24.6.2024 | Svátek má Jan


Diskuse k článku

POLITIKA: Umění prohrávat

Pokud nepřipustíme, že chyba byla i v nás, těžko nás to přiměje k tomu, abychom zlepšili svůj výkon. Pokud budeme jen kňučet, že nám pánbůh nepřál, foukal protivítr, klouzalo to, soudce koukal jinam a protivník nehrál fér, skončíme jako doživotní outsideři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Tachovský 29.1.2013 16:36

Re: Řádné volby jsou pro mne jen ty,

A podle me jsou radne volby jen ty, kde vyhraju ja

T. Vodvářka 29.1.2013 6:29

Vážená paní Chlumská

Máte bezpochyby pravdu, že umět prohrát je velmi cenné. Daleko cennější je však umět férově vítězit. Vítěz současných voleb férově nevyhrál, navíc - on to velmi dobře ví, neboť Miloš Zeman není hloupý. A s tímto pocitem se bude muset vyrovnávat celých 5 let.

Přinejmenším 2,2 milonů lidí této republiky dobře ví, kým byla krmena jeho volební kampaň, že nestačilo ani to, že byla veřejně přehrána nahrávka jeho souputníka Šloufa s gangsterem Mrázkem, že byly vytahovány špinavé lži /vzápětí s omluvou - ale jak praví indiánské přísloví "vyřčené slovo a vystřelený šíp"/.

Takže - pokud by vyhrál férově, stal by se presidentem všech. Takto je odsouzen být presidentem za každou cenu.

L. Křivan 29.1.2013 7:06

Re: Vážená paní Chlumská

Miloš Zeman není hloupý, Miloš Zeman je vychcaný.

I. Schlägel 29.1.2013 7:58

Re: Vážená paní Chlumská

a s tím pocitem se vyrovná velmi snadno :-)

T. Vodvářka 29.1.2013 8:34

Re: Vážená paní Chlumská

Víte, pane Schlagele, nemyslím si to. On totiž proti němu stál soupeř, kterého si Miloš Zeman přál nejméně. Jana Fischera by převálcoval, o ostatních nemluvě a stačily by mu na to i férové způsoby. Na Karla Schwarzenberga, o němž ví, že jej morálně, hodnotově převyšuje, musel vytáhnout fauly a kanálovou špínu, aby jej porazil. Celých 5 let bude mít za krkem jeho stín /verbálně si jej nepřipustí, ale ty noci o samotě.,.../.

Přeji mu jeho probdělé noci.

M. Šejna 29.1.2013 9:57

pane Vodvářko

a co konkrétně na knížete Zeman vytáhl? Benešovy dekrety určitě ne. Ty totiž do pléna hodil moderátor televizní diskuze a Schwarzenberg se na nich totálně odvařil. Nejprve je označil za neplatné a pak doplnil, že Beneš by dnes skončil u mezinárodního tribunálu pro zločince. Těmito výroky Schwarzenber volby prohrál. Zbytek kampaně už jen musel vysvětlovat, že to myslel jinak.

Jinak pokud jde o férovost kampaně, tak na knížete se vytahovaly už jen jeho žvatlání a manželka, co neumí česky. Zato na Zemana se vytáhly opozoční smlouva, Šlouf, Mostecká uhelná, Olovo, Bamberk atd... Na Zemana se útoky a podpásovky valily ze všech stran.

Přesto vyhrál.

T. Vodvářka 29.1.2013 10:43

Re: pane Vodvářko

Máte pocit, že Zeman se staví vůči Benešovým dekretům jinak než kníže? Zeman dobře ví, že je to všechno stará vesta a přesto to stále omílal. Takže rozdíl je v tom, že kníže vyjádřilo svůj názor i v situaci, která nebyla pro něj příznivá, zatímco Zeman, myslící si totéž, to "utlumil".

Jinak děkuji za Váš druhý odstavec, plně vystihující podstatu věci. Na K Schwarzenberga byla vytažena jeho vada řeči a znalost 5 jazyků jeho ženy vyjma češtiny, nic jiného nešlo, protože nic jiného nebylo. Proto musel Zeman bušit do dekretů, aby bylo o čem mluvit, případně si vymýšlet pindy o nacismu rodiny, což považuji vzhledem k postojům Schwarzenbergovy  rodiny za války za podstatné chucpe. Naopak Váš výčet Zemanových prasáren, v nichž přinejmenším statoval je příkladný, i když neúplný. A nebylo to kníže, které mu o hlavu mlátilo jeho sepětí s gangsterem Mrázkem. To nebyly mediální podpásovky, ale jen součet "dobrodiní", které za svého vládnutí pro zemi vykonal

V tom se lišili. Český národ nesnese nad sebou někoho morálně vyššího, potřebuje mít pocit, že ten nahoře je stejný jako oni, se svými malostmi, občasnými nefér zákroky. V tom je podstata vítězství Miloše Zemana.

J. Václavíková 29.1.2013 11:21

Re: pane Vodvářko

Já osobně si myslím, že si nikdy žádné výčitky nepřipouští, je to typický příklad člověka bez skrupulí, on neví, co to férové jednání je. To ostatně dokazuje i fakt, jak bezostyšně popřel vlastní postoje z minulosti, když se mu nehodily.

J. Václavíková 29.1.2013 11:22

Re: pane Vodvářko

"Tento systém nevznikl 25. února 1948. Tento systém má svoje genetické kořeny minimálně v porušování demokracie po roce 1945. Ať už jde o transfer německého obyvatelstva přesně v duchu stalinských migračních přesunů, ať už jde o zákaz agrární strany…"

Prohlásil v roce 1990 pokrytec Zeman.

J. Vyhnalík 29.1.2013 14:55

Re: pane Vodvářko

A měl pravdu. Jenže Zeman kritizoval Rabovací (Revoluční) Gardy a ne Beneše a řekl to v roce 1990 a ne v aktuální volební kampani.

Kdyby KS nechal Beneše spát, měl by šanci. Nejspíš by i vyhrál, kdyby si správně nastudoval okolnosti privatizace MUS před tím, než tuto jednu z mnoha Zemanových chyb vytáhl na světlo. Jenže se v argumentech sám tak zamotal, že je Zeman snadno odrazil poukázáním na to, že si KS nepamatuje ani pořadí vlád a to, co která vláda schválil, či neschválila.

J. Václavíková 29.1.2013 21:49

Re: pane Vodvářko

Aha. Takže dialektika v praxi. Rabovací Gardy jest dovoleno kritizovati, ovšem jen za jistých okolností. Beneše coby představitele státu, který jejich činy legitimizoval, pak není možno kritizovat, a to tak, že nikdy. Děkuji za objasnění podstaty.

P.S. Můžete mi z Milošovy citace dovodit, koho za zmíněné činy kritizoval? Notabene u vědomí historické skutečnosti, že totiž Beneš osobně pro tuto migraci zjednával u velmocí souhlasné stanovisko velice příčinlivě a dlouho před samotným aktem.

J. Vyhnalík 29.1.2013 22:49

Re: pane Vodvářko

Myšlenka nutnosti poválečného odsunu se objevila u britských politiků už někdy v roce 1942. Nakonec byl odsun zakotven v Postupimské dohodě a Němci se nestěhovali pouze ze Sudet, ale v daleko větší míře i z Polska, dnešní Kaliningradské oblasti, Nizozemí a Belgie.

Osobně si myslím, že odsun bylo to nejlepší ze všech strašných řešení, které v té době připadaly v úvahu.

To všechno je ovšem vlastně nepodstatné. Není ani důležité jestli se Zemanův výrok lišil o 5 %, nebo o 50 %. Podstatné je, že Schwarzenberg svou šanci v presidentské volbě svým výrokem pohřbil. Ve chvíli, když jsem slyšel výrok o Benešovi a Haagu, bylo mi jasné, že bez ohledu na můj, nebo třeba i Váš hlas volbu prohraje.

V. Novák 29.1.2013 14:58

Jistě - vytáhnout něco na knížete, je drzost a podpásovka,

kydání špíny na jeho protivníka je Pravda Zjevená..

"Všichni blili, jenom pan starosta zvracel".

P. Pavlovský 29.1.2013 6:14

Řádné volby jsou pro mne jen ty, které probíhaly řádně

To znamená, že v nich nebyly použity podlé prostředky na hranici zákona a místy i za ní.

Umět prohrát je jedna věc, ale smířit se s nefér porážkou je věc druhá.

Soupeř byl nadopován lží.

Bylo to jako závod v běhu na lyžích, před kterým mi někdo nepozorovaně zdrsnil skluznici zatlučením hřebíků a rozhodčí to nevzali v úvahu.

J. Vyhnalík 29.1.2013 14:47

Re: Řádné volby jsou pro mne jen ty, které probíhaly řádně

Možná Zeman nějaký ten klistr soupeři do stopy kydnul, ale ty hřebíky si zatloukl Schwarzenberg sám.

P. Pavlovský 29.1.2013 17:39

Re: Řádné volby jsou pro mne jen ty, které probíhaly řádně

Ano, na dotazy o dekretech a Němcích stačilo stereotypně odpovídat, že se ztotožňujě s názory V. Havla.

P. Pavlovský 29.1.2013 17:40

Re: Řádné volby jsou pro mne jen ty, které probíhaly řádně

Ano, na dotazy ohledně Němců a dekretů stačilo stereotypně odpovídat, že se ztotožňuje s názory V. Havla - ať si to každý přebere.

F. Nágl 29.1.2013 5:35

Autorka má pravdu , ale......

z jejího dnešního článku určitě nebudou mít radost naše  " osobnosti  " , které volební porážku K. Schwanzenberka neunesly a dokonce M.Zemanovi vzkázaly ,že on jejich prezident není ......A kdo že do těch našich  " osobností " patří ? Tak na příklad : Olga Sommerová , Bořek Šípek , Jaroslav Hutka a další...Paní Sommerová nemá ještě vyřešenou  " záchranu  " historického nádraží v Ústí nad Orlicí a už  " řeší  " výhru M. Zemana v letošních prezidentských volbách . No , řeší  ? Spíše se pouze zviditelňuje . A není sama ..........

J. Vozábalová 29.1.2013 1:24

No pravda!

Paní autorka má naprostou pravdu, že! Kdo by to neuznal - MZ dostal o téměř 10% hlasů víc. No a metody použité k vítězství - no kdo by se tím zabýval. Důležitý je přece výsledek - a že sem tam nebylo vidět faul nebo ruku - no ale zabralo to, ne?

A. Holík 29.1.2013 0:13

Hm ..

Kdyby vyhral kandidat s jinymi nazory, tak mi to nevadi. Vyhral ovsem kandidat s jinou moralkou, a s nemalou podporou. To mi vadit neprestane nikdy.

T. Pansky 29.1.2013 1:34

Re: Hm ..

To jsem chtel napsat, ale byl jste rychlejsi.  Mne pan Zeman nevadi, je chytry clovek.  Ale vadi mi jeho lhani a urazeni vsech ostatnich.  Ale vetsina spoluobcanu to vita.  Respektuji to.

L. Křivan 29.1.2013 7:09

Re: Hm ..

dobře řečeno.  Vítězství Zemana vypovídá o "kvalitě" tohoto národa. Bohužel.

R. Langer 29.1.2013 14:19

Re: Hm ..

A počkejte si na to, co budou o kvalitě národa vypovídat výsledky parlamentních voleb, to možná ani nerozchodíte... :-D