3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

PREFERENCE: Pacifista Babiš má skoro 40 procent

Poslední průzkum volebních preferencí připravený agenturou KANTAR pro ČT ukázal zdrcující prognózu pro vládní strany. Údajný „pacifista“ Andrej Babiš na čele hnutí ANO má vysoký náskok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Pavlik 12.3.2024 13:19

JÁ SE BAVÍM, především proto, že Babiš se dle mého pro svých 40% se dvakrát nepředře. Ono se stačí vlastně jen dívat. Fialenko a spol mu ještě něco do voleb dohodí.

A na volby do Eurosajuzu bych moc nesázel, mít ze 750 poslanců dvacet a polovina jich do půl roku zpanchartí jako Jourová, je dost o ničem.

L. Peleška 12.3.2024 13:14

Jako pravicový volič nemám koho volit. Kdysi jsem volil ODS, pak Svobodné ( odštěpila se z ODS euroskeptická frakce) a s příchodem Pekarové a Fialy nehrozí, že by pravičák zvolit TOP nebo ODS?! Tak snad jako v Argentině. Až budeme ústy rýt v zemi, vzpomeneme si, že volné podnikání i minimum úředníků vedou k prosperitě? Snad v příštím životě...

M. Šejna 12.3.2024 12:17

To projevilo už při sněmovních volbách vítězstvím Petikoalice.

A. Koukolík 12.3.2024 12:00

Tato koalice vznikla jen z nenávisti vůči Babišovi a z touhy po moci získané jakýmkoliv způsobem. Věděl to každý občan již dávno před volbami. Že před volbami i po nich jenom lžou, podvádějí, překrucují pravdu, pomlouvají minulou vládu a hází na ně svoji neschopnost to ví také každý soudný člověk v této zemi. Babiš není pro tuhle zemi žádná výhra, ale způsob, jakým se k němu chová celá naše politická garnitura, je natolik odporný, že vážně zvažuji, že ho budu volit. Minule jsem nevolil ani jeho, ani nikoho z této vlády, ale politická scéna není schopna vygenerovat kvalitního politika. Je to příliš velká špína, nikdo schopný, slušný a Českou republiku upřednostňující před vším ostatním včetně EU do toho prostě nepůjde.

R. Langer 12.3.2024 11:39

Myslete politicky, Halík! ;-€

R. Langer 12.3.2024 11:38

Jasně. Přátelé to nebyli. Teď jsme ovšem pro Rusko "nepřátelský stát". Je vám to zatím málo? Budeme pokračovat dál? 8-o

D. Laurencikova 12.3.2024 11:28

Presne tak! Udelat z cloveka, ktery si nepreje jit do valky s Ruskem "ohrozeni narodni bezpecnosti", jak tvrdi Pirati, je totalne absurdni a tne "pacifista" take nesedi.

V. Němec 12.3.2024 11:16

Tak mě napadlo, zda by zveřejňování výsledků volebních průzkumů nemělo být úplně zakázáno ;-D, což by ale bylo samozřejmě protiústavní z pohledu svobody slova. Ale 3 dny před volbami není?

Ale zkusme se zamyslet, všichni vědí, že opravdu pro mnohé voliče je motivem pro výběr: "s těmi souhlasím, ale hlas jim raději nedám, ti podle průzkumů neprojdou." A taky proto se zřejmě stalo, že minule propadlo 1,5 milionů hlasů :-( a 5 koal se buší v prsa, jaký že mají mandát.

O. Vašíček 12.3.2024 11:11

Částečně souhlasím, ale desítky tisíc je hodně přemrštěné. Aktivních vojáků je cca 28 tis. Z toho je většina ve struktuře velení, řízení a organizace. Armáda je strukturální kolos. Má jasně danou hierarchii, bez které není funkční. :-) Proto v bojových jednotkách máme nízké tisíce vojáků. Nezapomeňte, že máme všechny druhy vojsk (kromě námořnictva :-)). A to je velká masa lidí, kteří zajišťují bojeschopnost jednotek, ale aktivně nebojují. Takže vyslání jednotek do aktivní války, by přítel a ani nepřítel, pravděpodobně, nezaznamenal. :-/

P. Čech 12.3.2024 11:06

Musíte ovšem uznat, že současná vláda vysílá jasné signály. Zejména o své nekompetentnosti a o hlouposti svých členů a zejména o naprosté neschopnosti svého předsedy.Ono totiž zásadně nestačí sice spisovně, ale hloupě žvanit. Ono u vlády je zapotřebí smysluplně konat. Činy této vlády smysluplnými nejsou ani náhodou.

P. Čech 12.3.2024 10:59

Volby do Europarlamentu nebudou ukázkou ničeho.Oni totiž voliči (téměř polovina) volit europoslance vůbec nechodí a kašlou na ně. Také to je ukazatelem vůle občanů k našemu členství v EU. Ono jde o to, že aby byl Europarlament opravdu demokratickým orgánem, musel by mít každý stát stejný počet europoslanců a to nemá. Otevírá tak cestu k diktatuře Německa a Francie ve spolupráci s nějakým dalším státem.

V. Čermák 12.3.2024 10:47

Babiš žádný pacifista není. Normálně Kritizuje 5kolní vládu jedné strany za tradiční aktivistický Postoj vlády ČR- Papežštější než Papež...;-D

V. Čermák 12.3.2024 10:45

R^

V. Čermák 12.3.2024 10:44

Vy jste v Porotě? Kdo vás tam navolil? ;-D

J. Ptáček 12.3.2024 10:38

Pan Bartoň mně, starobnímu důchodci a dědkovi nad hrobem,už dlouho chyběl. Teď už je "proruská parta" zase pěkně pohromadě. S komentářem pana Bartoně souhlasím, s jednou výjimkou: tam kde on dal znaménko PLUS dávám znaménko MÍNUS a naopak.

L. Písařík 12.3.2024 10:25

Když si připomenete úpornou Fialovu snahu dostat se na místo předsedy vlády, nelze mu nepřiznat jistou cílevědomost. Její výsledky jsou v praxi patrné dnes.

K. A. 12.3.2024 10:14

Dá se očekávat, že v příštím roce bude vláda hodně pracovat na tom, aby vylepšila svou reputaci. Vzhledem k tomu, co předvedla, však doufám, že na to voliči neskočí: Podraz s migračním paktem, zavádění cenzury. Jenom tyhle dvě věci jsou za červenou čarou, ale fatálních lapsů je za Fialovou partou mnohem víc. Kterákoliv vláda po roce 1989 byla o třídu lepší.

P. Kmoníček 12.3.2024 10:00

Putin není rizikovým faktorem pro bezpečnost světa. To je stejný nesmysl.

P. Kmoníček 12.3.2024 9:57

A potom, že jsou Češi inteligentní národ. Ach jo !

P. Pepax 12.3.2024 9:52

Číslo 39 mě překvapilo, samozřejmě je to jen jeden z volebních průzkumů, 5-kolka jako poslučný pejsek komisařů EU je asi pro voliče nepřijatelná a to nejen v Česku, ale v celé EU. Babiš se k válce na Ukrajině moc nevyjadřuje, ale myslím že má podobný názor jako Orban, nebo Fico.

P. Neubauer 12.3.2024 9:42

Nemyslím že je pacifista, spiše realista. V situaci kdy vláda a spol. vykřikuje nejvíc z celého NATO, je tento postoj potřebný.

P. Neubauer 12.3.2024 9:39

Jo

J. Nevrkla 12.3.2024 9:11

Když slyším třeba Vondru, prvního na kandidátce pětikolky do EU, a jeho fanatickou, válečnickou rétoriku, říkám si, proboha kdo toto může volit?

R. Vacek 12.3.2024 9:08

Nejde o přátele, ale o korektní, oboustranně výhodné vztahy. Ty vládní politici bourají a makají na tom, aby nás svět pokládal za nepřátele. I ta Pekarová si musela vyrazit do Asie vytřít si zadek Arménií na cestě do Azerbajdžánu.

M. Kocián 12.3.2024 9:02

Vážně máte pocit, že předtím byla Čína nebo muslimský svět přátelé kohokoliv, natož nás? Já si to nemyslím a oni to nikdy nijak nedokázali - a měli k tomu příležitost jak v energetické, tak v pandemické krizi. A pokud si mám vybrat, jestli být zadobře s Nigérií nebo USA, dlouho se rozmýšlet nebudu.

Naše vztahy se Slovenskem naštěstí nejsou vztahy mezi vrcholnými politiky, jak se ukázalo už za Mečiara a Klauze.

R. Meišner 12.3.2024 8:47

Fiala je pouze dítě své doby. která je hyperkorektní, uhlazená, vystrašená, ulhaná, pomatená, v mnohých směrech zvrácená, etc,..-etc. --a generuje právě takové, jako je Fiala. jak prosté...8-o

L. Harvánek 12.3.2024 8:42

Ono k těm průzkumům, kterých se zúčastní tak do 1 500 lidí.Vybrat respondenta také není jednoduché a z vlastní zkušenosti vím, že se mi podařilo k rozhovodu přemluvit tak každého třetího. Takže najít vzorek respondentů, který by odpovídal složení obyvatel, je dost nepravděpodobné. Ano, jsou statistické metody (na VŠ jsme se s tím také zabývali, ale jelikož se neskládala zkouška, nevěnoval tomu nikdo moc velikou pozornost), které tuhle problematiku řeší sestavením otázek a možných odpovědí. Ale přesto jsou výsledky jen odhadem, který nelze brát příliš vážně. Ale Babišovi k volebnímu výsledku a vítězství bude stačit program "Antifiala". Přesně tak, jak Pětikoalici stačil "Antibabiš".

I. Polák 12.3.2024 8:28

Nenávidím tak zvané průzkumy volebních preferencí. Nevěřím, že se dělají z jiného důvodu, než pro manipulaci s voliči. Tedy ty "veřejné" průzkumy. Občas se politici prořeknou a prozradí, že mají své průzkumy, které nezveřejňují, teď to víceméně udělal i politolog Fiala - ó jaká taktická chyba, a u profesionálního politologa!

Ale přesto by mne zajímala jedna věc: Jak by vypadal ten který průzkum, kdyby neexistovalo pětiprocentní kvórum. To bohužel objektivně změřit prostě nejde. Ale myslím si, že právě to kvórum je hlavní nástroj pro manipulaci a jeho zrušení by bylo přínosem, který převáží jakékoliv nevýhody.

J. Vlček 12.3.2024 8:26

Přesně. Jsem téhož mínění, pane Navrátile. Kéž bychom se mýlili. R^ [>-]

M. Hoblík 12.3.2024 8:22

Nemám rád Babiše a jeho suitu. Ale budu ho volit!