26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Jsme země dvojího metru

Poslední, o co tu jde, je ten pomník. To je jen záminka a způsob, kterým k sobě ten řeporyjský gauner poutá pozornost. Ovšem škoda, kterou tentokrát způsobil, je prakticky nevratná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fridrich 8.12.2019 14:20

" Rusko - (i krátce SSSR, vítěz nad nacistickým Německem) " - vy jste zhulenej ? Vy neznáte dějiny 2. světové války ?

M. Němcová 8.12.2019 11:33

já si to ovšem nemyslí, V Rusku, dokonce i v tom carském byl absolutně jiný pohled na obyvatelstvo podmaněné Sibiře, než jakým se vyznačovala kolonizace jiných území Západem, především byla přijímána jinakost a ti lidé normáln se začlenili mezi jiné, ženili se, vdávaly, nikde "jen pro Rusy". I Lenin měl kalmyckou babičku.

řeči, pověsti národů Sibiře byly zaznamenány, aby nezanikly díky tomuto postupu. Rusifikace určitě cílene neprovíhala a na Ukrajině by byla docela zbytečná, proptože je to s ruštinou jazyk tak příbuzný, je je zela srozumielný, naopak za SSSR, jak jsem se dočetla v ještě socialistických Učitelských novinách, dost vkritizovali skutečnost, že ukrajinské školy na Ukrajině skomírají proto, že uktrajinští rodiče cpou děti do ruských škol tamtéž. snad to bylo hlavně tím, že mateřským jazykem Ukrajinců z většiny byla vždy ruština.

o tom, kolik lidí zahynulo při politických čistkách se dodnes jen spekuluje a ás jistě uteší, žje nějvetší počet obětí bylo z řad komunistů.

Stalin dokázal stmelit národy SSSR v boji s Hitlerem a ať byl osobně jakýkoliv, jako symbol se osvědčil.

P. Jášek 8.12.2019 12:58

No, oni ukrajinští disidenti píšou opravdu jináč než Učitelské noviny za Husáka.

A Stalin nic nestmelil, polovina bojovala protože se bála Čeky a polovina, protože jim Němci vyvraždili blízké.

Lenin byl ale asi poslední bolševik který Rusko z duše nenáviděl a dělal všechno proti němu a Rusům.

M. Němcová 8.12.2019 16:01

ukrajinští ani jiní disidenti nejsou pramenem pravdy, jak ostatně se již dávno ukázalo u těch našich

vAše bláboly o Leninovi nejsou hodny odpovědi ba ani ty o motivaxi hrdinné RUDÉ ARMÁDY.

J. Krásenský 7.12.2019 12:05

Tak co se táký Vašich "kremlobotů" bojujete proti vlastním představám, a ROA chtěla osvobodit Rusko s nacisty? S nacisty kteří nenáviděli Slovany stejně jako Židy? Porucha bude asi na Vašem přijímači (nebo vysílači).

P. Jášek 7.12.2019 12:15

trochu ironie, ale to se Vám nesmí zatmívat když vám na tu Moskovii někdo šáhne!

Pouze skládám kecy dnešních rusofilcek! A vypadá to blbě, že, No to já vím, ale já je nevymýšlím!

J. Krásenský 7.12.2019 19:01

dejte odkaz.

D. Stirsky 7.12.2019 8:35

Nevím, kdo je větší idiot: Já bych řekl, že Novotný i hnědnoucí Štěpánek. Mám doma Zubovovi dějiny Ruska: Hned v úvodu vysvětluje, proč by se neměl používat název Velká vlastenecká válka. Čili zdaleka ne všichni.... I Štěpánek je zajatcem svého tentokráte hodně proruského pohledu. Čili idioti jsou oba a jednou třeba k sobě najdou cestu.

P. Pavel 7.12.2019 9:37

Novotný začal s tématem, které mělo být na stole už 30 let a při tom si udělal reklamu zadarmo. To mi jako idiotské chování nepřijde. Jako idiot se tady chová Rusko, se svými hysterickými reakcemi na vnitřní záležitosti ČR.

M. Němcová 7.12.2019 10:23

to asi připadá jen vám, Novotný si samozřejmě dělá vlastní proppagaci, nicméně, jaký to asi má názor o svých spoluobčaneh, když tuto cestu považuje za skvělou,

Rusko jednalo dobře, uměřeně a z jeho hlouposti vytěžilo dost materiálu pro zamšlení, jak hloupí jsme my, ČEŠI.

P. Pavel 7.12.2019 13:47

Tak to připadá všem, kteří mají za to, že rusácko chce ulatňovat svou propagandu v ČR. Pak samozřejmě ještě existují místní lidoví rusáci, kteří si utvářejí názory dle kremelských oběžníků. To, že jste hloupá vám samozřejmě vyvracet nebudu.

M. Němcová 7.12.2019 10:21

Čerpat zrovna ze Zubova pravdu o historii je jako čerpat z ČT pravdu o českých postojích

P. Grigar 7.12.2019 10:29

.. stojí tu proti sobě dva pohledy na jednu věc. Řeporyjský starosta nahlíží na Vlasovce a jejich dějinnou úlohu ze svého pohledu, Rusko situaci vidí také ze svého pohledu. Komu to zakážeme, komu to dovolíme?

Zubovovy dějiny Ruska 20.století jsou sice objemné fakty, ale slabou stránkou publikace je právě jejich povrchní a tendenční výklad srovnatelný s úrovní bulvární " literatury faktu". Historická studie podle názvu.. ale jen podle názvu.

P. Pavel 7.12.2019 18:18

Nestojí. Protože se jedná o čistě o iniciativu, pravomoc a rozhodnutí české obce. Je zcela evidentní, že se jedná o vnitřní záležitost České republiky.

P. Grigar 7.12.2019 19:56

..tradičně nechápete smysl vět.

P. Pavel 8.12.2019 13:16

Tradičně ti nejdou fakta pod čumák.

P. Grigar 8.12.2019 20:37

..tradičně používáte termíny, o jejichž významu nemáte ponětí. Neschopnost obsahové anylýzy textu ani vaše hulvátství už mě nepřekvapuje, beru to jako fait accompli.

Ježek má bodliny, prase má štětiny, první píchá, druhé špiní. © naše babi

J. Lukavsky 7.12.2019 8:11

"demokracii. Ta totiž stojí a padá právě se střetáváním různých pohledů na svět" ale pozor netýká se to kauzy "Vlasovci"! Tam prostě nemůžeme říci "starosta a občané Řeporyj mají na Vlasovce jiný názor než Kreml a to naši disputaci rozkošatí". Tam musíme Řeporyje zadupat do země jako kacíře. Démogracie ano, ale vocaď-pocaď! U nás je Žižka národním hrdinou, stavíme mu pomníky a pojmenováváme po něm náměstí. V Německu na jeho "spanilé jízdy" = rabování, vraždění... vzpomínají zcela jinak. V Rusku je Stalin stále zářným gerojem, má nespočet pomníků a je uctíván, Ukrajina pravda moc nejásá, zavraždil tam několik milionů kulaků (= sedláků kteří živili Rusko i Evropu obilím). Rusko si na silné pouze hraje, kdyby bylo opravdu silné - tak se nad Řeporyjemi jen pousměje a mávne rukou. PS. Což kdyby na tu desku v Řeporyjích napsali "Generálu Vlasovu, úspěšnému veliteli bitev u Lvova, Kieva, Moskvy a Leningradu, nositeli Řádu rudého praporu, Leninova řádu aj. vyznamenání za to, že se alepoň na konci války pokusil napravit osud, který nejen k němu byl velmi krutý". J.L.

P. Jášek 7.12.2019 9:21

Váš závěr je opravdu dokonalý! R^

M. Němcová 7.12.2019 10:25

ano, i v Německu panuje hodně zakořeněný niterný názor, že Hitler zemi prospěl a kdyby nebylo toho plebejského Ruska, prospíval by Německu dál. tohle jste chtěl naznačit?

Jinak Ukrajina se řídila sama, a když se Moskva dozvěděla, jak to tam vedou, jejich představitelé byli přísně potrestáni a země dodávala potraviny, S Indií, s níž zamával Chrchill to ale nebylo stejné, hlavně potraviny nedorazily,.

P. Jášek 7.12.2019 10:59

No jyystěěěěěěěěěěěěěěěěě!

Ukrajinci si vyvolali sami hladomor a hodný báťuška Stááálin je zachránil!

Chlapy, dyť to mate v te brožuře....

M. Němcová 8.12.2019 11:24

potrénujte skloňování a hledejte prameny.

ano, Ukrajina sama vyvolala na svém území hladomor souběhem dvou věcí, hloupým vedením a hamižnými sedláky, který raději obilí zakopali,než by je odvedli umožnili tak potraviny mít i ve městech.

nakonec kritizovaná kniha Pavlík Morozov o tom mluví jasně, Pavlík neudal svého otce pro nic za nic, ale proto, že věděl, že jeho spolužáci umírají hlady a jeho tatínek má doma nahamouněné obilí. Prostě to nesnesl.

zbylé země SSSR pak Ukrajině potravinově pomáhaly a také bylo odvoláno a potrestáno její nemožné vedení,

jak to bylo s indickým hladomorem, který vyvolal úmyslně rasista Churchill, si dohledejte sám.

P. Grigar 7.12.2019 10:54

.. pane Lukavský, dovolím si otázku: kdyby bylo Rusko tak slabé, jak vyplývá z vašich logických úvah, jaká vlajka by asi vlála nad kupolí Senátního paláce v Kremlu?

P. Jášek 7.12.2019 12:19

myslíte jako kdy? Dnes? Taky věříte těm kecům jak na něho chtějí všichni zaútočit, vzdělanče?

Máte pocit, že na Západě opravdu vládnou blbci popisovaní Švestkou v RP?

P. Grigar 7.12.2019 13:11

.. inu, pokud tedy vezme za za bernou minci slabost Ruska a současně váš předpoklad nezájmu o jeho porážku ze strany Západu, potom se dostáváme k otázce, proč by mělo existovat NATO a proč by měly jeho členské země zvýšit výdaje na společnou obranu?! ;-)

P. Jášek 7.12.2019 14:03

Je to zelené, jmenuje se to dolar ( US dolar), značí se to takto $ a v Rusku za to jde koupit cokoliv a kohokoliv. I ten váš báťuška VVP(L) jich má plné sklepy a zahraniční banky.

NATO? Protože zoufalí lidé dělají zoufalé věci a zoufalí vládci potřebují to zoufalství přenést na lid. Když už jim nejsou schopni dát nažrat! Proto je potřeba tuto "obranou alianci" držet aspoň při takovém životě aby báťušku nenapadaly pýýchoviny.

A výdaje, no Amíky to už opravdu nebaví, aby si evropské státy budovali "sociální stát" zaštítěný jejich vojsky a ještě na ně byly sprosté!

Takže US výdaje cca 3,6 % a Rusko, pozóór, přes 3%!!!

Takže si nemají zas tak moc co vyčítat, ne?

NIKDO NECHCE S RUSKEM VÁLČIT! Když si hrajete na toho sečtělého tak byste měl vědět, že jaderné mocnosti spolu prostě válčit nemohou! A to ví i báťuška a proto rýpe.

J. Lukavsky 7.12.2019 16:09

No kdyby USA masivně nepodpořilo SSSR technicky (2500 letadel, 500 000 Jeepů, 2 000000 párů obuvi, konzervami, tanky aj......dohledejte v internetu) tak by možná Hitler tu zimu přečkal a čert ví zda by ta vlajka nebyla hodně podobná, jen místo kladiva a srpu hákenkrajc. Pokud vím tak HDP Ruska je stejný jako Itálie, ale hrají si na supervelmoc. Kim III. má také A zbraně, ale bez rejže z J.Koreje by mu polovina národa zhebla hlady. A viděl jste v poslední době nějaký ruský výrobek na trhu? Já naposledy kolo Ukrajina. Kdysi dávno jsem byl v Moskvě na týden a stačilo to. J.L. end

Š. Hašek 7.12.2019 16:39

Tedy ..... Vy jste éro!

Kdyby bylo bývalo, tak by byl býval, bývalo by ...... kdybyste víc sledoval ve škole, býval více četl, kdyby Vámi necloumal Rakušan ..... nebylo by Vašich nejapných blábolů zde na NP.

Holt, faktem zůstává, že Němci jaksi mysleli, že výpad ku Stalingradu ...... je něco jako červnový odpolední výlet na Brocken v Harzu a ožíračka večer. A že Rusů je asi tolik, jako školáků v Polsku. A špagin nebude. A počasí nadlidem nevadí. Uvědomujete si to? Jo, jo, chlapče ....

P. Grigar 7.12.2019 19:17

..pane Lukavský, váš příspěvek a moje reakce k němu se týkaly současné situace, současné síly nebo slabosti Ruska. Svou variací na téma "co by bylo kdyby bylo" jste ukázkově uhnul o 75 let proti proudu času. Smekám před vaším výkonem a nemám již dalších dotazů.

Ptejte se mě, na co chcete, já na co chci, odpovím. © M.Donutil

P. Grigar 7.12.2019 19:32

..pane Lukavský, jednotkám ROA v oblasti Prahy velel v té době generál Buňačenko, tomu by měl patřit řeporyjský pomník. Ovšem nevím, jak by se tvůrci děkovného nápisu vyrovnali se skutečností, že týž Buňačenko necelý rok před tím obdržel německé vyznamenání Železný kříž II.třídy, za statečnost v bojích u Saint-Lô, kde se tvrdě postavil proti spojenecké invazi (tzv. druhé frontě). Obávám se, že by v takovém případě mohli pro změnu protestovat Američané...