12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

POLITIKA: Žádný strom neroste do nebe

Lenka Zlámalová v pondělních Lidových novinách napsala, že "nový prezident byl zvolen proti vůli vrstev, které ve společnosti rozhodují a táhnou ji dopředu". Dodal bych, že tyto vrstvy nemívají na politickou reprezentaci přehnané požadavky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Šádek 2.2.2013 18:06

Jsem atheista,

ale už se musím obrátit k Bohu. Proboha, uveďte konkrétní lži pana Zemana, protože jsem sledoval skoro celou diskuzi v TV a žádné lži jsem neslyšel. Karlík si naběhl několikrát sám a přihrál na smeč.

I. Kudrnová 2.2.2013 17:30

Jak to víte, že Zemana nevolila střední třída a inteligence

C. Coton 2.2.2013 17:04

Re: Bátora, Halousek, Zlámalová

Ano, navrhneme, aby příjemce kterékoliv dávky od státu volební právo neměl. Důchodci, ženy i muži na mateřské, rodiče postižených dětí a ti co pečují o osobu blízkou, dlouhodobě nemocní (přijímají zdravotnickou péči, hrazenou z našich daní), lidé s nízkými platy, co sice vydělávají, ale protože málo, tak pobírají příspěvek na bydlení, lidé hledající práci.... Kdo Vás ještě napadá?

Zatím se nám podařilo vyřadit asi jeden milion. To by mohlo na  vítězství Pravdolásky stačit, co?

J. Kanioková 2.2.2013 16:57

Fascinuje mě stálá kritika Zemanovy kampaně a naprosto je přecházena skutečnost, KDO začal, kdo to rozjel tak šíleným způsobem. Že se zapomíná na zákon akce a reakce. Jedno je jisté, poslední volby proběhly pod taktovkou režisérů jedné strany -

sympatizatů P&L, kteří vsadili na psychologii davu.. Výborná knížka-G. Le Bon - Psychologie davů. (Lehkověrnost davů a snadnost, s jakou podléhají sugesci) - "Řekli jsme, že jednou z obecných vlastností davů je neobyčejná poddajnost sugesci a ukázali jsme, že v každém seskupení lidí je sugesce nakažlivá; tím se vysvětluje rychlé zaměření citů určitým směrem. Stačí i velmi jednoduchá hesla.

Pravidelně bývá dav, i kdyby se nám zdál jakkoliv lhostejný, ve stavu očekávání a napětí, jež usnadňuje sugesci. První jasně formulovaná sugesce nakazí okamžitě všechny mozky a vyvolává ihned určité zaměření. U bytostí ovlivněných sugescí směřuje fixní idea k tomu, aby se proměnila v čin. Ať už jde o vypálení paláce nebo o projev oddanosti, propůjčí se k tomu dav stejně snadno. Vše bude záviset na povaze podnětu a ne na vztahu mezi činem a rozumovou úvahou, která se může u jedince postavit proti provedení.

Není zapotřebí velkého davu, aby byla ztracena schopnost vidět přesně a aby skutečné události byly nahrazeny přeludy, ideály, mýty. Několik shromážděných jedinců tvoří dav, a i když to jsou třeba i vynikající vědci, nabývají všech vlastností davu, pozorují-li předmět, který je mimo jejich obor. Pozorovací schopnost a kritický duch každého z nich vyprchává.

Jednoduchost a přehnanost citů působí, že davy neznají pochybnosti ani nejistotu. Zacházejí hned do krajností právě tak jako ženy. Jednou vyslovený výrok či podezření se stává okamžitě nepopiratelnou pravdou. Počínající sympatie nebo odpor, které by si osamocený jedinec téměř neuvědomil, mění se u jedince v davu ihned v divokou krajnost."

Proto tu dnes máme situaci, kdy je skutečná objektivita přetvořena na hysterickou „demokracii“, kdy křičící rádoby demokrat s plnou pusou slov o morálce, svobodě a respektu ke své preferenci, na druhé straně uráží kdykoliv kohokoliv s pocitem, že pouze jen jeho názor má právo na respekt a existenci. Vytrácí se vědomí, že chci-li svobodu a respekt já, musím ji i umět respektovat u druhých..

K. Voráček 2.2.2013 16:40

Necelá pravda

Autor vystihuje vše, co je proti osobě MZ použitelné. I já pamatuji, když na Letné mluvil o školství, o ceně benzínu a cigaret. 750 tisíc omámených lidí jásalo, modlilo se a zpívalo hymnu. Kdo chce dělat politiku, musí umět počítat s lidskými slabostmi. Lkát nad nezvládnutím této skutečnosti je mimo reálnou politiku.

A tak by si měl autor položit otázku, kdo a proč přišel na nápad postavit proti MZ právě KS. Proč ne někoho jiného, zdatnějšího?  Měl by si odpovědět na vlezlou otázku, jaké vlastnosti a schopnosti neslučitelné s funkcí presidenta má KS. Kolik se muselo nalhat, nebo utajit skutečností, které v jeho prospěch "nehrály"? Nebyla to spíše taková ověřovací hra, která měla zjistit míru ovladatelnosti společenských vrstev? Neukázalo to na výbornou ovladatelnost občanů Prahy, všelikých sebestředných a samochválících se vzdělanců a umělců, mládeže?

Autor se dopouští chyby, když přechází souvislost příliš závažnou - návrat VK do denní politky. Lze odhadnout, že toto spojení uvede dění v ČR do pohybu, nikdo neví kam a do jaké míry, co bude úspěšné a co ne. Ale bude to pohyb, tedy pravý opak toho, co by představovalo vítězství KS. Už teď nejsou žádné kmotrovské vztahy a funkce jisté, pravice se drolí před očima, socani se utěšují a komunisté v pohodě čekají, co bude. 

M. Vlasák 2.2.2013 16:26

Re: Bátora, Halousek, Zlámalová

K volebnímu právu. Spíš by měli mít právo pouze daňoví poplatníci a nikoli příjemci dávek. Zvláště důchdci, kteří žili podle hesla socialisticky pracovat, socialisticky žít ..... a chtěli by nynější důchody neustále valorizované, když z jejich daní pobírali tehdy důchodci 150 - 180 Kčs měsíčně! A chodili v průvodech a řvali dědeček a babička ujídají nám chlebíčka.

C. Coton 2.2.2013 15:57

Bátora, Halousek, Zlámalová

Copak mají společného? Pravděpodobně myšlenku, že volební právo by měl mít pouze ten, který "táhne" tuto společnost - minimálně středoškolsky vzdělaný, příslušník vyšší střední třídy a výše, zcestovalý inteigent. Také většina umělců, zpěváčků, komediantů (vyjma Dejdara a Bohdalky), novinářů a těch, kteří se starají chudině o hry. Ostatní plebs musí držet hubu a krok.  A co s námi, kteří sice jsme vzdělaní, živnostníci a menší podnikatelé odevzdávající statisícové daně, ale rozhodli jsme se jít proti doporučenému proudu? Navrhuji volební systém, v němž by "ti správní" měli 2 hlasy, ti opační 1 hlas a lůza na podpoře nic. Co je správné by určoval vítěz SuperStrar.  Jen si matně vzpomínám, že pana Bátoru za podobné  vize o rozdělení hlasovacího práva atd.. nechal p. K.S. vyhodit z Min. školství.

J. Vyhnalík 2.2.2013 15:46

Re: "Zklamání Zemanových voličů se dostaví brzy"

Myslím, že to platí oboustranně. Jak Zemana, tak Schwarzenberga volilo možná více lidí kvůli tomu, že nechtěli jako presidenta toho druhého, než bylo jejich skutečných příznivců.

J. Vyhnalík 2.2.2013 15:42

Re: Mozna by se nasel lek:

Koho by volili pobírači dávek? Je fakt, že těm by pokuta nevadila. Když o tom přemýšlím, tak se systémem bych souhlasil, pokud by se dotáhl až dokonce. Tedy tak, že ten, kdo od státu víc dostává než bere by dostal navíc polovinu svého měsíčního příjmu od státu za to, že by NEVOLIL.

Bojím se, že takhle by to ale neprošlo.

V. Venc 2.2.2013 15:38

Do nebe ne, ale poroste

Je opravdu zajímavé, že autorovi vadí “levicový” Zeman, ale vůbec už mu nevadí předpokládaná nově zvolená levicová vláda, na bázi ČSSD. Autor má obavy, že za nového prezidenta bude inteligence a elita národa přispívat společnosti výrazně hůře, než za prezidentů Havla a Klause.

Domnívám se, že tato víra je zcela lichá. Autorem zdůrazňovaný vliv nepolitické politiky intelektuálů a inteligence nebude rozhodně významnější, než tomu bylo za období prezidenta Klause, spíše menší (s ohledem na rostoucí hospodářské potíže EU).

Že by prezidentovu pohodu měla narušovat malá přízeň nebo uznání inteligence a elity národa, zůstane autorovým přáním. Naprosto bude stačit, aby nový prezident projel dvakrát s českým firemním vrcholovým managementem, s doporučením prezidenta Putina, Ruskou federaci. Prokáže se jasný Zemanův politický přínos, který by jeho protikandidát nebyl schopen vygenerovat i kdyby projížděl, s Barrosovým dopisem, euro-atlantickou alianci křížem krážem.

Strom neroste do nebe, ale na rozdíl od autora si myslím, že poroste zdatně pět let, a možná vydrží celých deset.

J. Kanioková 2.2.2013 15:32

Může. P&L ve své bohorovnosti takto smýšlí... Kdo nejde s námi, je blb a póvl...

J. Kanioková 2.2.2013 15:26

I já to řešila stejně jako vy, proti Karlovi a jeho obrovské vstřícnosti k EU

A jestli Zeman opravdu toto provede, přijedu demonstrovat svůj odpor taky a z daleko větší vzdálenosti!

J. Matuška 2.2.2013 14:24

Re: Autor se hrubě mýlí

Pane inženýre, byl jsem jedním z těch 12% voličů zpravidla ODS, který odevzdal hlas ve skutečnosti PROTI Karlovi a ne PRO Zemana. Mám vůči němu spoustu výhrad. Přesto jsem dal spíše lístek eurofederalistovi než eurohujerovi. Tak ta úvaha nakonec byl snadná. Zeman si na vyvěšení vlajky Unie /která vlastně ani podle zákona neexistuje/ pozval Barrosa. Rád tam přijdu, abych demonstroval svůj odpor k tomu aktu. Možná, že se tam i setkáme. Nakonec z Kolína je to kousek. Zdravím!

M. Šejna 2.2.2013 13:56

pane Kusý

Vy jste jeden z těch, kteří dodnes nebyli schopní pochopit český parlamentní systém. Jinak byste věděl, že o sociálních dávkách a tedy i o daních nerozhoduje prezident, ale parlament a vláda. Takže už od roku 2007 rozdává z mých peněz jistej Šetřislav Kalousek, toho času pravá ruka Schwarzenberga. Nemusím tedy čekat 5 let na nastálou realitu. Ta realita už tu dávno je.

V. Kusý 2.2.2013 13:46

Re: pane Pavlovský

Tak to jste  se Zemanem na správné adrese.Slibuje a bude rozdávat z toho, co právě Vy a Vám podobní vyděláte.Rád bych se zde s Vámi sešel za pět let, abych byl svědkem Vaší reakce na nastálou realitu.

M. Šejna 2.2.2013 13:34

přesně tak, pane Růžičko

jsem jedno z těch "hnědých a rudých prasat", jak se o nás voličích Zemana vyjádřil režiser Hřebejk. Budeme si muset zvyknout na to, že nás stoupenci "pravdy a lásky" budou teď lživě považovat za lůzu a nenávidět nás. Oni totiž ti pravdoláskaři umějí hlavně dokonale lhát a nenávidět.

M. Šejna 2.2.2013 13:30

pane Pavlovský

neurážejte voliče Zemana. Já jsem Zemana volil. Na sociálních dávkách závislej nejsem. Naopak, stát mě coby OSVČ ždímá, jak to jen jde. Ovšem je také pravda, že nejsem závislej na sociálních sítích, takže nemám vymytej mozek do představy, že jediným správným prezidentem by byl žvatlající pankáč.

J. Vlk 2.2.2013 12:50

Re: Žádný strom neroste do nebe.

Ano. Ona ta druhá volba byla ta pravá "česká volba" - mezi větším a menším zlem.

Tedy pokud se i ta po česku nezpochybní, ale ani pak vítěz nemusí dostat možnost své vítětství uplatnit !  

V. Němec 2.2.2013 12:33

Re: Autor se hrubě mýlí

Mé pohnútky byly stejné a přidal bych odpor k té jednostranné mediální propagandě

M. Malovec 2.2.2013 12:28

Re: Žádný strom neroste do nebe.

Budiz vam Zeman pran ale lituji vas - jeho volice.

J. Krásenský 2.2.2013 11:56

Re: "Zklamání Zemanových voličů se dostaví brzy"

Provozuji jen malou osvětu. Nejčastěji slyším i od příznivců Schwarzenbergera skololené jméno "Švancrberk". Aby se to naučili vyslovovat správně. :)

P. Kolář 2.2.2013 11:25

Re: Zklamání

Čeká nás období slabých vlád,které ovšem bude Zeman označovat za původce všeho zla.A protože jako demagog uspěl,tak tuto zbraň neopustí.Nemůžeme se utěšovat tím,že za pět let skončí,končit budou jeho protivníci za všeobecného potlesku publika.Zemana tu budeme mít až do roku 2023.A o to aby nechátral,se postará státní pokladna.Příklady táhnou.

M. Růžička 2.2.2013 10:51

Žádný strom neroste do nebe.

Jestli Zeman vyhrál presidentské volby přes odpor některých ze střední třídy a vyšší reprezentovaných takovýmí jako je Hřebejk,a Le Fein vyhrál správný kandidát.Pochybní umělci nejsou zárukou dobré volby.Jestli autor článku píše o Zemanově zchátralosti ať se zamyslí nad zchátralostí občana Swarzenberga.Kouří a pijí oba,co se výrazů týká není žádný podstatný rozdíl.

R. Jonák 2.2.2013 10:50

Re: Presidentu rozdělovateli se nedostane lásky

Nevim jak takovou hovadinu muze nekdo napsat. Mnoho volicu Zemana volilo mensi zlo.

P. Jášek 2.2.2013 10:45

Zklamání

se nedostaví nikdy, protože mocný hlas z Hradu vždy správně nasměruje zlost davu správným směrem!!!!

P. Jášek 2.2.2013 10:41

Re: Autor se hrubě mýlí

Tak ta "elita" co je přisátá na státní cecek, určitě Zemana podporuje! Aspoň většina!

A s těmi pravdoláskaři, nevím, nevím, obočí pozvedám...vždyť der Klaus přece prohlásil, že pravda a láska konečně zvítězila!

V. Kain 2.2.2013 10:35

Re: Autor se hrubě mýlí

Článek dalšího zhrzeného Veškrny který neumí prohrávat.Kdo je ta elita národa? Snad ne to sprosté čuně Hřebejkovo?Jestli z naší země odcházejí schopní lidé,tak určitě ne proto,že prezidentem bude pan Zeman,ale zcela jistě kvůli daňové politice našeho nejlepšího ministra financí Kalouska.Kdepak se zdržoval Kalousek během kampaně? Jako by neexistoval.Nyní budeme poslouchat všechny zhrzené a přitom neskutečně sprosté Schwarzenbergovi voliče jak to bude všechno špatné se Zemanem.Ona ta elita převážně přisátá na státní cecek už ví všechno dopředu co bude a nebude.Pokud jde o tu fyzickou stránku,tak si myslím,že i když je Schwarzenberg jen o pár let starší,tak je na tom kondičně mnohem hůře než Zeman.Dále je velice dobré,že pravdoláskaři dostali opět na budku.

J. Schwarz 2.2.2013 9:51

Naději, že se

budu moci identifikovat se "svým státem" jsem choval tak dva, tři roky po "revoluci". Pak jsem si uvědomil absurdní naivitu takové naděje. Stát, se kterým bych se dokázal identifikovat - tedy takový, který by se na mne vykašlal, nestaral se o mne ale taky neotravoval - neexistuje a existovat zřejmě ani  nebude.

J. Heincl 2.2.2013 9:01

Autor se hrubě mýlí

Mezi Zemanovými voliči se našlo dost lidí, kteří původně k volbám jít nechtěli, protože ani jeden z kandidátů jim nevyhovoval. Nakonec ale s nechutí šli, aby svou neúčastí nedali polovinu svého hlasu K. Schwarzenbergovi a zároveň jeho vodiči Kalouskovi. Já osobně se považuji za součást střední třídy a volil jsem přesně tak, jak jsem popsal.

PS. Považovat K. Schwarzenberga za pravicového politika může podle mého názoru jen politicky naivní člověk.

P. Lenc 2.2.2013 8:56

Re: "Zklamání Zemanových voličů se dostaví brzy"

Nevím, ale takto položený odsudek je trochu zbytečný.Spíš bych oponoval, v čem nemá pan Krásenský pravdu.