16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

PRÁVO: Policie jako nová politická síla?

Po zveřejnění druhého usnesení o zahájení trestního stíhání Jany Nagyové, Romana Bočka a tří bývalých poslanců ODS Marka Šnajdra, Petra Tluchoře a Ivana Fuksy je to jasné. Policie ve spolupráci se státními zástupci a zřejmě i soudy usiluje o zásadní přesměrování českého polistopadového systému rozdělení moci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 24.6.2013 9:00

"Se systémem, kde občané vládnou sami sobě a nepotřebují k tomu žádného prostředníka."

Jako teorie je to moc pěkné, ovšem v praxi to nefunguje.

Pokud ano, tak velmi vyjímečně, za podmínek, které zde chybí.

P. Čech 24.6.2013 9:25

Re: "Se systémem, kde občané vládnou sami sobě a nepotřebují k tomu žádného prostředníka."

Nějak podobně to v praxi funguje ve Švýcarsku a Lichtenštejnsku.. Máte pravdu v tom, že podmínky k tomu zde chybí. To však neznamená, že musíme skákat tak, jak politické strany a politici pískají. Podmínky lze vytvořit a to jakékoliv. Vymlouvat se na podmínky současné nikam nevede. Máte pravdu v tom, že to funguje vyjímečně.  Ovšem v poslední době je možno pozorovat, zejména v USA, Kanadě a v mnoha jiných státech na světě projevy občanské vůle v tom smyslu, aby to fungovalo i jinde. Obecně lze říci, že vládě občanů prostřednictvím politických stran a jejich politiků zvoní hrana a je jen otázkou času, kdy dojde k zásadním změnám. Troufám si tvrdit, že v České republice opět jako v jednom z posledních států, jak je v ní zvykem. A to jen proto, že se stále vymlouváme na nějaké podmínky, místo toho, abychom tyto podmínky vytvářeli sami.

A. Hrbek 24.6.2013 7:45

Výrok

policie zcela zjevně popřela takový zájem lidu, jakým je třeba fungující vláda a stabilita v zemi je jako vystřižený z komunitického Rudého práva nebo z Völkischer Beobachteru.

Za reálného komunismu i za nacismu byly fungující vlády a stabilita. A kdo proti nim vystoupil, byl v "zámu lidu" nemilosrdně odstraněn.

O tom, zda policie jednala v souladu se zákony a zda předloží přijatelné důkazy rozhodnou soudy a ne nějací pisálkové.

P. Čech 24.6.2013 8:07

Re: Výrok

Velice moc bych si to přál, pane Hrbku. Velice. Ze zkušeností však vím, že nakonec nerozhodnou soudy, ale za ně politické strany a politici, kteří a které moc soudní v České republice ovládají. Máte pravdu, že nerozhodnou pisálkové (vč. mne), ovšem valná část těchto pisálků (mimo mne) podporuje moc politických stran nad občany. A to je špatně.

R. Houška 24.6.2013 8:37

Re: Výrok

Ono také od bolševiků z CEVRO, se nedá nic jiného čekat. Jaký pán, takový krám. Václav Klaus se do KSČ několikrát hlásil tak úporně, že to i komunistům bylo podezřelé a nevzali ho. Kolikrát jsme Václava Klause a jeho rektální družiny slyšeli kázat o klidu na práci... Ani soudruzi Kojzar, Jambor a Brož nebyli tak úporní...

M. Prokop 24.6.2013 9:03

Re: Výrok

Platí vám za to lhaní alespoň dobře?

M. Vondráček 24.6.2013 9:08

Re: Výrok

Co to dneska hulíte Houška ??

J. Matuška 24.6.2013 13:26

Re: Výrok

Pane Houško, víte co mně hlava nebere? Proč KSČM se k této věci nikdy nevyslovila? /Aspoň o tomi nic nevím./ Bývalý kancléř Dr. Jiří Weigl v odpovědi na můj e-mail označil údajnou Klausovu přihlášku do KSČ jako o snahu tohoto politika dehonestovat. Vycházíte ze stejných dezinformací jako že otec VK se jmenoval Pružinský. Předpokládám, že celou dobu, co Václav Klaus jako prezident byl obviněn z velezrady, jste musel prožívat jakoby v extázi. :-)

M. Prokop 24.6.2013 9:03

Re: Výrok

Ano, ovšem, rozhodnou. Ovšem zadlouho.

Jenže ono i to jednání v mezích zákonů má dost širokou škálu možností a zatím se zdá, že policie i SZ neomylně užily ty nejhorší varianty.

Do toho nemusíte plést ani komouše, ani nácky.

L. Novák 24.6.2013 6:59

Jan Vučka: "Kdyby to aspoň napsali dobře..." (LN, 22. 6. 2013)

Text bývalého státního zástupce, právníka Jana Vučky: "Kdyby to aspoň napsali dobře..." (Lidové noviny, 22. 6. 2013, Právo a justice, str. 15)

Cituji:

"... Klíčová pasáž odůvodnění ve věci Tluchoř a spol. se nachází na str. 15 usnesení: orgány činné v trestním řízení "mají za to", že nabídka funkcí byla učiněna výměnou za vzdání se mandátu poslance. Protože výměna jedné funkce za druhou je podstatou údajného úplatku, jde o nejdůležitější bod dokazování; tento bod měl být v odůvodnění rozveden nejpečlivěji.

Místo toho se státní zástupce omezil na paušální konstatování, že orgány prostě "mají za to", a svůj sled úvah nijak nerozvedl. To je zdůvodnění od profesionála?! Z vrchního státního zastupitelství?! ..."

H. Grúbr 24.6.2013 5:15

Nevíte o tom nic víc, než my ostatní

takže to, co jste zde zveřejnil, jsou jen dohady a blábol.

L. Novák 24.6.2013 7:03

Re: Nevíte o tom nic víc, než... MY OSTATNÍ ???

Tak si o tom něco přečtěte. Komentářů psaných právníky - profesionály, včetně velmi vážených a známých, už je dostatek na to, aby bylo jasné, že ze strany Policie ČR a St, zastupitelství zřejmě jde o velkou blamáž.

H. Grúbr 24.6.2013 7:49

Re: Nevíte o tom nic víc, než... MY OSTATNÍ ???

ani ti o tom nevědí víc než my ostatní, a psát si mohou co chtějí, stejně to bude pouhopouhá fikce.

L. Novák 24.6.2013 7:56

Re: Nevíte o tom nic víc, než... MY OSTATNÍ ???

To je právě to, že nemusí bejt každej blbej "jako my ostatní"... :-P

Co nevidíme my, vidí zkušený právník na první pohled.

V. Hajková 24.6.2013 8:13

Re: Nevíte o tom nic víc, než... MY OSTATNÍ ???

Pane  Grubr-  mužete  napsat  konkrétně- jakou  trafiku  přijal  exposlanec   TLUCHOŘ? 

H. Grúbr 24.6.2013 9:47

Re: Nevíte o tom nic víc, než... MY OSTATNÍ ???

ale já také nevím víc než ostatní, zeptejte se Nečase s Kalouskem, co mu za to dali. Povídalo se něco o tom, že svoji prebendu poskytl kamarádíčkovi.

P. Čech 24.6.2013 8:52

Re: Nevíte o tom nic víc, než... MY OSTATNÍ ???

Komentářů psaných a také vyřčených v televizi právníky bylo opravdu více než dost. Naposledy názor ústavního právníka z Karlovy univerzity, který v rozporu s českým a češtinářským významem konkrétně čl.73, odst.1, tvrdí něco zcela jiného. Podle tohoto článku a odstavce jde o dvě naprosto odlišné věci. Věci, které upřesňuje věta první a věta druhá. Zatímco věta první hovoří o podání demise premiérem, věta druhá upřesňuje, jak podávají demisi ostatní členové vlády. Členové vlády podávají svou demisi prostřednictvím předsedy vlády a to právě podle oné věty druhé. Bývalý premiér Nečas podal demisi podle věty první, což zdůraznil a každý to mohl v televizi slyšet. Nepodal tedy demisi ostatních členů vlády podle věty druhé. V tom případě logicky nemáme  vládu v demisi, ale pouze premiéra v demisi. Je to logické a žádné kecy právníků, ani z Karlovy univerzity na tom nic nemohou změnit. Špatné na celé věci ovšem je, že politici, politické strany a novináři ve své neznalosti znění článků ústavy a jejich českých významů, vnášejí do věcí chaos a zmatek.  Tedy, máme svou vládu a na tomto stavu není nutno nic měnit, pokud této nebude vyslovena nedůvěra parlamentem. Demisi tato vláda podat podle čl. 73, odst.1, věty druhé podat nemůže, protože nemá svého předsedu, prostřednictvím něhož by onu demisi mohla podat.

L. Novák 24.6.2013 9:40

Re: Nevíte o tom nic víc, než... MY OSTATNÍ ???

No dobře, ale tohle je off-topic. Tady se probírá "policejní puč" 13.6.2013 a "trestné činy", z nichž jsou vazebně stíhaní "obviněni".

P. Čech 24.6.2013 13:17

Re: Nevíte o tom nic víc, než... MY OSTATNÍ ???

Na to, aby se zde cokoliv probíralo, nemá nikdo, ani já, ani Vy, ani kdokoliv jiný, dostatek informací. Těmito informacemi disponuje policie a státní zastupitelství, částečně soudy. Plané žvanění zde není na místě. Hodnotit situaci bude možno, až soud o věcech rozhodne. Nazývat situaci "policejním pučem" je přehnané a vůči policii nevhodné. Situaci zavinili politici a jejich politické strany a ti a ty dnes sklízí, co zaseli(ly). Ona totiž zásadní neznalost ústavy se obvykle nevyplácí a ona neznalost ústavy z politických stran přímo čiší. Bohužel za nedodržování ústavy nejsou stanoveny žádné sankce. A o tom to všechno je.

T. Pansky 24.6.2013 5:03

Ukazka manipulace s fakty ... Vsichni debatuji, ale ...

... nikdo nevi o cem.  Nemeli bychom si pockat na soud???  Manipulace s polopravdami nic neresi.

P. Lucký 24.6.2013 3:40

čachry

Víte,nerozumím tomu.2 biliony dluhů někdo udělal---- ať pravice či levice.TÍM PÁDEM,se tady nabízí žaloba za neoprávněné a nezodpovědné nakládání se svěřenými prostředky státu.Na druhém pólu je tady morálka všech kteří sedí seděli v poslaneckých lavicí.Za státní peníze to se podniká.

A. Holík 24.6.2013 0:58

Haha ..

Nesmysl .. tohle prece bylo MALO .. kdyby se meli policajti co k cemu, tak potrebujou 5 autobusu, aby to vsechno pobrali ..

L. Krajicek 24.6.2013 0:48

Počkají, až padne vláda.

Počkají až se rozpustí Poslanecká sněmovna. Většina dnešních poslanců nebude znovu zvolena a ztratí imunitu. Takže nebude nutno žádat o vydání dalších korupčníků. Policie je prostě posbírá na ulici nebo vytáhne z postelí.

Doufám, že Robert Šlachta se už nebude muset chodit zpovídat jakémusi Moravcovi.

J. Vyhnalík 24.6.2013 3:48

Re: Počkají, až padne vláda.

Také bych rád věřil, že o nezaměstnaného bývalého policistu, nebude mediální zájem. Bohužel se obávám, že se nenajde síla, která by policisty a SZ utržené z řetězu dokázala pohnat k odpovědnosti.