15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Vzpoura proti kulturnímu marxismu

O osudu Evropy se nemůže rozhodnout jinde, než v Německu, říká Václav Klaus v pravidelném vánočním rozhovoru pro týdeník Euro, kde hodnotí i své naděje vkládané do nového amerického prezidenta a skepticky se vyjadřuje k pravděpodobnosti nějakých pozitivních změn na domácí politické scéně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 28.12.2016 0:37

Re: Paní Václavíková,

Nedokážu, neboť nevím všechno. Dovoluji si soudit, že to nevíte ani Vy.

Na rozdíl od Vás - patrně, když se tady furt dožadujete vysvětlení, aniž byste se ho snažila dobrat sama - však umím gůglit. Panu Stirskému výše jsem odpověděl několika víceméně náhodně vybranými odkazy z mnohých; možná mu budou ku poučení. Pro Vás je rád zopakuji:

http://www.nwoo.org/2016/07/10/kulturni-marxismus/

https://cs.wikipedia.org/wiki/Neomarxismus

http://svobodneforum.cz/zdenek-koudelka-kulturni-marxismus-jako-problem-socialni-demokracie/

Š. Hašek 27.12.2016 19:28

Co dodat? Nic.

Vidím to stejně.

Srovnej s "rozbory" Koláře, Kalouska, Horáčka, ........ namátkou.

D. Stirský 27.12.2016 19:04

Ano, to, že to bylo pro lid obecný

vcelku ucházející, jsem psal v souvislosti s pořady v TV o Vánocích. Psal jsem, že Rolničky zase nebyl tak uhozený text, že jsme recitovali v tělocvičně Štědrý den a že se mně líbily zelené titulky ve Svobodném Slově. A že jsem se rád díval na Poklad na ostrově a na Kamarády s Ebenem. A že pohádek nebylo tolik jako dnes, takže jsme si jich více vážili. Opravdu je nutné citovat celý příspěvek. Také jsem psal, že Mrazík byl, bez ohledu na politické názory, díky skvělému dabingu populární. Byla to reakce na jakýsi zapšklý článek kritizující Mrazíky, velrybí stoličky atd.

J. Kanioková 27.12.2016 17:52

.....

"Civilizace není zděděná; musí se naučit a vzdělat v každé generaci znovu; v případě, že přenos by měl být přerušen po dobu jednoho století, civilizace zemře, a my bychom byli divochy znovu." Will A Ariel Durant

Souhrn z - Poučení z historie Will a Ariel Durant - http://jamesclear.com/book-summaries/lessons-of-history

J. Václavíková 27.12.2016 18:26

Re: .....

No tak, paní Kanioková. Jak třeba Vy chápete ten obludný kulturní marxismus? A zahrnuje i ten zlořečený multikulturalismus či korektivismus? Jaký na to máte názor? A dokážete mít názor, nebo jen souzníte?

M. Vondráček 27.12.2016 19:19

Re: .....

A co Váš názor na přístup k uprchlíkům, který jste tu vehementně obhajovala před rokem. Stále stejný , nebo se něco změnilo ??

J. Ráž 27.12.2016 17:49

Jsem rád, že se Klaus vrátil tam, kde kdysi byl .

K bystré analýze a zjednodušení docela složitých dějů, které interpretuje tak, že jim porozumí i člověk, který nemá čas se těmito ději nějak hlouběji zabývat.

T. Hraj 27.12.2016 20:58

Re: Jsem rád, že se Klaus vrátil tam, kde kdysi byl .

Ano. Poctive analyzy je schopen ten, kdo ma nastudovano a umi videt souvislosti. VK navic pridava prizma pohledu ojedinele bohatych zkusenosti z dlouholete politicke kariery. To s sebou nese samozrejme i jistou profesionalni deformaci. Presto si zachovava ctivost a jednoduche, konkretni, citovatelne zavery.

J. Lehký 27.12.2016 17:10

Že by Zeman měl pravdu?

Pokud novináři Páral s Novotným potřebují stálý kontakt s "Institutem" VK, pak je asi pravdou to, co o novinářích obecně praví náš současný president, že jsou to idioti! On tím myslí všechny novináře, já bych řekl, že pouze někteří..!

M. Prokop 27.12.2016 17:50

" já bych řekl, že pouze někteří..!"

Třeba jistý Ovčáček, komouš jeden!

D. Stirský 27.12.2016 17:07

A zajímalo by mne, bez ironie,

zda V. Klaus splnil veškeré podmínky pro udělení profesorského titulu. Byl před tím třeba docentem, doktorem, CSc. Skutečně učinil nějaké převratné objevy v ekonomii? Jeho publikace Rok první..., Zápisky z... apod. podmínky vědeckých prací nesplňují. Čímž netvrdím, že není inteligentní a velmi vzdělaný člověk, který pro Česko zvláště v 90. letech vykonal mnoho užitečného - včetně tolik zatracované privatizace.

M. Prokop 27.12.2016 17:51

Re: A zajímalo by mne, bez ironie,

Třeba si to Havel zjistil, než ho jmenoval. :-P

D. Stirský 27.12.2016 16:58

Pane Nový,

máte to nějaké pomotané. Docela rád bych byl RNDr., tj. třeba doktor přes fyziku či astronomii. Ale já jsem, stejně jako Václav Klaus, inženýr ekonomie. On jen odpromoval asi o 15 let dříve. A protože základní marxistickou poučkou je, že lidské dějiny jsou dějinami třídních bojů, ptám se, co je to kulturní marxismus (nikoli neomarxismus) a jak zapadá do této základní poučky. A to, že V. Klaus má z marxismu státnice, je jisté na 100 %. RSDr. bych ovšem klině mohl být, neb ekonomie je, třeba jako sociologie, společenská věda. Jen doktorát mně chybí, Klaus získal přes společenské vědy dokonce profesuru.

J. Václavíková 27.12.2016 17:00

Re: Pane Nový,

Budou muset poslat o něco schopnějšího trolla, který bude umět ty zkratky aspoň přeložit :-)

A. Nový 27.12.2016 17:17

Re: Pane Nový,

Autor: A. Nový 840 Datum: 27.12.2016 16:48

Mělo být RSDr. :-)

A. Nový 27.12.2016 17:34

Re: Pane Nový,

Se divím soudruhu Stirský, že nemáte titul Rozhodnutím Strany Doktor, dle těch keců co tu vedete. I takový Vasil Biľak na něj dosáhl.

Tak ještě jednou: kulturní marxismus = neomarxismus.

D. Stirský 27.12.2016 17:38

Re: Pane Nový,

Můžete uvést nějaký příklad? Vlastně příkladem jste sám: Inteligentní člověk by měl vědět, v čem spočívá podstata marxismu. Já to samozřejmě vím, Vy asi ne. A proto je každý, kdo o marxismu něco ví, ihned RSDr. Není toto vlastně neomarxistický způsob uvažování? Já myslím, že ano. Dosud jste zde totiž krom invektiv neuvedl jediný konkrétní názor, argument.

A. Nový 27.12.2016 17:45

Re: Pane Nový,

Už jsem to uvedl níže.

Autor: D. Stirský Datum: 26.12.2016

Ono to zase pro lid obecný - neseděl-li někdo zrovna v kriminále jako kulak či politický - tak zlé nebylo.

P. Rudolf 27.12.2016 18:17

Re: Pane Nový,

To ale, sice vytrženo z kontextu, citujete pana Stirského. Z vaší, evidentně duté hlavy, by něco nebylo?

J. Václavíková 27.12.2016 18:20

Re: Pane Nový,

Nechtěl byste po ozvěně trochu moc? :-)

M. Vondráček 27.12.2016 20:12

Re: Pane Nový,

:-)

A. Nový 27.12.2016 18:50

Re: Pane Nový,

Rudáčku/Hofmane, ano, vytrženo z kontextu, kde Stirskký popisuje cosi ze školy a těšení na sledování jakéhosi seriálu v TV a zakončí to onou větou: "Ono to zase pro lid obecný - neseděl-li někdo zrovna v kriminále jako kulak či politický - tak zlé nebylo". Můžete se připojit k madam Vaclavíkové, která na to prohlásila, že přežít se to dalo. Madam má pravdu, že přežít se to dalo. On se dal přežít i Áda.

J. Václavíková 27.12.2016 18:56

Re: Pane Nový,

Vy se ale ani tady nezmůžete na to, abyste tento názor vyvrátil. Kde je nějaký Váš autentický projev a názor? A jak to bylo za socialismu? Máte stupnici, kde určíte, co ,,tak zlé" bylo, a co nikoliv? A pokud chcete prezentovat něčí názory, nestačí k tomu vytrhnout z kontextu jednu citaci. Soudruhu ozvěno.

A. Nový 27.12.2016 19:09

Re: Pane Nový,

Madam Václavíková, Vy nevíte jaké to bylo za komoušů? :-)

M. Vondráček 27.12.2016 19:23

Re: Pane Nový,

Je pozoruhodné , jak prosťáčci Vašeho formátu přesně vědí , co by měl jejich oponent vědět. Dokonce pan Rudolf provokuje k publikaci vlastní myšlenky.

Což takhle jít příkladem milí krasoduchové :-)

P. Rudolf 27.12.2016 20:25

Re: Pane Nový,

Zkušenost potvrzuje, že ty největší udavačský svině před rokem '89 jsou teď ti nejneohrozenější komunistobijci.Tihle dva do toho nádherně západaj.

A. Nový 28.12.2016 0:11

Re: Pane Nový,

Že Vy, Rudáček/Hofman, jste ten největší věštec a víte kdo co byl a co dělal. Obvykle to bývá tak, že Rudáčk/Hofman a jemu podobní mají metrák másla na hlavě a křičí chyťte zloděje.

J. Kanioková 27.12.2016 16:36

Kulturní marxismus

Co je to Kulturní marxismus? - https://www.youtube.com/watch?v=HvHvrMOQNxE

Frankfurtská škola a kulturní marxismus - https://www.youtube.com/watch?v=ghx3d1GiAc0&feature=youtube_gdata_player

Co to je neomarxismus či kulturní marxismus. - https://www.youtube.com/watch?v=k1RasXw7iko -https://www.youtube.com/watch?v=YMZ1znOzXQg

J. Václavíková 27.12.2016 16:43

Re: Kulturní marxismus

Madam, dokážete ještě něco popsat vlastními slovy, nebo zvládáte jen copy-paste?

J. Kanioková 27.12.2016 16:46

Politicky korektní mrzačení duše

Úprk rozumu - Politická korektnost a smrt veřejné rozpravy v moderní Británii - Anthony Browne - http://jdem.cz/bq55n8

Roman Fiala: Pokud zpochybníme suverenitu národního státu, nemáme jistotu v ničem - http://www.ceska-justice.cz/2016/11/roman-fiala-pokud-zpochybnime-suverenitu-narodniho-statu-nemame-jistotu-v-nicem/

""Podle Romana Fialy, který se konference zúčastnil, navrhl Aleš Gerloch, že „jako prevence by měl být v Ústavě zakotven princip národa spojeného principem občanským“. Vzbudil tím dramatický odpor soudců Ústavního soudu. ... Jak dále vyplynulo, považuje Roman Fiala hysterii, která se odehrála kolem návrhu Aleše Gerlocha za typický projev politické korektnosti. Jak vyplynulo z jeho dalších slov, považuje politickou korektnost ve skutečnosti za ideologii, protože tomuto jevu začal říkat „korektivismus“.""

Babylonská řeč aneb Politicky korektní mrzačení duše - http://petrhroch.cz/babylonska-rec-aneb-politicky-korektni-mrzaceni-duse