2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

PRÁVO: Začíná sluneční razie

Když vrchní státní zástupce z Olomouce Ivo Ištvan s tajnosnubným úsměvem v médiích sliboval, že má veřejnost počkat na další výstupy z vyšetřování protikorupčního tažení, věděl, co naznačuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 6.8.2013 0:39

Re: "Ten může identifikovat, kam odcházejí miliardy korun vyplacené za energie ze solárních elektráren."

No právě. řeší se tady jakési doprovodné kauzy, které by nikdy nevznikly, kdyby Bursík nenapsal pro koaliční vládu ČSSD blbý zákon 180/2005 Sb. a levoruká superkoalice i s komunisty ho neprotlačila navzdory odporu ODS parlamentem do českého právního řádu.

Nějaké podvody s kolaudacemi před dokončením už byly jenom reakcí na prodkou změnu podmínek, kterí předtím hloupý český stát vedený levicí garantoval na dvacet let dopředu. A teď se ty garance musí plnit. Proto "bilionový tunel OZE". A to ti idioti ž ČSSD nedávno v EU hlasovali pro další zvýšení povinného podílu OZE v české energetice. 8-O

L. Novák 6.8.2013 0:25

Re: Chucpe

Spalovací motor se dá hnát i zemním plynem. Pokud vám vláda na plyn nenapaří vysokou spotřební daň. :-P

P. Vaňura 5.8.2013 22:03

Má vláda nebyla první, ale poslední. To znamená,

že nebyl nikdo, kdo by přišel po mně. Pokud bych selhal, propuknul by chaos. Adolf Hitler, 1934.

Můžete si být jisti, že pokud etablované strany budou jedna za 18 a druhá bez dvou za dvacet, můžete být z reakce voličů nemile překvapeni.

P. Běhounek 5.8.2013 20:12

Re: V prvé řadě by si měli došlápnout na Bursíka

víte EU je taková jakou si ji uděláme, schopní politici si umí pro své země vyjednat co potřebují, koukněte na článek vašeho ideového zpřízněnce Macha, jsou země, které nějaká doporučení EU nezajímají (viz např. DPH), ale zbabělci a malý lidé jako vy umí jen kritizovat a plivat, ne věci měnit, nebo chcete také vinit EU z toho, že za nás v EU rozhodují zástupci KSČM a spol.

P. Běhounek 5.8.2013 20:07

Re: V prvé řadě by si měli došlápnout na Bursíka

ne Šedivá s Urbanem z KSČSSD a dodatečně ti co s tím nic nedělali

J. Kadeřábek 5.8.2013 19:11

Tak zatknou ty co za to můžou t.j.

Paroubka a  Zaorálka (podepsali zákon 180/2005 Sb.) Ivu Šedivou (prosadila změnu zákona tak aby nebylo možné cenu libovolně snižovat) a tehdejší poslance za ČSSD, KSČM, KDÚ-ČSL a ÚS, kteří hlasovali pro zákon. Smějící se smajlík.

J. Ryba 5.8.2013 18:56

Re: HA

pokud ovšem nebudou kriminalizovat záměrně oddalovaná připojení hotových elektráren

J. Ryba 5.8.2013 18:55

Re: V prvé řadě by si měli došlápnout na Bursíka

Bursík nastavil ty parametry? To snad ne! Bursík byl v čele ERÚ, který měl jednat? To snad ne... :-)))

J. Ryba 5.8.2013 18:52

Re: HA

a proč by je měli nepustit? :-) Oni něco provedli?

J. Ryba 5.8.2013 18:49

"Ten může identifikovat, kam odcházejí miliardy korun vyplacené za energie ze solárních elektráren."

no a až identifikují.....tak co? :-)

P. Běhounek 5.8.2013 18:43

Re: Další propaganda?

pokud jste zažil komunisty a jejich akce v 70 letech, stahuje se mi žaludek z toho co mám tato komoušská Zemanova partička připravuje za divodlo k uchopení moci nad státem, mnoho lidí kritizuje negativní postoje k Zemanovi, ale já říkám, není nikdo dost opatrnosti k plíživé dedemokratizace, jako bychom neměli dost zkušeností z 45 (uchopení klíčových resortů komunisty), 46 (znemožnění volné soutěže stran ve volbách, uplácení znárodněným majetkem, 300 tisícům lidí znemožněno volit na zákaldě falešných obvinění) 48 (zanužití demokracie komunisty a uchopení totální moci), 94 (velká privatizace)

P. Běhounek 5.8.2013 18:36

Re: NENÍ TEN ČLÁNEK ZHOVADILÝ CINT

to se říká, může to být i pravda, dále by byly další oblasti třeba lobování za zakonzervování stavu na několik let, kdy mohly být přijaty korekce, zda nedochází k nějakémým podvodům jako v Řecku (diesel generátory, napájení z běžné sítě aj.), ale v článku o tom není ani slovom ti co tam je je tupý cint

M. Sedláček 5.8.2013 18:34

Další propaganda?

Tento článek na mne působí jako další cílená propaganda za podporu nástupu policejního státu. Stádo se začíná ptát, kde jsou výsledky monstr-akce, tak je potřeba přilít do ohně něco třaskavého. Tím jsou solární elektrárny, které leží v žaludku prakticky všem. Opatrnost je na místě.

M. Prokop 5.8.2013 18:14

Re: V prvé řadě by si měli došlápnout na Bursíka

A EU. Bez ní by to ani Bursík nezvládl.

M. Prokop 5.8.2013 18:13

Re: NENÍ TEN ČLÁNEK ZHOVADILÝ CINT

Dost kriminálna by se pravděpodobně dalo najít u FV elektráren, připojovaných na poslední chvíli.

Jinak ano, je to legální svinstvo, za které "vděčíme" hlavně KSČSSD a lidovcům, za neopravení později SZ ve vládě.

P. Běhounek 5.8.2013 16:50

Re: NENÍ TEN ČLÁNEK ZHOVADILÝ CINT

ano jako volební podovod je to asi dobrý tah, ti na které to zabere nechtějí slyšet, že nejvíce odpovědní jsou KSČSSD a např. z ODS pro zákon nehlasoval nikdo

J. Vyhnalík 5.8.2013 16:17

Re: Chucpe

Nesouhlasím. Problém způsobila asymetrická podpora jednoho segmentu výroby energie a to ještě toho nejnekonomičtějšího. Výsledkem je, že dnes se bez dotací a garancí nevyplácí stavět ŽÁDNÉ zdroje elektřiny a ztrácí se jakákoliv reálná zpětná vazba založená na efektivnosti.

Jediným racionálním řešením je zrušit garantované odběry a křížové dotace a nekecat státům do toho jakou energetickou politiku (bez křížových dotací zvolí). Pak by se JE nesporně prosadily samy, protože se jedná o jednoznačně nejefektivnější zdroj a země s dostatkem levné energie by radikálně předstihly ty, kde si energii uměle zdražují.

Dnes si bohaté země (Německo, Dánsko) vymyslely luxusní hračku v podobě dotovaných OZE a aby je to ekonomicky v rámci EU zcela nediskvalifikovalo, nutí ke stejným drahým experimentům i ostatní. Je jasné, že situace se stane neudržitelnou nejdříve v chudých zemích, jako je třeba Bulharsko. Ovšem dlouhodobě to ekonomicky potápí celou EU, která místo toho, aby se zabývala reálnými problémy, kterým se vyhnout nemůže (stárnutí populace, rostoucí náklady na zdravotnictví a sociální systém, propad konkurenceschopnosti daný vysokými daněmi atd.), vytváří si rychle nové a naprosto zbytečné problémy.

S. Udatný 5.8.2013 16:14

Re: Chucpe

pane Vyhnalíku, toto jsem si neuvědomil (15,2 Kč/kWh), máte pravdu.

J. Vyhnalík 5.8.2013 16:05

Re: Chucpe

O tom se nepřu. Ovšem pokud by se jednalo o nějakou FVE uvedenou do provozu první rok platnosti Bursíkova zákona (15,2 Kč/kWh), nebo v letech poté (14,5 Kč/kWh), tak by se do toho vešel snad i ten agregát, co jsem měl půjčený z nevyužitých armádních rezerv pro zálohování počítačové sítě počátkem 90. let ;-)

S. Udatný 5.8.2013 15:50

Re: NENÍ TEN ČLÁNEK ZHOVADILÝ CINT

vše okolo FVE je třeba vidět jako signál voličům "koukejte my něco děláme, nejsme jako pravicoví zloději, my vás okrádat nenecháme", výsledek nebude žádný, možná s velkým halasem padnou nějaké pokuty či směšné tresty. Ale jest-li nějaký t... čeká, že nebude platiti OZE, tak brzy procitne. Já vidím vše v souvislosti s avizovaným snížením platby za 1MWh na OZE a následným převodem platby na stát potažmo na daňového plátce, protože stát nic nevyprodukuje, vše vyprodukuje daňový poplatník.

R. Langer 5.8.2013 15:48

Re: Chucpe

A nebo zařadit elektřinu z JE do OZE. To by bylo nejrozumnější.

S. Udatný 5.8.2013 15:43

Re: Chucpe

kolega prováděl výpočet s agregátem se nevešel se do plusu (zisk), možná, že při použití LPG jako pohonné směsi to jde. Na výše uvedený způsob dodatečné výroby FVE není třeba žádný agregát, stačí pouze odběrné místo a vhodně se připojit na střídač, stejně tak před střídač, kde není žádné plombování.

J. Vyhnalík 5.8.2013 15:33

Re: Všechny

A zdravého rozumu.

J. Vyhnalík 5.8.2013 15:32

Re: a kdy si došlápnou

Jednalo se o politické rozhodnutí, byť extrémně blbé a škodlivé a jako takové není kriminalizovatelné.

Stačilo by pouze vyčíslit reálné dopady, které jsou podstatně vyšší než uváděných 45 mlrd. Těch 45 mlrd jsou pouze dotace výkupních cen za nespolehlivé dodávky energie z FVE. V té částce nejsou zahrnuty náklady na udržování a provoz záložních zdrojů, které jsou nezbytné pro vykrývání FVE. Tyto náklady se skrývají v kalkulační položce "náklady na distribuční soustavu" a dále celý ten cirkus okolo FVE prodražují.

A to nemluvím o růstu nezaměstnanosti kvůli poklesu koupěschopné poptávky (peníze zbytečně utracené za drahé energie lidé nemohou utratit za jiné zboží a služby), který činí odhadem minimálně 100 000 míst a další růst nezaměstnanosti způsobený snížením konkurenceschopnosti průmyslu, který musí za energie zbytečně platit o miliardy ročně více.

P. Běhounek 5.8.2013 15:30

Re: Maďarský prokurátor...

to dává logiku, kdyby byl schopný byl by advokát

J. Vyhnalík 5.8.2013 15:23

Re: Chucpe

Nejde o bajky, ale zprávy "seriózního" tisku ;-)

Nemyslím si, že by to byl systém, ale představte si situaci, kdy si někdo pořídí panely primárně pro vlastní potřebu. I v této situaci dostává zaplaceno za každou kWh spotřebované energie, kterou si sám vyrobil a spotřeboval! Mít dieselagregát někde na samotě není žádná extravagance, ale nutnost pro případy, kdy dojde k přerušení dodávky elektřiny a samoty jsou při opravách vždy na řadě až jako poslední.

Samozřejmě, že od toho, aby se zabránilo podvodům tu jsou zaplombované měřící hodiny, ale...

Na druhou stranu FVE si o dodatečné zdroje přímo říkají. Tím, že jsou závislé na slunečním svitu a tedy na denní i roční době, se bez záložního zdroje neobejdou a pokud by nemělo docházet ke zvýhodňování FVE na úkor jiných zdrojů, musely by být nejen zrušeny zaručené minimální ceny, ale zároveň by si provozovatelé OZE měli platit i záložní zdroje nezbytné pro zajištění plynulých dodávek elektřiny. Pokud by tomu tak mělo být, tak by se jasně ukázalo, že FVE nemohou být rentabilní, pokud nedokáží elektřinu vyrábět za ceny hluboko pod 1 Kč/kWh. Mimochodem Dukovany 0,65 Kč/kWh, Temelín 1 Kč/kWh, nový Temelín 1,75 Kč/kWh. Tedy FVE by se měly do těchto hodnot vejít VČETNĚ nákladů na záložní zdroje.

M. Varadinková 5.8.2013 15:22

Re: V prvé řadě by si měli došlápnout na Bursíka

Ne, myslím že "ti čistí", co "mají justici", nevyklovou oči Bursíkovi, který je autorem onoho solárního zákona. Ten to přece navrhl a sepsal, tehdy ještě v roli poradce ministra životního prostředí Ambrozka.  A schválil to socani a lidovci a Unie svobody už za Paroubka. A to, co vyčítáte Fischerovi (že nenapravil Bursíkovy chyby), mohl přece dávno zařídit i sám Bursík (jako ministr životního prostředí v Topolánkově vládě  nebo jako poslanec během Fischerovy vlády).

Hlavním architektem  toho obrovského solárního tunelu je jednoznačně Bursík.

P. Běhounek 5.8.2013 15:07

NENÍ TEN ČLÁNEK ZHOVADILÝ CINT

1. Solární bussines je zcela legální a výnosy zcela dle zákona, který byl přijat dle návrhu senátorky za ČSSD Šedivé a senátora za KSČM Urbana.

2. V článku jsou naznačeny dva TČ, nejprve skrytý vlastník, ale to není TČ.

3. Poté autor nějak mlhavě naznačuje, že jde o daňové úniky, ale vůbec nevysvětluje jak by k nim mělo docházet. Jakákoliv společnost podnikající na území ČR svůj zisk zdaňuje v ČR ne v daňovém ráji.

PS: Velmi mne zarazilo iniciování vyšetřovatelských týmů Zemanem. Z minulosti vím, že rozpouštěl policejní týmy, které vyšetřovaly jeho kriminalitu a kriminalitu jeho partaje prostřednictvím ministra vnitra Grosse a díky VSZ Benešové, ale, že by preziden měl nějakou provomoc zasahovat do moci výkonné, tak to si nejsem jistý. Děkuji za případné poučení.

S. Udatný 5.8.2013 14:27

Re: Chucpe

Je vám to k smíchu? Napište proč to nejde, nenapíšete, ten který rozumí tak ví a ten co nerozumí, tak se diví. Umělé ceny, vždy podporují podvod.

M. Prokop 5.8.2013 14:07

Re: Souhlas

I kdyby na tři dny, při predikci jde v lepším případě o hodiny (a to musí být moc dobrá), při dodávce o vteřiny.