1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

ROZHOVOR: S Masarykem jsem nesoupeřil

Masaryk byl v každém případě významnou osobností českých dějin, o tom není sporu. Ale ta adorace, to zplošťování, kdy z něho děláme adorovaného tatíčka, který sedí na koni, to by vyžadovalo vážnou diskuzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mařák 1.11.2018 13:53

Re: V některých lidech

ODS volím také, ale to byla a dodnes podle mne je centristická strana s různými proudy od konzervatismu až po ultralevicový libertinismus.

M. Valenta 1.11.2018 9:56

Nepříjemný Masaryk

Masaryk svým chováním a konáním a také myšlením panu prezidentovi nepříjemně připomíná Havla. A jeho politická kariéra, asi to taky on sám ví, spíše připomíná tu Benešovu. Začátek slibný a konec tragický, včetně toho Ruska.

Na Benešovu obranu je nutno konstatovat, že jeho pozice byla oproti té Klausově nesrovnatelně těžší.

M. Prokop 1.11.2018 10:39

Re: Nepříjemný Masaryk

No a má v těch konkrétních věcech, kde se Masaryk a Havel nějak podobají, pravdu, nebo ne? A proč?

M. Valenta 1.11.2018 13:57

Re: Nepříjemný Masaryk

Jistě že se podobají v plusech i případných mínusech a hlavně v tom, že to byli politici s velkým P, kteří se zasloužili o tuhle zemi. Klaus měl také šanci se k nim přidat.

M. Prokop 1.11.2018 14:55

Re: Nepříjemný Masaryk

Klaus neměl potřebu se někam přidávat. Klaus udělal, co bylo třeba a tak, jak bylo v té době a s lidmi tehdy zvolenými možné.

Když máte pořád plnou hlavu Havla, tak do "plyšáku" byl Havel velmi užitečný jako kverulant, po "plyšáku" jako revoluční ikonka pro zahraničí. Práci doma odpracoval Klaus a další, tam už Havel přínosný nebyl.

M. Valenta 1.11.2018 15:33

Re: Nepříjemný Masaryk

Podle Vaší logiky byl Masaryk taky k ničemu. A výrazy "plyšák" a kverulant? Bez toho, jak říkáte kverulanta a jemu podobných, by Klaus ještě dnes seděl v prognosťáku a po večer vymýšlel se soudružkou manželkou jak vylepšit socík a možná se i modlil , aby dělný lid už konečně za pomoci melouchaření a rozkrádaček udělal tu revoluci.

M. Prokop 1.11.2018 18:01

Re: Nepříjemný Masaryk

Ne. Masaryk byl úplně jiný případ, než Havel.

Žvanit si můžete co chcete, ale nebýt Klause, tak vy ještě sedíte někde na MNV a smolíte tabulky, abych vám to přiblížil vaším stylem.

M. Valenta 2.11.2018 9:01

Re: Nepříjemný Masaryk

Neblbněte tak z toho Klause. Ale já už byl dávno za kopečkama.

J. Richter 1.11.2018 9:42

No jo no

Venco, už jsem si myslel, že si zapomeneš kopnout do Havla a ejhle, nezapomněl. Tak tady je svět ještě v pořádku, tady ta frustrace přežívá dále.

Tak nějak si myslím Vašku, že kdyby toho Havla nebylo, tak jsi dnes místo Komárka šéfoval Andropovovu prognosťáku a každý den posílal do Kremlu svodky a každý měsíc uzávěrky.

A Miloš by vyprávěl své trapné vtipy a rádoby bonboty někde v putyce u žižkovského nádraží.

M. Prokop 1.11.2018 10:42

Re: No jo no

Těžko v takovémhle rozhovoru Havla nezmínit. Vynecháme-li "kopnutí", má pravdu, nebo ne? Havlův odtažitý (minimálně) vztah k politickým stranám ještě pamatuji.

Tak nějak si myslíte ... Úloha osobnosti v dějinách ...

Kopnul jste si pro změnu vy.

P. Han 1.11.2018 10:42

Re: No jo no

Že mě to nenapadlo hned! Havel celý ten Listopad vymyslel a šéfoval tomu z Ruzyně. To je stejně dobrá povídačka, jako že Masaryk přijel do Prahy na bílém koni a Rakousko padlo. To jsou takové ty zjednodušené příběhy pro předškolní mládež. Takže, než ti, Jardo, dají občanku, radši si něco čti.

J. Richter 1.11.2018 11:10

Re: No jo no

To je tvoje interpretace. Havel nic nevymyslel, ale na rozdíl od tady toho rusáčka odseděl za své postoje pět let v komunistickém kriminále v době, kdy Vašík jezdil zvesela po světě a mě filcovali i při cestě do NDR. Ty mně nic neuč moulo, ty jsi nebyl na Škroupáku, ty jsi nebyl na Václaváku 21. srpna 1988, 28.října 1988, 10.prosince 1988 během Palachova týdne, 21. srpna 1989...ty jsi tam byl možná i s tvým Vašíkem Klausů až někdy po 22. listopadu 1989....

R. Gazda 1.11.2018 11:29

Re: No jo no

Souhlas s vami,Ale jedno se Klausovi neda uprit, ze za Prazskeho povstani stavel ve 4 letech barikady tak preci neco dobreho ne?:):):

P. Han 1.11.2018 11:41

Re: No jo no

Tykejte si svým soudruhům, se kterými jste byl na Škroupáku. Já jsem vám tykal jen proto, že jste mi přišel nezletilý. Teď vidím, že jste jen momentálně zaostalý, ale občanku vám asi dali.

Je hezké, že víte, kdo byl kdy na Václaváku a kde ještě, patrně máte seznamy StB, možná jste je sám psal. Třeba jsem vás tam potkal ve vaší slušivé uniformě nebo s páskou LM na rukávě. Při cestě do NDR filcovali každého, nejen vás, nesmíte být tak paranoický. V době, kdy "Vašík" cestoval po světě, byl Havel (také Vašík) dramaturgem Divadla Na zábradlí.

Takže, prosím, stylizujete-li se do nějaké role, naučte se napřed fakta, nebudete vypadat jako blb.

J. Richter 1.11.2018 12:10

Re: No jo no

Tykat budu tobě, smrade. Tvé idiotské bláboly o LM a STB ponechám bez komentáře, je to tak debilní, že by se za to nemusel stydět ani Jirka Ovčáček.

P. Han 1.11.2018 12:45

Re: No jo no

Další váš kámoš? A promiňte, že vám budu nadále vykat. Tykám, kromě nezletilých, pouze přátelům.

Z. Pešek 1.11.2018 8:46

Ještě k některým přispěvatelům

V rámci demokratické diskuse se někteří, co se pasují za demokraty, vyjadřují značně hulvátským způsobem, jak typické.

Š. Hašek 1.11.2018 8:54

Re: Ještě k některým přispěvatelům

Napsal jste to za mě, pane Pešku.

R. Langer 1.11.2018 12:45

Re: Ještě k některým přispěvatelům

Pozor, to jsou lidoví demokrati. Ty přece dobře známe.

R. Gazda 1.11.2018 13:18

Re: Ještě k některým přispěvatelům

Jo jak typicke asi neumite cist ,kdyz nevidite jak odpovidaji obhajci Klause jsou presne sprosti jako dlazdici a dnesni jejich mstivej soudruh Zeman

S. Donát 1.11.2018 13:27

Re: Ještě k některým přispěvatelům

Jo, například Richter. Hotovej kanál...

E. Pawlica 1.11.2018 8:45

Každý rozhovor přečtu do poslední věty.

Bez rozdílu, o koho jde.

U Václava Klause lze ve spoustě větiček vydedukovat tu umně, tu méně umně skrývanou touhu po uznání a ocenění jeho vlastní osoby, které se stále mu nedostává. Odtud pramení Klausovo nesoupeření s Masarykem, i jeho masáž čtenářského podvědomí, že Havel „nás“ svým bojem s politickými stranami prostě poškodil. Zájmeno „nás“ přitom není možné vnímat jinak, než a) pluralis maiestaticus, nebo b) úzce vymezenou stranickou partičku hochů, co spolu mluví, zde třeba konkrétně v modrých trikotech, i obecně v partajních trikotech různých barev.

Jeho útoky na prezidenta Havla jsou ale odporně podlé. Protože pokud Klaus dnes hořekuje nad existencí nesystémových stran a politických uskupení, jsou to jen jeho krokodýlí slzy. Nestalo se totiž nic jiného, že lidé, kterým standardní politické mafie začaly lézt na nervy, vyslyšeli právě Klausovu výzvu, že pokud chtějí něco v politice změnit, ať si založí své politické strany. A tak se stalo.

V. Klausovi ale neupírám, že v jeho sděleních nelze nenalézt tu a tam zrnko pravdy. Bohužel i to zrnko ve výše popsaném Klausově slovním marastu nakonec vypadá, že jde jen o briliantík o velikosti špendlíkové hlavičky, vsazený do hroudy kočičího zlata ...

Š. Hašek 1.11.2018 9:02

Re: Každý rozhovor přečtu do poslední věty.

Pane Janku,

stačilo napsat, že nad názory/nápady/vizemi na dvěstě let, ..... Václava Havla se tajil dech celému (ehm, demokratickému) světu a Václav Klaus mu všechno vždycky zkazil. Tedy krom dvou briliantíků (jak píšete).

Umíte si představit to množství "briliantních pravd"v odpovědích pana Drahoše/Štěcha v podobném rozhovoru?

E. Pawlica 1.11.2018 9:56

Re: Každý rozhovor přečtu do poslední věty.

Pane Hašku, moje reakce je na odpovědi pana Václava Klause a jeho hořekování na tím, co všechno mu Václav Havel zkazil.

Až vyvstane možnost reagovat na odpovědi pana Štěcha nebo Drahoše, budu reagovat na ně a odpovědi pana Klause budou uloženy někde v koutě mé paměti.

Ze stejně logického důvodu se u rozhovorů s Klausem nerozepisuji a u rozhovorů se Štěchem či Drahošem nebudu rozepisovat o vizích Václava Havla.

Je to prosté.

M. Prokop 1.11.2018 10:44

Re: Každý rozhovor přečtu do poslední věty.

Budíte ovšem dojem, že spíše než s Klausem, bojujete se svou představou o něm.

R. Langer 1.11.2018 12:48

Re: Každý rozhovor přečtu do poslední věty.

Jo, škoda že ti dva dodnes vlastně na nic pořádně neodpověděli. Možná proto k nim nemáte co dodat, nezdá se vám?

Z. Pešek 1.11.2018 8:42

Reálné hodnocení

Reálné hodnocení bez kudrlinek a balastu.Vzácné zboží.

Š. Hašek 1.11.2018 8:45

Re: Reálné hodnocení

Souhlasím s Vámi, pane Pešku.

M. Smidova 1.11.2018 8:21

Jak bys mohl Vašíku......

když Presidentovi Masarykovi nesaháš ani po kontníky a splňuješ všechny předpoklady být ocejchován prinejmenším za nečestného člověka a typického zm*d*!

J. Fridrich 1.11.2018 7:43

Hlavní rozdíl mezi Masarykem a Klausem byl ten zásadní a

Klaus - " S Masarykem jsem nesoupeřil."

Hlavní rozdíl mezi Masarykem a Klausem byl ten zásadní a Klausem nezmíněný a jistě i nikdy nepřiznaný - Masaryk proti Rakousku-Uhersku bojoval, on " zvedl zadek " ve věku 64 roků vyjel do světa a v mnoha důležitých zemích světa ( namátkou ve Francii, Rusku, Švýcarsku a hlavně v Americe..) udělal maximum pro podporu a uznání nového státu Československa v srdci Evropy - a ta země velmi dobře 20 roků fungovala, lépe než okolní země Evropy.

Zatímco Klaus bojoval proti totalitnímu a nesvobodnému komunistickému systému v Československu svým známým NEBOJOVÁNÍM.. A do této doby se za to nestydí a tvrdí ve své neskrývané zášti k presidentu Havlovi a disidentům, že komunismus porazil on se svou mlčící většinou..