3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jonáš 26.11.2005 0:19

No až na to, Myschi,

že ten navigační systém používáš dobrovolně, jelikož ti ho nikdo nenutí. Pokud ta proklamovaná "flexibilita" v zpoplatnění nových úseků satelitem znamená každoroční upgradování "sw" v nějakym tom milionu jednotek --
Šumavák 25.11.2005 23:58

že by proto, že v létě jednal Paroubek ve Vídni s panem Kapschem osobně?

Mysch 25.11.2005 23:52

občas systém nerozliší

je blbost na kvadrat!
jednak, rozliseni gps je dnes prakticky 3 m. ktera silnice vede biz, nez 3 m k dalnici?
a za druhe, na opravdu kritickych mistech jsou brany. tusim, ze jich je neci pres 120.
odkaz na toll collect jsem tu uz nekolikrat daval. tak si ho laskave prectete, mate to tam i cesky.
jedine, v cem mate pravdu je rocni zpozdeni. ze zacatku to byl skutecne prusernapruser.
ovsem cely rok pracuje system bez problemu. nova sw je uplne normalni. kdyz pojedete se starou cd ci dvd v navigacnim systemu, asi se budete dost casto divit, ze ta silnice tam neni.
jonáš 25.11.2005 23:34

Jakto, že nezprovozní,

když zároveň tvrděj, že je to míň náročný na počet bran a provozně flexibilnější? Neni tam nějakej podivnej rozpor?
jezevec 25.11.2005 23:19

Dodnes jsem nepochopil, proč firmy, které nesplní formální předpoklady -

nejsou prostě jen vyzvány, aby si je v termínu X doplnily - a s jejich nabídkou se pracovalo i nadále.
Nebo vůbec - proč se neposuzuje nejdřív nabídka, a teprve potom se nevznášejí požadavky na píčoviny jako audit a barva razítka na výpisu atd. .
jura-p 25.11.2005 22:42

Re: no, zvonku to vyzerá zouplna jinak

Racku, hlavně to vypadá, že snad děti dětí mých dětí z Budějc jednou dojedou tím, co bude po autech po úplně hotové dálnici k tomu, co bude stát na místě Prahy. Udrží-li se tempo financování dálnice D3, bude hotova za 170 let.
jonáš 25.11.2005 22:34

Karle,

nějakej link nebo aspoň citace toho doporučení by nebyly?
AeroKarel 25.11.2005 21:40

vito, co na to

doporučení EU, že satelity?
EU posloucháme jen kdyždoporučuje totéž, co peníze v kapse?
vita 25.11.2005 17:39

Re: a nespolehlivější

Z informací o problémech německého systému. Např. z toho, že OBU je několikanásobně dražší, už "se" vyměňoval SW, přičem bylo nutno zajet do příslušného pracoviště TollCollectu (na vlastní náklady, pochopitelně) a že občas systém nerozliší mezi dálnicí a souběžnou nezpoplatněnou komunikací. Odkaz jsem dával.
Jo, nemohli se zúčastnit, protože si spočítali, že v požadované době to nezprovozní. Nakonec i v Německu "sklouzli" o víc než rok. A to to byla vládní zakázka a pan ministr dopravy měl co vysvětlovat. Halt si ai spočetli, že při reálném čase, reálně dosažitelné ceně a nastaveném penále, by se jim to nevyplatilo. Časy, kdy si Matra nadiktovala podmínky, kdy neodpovídala za nic a roční zpoždění nebyl důvodem k vypovězení smlouvy, jsou pryč.
jonáš 25.11.2005 16:59

Re: a nespolehlivější

A proč se jí nemohli zúčastnit? Zatim se to podává akorát jako víra svatá --
Mysch 25.11.2005 16:52

a nespolehlivější

muzete vito prozradit, co je na nem nespolehlivejsiho.
mate snad nejake zpravy o tom,  ze se v nem pouzivaji horsi ic,  nebo pasivni soucastky?
podle publikaci na psu, byla soutez ovsem vypsana tak, ze se ji dodavatele se satelitni technikou vubec nemohli zucastnit.
a konecne jsem tu cekal neco noveho, a ne nudne povidani o paroubkovi.
vita 25.11.2005 15:34

Re: Počítejte

A dražší, dodání pozdější a nespolehlivější. Ostatně - nebylo z čeho vybírat satelitní systém. Všichni, kdož měli satelity v návrhu, ztrusili a do soutěže vůbec nešli.
Ne že bych klidnou sílu miloval a pan ministrant mi ještě nevysvětlil, jak to vlastně myslel s tou dálnicí D47, proč byla původní smlouva tak šíleně nevýhodná, že se musela zrušit i za cenu stamiliónového panále - ale tady mi to celkem štimuje. Chceme aby to bylo rychle a ne moc draho. A taky spolehlivé, bezpečné a blablabla. Proč byli ostatní vyřazeni, zatím přiznala jedna firma - neměli patřičný audit. Že to dlouho trvá, prý i rok. No, s dovolením, firma, která dodává něco takového, by přece měla mít všechny papíry v pořádku dávno. Nebo vznikla před půlrokem?
Jirka 25.11.2005 14:12

Počítejte

Systém který vyhrál, prý bude stát 22 miliard, ze totéž období stát získá také přibližně tolik. Takže polovinu vybraných peněz sežere sám systém. To je pěkná hovadina. Satelitní systém je mnohem lepší, modernější a operativnější, co to je na tom ministerstvu za ekonomy, že tohle nechápou. Nebo to je zase velká malá domů pro klidnou sílu ?
Lojza 25.11.2005 13:07

Re: cena nebyla druhá nejvyšší

Správně. Je třeba mít pozitivní myšlení.
petr 25.11.2005 10:25

cena nebyla druhá nejvyšší

Cena byla třetí nejnižší, jak informovala ČT v událostech :-)
Martin Břehule 25.11.2005 9:49

Podivná už byla zadávací dokumentace

Která jednoznačeně preferovala systém pozemních bran. Dále to byla skutečnost, že zde byly požadovány takové garance, které má umožnit až nově přijatý zákon, který neexistuje. V podstatě se dá říci, že zadávací dokumentaci připravoval nebo na ní spolupracoval Kapsch - jako jediný měl vše v pořádku. Což samo o sobě je podivné. Kromě toho, bylo by zajímavé zveřejnit, proč byly vyloučeny zbývající tři firmy.
www racek 25.11.2005 9:34

no, zvonku to vyzerá zouplna jinak

než nás přesvědčuje soudruh bratr ministerský ...
bože, já furt žil v domění, že satelity do budoucnosti nemají konkurenci ... konečně, už i navigace je v bězném provozu. ... ale jako vždy rozhodla cena. tentokrát ta nejvyšší. ne že bych to neznal.
konec konců, při plánování dálnice do budějic taky vyhrála nejdražší varianta. daleko nejdražší. konec konců. hejtman v porschi asi ví, co dělá.