29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

POLITIKA: V roli kata České dráhy

Když podniká stát, zaplatíme za jeho služby víc, než kdyby mezi sebou soutěžili podnikatelé. Pokud má stát navíc monopol, odpovídá cena a kvalita služeb kvalitě a ceně politiků. Kvalita děsná a cena vysoká. Za nejhorší však považuji, když stát s použitím daní občanů ničí skrze dotované státní podniky soukromé podnikatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Heusinger 1.10.2011 22:06

Prokope,

veřejná doprava je nevýdělečná na celém světě. Zrušil byste ji?

M. Prokop 1.10.2011 23:31

Re: Prokope,

Ne, proč? Jen nechal platit uživateli. Třeba by se generální ředitelství zmenšila až zcela zmizela a najednou by to šlo.

E. Heusinger 1.10.2011 23:37

Re: Prokope,

Prokope, odrecitujte jaká generální ředitelství mají autobusoví dopravci.

Pokud argumentujete pracovníky GŘ na celkové ztrátě, tak jen zdůrazńujete, že matamatika je Vám vzdálená. Ale to je o Vás známo.

M. Prokop 2.10.2011 0:35

Re: Prokope,

Matematika jasně říká, zda organizace vydělává či prodělává. propdělečná organizace nemá na trhu místo. Nevyplatí se nikomu, vyjma přerozdělovačů.

Což budete asi vy.

E. Heusinger 1.10.2011 23:43

Re: Prokope,

Jak byste nechal uživateli  platit vlak nebo autobus např. z Budějovic do Plzně nebo metro v Praze?

J. Slanina 2.10.2011 0:53

Re: Prokope,

No jo. To by ale Šoustal přišel o koryto.

P. Janoušek 1.10.2011 9:40

Já teda nevím...

...ale pokud někdo jede ze státních dotací a druhý ne, těžko lze něco nazvat čistým konkurenčním bojem.

Na druhou stranu je fakt, že ČD provozují i trati nelukrativní a na ty mu přispívají obce i stát. I když to jedno jest.

Asi nejlepší by bylo spočítat obslužné kilometry a na ten obslužný kilometr hodit výšku dotace. Samozřejmě by musela být zahrnuta hustota spojů. Každý v tendru by věděl, kolik dostane na dotacích a kolik musí vydělat.

Potom už se dá říct, že státní podnik by mohl jít do konkurenčního boje.

Takhle jako malý český závistivý človíček se můžu jen podivovat jak lze platit vysoké platy manažerům ČD, když jejich podnik je ve stálé ztrátě.

E. Heusinger 1.10.2011 9:48

Tak nějak se to dělá

i když podrobnosti jsou na delší vysvětlování.

J. Slanina 1.10.2011 10:20

Re: Tak nějak se to dělá

Proboha, Šoustale, zadrž. Takových "odborníků" jako ty je plné GŘ ČD.

E. Heusinger 1.10.2011 13:28

Hlupáčku,

ty bys to stejně nepochopil.

J. Urban 1.10.2011 21:04

Re: Já teda nevím...

Dá se to řešit i bez dotací - třeba tak, že za 2 spoje Praha - Ostrava by musel  vozit třeba dva spoje Zadní Třebaň - Lochovice. Jenže pak by se ukázalo, že ty ČD opravdu nejsou potřeba, Duškovci a Teplý žalud by pak konečně mohli jít do skutečné (_._) - jenže tunel na státní prachy je třeba zachovat stůj co stůj. Flus.

E. Heusinger 1.10.2011 21:44

Re: Já teda nevím...

Tyto představy jsou až příliš romantické.

R. Kříž 1.10.2011 8:39

no...

... co k tomu dodat?

snad ze my, psi, stekame, ale karavana jde  dal....:(

K. Janyška 1.10.2011 8:04

V roli kata je vždy socialismus, tedy nesvoboda, tedy v tomto případě pozůstetk toho tzv. reálného, České dráhy... Dzp.

R. Houška 1.10.2011 9:34

Re: V roli kata je vždy socialismus, tedy nesvoboda, tedy v tomto případě pozůstetk toho tzv. reálného, České dráhy... Dzp.

Tak to potom pozdravujte jednoho ze spolutvůrců tohoto socializmu na železných kolech, Václava Klause, který jako první vlezd do Duškova zadního otvoru, a stopnul tak připravenou privatizaci ČD.

Ale vy nám tu, pane Janyško, zase určitě vysvětlíte, že jsme žili někde jinde, a že to tak nebylo, že ODS za pana profesora byla ten nejzásadovější budovatel kapitalismu na světě, že!!!???

E. Heusinger 1.10.2011 9:47

Re: V roli kata je vždy socialismus, tedy nesvoboda, tedy v tomto případě pozůstetk toho tzv. reálného, České dráhy... Dzp.

Tzv. privatizace byla připravována dle britského vzoru. Tam to však dopadlo katastrofálně až došlo k ohrožení bezpečnosti železničního provozu a tak se zase znárodňovalo.

E. Došlík 1.10.2011 9:54

Re: V roli kata je vždy socialismus, tedy nesvoboda, tedy v tomto případě pozůstetk toho tzv. reálného, České dráhy... Dzp.

Janyško, vy debile! Najdete si konečně už něco jiného než DZP a vzpomínku na to, kdy vám bylo určitě dobře, že o tom pořád blbě kecáte !!!

J. Novak 1.10.2011 17:40

Re: V roli kata je vždy socialismus, tedy nesvoboda, tedy v tomto případě pozůstetk toho tzv. reálného, České dráhy... Dzp.

Třeba to znamená Debil Z Povolání, co mi víme? :-)

J. Slanina 1.10.2011 18:45

Re: V roli kata je vždy socialismus, tedy nesvoboda, tedy v tomto případě pozůstetk toho tzv. reálného, České dráhy... Dzp.

No ty toho, nováku, určitě moc nevíš, soudě podle tvého pravopisu.

E. Dadák 1.10.2011 7:55

Privatizovat !

A to všechny státní a polostátní podniky, jako jsou České dráhy, Česká pošta, atd., to je jediná cesta. Díky pana Jančuro, to je začátek a zákazník to jistě ocení.

E. Heusinger 1.10.2011 7:17

Mudrlante Matějko,

ještě než Jančura vyjel, stálo ho to přes 2 miliardy. Catering hodlá provozovat se ztrátou. jak dlouho mu to vydrží?

Jančurovi jde o něco jiného. Také se přisát na státní cecík v fregionální dopravě. Když Liberecký kraj vyhlásil výběrko na regionální dopravu Jančura na poslední chvíli "zdrhnul" . Oni mu to chudínkovi nechtěli dát bez výběrka.

ČD přestanou provozovat rychlíky na dvou tratích. Proč po tom Jančura neskočí?

J. Slanina 1.10.2011 9:46

Re: Mudrlante Matějko,

Strašně se mi líbí, Šoustale, když někdo takový, jako ty,který má permanentně držku mokrou od státního mlíčka, se rozčiluje, že ho někdo chce od toho cecku utrhnout.

E. Heusinger 1.10.2011 9:52

Hlupáčku,

zajdi si za maminkou ať ti dá Imodium aby z tebe netekl takový průjem.

J. Slanina 1.10.2011 10:19

Re: Hlupáčku,

Šoustale,Šoustale, nechlastej ten Gutalax po litrech, serrreš pak kudy chodíš.

E. Heusinger 1.10.2011 13:30

Hlupáčku,

to ty tvoje dva mozkové závity nejsou schopny vypracovat chytřejší odpověď?

J. Slanina 2.10.2011 0:56

Re: Hlupáčku,

Jéžíšmarjá, Šoustale, ty seš tak rozkošně pitomoučkej, že by se nad tebou slitoval snad i Mengele.

J. Blažek 1.10.2011 6:13

Jančurův agent?

HHČ = hodně hloupý článek. Podle něj si soukromí podnikatelé smí konkurovat, ale státní podnik soukromníkovi konkurovat nesmí!? A pořád se ohánět "našimi" daněmi není vůbec od autora korektní. Ta deklarovaná ztráta v osobní přepravě Českých drah totiž nevznikla na trati Praha-Ostrava, ale na tratích regionálních, na různých těch místních lokálkách, kam veliký podnikatel Jančura neleze. A toto nám pan rozhorčený autor jaksi zamlčel.

J. Strakoš 1.10.2011 6:30

Re: Jančurův agent?

Rozumná konkurence je, když dovedu vytvořit hodnotu levněji nebo kvalitněji než ten druhý. To, co předvádí dráhy je zvýšení dotace. Věřím, že pokud by dráhy každý rok vykazovaly zisk, který by vraceli státu, který je vlastní (nebo se alespon držely na nule), pak by autor ani necekl. Ale pokud podnikám se ztrátou a bere se to za normální, že mi ji zaplatí ostatní, pak je to normální zlodějina.

J. Blažek 1.10.2011 6:42

Re: Jančurův agent?

Takže podle Vás se měly České dráhy zachovat jak? Snad ne tak, aby se milostpánu podnikateli na lukrativní trati, kterou si vyhlídl, vůbec nepokusily konkurovat?

A proč nejde pan podnikatel konkurovat Českým drahám na místní trati nebo třeba jen na trati méně vytížené? Proč jen na trať Ostrava- Praha? A kolik bude pan Janžura platit státu za údržbu a opravy tratí?

J. Strakoš 1.10.2011 7:19

Re: Jančurův agent?

České dráhy, stejně jako stát a kterákoliv firma by dlouhodobě měly držet rozpočet v černých číslech nebo aspoň na nule - jinak nemají žáden důvod cokoliv zlepšovat. Pokud se mají dotovat nějaké místní spoje, ať to dělají příslušné obce, chtě-jí li tam dopravu udržet.

Za údržbu a opravy předpokládám, že platí stejně jako ČD údržbě vlakových cest.