2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

POLITIKA: StB nebyla zločinecká organizace

Tak aspoň soudí předseda Komunistické strany Čech a Moravy soudruh Vojtěch Filip. Poněkud překvapivé, když máme samostatný Ústav, který zkoumá zločiny komunismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 3.9.2018 18:52

No jo, a co čekat od komunistického funkcionáře, že ...

J. Lepka 3.9.2018 18:28

Jen další level bolševického chucpe.

Začalo to likvidací ÚSTR a pokračuje dál, v bláhovém domnění, že lidé jsou tupá bezmozková entita jen papouškující novinové titulky. Bohužel i současné zastoupení bolševiků v politice jen dokazuje, kolik % takto postižených voličů v elektorátu ani nepochopilo, jak naletěli.

Š. Hašek 3.9.2018 22:20

Re: Jen další level bolševického chucpe.

Ale ÚSTR přímo nezničil Filip, pokud si pamatuji, tak jej nenáviděli hlavně "lidskoprávní komunisté" - úhlavní to nepřátelé naší KSČM. Asi tam bylo/je dost zajímavého. Patočka, stalinistický mládežník ....

Rozlišuji u nás několik podtypů bolševiků. A/ Filip, B/ Dientsbier, C/..... atd.

A. Alda 3.9.2018 15:12

Pan Vodvářka by si nejprve měl

zjistit něco o struktuře a kompetenci Státní bezpečnosti a pak by si měl přečíst nějaký spis vedený StB. Nějaký z let nástupu komunistické moci, nějaký z let kolísání komunistické moci a nějaký z let normalisace komunistické moci. Naštěstí Ústavní soud rozhodl, že tyto spisy musí zůstat veřejnosti přístupné a nemohou být utajovány z důvodu ochrany osobních údajů Evropskou unií. Proto si je může směle přečíst.

Dokud o tom nic neví, píše jen takové hospodské výkřiky. Nemá to žádnou váhu, žádnou relevanci. Což samozřejmě neznamená, že by většina estébáků nebyly svině přeodporné.

J. Jelínek 3.9.2018 15:53

Re: Pan Vodvářka by si nejprve měl

Hlavně by si měl pan soudruh Filip ujasnit rozdíl mezi tajnou zpravodajskou službou a politickou policií.

P. Harabaska 6.9.2018 17:01

Re: Pan Vodvářka by si nejprve měl

Ty spisy, které byly - jak se hezky říká - citlivé, také sensitivní, ty už byly dávno zlikvidovány, případně je ještě někdo uchovává v soukromém trezoru. Dokonce jsem někde slyšel, že ty obzvlášť citlivé a mající ještě určitý potenciál využitelnosti jsou přechováváni v některých trezorech v zahraničí.

M. Šejna 3.9.2018 14:46

Lidí neblbněte - StB měla více oddělení

K StB patřila i "Správa pasů a víz". Do StB patřil i Odbor zahraničního tisku. Patřilo tam i Oborové výpočetní a informační středisko StB (tedy programátoři a další odborníci na výpočetní techniku). Co je na úřednících vydávajících pasy, nebo sledujících zahraniční tisk, nebo sepisujích počítačové programy, zločinného? Ani Hlavní správu kontrarozvědky pro boj proti vnějšímu nepříteli nelze považovat za zločinnou složku.

Za zločinnou lze považovat hlavně Správu kontrarozvědky pro boj proti vnitřnímu nepříteli. Tahle složka StB buzerovala a kriminalizovala jakékoli lidi, kteří neprojevovali ten správný prorežimní názor, tedy tzv "protisocialistické živly" (např. disidenty).

A nezapomeňme, že seznam pracovníku Stb nebyl nikdy kompletně zveřejněn. Ty největší estébacké svině mezi námi žijí, aniž bychom o nich věděli. Zveřejněny byly jen seznamy spolupracovníků, kteří mnohdy podlehli nátlaku estébáckých gaunerů a souhlasili se spoluprací.

A. Alda 3.9.2018 15:17

Taky měli na starosti hospodářské trestné činy,

trestné činy proti měně, trestné činy se škodou nad 3 mil. Kčs (nebo 1 milion? Už nevím.), zpronevěry apod.

Politická činnost byla jen částí náplně práce Státní bezpečnosti, která vznikla již před 2. světovou válkou.

Ovšem ta Vaše "Správa kontrarozvědky pro boj proti vnitřnímu nepříteli" nikdy neexistovala. To jste děsivě zmatlal útržky informací, což dnes snad už není třeba, když se s trochou píle může většinu věcí relativně pravdivě dovědět.

S. Prosek 3.9.2018 18:22

Re: Lidí neblbněte - StB měla více oddělení

Kam zaradit soudruha Grebenicka?

J. Lepka 3.9.2018 18:31

Re: Lidí neblbněte - StB měla více oddělení

Milý Šejno, v osmdesátých letech jsem měl předplacený National Geografic, přesto ani jeden ročník mi nedošel kompletní, znamená to tedy, že vaši kamarádi z Odboru zahraničního tisku kradli jak straky. Nepřipadá vám to podivné? Chápu, vám ne.

B. Hamal 3.9.2018 12:02

A na závěr

opět sladké varování...

I. Spálený 3.9.2018 11:44

Rok 1968 jasně ukázal, že republika byla plně podřízena sovětskému vedení. I procesy v 50tých letech přišly na Stalinův příkaz. Můžeme se bavit o kolaboraci, ale vlastní aktivita StB byla minimální.

Z. Lapil 3.9.2018 12:02

Re:

Spolupráce na zločinu je rovněž zločinem. To neukecáte.

J. Vintr 3.9.2018 14:23

Re:

STB sice pracovala pod sovětským vedením, ale metody a konkrétní činnost byly v kompetencí estebaků, kteří za to nesou i osobní zodpovědnost. Bohužel nebyla žádná vůle to řešit a potrestat viníky.

T. Kočí 3.9.2018 10:37

Krysa

považuje také krysy za normální.

J. Hruška 3.9.2018 11:30

Re: Krysa

A my "Nejsme jako Oni".

I. Širůček 4.9.2018 10:39

Re: Krysa

No, krysy byly na rozdíl od nich většinou užitečné. Teprve když ten příval lidských odpadků nezvládaly, vznikl mor.

P. Lenc 3.9.2018 9:02

Znám mnoho

dobrých komunistů i nacistů.To jsou všichni ti, kteří jsou tři metry pod zemí.

P. Harabaska 6.9.2018 17:06

Re: Znám mnoho

Tenhle obrat je pro vás vlastně univerzální. Už jste ho použil tolikrát a pro tolik rozdílných subjektů, že byste popravdě měl napsat, že všichni lidé jsou dobří, pokud jsou tři metry pod zemí. Die Fenster auf, der Lenz ist da, sogar im Friedhof.

K. Janyška 3.9.2018 8:47

Jasně, že nebyla. Nebyla samostatnou jednotkou.

Byla podřízena zločinným KSČ a KS SSSR... Dzp.

V. Hájková 3.9.2018 8:41

V ČESKU

není o čem mluvit ! Nejlépe to ve svém příspěvku vystihl jednou větou pan ZÁVODSKÝ :))

ČO BOLO- BOLO - TERAZKY SOM PREMIER !!!

T. Závodský 3.9.2018 22:41

Re: V ČESKU

Děkuji. Co už tak člověku zbývá, než trochu trpký humor.

A ta paralela se prostě nabízí.

J. Schwarz 3.9.2018 8:23

Kupodivu

podobné žvásty pana soudruha nikdo neřeší, narozdíl od "osočení" páně Horáčka z vexláctví a "nenávistných komentářů" na účet přepestré třídy dětiček v Ústí...

P. Harabaska 3.9.2018 10:10

Re: Kupodivu

To byste se divil, co všechno bylo v těch na přelomu roku 1989/90 zničených složkách StB. Ta organizace se totiž nezabývala jenom politickými, ale kriminálními případy. V tomto ohledu byla StB stejně zločinná stejně jako např. CIA nebo FBI.

M. Klas 3.9.2018 11:18

Re: Kupodivu

Vy máte o činnosti StB nějaké povědomí? CIA se podle Vás zabývá kriminálními případy? Jejich stránky uvádějí: "CIA is the nation's premier agency providing global intelligence in an ever-changing political, social, economic, technological, & military landscapes. Our mission is straightforward but critical: protect America's national security."? "To jste si trochu zapřeháněl", řečeno s klasikem.

P. Harabaska 3.9.2018 11:21

Re: Kupodivu

What a cunning oponent!

M. Klas 3.9.2018 11:24

Re: Kupodivu

Něco věcného k tématu by nebylo? Můžete i česky, já rozumím.

J. Vintr 3.9.2018 14:25

Re: Kupodivu

Jasně, a v té Emerice ještě k tomu bili černochy.

P. Harabaska 3.9.2018 17:35

Re: Kupodivu

A leckomu z té zimy vymrznul mozek.

A. Pakosta 3.9.2018 17:34

Re: Kupodivu

...aha, a Vy chcete říci, pane Harabasko, že právě ty záznamy o kriminálních případech byly do jednogo zničeny? Qui prodest?