30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Víte, co je Evropský bezpečnostní fond?

Minulý týden, při své návštěvě v Praze a v průběhu jednání s premiérem Sobotkou, řekl předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 16.6.2017 11:07

Re: K ničemu jsme se nezavázali, ale IVK už panikaří :o)

Myslel? On?

I Vy žertéři!

T. Hraj 16.6.2017 10:52

Re: K ničemu jsme se nezavázali, ale IVK už panikaří :o)

Nicméně se o EBF jedná na nejvyšší úrovni a premiér této země vyjádřil zájem závazek učinit. Zmíněné otázky se tedy týkají věcí, ke kterým jsme se zatím nezavázali, ale zavázat chceme. Po větší lopatě už to říci neumím.

J. Šimek 16.6.2017 10:38

Re: K ničemu jsme se nezavázali, ale IVK už panikaří :o)

Ne.

J. Šimek 16.6.2017 10:37

Re: K ničemu jsme se nezavázali, ale IVK už panikaří :o)

Otázky se ovšem týkají věcí, ke kterým jsme se nezavázali :o)

M. Valenta 16.6.2017 10:32

Re: Předčasné otázky.

Přečtěte si to znova pane Povolný a zvolna.

T. Hraj 16.6.2017 10:30

Re: Snaha vedeni EU

Ano, proto se vedou debaty (pokud vůbec) o výzbroji, komunikaci, organizaci, struktuře a pod., ale nikdy ne o tom, jaké (a čí) bude POLITICKÉ ZADÁNÍ pro budoucí případné akce EUarmy.

S. Donát 16.6.2017 10:26

Re: K ničemu jsme se nezavázali, ale IVK už panikaří :o)

Žádnou paniku v clanku neregistruji. Jen par zajímavých otázek.

T. Hraj 16.6.2017 10:26

Re: K ničemu jsme se nezavázali, ale IVK už panikaří :o)

Je třeba počkat, až bude závazek podepsán a teprve potom teprve psát komentáře. Tak jste to myslel?

T. Hraj 16.6.2017 10:23

Re: Vláda nás nechce a nepotřebuje uklidňovat.

Každý, kdo by se příčil naší účasti na Evropském Bezpečnostním Fondu se logicky staví proti bezpečnosti jako takové. Chce, abychom žili v nebezpečí. Je to tedy blázen a hazardér. Možná dokonce zločinec a vrah dětí. Ne, je to populista! Tak!

Jo, jo, dobře jsme ten název vybrali.

J. Šimek 16.6.2017 10:20

K ničemu jsme se nezavázali, ale IVK už panikaří :o)

J. Vintr 16.6.2017 10:11

Snaha vedeni EU

o takzvanou společnou obranu není ničím jiným, než snahou dále oslabit schopnost jednotlivých států bránit se tomu, co pro Evropu ti, co ovládají EU, chystají. To jest předání Evropy muslimským vetřelcům.

T. Hraj 16.6.2017 10:10

Re: Otazky

Také nevíme, které smlouvy se musí dodržovat (např. kvóty na imigranty - "schválené rozhodnutí je součástí platného práva, i když někdo hlasoval proti němu" Juncker) a které ne (Lisabon - zákaz sanace státních dluhů pomocí ECB, Dublin - ochrana schengenského prostoru, Maastricht - ekonomická kriteria pro eurozonu, atd.), protože jsou "vyčpělé" a "přežité".

Prostě máme se ještě mnoho co učit.

F. Kusák 16.6.2017 10:10

Pro mne

je stále zárukou naší bezpečnosti NATO a o evropském obranném fondu mám své pochybnosti, protože tam bude dominovat Německo a Francie. Bohužel, se všemi historickými konotacemi. Může mně stokrát někdo vykládat, že se Německo změnilo, já o tom zas až tak přesvědčený nejsem. Možná v tom, že se naplnila nacistická vize, totiž spojit se s muslimy. A od Rusů také dál, takže co nám zbývá? Zajímali by mě názory našich spojenců v Polsku, na Slovensku a Maďarsku. Jaké diskuze se na toto téma tam vedou. Určitě by nám to novináři měli zprostředkovat.

J. Chaloupka 16.6.2017 10:07

Evropský bezpečnostní fond je hromada peněz,

o které chce rozhodovat nikým nevolený Juncker a možná v budoucnosti i Sobotka. Třeba si vytvořil místo v Bruselu.

T. Hraj 16.6.2017 9:57

Re: Předčasné otázky.

Nevíme co by měla (ta struktura) dělat ani jak bude funovat, ale víte co? Peníze bychom snad už nějaké vybírat mohli, co říkáte? Pojďte, založíme fond.

T. Hraj 16.6.2017 9:54

Re: a co politické zadání???

Pardon, příspěvek měl být reakcí na pana Valentu.

T. Hraj 16.6.2017 9:53

a co politické zadání???

Předčasné otázky?!? Už se zakládá fond (čti závazek někam posílat peníze) a při tom se nevyřešily nejen technické otázky (výzbroj, struktura, organizace, velení atd.), ale předeším ty politické! Tj. jaké bude tato "EU army" mít zadání? Na základě jakého (čího) zahraničně-politického zájmu bude dostávat rozkazy? Zájmu EU? Kdo určí, co to je?

Vidění a postoje k zahraničně-politickým otázkám jsou napříč Evropou velmi odlišné, ba často protichůdné. Představa, že bude všemu velet jeden Němec nebo Francouz je děsivá. Lichtnštejn by byl absurdní, ale velmi možný.

V. Povolný 16.6.2017 9:48

Re: Předčasné otázky.

Takže vy jste už odepsal NATO, o struktuře, která ještě neexistuje víte, že bude fungovat jako NATO a hlavně máte jasno v tom, že pokud se nezůčastníme sežere nás Rusko. Bezvadné, to jste vymyslel sám?

M. Valenta 16.6.2017 9:21

Předčasné otázky.

Jelikož NATO ve své současné podobě prakticky neexistuje (Turecko mimo, USA skoro mimo, VB a Maďarsko s otazníkem), je pravděpodobné, pakliže společná obrana někdy vznikne, že to bude vypadat a fungovat podobně jako NATO. Jestli budeme u toho nebo budeme pomalu rolovat směrem východním, záleží na nás.

P. Lenc 16.6.2017 8:39

Co dodat?

Snad jen to, že tato Sobotkovsko Zaorálkovská pakáž bude stejně znovu volena.Za čtyři měsíce bude mít spousta voličů velice krátkou paměť.

J. Kanioková 16.6.2017 6:59

Tak jsem se zamyslela nad těmi sankcemi za NE pro prchlíky

Kolikže by to mělo dělat za jednoho odmítnutého ?

Navrhuji sankcionovat Brusel přesně stejnou sumou za každého jednoho prchlíka "zachráněného" a vysazeného na evropský břeh..

J. Sinnreich 16.6.2017 4:23

Otazky

My toho nevime mnohem vic. Na pr. kdo rozdava a z jakych penez se poskytuje dalsi "pujcka" Recku ve vysi 8 miliard Euro. Jake budou zavazne kvoty (nyni casove neomezene) pro priliv dalsich milionu migrantu z Afriky a Stred. i Dalneho vychodu. Kdy budeme nuceni prijmout Euro a podilet se na zaplaceni dluhu bankrotujicich clenu EU. Kolik budou brat prideleni migranti socialnich davek po sjednoceni migracni politiky s Nemeckem. Vice, nebo mene nez prumerny plat v Cesku? Komu bude "Evropska armada" podrizena? Bundeswehru, nebo bruselskemu komisariatu? Atd.

P. Dvořák 16.6.2017 3:47

Vláda nás nechce a nepotřebuje uklidňovat.

Podle vlády je občanům přece jasné, že "Evropský bezpečnostní fond" musí být něco, s čím se nám bude žít ještě bezpečněji, než se nám žije dosud.

A když už je český občan natolik klidný, že po provedení všech těch vládních i nevládních kotrmelců, výmyků, podlézání a přeskoků nejsou kandelábry podél silnic plné visících politiků a kůly pod okny radnic polámané od defenestrovaných radních, není třeba občana v jeho apatičnosti ještě více uklidňovat.

Beztak již pomalu nechtěně přichází další uklidnění v podobě vítaných sankcí za nesplnění uprchlických kvót.