5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

POLITIKA: Tak je tu přímá volba prezidenta

Tato debata se zintenzivňovala jak ve vazbě na složité prezidentské volby na parlamentní půdě a následnou volbu kandidátů, kteří nevyhovovali konkrétním stranám nebo jiným vlivovým skupinám, tak i ve vazbě na stranické zájmy v oblasti vymezování se vůči jiným stranám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Dlouhy 18.12.2011 22:16

Chcel-li lid primou volbu presibenta,

mel by take pristoupit na pozadavek, ze se volby zucastni nejmene treba 75% volicu. Bez teto ucasti by mela byt volba neplatna. Druha vec je vymezeni pravomoci presidenta. Jsem si jist, ze v pripade prime volby bude presidentska funkce vsech pravomoci zbavena. Pak uz bude celkem jedno, kdo bude zvolen a jakym procentem volicu. Budme realiste. A treba to bude dobre, fotbalova nebo zpevacka hvezda nemusi vzdy byt Ronald Reagan.

L. Severa 18.12.2011 16:22

Navrhuji Bolka Polívku.

Jako valašský král má již vladařské zkušenosti a navíc bychom si aspoň  užili více legrace, ovšem určitě by to nebylo víc než při přímé volbě prezidenta, což bude jen malá náplast na tu špínu, které se při volební kampani určitě dočkáme. Naši politici si mylně vyložili to Komenského "Vláda věcí tvých k tobě se zase navrátí, ó lide český".

J. Krásenský 18.12.2011 13:52

Lidé čekají, že jejich problémy za ně vyřeší nějaký "nový spasitel",

kterého si vyberou v přímé volbě. Budou zklamáni. Nikdo za nikoho žádné problémy nevyřeší.  Natož spasitel, kterého si příště zvolíme v přímé volbě. Bude to jen příliš drahý špás za příliš mnoho peněz.

Š. Hašek 17.12.2011 23:22

Pokud si někdo myslí,

že přímou volbou presidenta  přeskočíme Švýcarsko, zmákneme přebytkový rozpočet - no zkrátka budeme aspoň o chlup dál, tak mu závidím (to se ovšem nemá) jeho optimismus. Přímo bezbřehý.

Už se "těším" na ty měsíce (možná půlrok), kdy lid a novináři a politilogové - vše bude žít kampaní (někteří politici a šíbři mezitím schválí v klidu a potichoučku něco jako Fotovolty II a nikdo ani nemukne, protože si toho ani nikdo nevšimne - kvůli debatám o novém kandidátovi se ani snad nebude chodit spát.

Vše už tu bylo "chléb a hry". Lid zbaštil cukrátko.

No lepší si hrát na to, že "ganz měním republiku", než chodit do cirku, kde lvi žerou jiné lidi, nebo člověk podřezává člověka.

M. Dubanová 17.12.2011 19:12

na téma přímá volba prezidenta

jsem si přečetla pár diskuzí a pokud bude skutečně přímá volba, pak to vidím - že budou soutěžit dva kandidáti a to : pan Tomio Okamura s Karlem Gottem.

M. Bílý 18.12.2011 15:52

Jsem proti přímé volbě prezidenta a tak volit nepůjdu. S jedinou vyjímkou, že by mohl kandidovat Vaclav Klaus, když je to jiný způsob volby.

Moc se těším, až se prezidentem stane Karel Gott, ale může to být ještě horší. Hin sa hukáže. Jinak proti Kájovi nic nemám, stále mu ti krásně zpívá. Permanentním Zlatým slavíkem je oprávněně.

J. Fiedler 17.12.2011 17:44

Chléb a hry

to přesně vystihuje přímá volba presidenta.Čas ktery tomu věnovala PS moh být využit na nápravu nesmyslů,které jsou v zákonech díky totální negramotnosti poslanců./ještě že mají penize na asistenty a odborné posudky/.Okřídlená věta, občané si přejí přímou volbu je totální hloupost.Občané si také přejí omezení imunity poslanců.malé daně,omezení platů poslanců atd.Proč nejsou vyslyšeny i tyto hlasy?Proč omezují imunitu presidenta a na sebe zapomenou? Za tuto vymoženost volit presidenta zaplatíme udajně miliardu.Proto již dnes navrhuje Kalousek zrušení slev pro důchodce na dráze,které přinesou do státní kasy cca 50 milionů za rok.Za povšimnutí stojí zpráva o vyplacených odměnách na ministerstvech na konci roku,udajně za mimořádný pracovní výkon.

V. Husák 17.12.2011 15:34

Žádná přímá volba nebude,

to je jen taková hra pro nás - nýmandy. Senát ji pohřbí. Přece si nedá vzít takovou příležitost, jak podpořit svou další existenci?

M. Bílý 17.12.2011 13:05

To jsem opravdu zvědavý, jak se u přímé volby prezidenta zachová švejkovská část národa českého.

J. Kanioková 17.12.2011 21:49

Přesně!.... jako u Sčítání... tak jak nám vznikli věřící Jedi, tak čeští Švejci zvolí Cimrmana..

K. Janyška 17.12.2011 9:25

Přímá volba prezidenta je úplně, ale úplně, na howno.... Dzp.

J. Anděl 17.12.2011 10:09

Re: Přímá volba prezidenta je úplně, ale úplně, na howno.... Dzp.

Také mi to tak připadá :)

Ačkoliv úplně není. Uvědomte si, že se tím médiím a "lidu" předhodí neuvěřitelný žvanec k přežvýkávání. Politici tak budou mít víc času a klidu na dělání čehokoliv, co dělat potřebují a chtějí. Počkejte na ty diskuze, až to začne. Chá, i kdyby se kontinent Evropa nořil do mořských vln, pršel oheň a padaly kobylky, budeme tady do krve debatovat o budoucím prezidentovi.

J. Kadeřábek 17.12.2011 14:19

Re: Přímá volba prezidenta je úplně, ale úplně, na howno.... Dzp.

Ano, už vidím jak v ČT 24 pokládá Drtinová s vážnou tváří otázku prezidentským kandidátům: "Co hodláte udělat pro nižší ceny elektřiny, brambor...."

S. Ševeček 17.12.2011 18:10

Re: Přímá volba prezidenta je úplně, ale úplně, na howno.... Dzp.

Tím se už politická třída vymkla zcela kontrole. Nebudou zodpovídat téměř za nic. Zákony přijodu z brusele a prezydent? - Zvolili jste si ho sami, lidi !  Bude to slabý mandát  "přímo zvoleného prezidenta".Pominu-li podstatné argumenty, dané dějinným zasazením Čechů do

kotlinky na cestě z východu k Jadranu, jeden nepodstatný argument mám - v

druhém kole půjde volit jedině nepřizpůsobivá menšina zatvrzelých

voličů a ostatní občan řekne To není můj president.

(osekání "nulové pravomoci", které dnešní Čech No1 ještě má, si posranci ještě dopřejí).