15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Vzpoura proti kulturnímu marxismu

O osudu Evropy se nemůže rozhodnout jinde, než v Německu, říká Václav Klaus v pravidelném vánočním rozhovoru pro týdeník Euro, kde hodnotí i své naděje vkládané do nového amerického prezidenta a skepticky se vyjadřuje k pravděpodobnosti nějakých pozitivních změn na domácí politické scéně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Netzer 27.12.2016 14:31

Re: Výborný rozhovor,

To jste to fakt rozsekal..ts ts ts.

R. Tesařík 27.12.2016 16:57

Re: Výborný rozhovor,

že jo.

M. Moravcová 27.12.2016 13:34

Re: Výborný rozhovor,

přidávám se k Vám.

L. Severa 27.12.2016 14:13

Re: Výborný rozhovor,

Jenže ta úderná fronta je neschopná jakýkoliv příspěvek (natož Klausův)nějak kriticky zhodnotit. Zpravidla jí postačí nějaké osočení autora, jako je agent Moskvy, zloděj, korupčník či zaprodanec. Tito "diskutéři" pak používají stejné výrazy pro ostatní diskutující. Když je nejhůř tak hledají nějakou gramatickou nebo věcnou chybu, stačí i překlep, vždy, když někdo nesdílí jejich názor. "Kdo si myslí, že nic neví, ten je vlasti chlouba. Kdo si myslí, že dost umí, začíná být trouba". K.H.B.

Doporučoval bych všem opravdu diskutujícím, aby na ty "nepříspěvky" nereagovali.

J. Kanioková 27.12.2016 16:45

Jo, tu úderku nezajímá text článku, jen jméno autora

aby jim to zvedlo krevní tlak. Jim stačí ke štěstí okopávání kotníků - ad hominem

J. Lambert 27.12.2016 17:14

Re: Jo, tu úderku nezajímá text článku, jen jméno autora

Okopavani? Rekl bych spise ocuravani...

S. Netzer 27.12.2016 18:02

Re: Jo, tu úderku nezajímá text článku, jen jméno autora

Je znát, že s touto činností máte vlastní zkušenosti, Lambrt.

J. Spousta 27.12.2016 12:55

Jak dál

S opravdu hlubokým zájmem jsem si celý rozhovor přečetl. Jestli jsem ovšem čekal nějakou objevnou myšlenku, tak jsem mohl být trošičku zklamán. Více bych možná od pana prezidenta očekával nějakou vizi budoucího vývoje, nikoli jenom shrnutí toho, co je špatně, proč je to špatně a jak to příště nedělat špatně. Takovou věc zvládnou i druhořadí politici, na změnu setrvačnosti zavedených paradigmat je to ale příliš slabé a mělké.

Možná by bylo proto dobré jasně říct, že jeden z hlavních cílů pohánějících společnost po rozpadu sovětského bloku - společenského a ekonomického dohnání standardu vyspělého světa - byl úspěšně dosažen, a že naše země je nyní v mnoha hodnotících parametrech mezi celosvětově nejrozvinutějšími zeměmi. Není už tedy žádného důvodu pro nekritické přejímání západních vzorů. Aktuálně nás sice nejvíce trápí bezpečnostní výzvy, a mnohé z nás i zklamání z neblahého vývoje, který v posledních letech nabraly státy Západní Evropy, možná však nám toto rozčarování může umožnit nahlédnout na okolní země více realističtějšíma očima. Uvědomme si také konečně, že se naši politici dostali do té nejhorší jiráskovské drážky našich národních dějin - totiž aby České země mohly vzkvétat, tak se nejdříve musí vymanit z nějakého útlaku. Zařizují nám tedy snad útlak pro ten budoucí rozkvět ? Pokud nezařizují, proč je společnost tak naštvaná ? Možná jim však chybí chuť a odvaha pro bolestivé hledání autentického směřování, hledání cesty pro dobrou budoucnost našich dětí.

D. Stirský 27.12.2016 12:47

Ano, něco jako titul RSDr. bych mohl mít,

stejně jako Václav Klaus. Oba jako vystudovaní ekonomové máme mimo jiné státní zkoušky z marxisticko-leninské politické ekonomie, z marxistické filosofie a z vědeckého komunismu. Což se ovšem týká všech vysokoškoláků z doby před rokem 1989. Kdyby chtěl Klaus nastoupit jako manažer do nadnárodní společnosti tak stejně jako já prokáže VŠ vzdělání diplomem, kde bude uvedeno, že uvedené zkoušky složil. Ale přesto a nebo právě proto by mne zajímalo, co to je kulturní marxismus. Pikantní je, že výraz kulturní marxismus-leninismus se nepoužívá vůbec. A že je Klaus gay nebo bi, je velmi, velmi pravděpodobné.

J. Kohoutek 27.12.2016 13:47

Re: Ano, něco jako titul RSDr. bych mohl mít,

Plácáte hlouposti. Já jsem VŠ před rokem 1989. A žádné z těchto zkoušek nemám. Prostě proto, že ty byly až později. V. Klaus je starší než já. Ověřte si fakta, než začnete trousit "moudra".

A. Nový 27.12.2016 15:18

Re: Ano, něco jako titul RSDr. bych mohl mít,

Soudruhu Stirský SRDr, Vy jste s Klausem něco měl, Když jste schopen napsat, že je Klaus gay nebo bi, je velmi, velmi pravděpodobné.

S. Donát 27.12.2016 15:40

Re: Ano, něco jako titul RSDr. bych mohl mít,

Tak každej sme nějakej. Není to jedno?

V. Vaclavik 27.12.2016 12:27

Presne tak

s tou "dohodou o volném obchodu" moc pekne receno. Skoda ze to vzdy byly a dodnes jsou vzdy jen pekne reci.

Jinak ten nas vychodni komunismus nedojel na nemohoucnost RVHP, tedy ekonomicky, ale ideove vyhnil, jeho vudci zparchanteli (nastesti pro nas), tedy ztratili vuli sve ideje branit, nasazenim vojska kdyz zapotrebi. Vidim to tak, ze po smrti Stalina a definitivne za vlady Brezneva, jel ten totalitni rezim samospadem jen protoze si lidi mysleli, ze je rezim silny v kramflecich. V Madarsku jeste byla nejaka rozhodnost (prolita krev), v 68mem u nas uz to byla jen symbolika unavene ideologie, a tech poslednich dvacet let uz to bezelo jen protoze si lide neuvedomovali, ze ten chomout uz nosi jen ze setrvacnosti.

Dnes je podobne ideove vycichly cely Zapadni svet. Nevidim v tech protestnich stranach nic dobreho, vyjma toho, ze by mohly 'prevrhnout karku', ale nic dobreho z toho stejne nevzejde.

Nase smula byla, ze komunismus vychodniho bloku nepadnul v tom osmasedesatem, protoze tenkrat byl jeste ten Zapadni svet mnohem zdravejsi a my bychom byvali meli jistou sanci na jeho dohnani po ekonomicke strance. V roce 89, po dvaceti letech uz jsme se pripojovali k Zapadu ideologicky zkorumpovanemu, veskrze zesocializovanemu, ekonomicky i dusevne.

U nas v CSR/CR se nedalo cekat nic jineho, bohuzel, nez ze budeme slepe prebirat vse od toho Zapadu a to navic hlavne to spatne, socialisticke. Naprosto se nedalo ocekavat ze bychom sli podle najakeho sveho zdravejsiho rozumu, ale logicky jsme se dali na pochod pod znovu-vzkrisenou socialistickou stranou pod taktovkou dnesniho prezidenta...

Č. Berka 27.12.2016 13:21

Re: Presne tak

já bych řekl, že socialistické režimy padly právě kvůli tomu "konzumerismu" obyvatel... Řekl bych, že Klaus "udeřil hřebíček na hlavičku", když se ozývá proti hanění konzumu

D. Stirský 27.12.2016 11:37

A pamatuji se, jak

Klaus kdysi s pýchou sděloval, že vždy tvrdil, že Marx byl jen zcela nevýznamný post-ricardiánský ekonom.

Č. Berka 27.12.2016 13:15

Re: A pamatuji se, jak

pamatuji si, jak Klaus někdy před 25 lety napsal do Lidových novin článek o tom, "co dává lidským výtvorům hodnotu". Napsal, že Marx to vysvětluje špatně a jal se vypisovat, jak je to správně- v zápalu nadšení si ale nevšimnul, že jeho závěr je shodný s tím, co o hodnotě věcí píše Kárl :-D

D. Stirský 27.12.2016 11:36

Kulturní marxismus?

Pokud vím, podstata marxismu spočívá v tom, že lidské dějiny jsou dějinami třídních bojů mezi utlačoveteskými a utlačovanými třídami. A že, dostane-li se do rozporu stupeň rozvoje výrobních sil s panujícímu výrobními vztahy, je třeba to vyřešit revolucí a přechodem k vyšší společensko-ekonomické formaci. Jak do toho zapadá marxismus kulturní, politická korektnost a Prague Pride, nevím. Koneckonců, velmi pravděpodobný gay či bisexuál Klaus skrývající a nepřiznávající si svoji orientaci ani před sebou samým se považuje za pravicového člověka. S kouřením v hospodách: asi bych hlasoval proti, z různých důvodů, ale je mi jasné, že lékař z plicní kliniky, jinak echt-pravičák, bude hlasovat pro zákaz. Vím, o čem mluvím, neb moje mamka na karcinom plic po vykouření 250 000 cigaret zemřela.

A. Nový 27.12.2016 12:32

Re: Kulturní marxismus?

Soudruh Stirský by si měl za jméno psát titul RSDr. Vasil Biľak ten titul měl taky. :-)

Č. Berka 27.12.2016 13:04

Re: Kulturní marxismus?

Marxismus je špatný, proto, když chcete něco pohanět, nazvete to souslovím, které slovo marxismus obsahuje. Jiný důvod pro to použití slova marxismus není. To už je smysluplnější, nazvat to postmodernismem či neonáboženstvím.

K. Janyška 27.12.2016 10:50

Jemi líto, pane prezidente, ale ani vy se neobejdete

bez argumentace civilizací divochů obchodem a spontánním řádem lidskéhom světa. To, co říkáte jsou jen názory, i když jistě velmi poučené.... Dzp.

M. Smidova 27.12.2016 10:39

Mám jedno velké přání........

a tím je, aby se pan ing.Klaus Sr. zůčastnil boje o Hrad a dostal konečně to, co evidentně potřebuje jako sůl. Určitě by si to zasloužil on, i jeho voliči.

P. Lenc 27.12.2016 10:14

Je to zajímavá úměra.

Čím je diskutér primitivnější, tím je pro něj Klaus nebezpečnější.Pro Timura Rudolfoviče a jeho partu neobolševiků to je nebezpečí přímo smrtelné.

S. Netzer 27.12.2016 10:24

Re: Je to zajímavá úměra.

Věcný komentář "analityka".

M. Vondráček 27.12.2016 10:37

Re: Je to zajímavá úměra.

Ve věcných komentářích jste tu nepřekonatelná Vy :-)

S. Netzer 27.12.2016 10:40

Re: Je to zajímavá úměra.

http://trololo.blog.cz/1304/produkce-titana-vondracka-za-cely-den

R. Tesařík 27.12.2016 11:24

Re: Je to zajímavá úměra.

další výštěk. To vám napovídá ten jezevčík?

S. Netzer 27.12.2016 12:08

Re: Je to zajímavá úměra.

Proč to čtete? Abyste se mohl rituálně pohoršovat?

J. Lambert 27.12.2016 17:17

Re: Je to zajímavá úměra.

Ten jezevcik je vystiznym symbolem rozhledu pisatelky.

J. Pudil 27.12.2016 11:05

Re: Je to zajímavá úměra.

Nesouhlasím. Když je někdo primitivnější, jinými slovy blb ( dle Dr Hubálka 1/3 populace každé populace) nebezpečí sofistikovaného hochštaplera nedokáže vůbec rozeznat, natož posoudit.

K. Frauknecht 27.12.2016 11:13

Re: Je to zajímavá úměra.

Nic překvapivého, u některých jedinců mají pudy prostě navrch, viz chování neolitického člověka, když zazněl hrom :-)))).