1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 18.8.2008 9:43

Re: Re: a co prakticky?

"vzniknou linky Kolín-Praha-Beroun" - to víte jistě, nebo jste to jenom někde četl? Z žst. Vršovice budou v půlhdinovém taktu jezdit do žst. Smíchov PO JEDNÉ KOLEJI?

A spojení Všetaty-Praha-Zbraslav mi připadá jako úplná hovadina.

Xaver 82.117 18.8.2008 9:48

Honzaku, problém je, že víte prd a nechcete vědět víc...

A jestli to takhle děláte furt, tak nazdar hodiny...;-D;-D;-D

honzak 18.8.2008 12:17

Re: Honzaku, problém je, že víte prd a nechcete vědět víc...

a špatně je co???? Jsou snad mezi Vršovicemi a Smíchovem dvě koleje? Nebo mezi Všetaty a Praha - Zbraslav???

Rád se nechám poučit (a že vlakem jezdím od narození, posledních 28 let do práce přes Praha - Smícho a Praha hlavní s tím, že při použitelném grafikonu z hlaváku pokračuju dál do Praha Strašnice. Informace čerpám od souseda, který se živí projektováním na SUDOPu). A pro dráhu dělám už 33 let...

nobody 18.8.2008 13:08

Re: Re: Honzaku, problém je, že víte prd a nechcete vědět víc...

Mezi Vršovicema a Smíchovem je kolejí spousta, akorát některý vedou úvratí přes Wilson .. a tam kde neni druhá se určitě nedá už nikdy položit, na rozdíl od podkopání celýho centra ;-D

honzak 18.8.2008 13:51

Re: Re: Re: Honzaku, problém je, že víte prd a nechcete vědět víc...

v přímém směru Vršovice - Smíchov NEDÁ. Doporučuji svezení z hlaváku na Smíchov (až od 1.9.) a sledování levé strany ve směru jízdy.

Kecy internetových mudrců mě dojímají k slzám, posun soupravy na NOVÉM kolejišti hlaváku by byl okrasou provozu!

nobody 18.8.2008 14:31

Re: Re: Re: Re: Honzaku, problém je, že víte prd a nechcete vědět víc...

Barák se dá vykoupit, most vyměnit .. a estakádu jste ještě nikde neviděl, že ;-)

Jan 18.8.2008 15:08

Re: Re: Re: Re: Honzaku, problém je, že víte prd a nechcete vědět víc...

Mimochodem, Honzaku, na co tu druhou kolej z Vršovic, o které tady pořád melete, budete potřebovat?  Z Wilsonu se přeci jezdí na Smíchov dvoukolejně už sto let přímo, nikoli přes Vršovice.

Že Vy jste si to nějak popletl se současnými odklony, vyvolanými výstavbou Nového spojení?

honzak 18.8.2008 18:32

Re: Re: Re: Re: Re: Honzaku, problém je, že víte prd a nechcete vědět víc...

já jsem si nic nepopletl. Posuny souprav z Benešova do směru Beroun na Hlaváku jsou provozní pitomost. Smysl mají soupravy, které pojedou z Vršovic na Smíchov (a zpět) přímo. A protlačit je v rozumném taktu přes jednokolejnou část trianglu je prakticky neproveditelné.

Navíc stav železničního mostu (připouští se POUZE jeden vlak) bude další úzké hrdlo.

Budiž Bohu žalováno, že jsem sice velký příznivec železniční dopravy, ale 33 let praxe v oboru velmi blízkém dráze mě naučilo hledět na problematiku výkonu dopravy pouze realistickýma očima. Jistě máte svoje informace, zjistěte si tedy, jak je to s rozšířením železničního mostu i jeho pravobřežního předmostí /ve vztahu k památkářům), s organizací dopravy v "rychlotunelu" Praha - Beroun. Obrázek si uděláte sám.

nobody 19.8.2008 13:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Honzaku, problém je, že víte prd a nechcete vědět víc...

Jenže žádnej průjezdnej směr Benešov-Beroun se pokud vim neplánuje .. nepozdravili by svatýho Václava, i když jen z tunelu. Ona se s tim svatym "průjezdnym modelem" maličko opakuje ideologická situace pražských silničních magistrál, po padesáti letech ;-)

Jirka1 18.8.2008 9:45

Re: Re: a co prakticky?

Nové spojení naopak s MN počítá, je už prakticky dostavěné a odbočka na MN na něm je. Rychlodráha přes P6 už snad byla schválena, část trasy se má zahlubovat, takže P6 nemá důvod k protestům a radní si při zvýšených nákladech také přijdou na své :-)

Jan 18.8.2008 10:41

Re: Re: Re: a co prakticky?

Ta odbočka z Nového spojení na Masnu být musí - "S" nebude jezdit od zítra. Na trať v Nuselském údolí a most pod Vyšehradem se dosud nesáhlo. Ani trať Smíchov - Beroun není v ideální kondici. A jak vypadají tratě na Kolín a na Benešov - škoda mluvit, to se musí zažít.

lucinapes 18.8.2008 9:40

Re: a co prakticky?

Železnice nemá v centru velkoměsta vůbec  co dělat, od toho je MHD. Buď pod zem, nebo vůbec ne. Podívejte se, jak nevyužívané trati (třeba Vršovice - Braník, Masarykovo - Ruzyně,  absurdní Holešovice-zastávka (kdo z vás ví, kde to vůbec je?) - Sedlec atd) dělí město stejně neprostupně jako Vltava. Železniční koridory jsou zarostlé náletovými dřevinami a křovím, plným bezdomovců a narkomanů, jsou neudržované, nesekané,.takže  zaplavují město alergeny, provoz na těchto tratích stojí nekřesťanské peníze a je udržován uměle jen proto, aby legitimizoval nárok ČD na tyto pozemky. Ovšem metro na povrchu - jako na Černém Mostě - je stejná pitomost.

Jirka1 18.8.2008 9:49

Re: Re: a co prakticky?

Jenže právě ta železnice v centru města umožňuje ji zapojit jak do MHD, tak do dálkové dopravy. Jeden z důvodů, proč se třeba ve Francii vyplatí cestovat TGV a nikoliv letadlem je ten, že i když letadlem letíte 1 hodinu, další 2 zabere doprava na kraj města na letiště. Ale na železnici nasednete a vystoupíte v centru.

Skogheim 18.8.2008 9:50

Re: Re: a co prakticky?

Lucino, jeďte se podívat do nějakého slušného bohatého západního města. V každém bude železnice v centru města a překážet nebude. Nemluvě o tom, že jsou často nádraží hlavová.. Navíc - jela jste někdy vlakem? Co si proboha myslíte, že budou lidé jezdit z okraje města už tak nacpaným metrem? Jděte studovat dopravní inženýrství, aspoň se o tom více dozvíte...

insider 18.8.2008 13:06

Re: Re: a co prakticky?

metro na povrchu na Černém mostě je daň pro betonáře za to, že Rajská zahrada je skleněná, nikoliv betonová

glosátor 18.8.2008 13:44

Re: Re: a co prakticky?

Železnice ve městě MÁ co dělat, pokud jsou její spoje začleněny do Pražské integrované dopravy, což jsou. Jsou součástí PID a jakýmsi předobrazem S Bahn, která již 100 let funguje ve všech velkých německých městech. Kultivace tratí, stanic , nádraží a pod. je věc jiná a doufejme, že i nato se najdou v budoucnu peníze. Samostná Masaryčka je ideálně položený terminál pro příměstské vlaky .

honzak 18.8.2008 14:08

Re: Re: a co prakticky?

Moudrá slova! Však oni jsou radnice velkých měst a v západní Evropě snůškou blbců a místní železniční správy jakbysmet! Jen lucinapes ví, jak organizovat hromadnou kolejovou dopravu....

Zatím nemám 18.8.2008 23:06

Re: Re: a co prakticky?

Já bych řekl, že naopak - do velkoměsta (a z něj ven) tolik lidí ničím jiným nenavezete. Zkuste cestovat na dovolenou se zavazadly - nebo s kočárkem - a několikrát přestupovat z autobusu na tramvaj a metro a PAK teprve do vlaku. Nebo jezdit do práce a místo ranního zdřímnutí přestupovat do narvané MHD... Vlak v centru je podle mně vynikající věc.

JIří Hrbek 19.8.2008 13:28

Železnice v centru města

Ha, to se povedlo. Když vás v úplně cizím městě (například: Oslo, abychom neuváděli pořád jen Německo) postavím ke kolejím a nechám hádat, jestli jde o železnici, S-bahn nebo metro na povrchu, jsem zvědavý, co řeknete. Moderní MHD samozřejmě zahrnuje i železnici, a to už docela dlouho.

Jirka1 18.8.2008 9:43

Re: a co prakticky?

Ano, to je rozumné řešení. Ty buňky sloužící jako ubytovny tam rozhodně nikdo nechce. A ještě bych klidně přidal podchod nebo nadchod na opačném konci nástupišť, který by výrazně zkrátil cestu z nádraží na AN Florenc.

JaS 18.8.2008 7:29

Není náhodou

tohle náhlé rozhodnutí jen pokusem odvést pozornost od ostudy s Blobem?

Jan 18.8.2008 7:56

Re: Není náhodou

Ne, není. Se zrušením masaryčky počítaly prakticky všechny koncepce úprav pražského železničního uzlu za posledních sto let.

Jenomže toho se my, a myslím i naše děti, ještě nedočkají.

V současné době jde o odprodej tzv. spěšninového dvora (přepravu spěšnin dráhy zrušily už před mnoha lety), to je ta sbírka nádvoří a polorozpadlých bud mezi kolejištěm Masny a ulicí na Florenci. A město z toho nebude mít nic - prodávajícím jsou České dráhy, a.s. Bez  změny územního plánu  je to ovšem neprodejné - z "pozemků pro dopravu " je nutno udělat stavební parcely.

lucinapes 18.8.2008 9:44

Re: Re: Není náhodou

Samozřejmě, je to ostuda Prahy, co jen pamatuju. Bohužel, železnice jsou již anachronizmus a samy v tom, kromě zdražování jízdného, nic nedělají. Ale ty lukrativní pozemky si drží křečovitě.

Skogheim 18.8.2008 9:53

Re: Re: Re: Není náhodou

Žila jste někdy například v Německu? Jinak byste takovou blbost nemohla vypustit z pusy. Víte, co je S-Bahn nebo ICE?

I. 18.8.2008 10:01

Re: Re: Re: Není náhodou

Musíte ale rozlišovat mezi dráhou jako takovou a mezi státní kostnatou ČD. To, že se ČD chová jako prase, neobchodně, nepružně a nevstřícně, ještě neznamená, že je dráha anachronismus. Všude ve světe je dráha součástí kvalitního dopravního systému. Mimochodem, tak jako ČD  by vypadaly supermarkety, kdyby je držel státní Pramen nebo pražské hospody ve vlastnictví  RaJ.

nobody 18.8.2008 11:12

Re: Re: Re: Re: Není náhodou

No však on erár teď ty pozemky za 12 miliard od ČD vykoupí a pak část předá SŽDC co je měla dostat od začátku a zbytek zašmelí .. keine Problem. ;-)

Jan 18.8.2008 7:21

Finrode - lituju, ale co řádek, to blbina.

Takhle dopadá člověk, který věří českým masmédiím.

Pavel 18.8.2008 7:03

Mám zato, že MAsaryčka se rušit nebude, ale jen ......

nepotřebné provozní budovy. Vy ale aasi víte více.

krab 18.8.2008 2:15

masarycka je hnusne hnusnej hnus

nevim co, ale neco by se s tim fakt delat melo, je to ostuda

krab 18.8.2008 2:13

jen drobnost - beznadejne nacpane metro vypada jinak

v londyne se ve spicce dostanes treba az do tretiho vlaku a este tam stojis na jedny noze a to na cizi. Ccko neni nacpany nikdy