28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brich 13.5.2024 14:54

Ten Zamazal to pěkně zmatlal!!;-D

J. Nevrkla 13.5.2024 14:53

Ano, Rusko považuji za morálnější, momentálně bojuje proti Západu, který ho evidentně chtěl zničit, povídačky o tom, jak má zájem nás okupit a zničit jsou směšné. Země, která má za sebou desítky invazí s miliony mrtvých, USA, nemůže o morálce mluvit.

Čína se nedopustila žádné invaze. Možná si nás jednou budou kupovat, až tady budou firmy krachovat. Nechtěl bych v čínské firmě pracovat. Ale bude to lepší, než nemít na obživu. A budeme si za to svou hlouposti moci sami.

P. Tronner 13.5.2024 13:13

Víte, já si myslím, že tady je to poněkud přehnané a hlavně to odrazuje ty, kteří by se snad zamyslit mohli - tedy mají-li čím. Co je ovšem velmi zajímavé - když se na ty zdejší komentáře podíváte, tak je to srovnávání s VUML a Rudým právem, případně oslava pana generála, ale nikdo se nepokusil vyvrátit ani jediný z těch protiargumentů. A přitom by to šlo, ne že ne. Třeba srovnávání s Barbarossou je dle mne nesmysl, protože tam Němci fatálně podcenili ruské síly (to je mimochodem analogie s dneškem) a Hitler sám se později vyjádřil, že vůbec netušil, jaké kapacity RA má - nehledě na to, že Německo nemělo nikdy v úmyslu okupovat celý CCCP, ale oblast okupace měla končit cca 200km za Moskvou, o dalším postupu se neuvažovalo. A našlo by se i leccos dalšího.

S tou nenávistí k Západu máte pravdu - tito lidé ovšem nepochopili, že ačkoliv Západ dělá hrozné chyby, řešením rozhodně není idealizovat si Východ.

P. Tronner 13.5.2024 13:02

No, nevím, kolik tam bylo atentátů, dost bych se divil, kdyby toho bylo nějak moc příliš, neboť turkické národy jsou obecně nábožensky dost vlažné, idioti se samozřejmě najdou všude. Každopádně, čínská reakce dopadla na celý národ a to, co tam předvádějí, tedy koncentráky, kulturní asimilace, likvidace atd, to je něco, z čeho by Stalin asi zaplesal, ale podle mě to je neakceptovatelné - a to říkám jako kritik islamismu v Evropě.

Jemně bych upozornil, že na rozdíl od Evropy, kam se muslimové přihrnuli a nepatří sem, zde tomu bylo naopak, region prostě dobyla Čína (to je ta neimperialistická neexpanzivní země) a místní se proti tomu už asi 250 let brání. Těžko můžete těch několik desítek povstání (jen v 19. století) označit za islámský fundamentalismus, protože to je plod až století 20. Z téhož důvodu také nešlo o "džihád za podpory ropných arabských monarchií", ty tehdy taky neexistovaly. Jde zkrátka o snahu o nezávislost nebo aspoň autonomii, což vše jim Čína upírá.

M. Valenta 13.5.2024 12:48

A ještě drobnost. Po více jak dvou letech ruských lumpáren na Ukrajině je silně nepravděpodobné, že by některý z proruských kolaborantů prozřel. U většiny to není ani tak láska k Rusku, ktera by ruské jednání omlouvala, ale vrozená nenávist k Západu.

F. Navrátil 13.5.2024 12:36

Muslimští Ujgurové to zkusili z džihádem za podpory ropných arabských monarchií. Následovalo čínské vysvětlení, že pumové atentáty, pouliční výtržnosti, vypalování čínských vesnic a policejních stanic nepatří do multietnické společnosti. I když si to v degenerovaných státech Evropy nechají líbit. Stejně dopadli i muslimští Rohingové, kteří začali po islámsku vštěpovat zásady soužití budhistickým stoupencům v Barmě. A stejně dopadnou i hamásovci v Gaze, kterým izraelská armáda vysvětli pravidla slušného chování tak, že na to nezapomenou ještě několik desítek let..

M. Valenta 13.5.2024 12:32

Trochu sarkazmu neuškodí a zvláště jedná-li se o takového exotota jako je Pelz.

J. Veselý 13.5.2024 10:41

Muslimští Ujguři chtějí v Číně zavádět stejné pořádky jako jejich bratři ve víře v západní Evropě a Číňanům se to kupodivu nelíbí.

P. Tronner 13.5.2024 10:14

Pane Nevrkla, a ono Rusko nebo dokonce Čína jsou nějak morálnější? A co pozitivního bude, až po ukončení hegemonie Západu nastane hegemonie čínská? (Rusko pochopitelně na nic takového nemá) Vy si opravdu myslíte, že toto bude lepší? A vy se domníváte, že totální materialismus Číňanů i Rusů (který je oproti tomu našemu fakt na 150%, absolutně bez jakýchkoliv ohledů na přírodní prostředí či „lidské zdroje“), že je to fakt lepší budoucnost? Tím vůbec nebagatelizuji to, co USA předvádělo v Iráku nebo současný katastrofický Green Deal či LGBTQ+++ atd, ale pouze říkám, že druhá strana bude podle mne ještě mnohem horší. Stačí se podívat do čínské historie, abyste viděl jejich metody, že jsou stejně imperialistické jako ty západní, jen vedené sofistikovaněji a s mnohem delším plánováním. Ostatně, takoví Ujguři by mohli vyprávět.

J. Vavrochová 13.5.2024 10:08

R^R^R^

P. Tronner 13.5.2024 10:06

Mě na autorovi vadí ta snaha být za všech okolností vtipný, což bohužel sráží jinak vcelku logický pokus uvést pana generála do reality. To bohužel vede k tomu, že všichni zdejší zastánci Ruska nad článkem mávají rukou, aniž by se byť jen pokusili nad ním zamyslet a vyvrátit některá jeho tvrzení. Prostě, zatímco Pelzl je proruský, tento je s opačným znaménkem a pravda jako obvykle je mezi těmito extrémy - ačkoliv si tedy nemyslím, že by autor byl zas takový extrém, jako Pelzl. No a zdejší oblíbená tvrzení, jak Rusko vlastně pouze nechtělo Ukrajinu v NATO a o ničem jiném tento konflikt není, to vše je podle mne už dávno vyvrácené reálnými ruskými požadavky, kdy nechce Ukrajině nejen dovolit členství v NATO (což by se dalo pochopit), ale ani v EU, chce změnu její vlády, okupaci značné části území, totální omezení její armády, aby byla bezbranná atd. Jinými slovy, Rusko chce naprostou kapitulaci a s ničím jiným nepřichází. Naproti tomu jsem nikde nezaznamenal žádné důkazy o opačných pravdách, tedy že by Amerika vyvolala konflikt proto, aby Rusko rozparcelovala atd. Mohu se zeptat na nějaký odkaz, kde by oficiální představitelé Západu deklarovali takový cíl? Oproti tomu jsou ruská chucpe a plány s Ukrajinou s evidentní snahou zničit její státnost brány jako normální, vlastně oprávněná ruská snaha po zabezpečení hranic. Přiznám se, že si nepamatuji na jiný příklad, kdy by ještě v průběhu nějakého konfliktu nějaká ze stran formálně anektovala území druhé strany a to dokonce i oblasti, které ještě nedobyla. Nechápu, jak toto někteří zdejší mohou obhajovat, ale holt, každý jsme jiný. Tím vůbec nechci vše ukrajinské bezbřeze obhajovat, příchylnost k neblahé historii OUN a bagatelizaci masakrů, ovšem na ruské straně je tolik kostlivců ve skříni, že si nemyslím, že by právě Rusko mělo někoho v této oblasti mistrovat.

J. Nevrkla 13.5.2024 10:04

Můžu jenom sdělit, že se mi slovo neutrální v tabletu změnilo na naturální a já nepozorný hlupák si toho nevšiml, respektive všiml až po odeslání. Omlouvám se.

L. Svoboda 13.5.2024 9:58

Zkomolené slovo. To se ván nikdy nestalo? V tomto případě je důležitý obsah příspěvku, s nímž zcela souhlasím.

R. Konečný 13.5.2024 9:25

Mohl byste vysvětli pojem naturální země? Děkuji.

V. Kuhaj 13.5.2024 9:21

Úvod do pelzistické dialektiky? To jako že nám vysvětlíte, jak máme výroky gen. Pelze chápat? Odkud jste spadl, z VUMLu?;-D

J. Nevrkla 13.5.2024 8:59

Člověk musí mít hodně vymytý mozek, aby napsal tento článek, generál Pelz má naopak zdravý rozum.

Základní příčiny konfliktu jsou jasné, Amerika ho vyvolala v domnění, že Rusko zničí a rozdrobí na snadno ovladatelné regiony, netajila se tím, že pak půjde na Čínu a bude světovým hegemonem.

Bez amerického a britského nátlaku by zřejmě po Istanbulu konflikt skončil a Ukrajina zůstala naturální zemí. Ukrajinci ovšem podlehli opojnému slibu Západu a rozhodli se pro boj, který už je stál přes půl milionu mrtvých a který prohrají. Pozitivem bude, že snaha Západu o hegemonii skončí, nejen z vojenských důvodů. Lidé ve světě si uvědomují, že Západ ztratil rozum a morálku, takovému útvaru se není možno dlouhodobě podvolovat.

E. Dvořák 13.5.2024 8:54

Dlouhé čtení.

Ale zato blbé...

F. Navrátil 13.5.2024 8:12

Dumám nad tím, zda autor píše na zakázku nebo tomu, co píše, opravdu věří. Ten první případ bych toleroval, protože každý se musí nějak živit. Ten druhý případ je závažnější, protože nebere v úvahu kořeny konfliktu, nic neříká o průběhu války USA s Ruskem na území Ukrajiny a svého nepřítele vykresluje barvami groteskně černými. Největší chybou je nevnímat realitu.

M. Hoblík 13.5.2024 8:07

Je jisté, že je někde chyba! Kterýkoli jiný stát, než Ukrajina by za ty finanční prostředky, které jim dodává celý "západní svět" a pomocí veškeré vojenské techniky a zbraní, které jsme jim nadšeně poslali by dávno vyhrál hvězdné války. Někde se to Zelenskému daří ztrácet...

R. Vacek 13.5.2024 8:02

Je dobré se podívat z našeho vesmíru, kde se vše točí podle našich propadandistů i do vesmíru jiného. Proto díky za odkaz na rádio universum, které zveřejňuje dezinformace dříve, než se stanou fakty i v tom našem vesmíru.

P. Erdos 13.5.2024 7:34

Blahoslavený budiž chudý duchem jenž neví co činí a proto píše hovadiny.

I. Koubová 13.5.2024 6:16

Díky za upozornění na zajímavý rozhovor s generálem Pelzem. Jinak text opět jak vystřižený z Rudého Práva. Autore, že Vám není hanba.