1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

POLITIKA: Zákaz kouření

Další hřebíček do rakve svobodného podnikání a svobody vůbec byl právě zaťat: poslanci schválili úplný zákaz kouření v hospodách a restauracích. Pro zákon hlasovali též svobodou pohrdající kolaboranti z tzv. pravicové TOP 09.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Smatlak 16.12.2016 9:35

Re: ono je toho zakázáno víc

Miroslav Šejna TO SROVNÁNÍ JE ASI TAK NA ÚROVNI MYŠLENÍ TRILOBITA NE LI JEŠTĚ HORŠÍ.

M. Šejna 16.12.2016 9:42

Smatlaku

proč se trilobite Smatlaku domníváte, že zákaz hulení na veřejnosti je útok na svobodu člověka, zatímco akt soulože doma s patnáctiletou je nutné tvrdě trestat?

S. Donát 16.12.2016 9:56

Re: Smatlaku

Na veřejnosti nikdo snad kouření nezakazuje, ne?

Z. Frys 16.12.2016 8:45

Naprostý souhlas

Jsem nekuřák a cigaretový dým mě příliš nevoní. Ale ani moje nechuť k cigaretovému dýmu mi nedává žádné právo určovat majiteli soukromé restaurace jak bude se svým majetkem zacházet, tedy jestli tam kouření zakáže nebo povolí. Zdá se ale, že spousta lidí má problém s chápáním nedotknutelnosti vlastnictví. A v případě zákazu kouření v soukromých restauracích dochází k vyvlastnění majetkových práv jejich majitelů. Další fází bude patrně zákaz čepování piva (boj proti alkoholu), zákaz bůčku a guláše (nezdravé potraviny), potom vaporizace svobodymilovných jedinců a nakonec třeba úplný zákaz života. Soc-fašistická totalita je na postupu a časem změní naši zemi v koncentrační tábor.

J. Šimek 16.12.2016 7:34

Proč jen ta neviditelná ruka trhu vede

například k bezmasým uzeninám nebo rostlinnému máslu, když je to všechno tak jasné ???

M. Prokop 16.12.2016 8:55

Re: Proč jen ta neviditelná ruka trhu vede

Protože to někdo kupuje, oni genyjusi.

Z. Švrček 16.12.2016 9:01

Re: Proč jen ta neviditelná ruka trhu vede

Spíš voni pyjusi. Prudil na Virtually, prudí i tady. Takže ještě jinak "...voni pruďusi".

M. Šejna 16.12.2016 9:29

pane Svrčku

"voni pruďus" Prokop hlavně nechápe, že pokud někdo svobodotržně prodává bezmasé uzeníny, pak to nesmí nazývat tak, aby si člověk myslel, že to je masová uzenina. "Voni pruďus" Prokop ani nepochopil, že umělý tuk se sice může "svobodotržně" prodávat, ale neměl by se "svobodotržně" nazývat máslo.

Voni pruďus ale hlavně, jak jste správně vystihl, vždy prudí vůči nějaké osobě a málokdy píše vlastní komentáře k tématu. Tam, kde si někdo dovolí mít jiný názor, než "voni pruďus", pak přestane argumentovat a začně se nechutně navážet a mnohdy i do příbuzných toho, s kým nesouhlasí.

M. Prokop 16.12.2016 11:56

Re: pane Svrčku

Šejna, londýnská uklízečka a chápání. :-P

Pobavil jste, Šejno.

O názvech genyjus Šimek nepsal, to do toho tradičně nesmyslně pletete vy.

J. Šimek 16.12.2016 20:50

Re: Proč jen ta neviditelná ruka trhu vede

To chápete naprosto blbě, protože správná úvaha je, jak může neviditelnou ruku trhu napadnout nabízet takový šmejd ...

M. Košařová 16.12.2016 7:33

Vašim argumentům nevěřím

Všechny zákony jsou o tom, že nějakou skupinu lidí omezují. Podnikatele mnohem víc omezuje Zákoník práce nebo různé hygienoické normy a nařízení, kvůli kterým vynakládají velké peníze. Proč se stejným zápalem nebojujete proti nim?

Argument, že nekuřáci nemusí chodit do hospod a mohou zůstat doma se přece dá obrátit. Vždyť přece kuřáci také mohou zůstat doma namisto návštěvy restaurace. A doma jim ještě nikdo kouřit nezakázal. Až se to stane, tak teprve potom bude čas začít hájit svobodu jednotlivce.

Kdybych problém kouření v restauracích řešila já, ponechala bych část restaurací kuřáckých, ale musely by tyto prostory být dobře odvětrávané, aby tam mohli pobývat i nekuřáci. Ale to by byl zas velký zásah do svobody podnikání, protože bych nařizovala majitelům hospod další výdaje do zařízení, které zdražují provoz.

M. Prokop 16.12.2016 8:57

"Proč se stejným zápalem nebojujete proti nim?"

Jak víte, že nebojuje?

Jediné rozumné řešení je neřešit. Ono to totiž už, bez našich sociálních inženýrů, vyřešeno je, dobře a tržně. Jsou nekuřácké hospody, jsou i kuřácké, je možno si vybrat. Nic lepšího nikdo nevymyslí.

Z. Švrček 16.12.2016 9:05

Re: "Proč se stejným zápalem nebojujete proti nim?"

ANO, například poslední příklad: turistické značení. Uže jedno a půl století to Klub českých turistů dělá, funguje to, jsme nejlépe turisticky značená země na světě, ale nyní si sociálinženýři řekli DOST, je třeba to upravit zákonem!!! Naprosto do oka bijící případ debility současného trendu totalitárně směřující politiky.

M. Šejna 16.12.2016 9:39

ale no tak, pane Svrčku

ten navrhovaný zákon stanoví pro Klub českých turistů privilegia, která oni zatím nemají. To jest, že značkovat smějí jen oni a že ničení jejich značek bude trestáno mastnou pokutou. Dnes totiž můžete aktivity Klubu českých trustů beztrestně ničit a přemalovávat, ale potrestán nebudete ani tehdy, když Vás při tom ničení chytí.

O. Uživatel 16.12.2016 11:19

Uživatel požádal o vymazání
Z. Susnar 16.12.2016 6:00

Tento zakon bezi uspesne v mnoha vyspelej zemi

A lide si ho pochvaluji v Australii a Novem Zealandu se nekde nesmi kourit ani nekde na plazich a drtiva lidi s tim souhlasi

V. Šťastný 16.12.2016 6:36

Re: Tento zakon bezi uspesne v mnoha vyspelej zemi

Kdyby ho měl celý svět, pořád to neznamená, že je to dobře. Zákonem je pošlapána osobní svoboda a soukromé vlastnictví, je to soc-bolševicko-fašistický paskvil.

M. Prokop 16.12.2016 8:59

Re: Tento zakon bezi uspesne v mnoha vyspelej zemi

Němci si pochvalovali koncentrování Židů a Rusové střílení "kontrarevolucionářů".

Z. Susnar 16.12.2016 5:57

Pane autore

,pisete jehož středobodem je úcta k jednotlivci a k jeho přirozeným právům, :):)

a co takhle prava nekuraku co maji cichat nezdravej kour pod nosem?

Vy vubec pane autore vedete divne zvasty me to pripadne jako byste chtel nekomu zavdecit a komu neni tezke uhadnout

V. Šťastný 16.12.2016 6:38

Re: Pane autore

Co takhle svoboda nekuřáka do zakouřené knajpy nejít? Já to tak dělám už několik desítek let a vyhovuje mi to.

S. Donát 16.12.2016 8:57

Re: Pane autore

Někteří mentálně retardovaní jedinci mají bohužel problém rozeznat cedulku "Kouření zakázáno" a "Kouření povoleno". Díky tomu pak vlezou někam, kam vlastně vůvbec nechtěli a kde jim to smrdí. Nejlépe by asi bylo, kdyby se o ně postaral stát formou ústavní léčby, když nejsou schopni ani takto jednoduchého úkonu.

T. Vodvářka 16.12.2016 5:20

Bezvýhradný souhlas

s autorem. Je to přesně tak. Dnes cigáro, zítra počet vytočených piv na osobu a den, pozítří jen 100 gramový steak.

M. Krátký 16.12.2016 8:49

Re: Bezvýhradný souhlas

a ve čtvrtek jen škubánky

M. Krátký 16.12.2016 3:46

Ano a naprostý souhlas

a ignorovat až se socani pokálí. Dobré ráno

P. Dvořák 16.12.2016 3:00

Absolutně.

Jakožto napravený kuřák a pětadvacet let ortodoxní nekuřák budu vždy hájit právo hospodského si určit, kdo smí vstoupit do jeho domu, koho obslouží, co tam smí nebo nesmí dělat a kdy ho vyhodí.

Dosud mi nikdo nevysvětlil, jestli když si ve své hospodě, která je v jeho domě, uspořádá majitel oslavu svých narozenin a budou tam pouze jím vpuštění hosté, také tam bude platit zákaz kouření?

I. Procházková 16.12.2016 1:07

Je to tak ...

Perfektní článek, souhlas s autorem!