31.5.2024 | Svátek má Kamila


Diskuse k článku

PROTESTY: Bohužel, jsou zcela oprávněné

Tuzemský „Jacques Bonhomme“ si nechal v porovnání se zahraničními kolegy kálet na hlavu daleko silněji a z větší výšky, než se pohnul k nějakým protestům, a to ještě daleko mírnějším, než jaké lze nalézt ve zpravodajství ze zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Novák 11.3.2024 19:44

Byrokracie je jako štěpná řetězová reakce. Každý úředník dokáže vytvořit (nezbytně nutnou) práci pro nejméně dva další úředníky a tak se byrokracie šíří geometrickou řadou. Z toho vyplývá že pokus o omezení byrokracie byrokratickými metodami povede k nárůstu byrokracie, jak ostatně předvedla současná vláda.

M. Novák 11.3.2024 19:39

AŤ ŽIJE SOYLENT GREEN!!!

Píšete: "K tomu všemu bude třeba energie. "

Proto se EU snaží všechny spolehlivé zdroje zlikvidovat.

M. Novák 11.3.2024 19:36

Dodržení GD z nás udělá žebráky permanentně. Porušení dočasně. Jsem pro vystoupení z EU nebo alespoň odstoupení od Lisabonské smlouvy :-)

M. Novák 11.3.2024 19:22

Přesně o vás autor píše. Jestli slepice považujete za lidi tak drůbeží maso je nejenom kanibalizmus ale ještě k tomu kanibalizmus dětí.

J. Jurax 11.3.2024 16:55

To jo.

Jenže to by muselo být čím si to rozmyslet a nesmělo by to být v EU. Tam se nerozmýšlí, ale poslouchají rozkazy bruselských blbečků.

J. Jurax 11.3.2024 16:51

Ano.

Leč věnuje se sociální geografii a regionálnímu rozvoji, zejména územnímu plánování a sledování vývoje venkovského osídlení a organizaci státní správy. A politikuje pod fanglí ODS.

Asi proto má za to, že 140 000 zemědělců je tak málo, že nemá cenu se jimi zabývat,

M. Pivoda 11.3.2024 16:46

Zajímá mne technologický rozvoj, nejvíce technologie tzv. umělé inteligence, nikoliv tzv. umělé maso.

Cituji z článku (10. 11. 2023 12:04): ... Nejdál však Češi ve výrobě laboratorního masa nejsou. Výroba pro zvířata je mezizastávkou na cestě za produkcí masa pro lidi například v podobě hamburgerů a steaků. Strukturou a chutí by mělo být k nerozeznání od masa ze zvířat. To se zatím podařilo jen americké potravinářské společnosti Eat Just, která získala povolení pro prodej svého kuřecího kultivovaného masa v Singapuru. ... Globálně se v oblasti vývoje masa z uměle namnožených buněk snaží uspět celá řada společností, mimo jiné také brněnský startup Mewery. Ten letos na festivalu Rock for People představil vůbec první burger s kultivovaným masem, ochutnat ho ale návštěvníci nemohli. Cílit bude primárně na americký a asijský trh, kde je legislativa s kultivovaným masem nejdál. ...

Komentář

Jakkoliv je "tuzemská hra" se zemědělci vysoce politicky vystresovaná, současná doba zřejmě přeje uspíšení technologického pokroku. Proč? V současné tržní ekonomice se totiž už objevuje jakási konkurence zemědělcům.

Zelenina se už dávno pěstuje ve sklenících, dokonce i na střechách domů, i uprostřed města.

Pokusím se o závěrečnou analogii: Ani technologie elektromobility ještě plně nenahrazuje stávající zavedenou technologii, ale už okrajově konkuruje. Ubude-li počet automobilů, bude možno pro zemědělskou výrobu využít i prostory dnešních patrových garáží. K tomu všemu bude třeba energie.

J. Jurax 11.3.2024 16:41

Ano.

Jenže těch 40-50 000 údajných transgenderů (reálně diagnostikovaných nejspíš ještě méně) a pár tisíc manželstvíchtivých LGBTQ+bflm holt víc a pronikavěji piští, že jsou chudinky perzekvované a utlačované.

Kdežto potraviny se rodí na regálech v hypersuper, tak proč je kolem toho takový randál?

J. Jurax 11.3.2024 16:37

Souhlas.

A ještě - byrokracie by zcela jistě nepoklesla ani tehdy, pokud by EU zřídila speciální úřad pro omezování byrokracie a totéž přikázala i svým členským státům, psáno v článku.

Tragické je, že tohle je tak jediné "řešení", které lze - případně, pokud vůbec - od EU čekat.

P. Brich 11.3.2024 15:09

!!R^

V. Petr 11.3.2024 11:14

R^R^R^

J. Pokoutný 11.3.2024 9:50

Hmmm... takže 140 000 zemědělců je tak málo, že nemá cenu se jimi zabývat, zatímco 40-50 000 údajných transgenderů (reálně diagnostikovaných nejspíš ještě méně) a pár tisíc manželstvíchtivých LGBTQ+ jsou na změnu zákonů a nejspíš i Ústavy? Maj recht, Perlín!

P. Hák 11.3.2024 9:37

Jinak si vzpomínám, jak za komančů musela být v každém trochu kritickém článku nějaká úlitba bohům, kde dal autor najevo, jak stojí za stranou a odsuzuje imperialisty :-)

P. Hák 11.3.2024 9:34

"Představa pana Perlína ve smyslu „zemědělců je málo, a proto nemá cenu se jimi zabývat“ je prostě mylná."

Ehm... a není to spíše tak, že pro vládu "nemá cenu se zabývat" kýmkoli nesouhlasícím? Jen důvody se mění...

J. Ganaur 11.3.2024 9:22

Když vás smlouva přivede k bankrotu a chudobě, tak se nebudete ohlížet na nic.:-)A GrýnDebíl sejří i velkou část "západní" populace.Uvidíme po volbách do EP!:-)

J. Ganaur 11.3.2024 9:19

Autore, měl byste si vyzkoušet aspoň na měsíc nějakou tu klec!:-/

J. Ganaur 11.3.2024 9:17

To ano, ale....:-/Pařížská smlouva o klimatu za rok půjde do (_!_).Doufám....:-)

J. Ganaur 11.3.2024 9:15

Babiš jí vypovědět nemůže, protože by přišel o dotace, tedy "tučné" prachy.;-€Každou smlouvu lze vypovědět!!!Až bude zase prezidentem Trump (doufám, že zvítězí), tak uvidíte.:-)

L. Harvánek 11.3.2024 9:03

Ano, zemědělců je opravdu málo. Ale dík tomu co dokáží vyprodukovat, nemusíme trpět hlady. Kdežto politologů, filosofů s podivným zaměřením, gendrovým a jiným specialistů máme nějak moc velký nadbytek a bylo by dobré se jimi zabývat. Zejména hledat způsoby, jak jejich počty omezit. Člověk s technickým nebo ekonomickým vzděláním problematice svého oboru rozumí líp než nějaký neuměl. A pokud jde o zemědělství, nechal bych sedláky dělat to, čemu nejlépe rozumějí. Pěstovali by jen to, oč je zájem a co trh dokáže zpracovat. Ostatně k jejich kontrole tu máme MF, MŽP a další instituce s přebujelým aparátem.

F. Navrátil 11.3.2024 8:05

Rozdíl mezi články pana Šimůnka a pana Perlína spočívá v tom, že ten první jsou reálná fakta a ten druhý fialová propaganda.

A. Bocek 11.3.2024 8:04

Podepsal, ale při podpisu měl za zády zkřížené prsty, tudíž to neplatí. A jeho příznivci, místo aby mu to dali sežrat, jej stejně budou dál podporovat. Co myslíte, mohla by vražda v přímém přenosu jejich rozhodování ovlivnit ?

J. Nevrkla 11.3.2024 7:52

Stejný argument, jako že Klaus podepsal Lisabonskou smlouvu. A to největšímu odpůrci jsou schopni dnes vyčítat její největší podporovatelé.

J. Nevrkla 11.3.2024 7:50

Stručně - Perlin je blb.

M. Kanda 11.3.2024 7:49

Tuto smlouvu nemůžete vypovědět. Maximálně jí můžete jednostranně porušit. A ta smlouva je tak postavená, že to porušení vás bude stát více než její dodržení.

M. Kanda 11.3.2024 7:48

Smlouvu Green Deal. Kterou vy jste zjevně vůbec nečetl, protože jinak byste se tak hloupě neptal na tu nevypověditelnost. Sám Babiš několikrát řekl, že vypovědět nelze.

Přečtěte si to a budete chytřejší.

J. Kindl 11.3.2024 7:42

Jsou smlouvy nevypověditelné a to je právě tahle smlouva.

V. Mokrý 11.3.2024 7:26

:-)

M. Kocián 11.3.2024 7:24

Osobně si myslím, že problém je v tom, že jednotící prvek mezi problémy drobných zemědělců, chcete-li sedláků, na jedné straně a agrokomplexů na straně druhé neexistuje. Což dává vládě skvělou pozici, protože může říkat, že zemědělci an blok nevědí, co chtějí.

M. Kocián 11.3.2024 7:20

Máte v tom směru nějakou osobní zkušenost? Podle té mé je mnohem lepší a levnější si rozmyslet, co podepisuji, než se to pak snažit jednostranně zrušit.

R. Langer 11.3.2024 7:11

Jakou smlouvu, prosím. Konkrétně. A proč nevypověditelnou? 8-o