27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Úpadek morálky je už zjevný

Určitá část Evropské unie se nachází v dluhové krizi, kterou jen postupně a obtížně překonává. Druhé části Unie se daří velmi dobře, ale jak se nyní ukazuje, obě části začíná spojovat další druh krize, která může být nebezpečnější než všechny předcházející. Je to krize mravní. Má řadu projevů. Můžeme začít například problémy s prezidenty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 16.4.2012 11:44

Re: Upadek moralky

Ano.

Proroctví: "Zdegenerované (slovanské) národy Evropy budou smeteny vítěznou německou revolucí" je patrně jediným proroctvím tvůrců "Komunistického manifestu", které se díky úsilí A. Hitlera téměř naplnilo.

Zápas se (západní) civilizací realizovaný např. teorií rasistického práva a sociálním darwinismem ovládl myšlení většiny německých "vzdělanců" už na počátku 20. století. Z té doby také pochází požadavek našich sudetských spoluobčanů, abychom byli z Evropy vystěhováni. Tím velmi vhodně doplnili své úsilí o poněmčení rakouské říše v jehož důsledku jsme m.j. v rakouském mocnářství nezaslouženě nedosáhli postavení které dostali Maďaři.

Určitě bychom na to neměli zapomínat, abychom to nemuseli prožít znovu.

M. Prokop 15.4.2012 22:09

Starý pán už blbne čím dál, tím více.

J. Schwarz 15.4.2012 19:35

pořád tu ale

zůstává otázka - předplatit si určitou "službu"  ačkoliv víte, že kdokoli se stane vedoucím oné "provozovny" pak si obsah kasičky rozdělí s rodinou a přáteli / ledaže byste mu hrozili upálením a vybitím celé rodiny - což by ovšem poměry v zemi a pocit příjemného života nevylepšilo / nebo raději odložit iluze, nic si nepředplácet, když, tak jedině s lidmi kterým na 90% věříte a zbytek platit až po odevzdání "služby"? Socialismus je zjevně nekompatibilní s naší "národní povahou" - na jedné straně chceme, aby se lidi "měli rádi a pomáhali si", na druhé straně se tu ukradne všechno, co není přibité. Takže žádné Švédsko, kde můžete nechat ležet na lavičce diamantovou brož a pokud ji nenajde muslimský "imigrant" tak ji tam za rok zase najdete, ale Česko, kde vám ukradnou  i použitý hajzlpapír pod zadkem.  V takových poměrech se prostě musí každý starat sám a furt kontrolovat, než vydá korunu. Pokud zaplatí předem - i v daních a "pojistných", jsou prachy odkloněny nebo rozdány na odměnách než byste řekl švec!

J. Krásenský 15.4.2012 18:31

A. Hiltere!

A to píše člověk, který se nestydí zaregistrovat se pod jménem Adolfa Hitlera, gratuluji, Vaše morálka je na výši, že tak hluboko opravdu nedohlédnu...

J. Krásenský 15.4.2012 15:21

Re: Upadek moralky

No, pane Hiltere, úpadek morálky je možné počítat nejméně od doby, kdy lidé začali rozlišovat své bližní podle jejich původu, nikoli podle jejich činů. A svedli je k tomu zločinci, kteří dovedně aplikovali darwinizmus na společenské vědy. A nejlepší v tom byli představitelé toho úžasného a vyspělého německého národa, Marx a Hitler. Znáte je...

O. Uživatel 15.4.2012 13:37

Uživatel požádal o vymazání
A. Hilter 15.4.2012 10:49

Upadek moralky

se muze datovat po kvetnu 1945 vyhnanim skupin obyvatelstva, ktere ekonomicky politicky i moralne tuto zemi drzeli na nejvyssi evropske urovni..... Tato soucastna vladni krize a tim spojeny komplexni moralni upadek teto zeme je jen toho dusledek....

A. Podšer 15.4.2012 1:20

Re: Z pravice se stal automat na funkce

jak už jsem uvedl, pan pavlis formou otázek formuluje i svůj názor a jejich obsahem z mého pohledu dosti výmluvně iniciuje diskuzi; vy se pouze všeobecně tážete, aniž by bylo zřejmé na co a k jakému tématu se vaše dotazy váží; rád bych, ale nemohu sloužit...

A. Podšer 15.4.2012 0:53

Re: závěr

patrně u těchto ambic se mobilizuje prvotní iracionální odpor vůči opoziční smlouvě; příležitost nechat se vynést do politiky na vlně zájmu o “dlouho očekávanou jedinou autentickou protikorupční stranu“ je neodolatelná; je ale také možné, že existuje jiný konkrétní zájem na tom, aby se politická situace v česku nezklidnila a že opoziční smlouva  je v tomto smyslu intuitativně chápána jako prvek nepohodlné stability; těžko prstem ukázat komu neklidný stav vyhovuje - zda ho namířit za hranice či do neohrožovaných zákopů místní mafie; možná, že právě v prostředí opoziční smlouvy bez naschválů, podpásovek a kopanců do kotníku by tu mohly v klidu, beze spěchu, na základě širšího konsenzu, zapojením více hlav a více přístupů vzniknout zákony, s jejichž uplatněním by se dnes bezpečně zakopaní kmotři mohli zítra ocitnout pod palbou - zákony či cokoliv jiného, dobrého pro stát a nikoliv jen pro levici či pro pravici nebo pouze pro někoho

A. Podšer 15.4.2012 0:52

Re: závěr

někdy mám dojem, že k démonizaci opoziční smlouvy mezi klausem a zemanem dochází naprosto účelově, s konkrétním cílem; při současné ideové polarizaci politického spektra a postoje celé české veřejnosti je to přitom jediné životaschopné politické řešení; široká koalice je s ohledem na nesmiřitelnou rétoriku před i po volbách a pro naprostou programovou neslučitelnost neprůchodná; strany reprezentující pravici i levici nejsou bez podpory vrtkavých pidistran schopné sestavit většinovou koalici a vstoupit do období s jistotou, že po dobu mandátu nebude docházet k ostřelování vlastní hradby; podpora menšinové vlády největší opoziční stranou zase vydává vládnoucí stranu na pospas libovůli a momentálnímu rozmaru tolerující protistrany, jež vládne nevítanou mocí v případě jakéhokoliv konfliktu funkčnost vlády paralyzovat, aniž by sama nesla jakoukoliv odpovědnost; podlehnout tomuto pokušení by vedlo opakovanému vyvolávání nedůvěry, opakovaným předčasným volbám a opakujícím se slepým uličkám; a tak stále dokola;

 

opoziční smlouvou vznikne prostředí, kde je u moci strana zodpovědná za vládnutí a v opozici strana zodpovědná za stabilitu vládnutí; ani jedna strana si nezadá s tou druhou, ani jedna se nezpronevěří svým voličům, neboť je respektován vítěz co do počtu hlasů a nezpochybnitelnosti jeho nároku vládnout; zapojením opoziční strany do odpovědnosti za stabilitu je na obou stranách vynuceno úsilí nalézt v mnoha věcech názorový průsečík, sjednotit pohled při tvorbě zákonů, nalézt rozumný kompromis mezi pravicovou askezí a levicovou dobročinností; vedlejším užitečným přínosem této formy vládnutí je vyloučení prvku nestability a nespolehlivosti z prostředí naší politiky - pidistraniček s nepřiměřenými ambicemi;

O. Uživatel 14.4.2012 21:50

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 14.4.2012 21:45

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 14.4.2012 21:44

Uživatel požádal o vymazání
G. Zahradníček 14.4.2012 20:52

Úpadek politiky nastal Vašem - šašem Havlem a jeho kumpány.

Haval byl velepodvodník, velelhář a velelump a tím to všechno začalo.

B. Rybák 14.4.2012 20:14

závěr

Demoralizace naší politiky je pečlivě vypiplaná působením "našeho" německého tisku (i V. Havel varoval zpočátku před pouze negativním působením masmédií). Nikdy za nic nepochválený politik (a to přesto, že lidé mají rádi dobré příběhy), byl postupně vystavován do situace, že nikdo nevěří že by nekradl, nepodváděl (ani kdyby byl svatý). Ať po něm hodí kamenem ten, kdo je přesvědčen, že by za této situace odolal svodům, uvážíme-li že při naprostém (i nepolitickou politikou vyvolaném) nedostatku členů politických stran mohl mít (oprávněný) pocit nenahraditelnost. Přidejme k tomu i to, jak demoralizující účinek má na pravicového EU-realistického politika bruselská politická korupce (příklad odměněných Špidlů, Pilipů, Tošovských, Fischerů...nepotrestatelných Grossů, Palasů, Kalousků..., strašení umělými aférami), přidejme jeho deprimující zjištění, že 80% státních výdajů je mandatorních, 80% zákonů přichází z Bruselu (mezi nimi všechna ta biopaliva, FV a ostatní "zelené" a "politicko-korektní zhovadilosti, pak nejspíš dojdeme k závěru, že ta naše politika je lepší, než by se dalo za těchto okolností očekávat.

P.S. Pan premiér Nečas určitě nemá strach z V. Klause (ten nad ním totiž žádnou pravomoc nemá). Při svém velmi kvalitním vzdělání je ale jedním z těch, kteří jeho myšlenky pochopili). A navíc, pokud by se inspiroval koncem vlády M. Topolánka, obával by se pana Paroubka a ne V. Klause.

B. Rybák 14.4.2012 20:14

Jako obvykle

Jako obvykle pan Kučera mezi správné a dobře formulované (bohužel ty méně důležité) myšlenky vloží několik takových, které jsou sice velmi hloupé, zato velmi potěšující pro ty, jimž tak dobře slouží. budu se věnovat jenom jim.

Opoziční smlouva byla důsledkem zbabělého, amorálního a vlastizrádného (dokonce i podle např. pana Palaty, zahraničními rozvědkami vedeného) "Sarajevského puče", na němž pokusili přiživit i pravdoláskařští neumětelové tím, že se rozhodli využít oslabení EU-realistického Klause k prosazení svých politicko-nepolitických fantasmagorií tím, že zničí zároveň i M. Zemana (ten získal materiál, z něhož to vyplývalo) a tedy i systém politických stran. Jejich bezmocná zuřivost pak byla důsledkem toho, jak jim oba velcí hráči unikli z domněle spolehlivé pasti. Menšinové vlády nejsou v EU žádnou výjimkou a každá znich může existovat pouze díky nějaké dohodě (smlouvě). Existují dokonce i velké koalice. Za "symbiózu" ideologických protivníků se pochopitelně platí ideovou zásadovostí (čistotou). Ne ale o mnoho více než při sestavování koaliční vlády.

J. Kanioková 14.4.2012 19:05

Přesně...!

Taky nechápu to neustálé opakování - že tady je pravice...

Už moc dlouho ne...!

A. Podšer 14.4.2012 18:12

jsem toho názoru,

že česká politika (snad i morálka) se může nacházet na samém počátku očistného procesu (možná úmyslně, možná omylem) nastartovaného nedávno uveřejněnými skandály; důležité ale je tento proces udržet při životě, vytrvat v něm, nenechat se tím, co během desinfekce české politiky ještě může vybublat na povrch, ani otrávit ani zviklat ani ranit mrtvicí; to, že je české politické prostředí zkorumpované, ví přece v česku kdekdo; jenže vyčistit toto prostředí a opět jej rehabilitovat je možné POUZE odhalením, zveřejněním (a následnou likvidací) všech korupčních prvků - korupčních kanálů, zkorumpovaných a korumpujících aktérů - a to je něco, co velká část české veřejnosti nedokáže přijmout, vstřebat, unést; už nyní po několika medializovaných vlaštovkách jsme svědky téměř apokalyptického vykreslování české politické situace jak ze strany médií, tak i ze strany politických komentátorů a publicistů, s jejichž výrazivem a pohledem na věc se občané ztotožňují a pod jejichž masáží už nyní (na samém počátku ozdravného procesu) jsou mezi českou veřejností patrné sklony poraženecké (v případě lepším) či dokonce tendence revoltovat;

pro mě je každá odhalená kauza nikoliv dokladem prohnilosti prostředí (nic nového se v tomto ohledu přece nedozvídám), ale PŘEDEVŠÍM jedním z mnoha milníků na cestě za nápravou; přestože nesouhlasím se způsobem, jakým vypluly na světlo kauzy bártova či janouškova, špinavý účel (kromě toho jednoho užitečného) posvětil způsob, jakým se veřejnost o korupčním jednání dozvěděla a můžeme jen doufat, že zasel strach v řadách nedotknutelných; odhalení těchto kauz vnímám jako pozitivní signál, nikoliv jako důvod k ještě větší ztrátě víry a rozhodně si přeji, aby jich bylo víc, mnohem, mnohem víc - ku prospěchu budoucnosti české politiky ruku v ruce s českou morálkou

D. Švik 14.4.2012 16:25

Re: Z pravice se stal automat na funkce

To jste vymyslel úplně sám?

A. Podšer 14.4.2012 16:10

Re: Z pravice se stal automat na funkce

prezentace názorů formou otázek, pro mě dostatečně výmluvná; pro vás ne?

B. Rybák 14.4.2012 14:25

Re: Z pravice se stal automat na funkce

Souhlasím s Vámi. Kladete správné (tedy potřebné, důležité a zodpověditelné) otázky a to je nezbytný předpoklad poznání.

V. Václav 14.4.2012 13:46

Re: Z pravice se stal automat na funkce

PAne, nezbývá mi, než s vámi naprosto souhlasit

V. Václav 14.4.2012 13:45

PAnu Kučerovi

PAne, jak můžete apelovat na morálku, když je to tady prohnilé již úplně od shora? Vás odsoudí za prkotinu, ale za miliony nebo miliardy se vám nestane nic. Lhaní, morální vakuum vidíte od vlády přes parlament soudnictví až po úředníky. Pokud se toto nezmění, nelze počítat se změnou morálky tohoto národa. Ale kdo to změní, když si ta "vrchnost" řekne, že v bordelu se dobře žije?

Z. Rychlý 14.4.2012 13:34

Re: No to jste autore

Ale naopak, měli jsme si ten příspěvek číst včera, nejlépe předevčírem. Dnešní titulek a článek měl začínat: Jak z těch morálních sr**ček, do kterých jsme se nenápadně dostali ven.

M. Koutný 14.4.2012 10:41

Re: Z pravice se stal automat na funkce

Člověk, který si stále ještě myslí, že fašismus je pravicový, by se k politice raději neměl vyjadřovat...

I. Schlägel 14.4.2012 10:33

Re: Z pravice se stal automat na funkce

Ne z pravice, ale z politiky obecně se stal automat na funkce, jedno zda zleva či zprava. Mnoho levicového je zákonitě zároveň i postbolševické, neboť po desítkách let budování "spravedlivé beztřídní společnosti" máme pod kůží něco z bolševika každý z nás, i Vy, i já. Pokud se trefujete do pravicové politiky, v Čechách ji příliš nenajdete, v evropských strukturách už vůbec ne. Pokud je pro Vás vzorem pravicové politiky současný kabinet zvyšující daně, máte ohledně autentické pravice a její politiky fatální nedostatek informací. Pěkný den.

O. Uživatel 14.4.2012 9:43

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 14.4.2012 9:41

Uživatel požádal o vymazání
F. Pavlis 14.4.2012 9:07

Re: Z pravice se stal automat na funkce

Bude to asi trochu jinak, pane Rajmane, ale máte možnost se vyjádřit, což není zase tak málo. Ovšem neupřesnil jste, co to znamená "evropská struktura". Je to Brusel s chobotnicí komisí bez mandátu ? Je to zavěs za tandemem Německa Francie ? Je to přilnavost k evropské socialistické internacionále ? Je to oslněnost korektními akty evropské politiky a práva veta pro mini nátlakové skupiny všech možných odstínů ? Je to trvalá tendence k neomarxismu ? Jistě to lze charakterizovat i jinak. Ovšem, je třeba být přesnější. Jinak je to výkřik páně B.Sobotky.....bez obsahu, ale formálně čistý jako jeho obleky....A korupce ? V terminologii theologie je to hřích, jinak porušení daných pravidel. U nás i jinde je to dáno pravidly velice vágními a často ani nevymahatelnými. Vypjatý šovinismus není zdaleka českým vynálezem a vůbec už ne současnou situací. To je takový klacek pan Uhla a spol a dědiců multikulturalismu ve velice pomuchlaném balení. To si zase myslím já. Buďte zdráv.

P. Rajman 14.4.2012 8:40

Z pravice se stal automat na funkce

který stále více ovládají bezskrupulozní diletanti. Tento stvav umožnila situace, kdy  vše nejen levicové, ale dnes prakticky i středové je odsouzeno jako bolševické. Fašismus je zásadně exteriorizován ( ten přece u nás nemá tradici a když tak v podobě revanšismu ) ačkoliv je již zcela zřejmé že ve své nejodpornější podobě se usadil právě u "ryze" českých pravicových struktur, kterým stejně jako onen bolšebvismus nabízí skvělou příležitost k ostrakizaci svých odpůrců. Neschopnost zařadit se do evropských struktur spojená s korupcí a vypjatým šovinismem je pouze logickým důsledkem, tohoto stavu.