vyrazila vedle a když se vrátila, vedla za uši dva žáky. Znovu odešla vedle a přivedla za uši další dva. Ti čtyři pak museli sedět na stupínku do konce hodiny. Neumím si to představit dnes...

P. Vaňura 27.4.2018 9:45

Učitelé základních i středních škol jsou placeni

dostatečně, lépe, než na školách vysokých. ALE učí se rudozelené nesmysly, snaha vymýtit matematiku je jen špička ledovce!

Nemluvě o platech většiny lékařů!

V. Církva 27.4.2018 9:44

Re: O kvalitě vzdělání svědčí i to,

Patřily je správně. Kvůli gendrové vyváženosti.

V. Církva 27.4.2018 9:42

Buzková a Gros

Libí se mi ta poznámka, že politici, kteří mění školství nakonec svoje děti dají do drahých luxusních škol. Ty závěry jsou sice přehnané, přesto podstata je správná. Plebsu dejme nekvalitní inkluzivní školy, kam bychom své děti nikdy nedali. Je to takové upřímně myšlené. Předpokládám že spolužáci dětí Vlachové jsou nějaká místní parta nezvladatelných lumpů převzatá ze “zvláštní školy”.

B. Rameš 27.4.2018 9:32

O kvalitě vzdělání svědčí i to,

"že jsme za první republiky patřily"

M. Prokop 27.4.2018 9:14

Re: Příčina propadu

"Třídě vládne fracek, protože mu milovníci svobody dalY vládu do rukou." :-P

Milovníci svobody vědí, že se s ní pojí i zodpovědnost. Takže pokud je někde jen ta svoboda bez ní, zařídili to nějací jiní pošuci.

No a já bych dodal, že jelikož nikdo na 100% neví, který způsob výuky je správný, navíc ani děti nejsou stejné, tak bych byl pro umožnění co nejširší možnosti volby.

P. Portwyn 27.4.2018 9:14

Re: Tři podmínky

Nojo, jenže dneska by jej vyrazili už po prvním pohlavku. Ten by byl samozřejmě spolužáky fracka pečlivě natočen na mobilní telefon.

Tehdy když Vám dal učitel pohlavek a Vy jste přišel domů a řekl to, tak Vám táta ještě přidal. Dneska by tatínek zbuntoval lidskoprávní aktivisty a žaloval by školu.

J. Jelínek 27.4.2018 8:47

Re: CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Už je to tady zase! Dávám kompozitivistům rok, maximálně dva.

K. Janyška 27.4.2018 8:34

Re: CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli.

Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp.

K. Janyška 27.4.2018 8:34

CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními.

Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich.

Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být.

Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje.

O. Prokop 27.4.2018 8:23

Destrukce školství, zdravotnictví

je výsledkem arogance polistopadových vlád k těmto povoláním. A výsledky se dostavují. Kvalitní školství, zdravotnictví zadarmo být nemůže, pokud nebudou učitelé a zdravotníci placeni více než ....

D. Polanský 27.4.2018 7:48

Re: Tři podmínky

K připomínce 1. Je mi 65, chodil jsem až do 5. ročníku do jednotřídky. Učil nás učitel, živá hmota cca 110 kg. Na šikanu či ubližování slabšímu nikdo z nás ani nepomyslel. Přišel by nemilosrdný tvrdý fyzický trest, pochopitelně bez konzultace s rodiči. Pak jednotřídku zrušili, začali jsme chodit do klasické Základní devítileté školy v sousední vesnici. I náš učitel. Měli tam několik problémových žáků, co se snažili ubližovat fyzicky slabším, myslím, že problém trval pouze první den, co na školu nastoupil i náš učitel. Druhý den již nebyly žádné problémy. Předtím to celý učitelský sbor řešil a řešil a konzultoval s rodiči snad roky.

D. Polanský 27.4.2018 7:36

Stačí málo i moc

především konečně začít normálně po selsku vyučovat, neexperimentovat, nereformovat. Tvrdě trestat asociály, aby nerozkládali morálku a spolužáci neměli z nich strach, aby nehrozila šikana apod.

J. Strakoš 27.4.2018 7:19

Re: Zaveďte znovu OSNOVY

Nevím, zda by tomu pomohly právě osnovy (něco takového tam stále je), ale řekněme provázané osnovy nebo učební plány.

Jinak výuka skutečně nemůže dávat žákům smysl - a co hůře i tak ji mohou "projít" na výbornou, jen budou nedotčeni znalostmi.

Dalším ukázkovým příkladem je třeba Dějepis - učebnice je taková směsice zajímavostí, ode všeho trošku, nečte se to až tak zle - jenže pak jsem si uvědomil, že aby se to takhle pěkně četlo, musíte mít základní znalosti o co šlo, jinak se nemůžete chytnout. A pak se děti učí, že se vyvážel "jantar" - totálně neví, co si pod tím představit ani se na to neptají.

P. Portwyn 27.4.2018 7:15

Re: Příčina propadu

Pardon... pan Kubáč. Nějak mi tam skočil bývalý předseda JČMF :o)

P. Portwyn 27.4.2018 7:10

Tři podmínky

První podmínkou jakékoli funkční výuky je možnost zkrotit asociály. V tom musí spolupracovat rodiče, žádné tělesné tresty ve školách to nevyřeší.

Druhou podmínkou je návaznost školní úspěšnosti a postupu na vyšší stupeň. Dlouhodobé školní úspěšnosti, ne jedné zkoušky. Do toho patří i to, že pokud někdo celé II. pololetí 9. ročníku stráví děláním bordelu, tak se na školu prostě nedostane.

Třetí podmínkou je zastavení neustálých experimentů a reforem pro reformy, a návrat k normální výuce. Jistěže je možno učit dobře nebo špatně, ale především se musí učit, ne sedět na "besedě o vztazích", které za laskavé součinnosti NGO zabírají stále větší část vyučovacího času.

P. Portwyn 27.4.2018 7:02

Příčina propadu

Pánové Strakoš i Kubát mají pravdu, že základní školství se má soustředit na základy a že má být vyladěna posloupnost výuky (ten příklad AZ a objemu je trefný). Ono by nebylo od věci se zamyslet, zda ty "komunistické" osnovy neměly přece jen nějaký smysl. Jistěže není nutné, aby se to určovalo po dnech, ale aspoň pololetí by se trefit dalo. Dovednosti z M samozřejmě musí předbíhat návazné učivo Fy.

Ovšem podstatnou příčinu vystihla paní Boublíková: nulovou motivaci řady žáků. To nesouvisí s tím, co se učí; na ZŠ Vám odzívnou cokoli. Nechtějí se učit pro život, nechtějí poznávat, chtějí pařit gamesy na mobilu. "Já tomu ale nechci rozumět" - i tak můžete odpovědět, když se vám nechce pracovat. To, co bude za 10 let, je nezajímá, to už budou staří (opravdu to ta vidí). Tedy kromě slušných dětí, ale těm je mnohdy výuka znemožněna. Třídě vládne fracek, protože mu milovníci svobody daly vládu do rukou. "Mne by to i zajímalo, ale já to prostě neslyšela" - výrok čerstvé příchozí na gymnázium.

Děti se samozřejmě k postoji "to neřééš woéé" nevychovaly. Tohle jim umožnili dospělí, rodiče a opinion makeři. Vesměs lidé, kteří nikdy neučili a chování dětí ve školním kolektivu nerozumí. Rozhodování bylo dáno do rukou dětem; ty to břemeno neunesly, nemohly. Nemají na to zkušenosti ani vyvinutý mozek. Milovníci svobody pro každého, jste šťastní?

J. Schwarz 27.4.2018 6:59

Re: Nevím jestli je chyba jen ve školách

Naprostým neštěstím jsou neziskovky, spolky kraválistů financované zbabělými politiky z veřejných peněz protože mají strach z agresivních "novinářů". Neziskovky mají zcela neadekvátní vliv na politiku a to jen v důsledku toho, že dnešní EU používá právě neziskovky jako svou pátou kolonu.

Z. Švrček 27.4.2018 6:50

Re: Nevím jestli je chyba jen ve školách

Kdo se chce vzdělávat... ono je to taky mimo jiné o tom dítě k tomu vést, či přinutit. Tedy mně, ač jsem nakonec vysokoškolák, museli rodiče na základce pořád postrkovat a na gympl mne postrčili také. Ale jde o něco jiného. Vzdělání musí být systematické, ten systém musí žák vstřebat. Pokud jej nevstřebá na ZŠ, pak se může třeba i na internetu namáhat jak chce, ale neučí se systematicky. To je tragédie. Málokterý rodič má takový přehled a takové znalosti, že to to namísto školského vzdělání zvládne do ratolesti nabušit.

E Kocourek 27.4.2018 6:48

Mandát politikům?

My že dáváme mandát politikům provádět ve školství experimenty? Tak to poraďte, jak politikům mandát nedávat. ////

E Kocourek 27.4.2018 6:46

Bez počítače lepší podmínky?

Myslíte to vážně? Pokud ano, můžete to nějak zdůvodnit? Teda nevím jak pro rozvoj inteligence, ale jak pomůže podstatné omezení možností komunikace a záznamu informací rozvoji vzdělání? ////

E Kocourek 27.4.2018 6:40

Na koho zapomněl?

"Destrukce našeho školství zahájená ministryní Buzkovou a akcelerovaná za ministryně Valachové", to jistě platí, ale nebyl mezi oběma výtečnicemi ještě nějaký jiný ministr? Ano, správně - v době vládnutí ODSI bylo MŠMT předáno zeleným khmérům, a ti jej drží dodnes. (Nevěříte? Zjistěte si, co MŠMT provádí a jaké materiály z něj lezou ...) ////

No a pak tam byl ještě jakýsi prof.Fiala. Ale ten se asi nepočítá, protože ten školství nerozumí ani za mák a později si najal na školství celkem rozumného poradce - Klause juniora. ////