5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
LV 26.9.2008 18:12

k veřejným službám

Co bylo dřív - slepice nebo vejce?

Byla dřív špína, nespolehlivost a nabubřelá arogance státních drah, nebo přechod (postupně bohatnoucích, náročných) občanů na samodopravu auty? Čím to začlo? A kdo dnes vlastně ještě touží jet zaplivaným, nespolehlivým a pomalým vehiklem, který vás dopraví kamsi do .... řekněme periférie obce či městečka? Kdo miluje bezdomovce a podobnou společnost, která se neomylně stahuje právě k nádraží? Ale dráha je veřejná služba, bez níž by to nešlo...

A pošta?? Nabubřelý zdeúředník vás ostendativně a důležitě buzeruje s prokazováním totožnosti při vydávání VAŠÍ zásilky, kterou vám měl sice doručit domů (ale jen zanechal lístek, že si můžete...). V době PPL DHL a jak se to vše jmenuje, zkrátka služeb, u nichž průběžně sledujete svou zásilku na netu a domluvíte se, kam a kdy vám ji přivezou. Stůj ve frontě hňupe, tady je ÚŘAD. A ty jsi prach na jeho nohou...

A tak by se dalo vyjmenovávat další a další. Zkrátka co stát vezme do rukou, změní se ze služby rázem a neomylně vždy v ÚŘAD. V tupou šikanu občana, zákazníka. Takže nezbývá než věřit, že privatizací (moc jim ji přeju) dojde k podobnému jevu, jako kdysi u hospod. Ze státních, špinavých s arogantním personálem k soukromým, čistým a vlídným. Neb jinak by chcíply. A tak ať to je i s tzv. veřejnými službami.

Papouch 26.9.2008 19:32

Re: k veřejným službám

 tracking prinejmensim nekterych zasilek zasilek Ceska posta umi, kod ma format BXcislo

Oldman 26.9.2008 19:50

Re: k veřejným službám

Kecy, možná místy ovlivněné občasnou špatnou zkušeností. O sledování zásilek na ČP už byla řeč, já jen doplním, že na rozdíl od PPL doručí Česká pošta v krátké době. U nás říkáme "službě" PPL "Pěkně Pomalu, Loudavě".:-/

A ČD? Ano, některé spoje snad ještě nejsou zcela vypulírované, je otázka, kdo je vždy zasviní. Mimochodem, kdy jsi jal naposledy vlakem?;-)

Kulak 26.9.2008 20:11

Re: Re: k veřejným službám

Zasíláme a přijímáme zásilky každý den. PPL (DHL) i jejich konkurenti mají najmuty živnostníky k rozvozu od DEPA k poslední štaci. Takže vždy záleží na konkrétní osobě. Za sebe musím říct, že u nás funguje současný zástupce PPL na 1*. Naproti tomu zástupce DPD, co může, slušně řečeno totálně pohnojí. Mnozí naši dodavatelé, kteří kvůli nízké konkurenční ceně přešli od PPL (dnes DHL) k DPD, jsou velmi nespokojeni. Praktický příklad DPD: dodává standardní dodávku do firmy v 19 hodin večer. Pracujeme dost dlouho, ale jako obchodní firma nebudeme držet kvůli dodávce DPD dalšího člověka. Česká pošta u nás dodává obchodní zásilky spolehlivě, místy se vyskytne problém, to když jim dá najednou 5 lidí výpověď.

Česká pošta by měla být privatizována stejně jako ČT, ČRO, a všechny veřejné služby.

brána 26.9.2008 16:17

Kdo se nekamarádí s neviditelnou rukou trhu, je nahraný.

Rozumím tomu správně? S iracionálními mechanismy trhu - ona neviditelná ruka -,  které jsou nedílnou součastí liberálního kapitalistického systému se potýkáme již druhé století. Pokud se ji pokusíme  vyloučit - socialismus - či zbožnit - klausianismus - a upustíme od obezřetného kamarádství jsme nahraní. Myslel to pan Jelínek takhle? 

Kulak 26.9.2008 16:15

Je ocas na psu špatné slovo?

Uvidíme. Jelínek je Ocas s vekým V.

vajan 26.9.2008 14:35

Proč naříkat?

Všichni pilně platíme veřejnoprávní televizi, proč bychom si neplatili  (jaksi navíc mimo daně) i pošty,dráhy,vodovody, kyslík etc.? Daně stačí akorát tak na převýchovu vězňů, předražené dálnice a sem tak nějakou bokovku.

PetrK 26.9.2008 13:59

A já si zase nedovedu představit

plnohodnotnou pitominu bez Jelínka.

emil 26.9.2008 13:29

Jelínku

dostupnost vesnic a městeček už "řešil"  váš velký guru Jyrka. Nevšiml jsem si, že byste se o vládě ČSSD a o něm zmínil v souvislosti s rušením autobusů a vlaků, s lékařskými pohotovostmi apod. Vše se snažíte "naházet" na současnou vládu. A ještě, jen pitomec vašeho ražení dokáže kritizovat na velký oranžový povel, bohužel konstruktivní řešení asi ve vašem oranžovo rudém mozku naleznout nejde.

vladimír ondys 26.9.2008 10:34

Ano, Jelínku

Takhle to dopadne vždycky, když se do veřejného života nacpou socialisté, kteří mají jenom plnou hubu MY a cpou si vlastní kapsu v monopolním postavení a přerozdělování. Nezáviďte SVÝM soudruhům a ukradněte si taky, než se to po vašem pestrobarevným řádění úplně zhroutí.Rv

Jura Jurax 26.9.2008 10:33

Hm

ale neumím si prostě představit plnohodnotnou obec bez kostela, obchodu, hospody a pošty. A bez autobusové zastávky, umožňující styk s okolním světem.

Jo, ale taky si evidentně neumíte představit, kdo to má financovat. Zadarmo nehrabe ani kuře, a všelijaké neziskovky a NGO taky ne.

Dlužno ovšem podotknout, že způsob rozdílení vybraných berní hrubě diskriminuje obce malé a neúnosně protežuje velké.

Zbytek článku - jak jest u tohoto autora obvyklé - nestojí za komentář.

portwyn 26.9.2008 13:05

Re: Hm

Nojo, neziskovky třeba dopravní obslužnost opravdu těžko vyřeší, tady to nadšení socialistů střílí dost vedle. Krám a hospoda to samý, na druhé straně vím už o dvou vesnicích, kde neoficiální hospodu úspěšně provozují místní hasiči :-)

Jura Jurax 26.9.2008 13:56

Re: Re: Hm

Jo, jenže neoficiální hospoda bude jen do té doby, dokud na ni ouřad nepřijde - hygiena, všeliká povolení a v neposlední řadě berňák ... :-/

portwyn 26.9.2008 14:53

Re: Re: Re: Hm

Přesně tak...oni to nedělají na zisk, jen na pokrytí nákladů, jenže stejně na ně asi vlítnou.

jirka.s. 26.9.2008 17:20

Re: Hm

"ale neumím si prostě představit plnohodnotnou obec bez kostela, obchodu, hospody a pošty. A bez autobusové zastávky, umožňující styk s okolním světem."

Zajímavé ! Já ovšem předpokládám, že soudruh Jelínek by byl docela schopen si plnohodnotnou obec představit i místními výbory KSČ, SSM a SČSP!!! No a to vše ostatní ? Vše by zajistila přece akce "Z" !!! (Kromě kostela, samozřejmě!) ;-(

Ivan Nový 26.9.2008 10:27

No s neviditelnou rukou trhu kamarádí každý,

protože je spravedlivá. Veřejné služby jsou jen financování podvodníků a lenochů, pro potřebné už stejně nic nezbude.

Jura Jurax 26.9.2008 10:36

Re: No s neviditelnou rukou trhu kamarádí každý,

Nesmyslně a pošetile přeháníte.

Veřejnou službou je leccos - Vy si třeba stavíte vlastní silnici (po cizích byste nejezdil :-D), školu, kanalizaci, čističku odpadních vod?

Ivan Nový 26.9.2008 13:45

Juro Juraxi,

no cesty mohou být klidně soukromé, veřejné jsou proto, protože je kdysi dávno, předtím než byly auta, potřebovala armáda.

Jura Jurax 26.9.2008 14:00

Re: Juro Juraxi,

Hm, a jak byste ty soukromé cesty financoval? Mýtem u každé dědiny nebo nějakým transferem peněz? Co jde u dálnice, nešlo by asi u každé okresky.

Ulla 26.9.2008 10:57

Re: No s neviditelnou rukou trhu kamarádí každý,

Vy chytráku, běžte bydlet na venkov, a posílejte děti do školy, jezděte k doktorovi a za prací, nakupujte....

F2 26.9.2008 10:02

uz na začátku je chyba

Autor zcela mylně a jízlivě poukazuje na neviditelnou ruku trhu v případě MONOPOLNÍHO (!!!) STÁTNÍHO (!!!) podniku Česká pošta, proto je to bohužel zbytečné dále číst. ! Otázka uvozující téma, by měla znít, jak je možné, že monopolní, státem řízená pošta, která je v zisku, zavírá své pobočky.

Hadí oči 26.9.2008 10:21

Re: uz na začátku je chyba

Jak je možné, že státem řízený ČEZ i přes zisky v řádech (pokud se nepletu) desítek miliard neustále zdražuje?

Jura Jurax 26.9.2008 10:37

Re: Re: uz na začátku je chyba

Protože na zisku má podíl stát ;-D

I. 26.9.2008 12:19

Re: Re: Re: uz na začátku je chyba

ČEZ nedělá nic jiného, než od něj požaduje majoritní vlastník a umožňuje liberalizované tržní prostředí. Prostředky, které odvede ČEZ státu, pokryjí např. 2 kompletní vojenské rozpočty ČR, nebo třetinu výdajů na důchody. Kéž by se podobně chovala pošta, ČD nebo jiné státní podniky.

RomanL 26.9.2008 12:34

Re: Re: uz na začátku je chyba

Protože volíš zelenorudou lůzu, tak se nediv, že ti všechno zdražuje!

Karel 2 26.9.2008 22:12

Re: uz na začátku je chyba

Možnost podnikání je omezena tím, že některé poštovní služby smí poskytovat výhradně jen jediný provozovatel - ten, který zajišťuje dostupnost nejdůležitějších poštovních služeb na celém území ČR (v současnosti je takovým provozovatelem Česká pošta, s.p.). Výše uvedený monopol se vztahuje jen na vnitrostátní poštovní zásilky obsahující písemnosti, a to jen tehdy, jestliže je hmotnost poštovní zásilky nižší než 50 g a současně cena nižší než 18 Kč (viz na&#248;ízení vlády &#232;. 512/2005 Sb. <http://www.ctu.cz/1/download/Postovni_sluzby/NVL_512_monopol.pdf>). Monopol se tedy nevztahuje na zásilky s hmotností alespoň 50 g, nebo na služby s cenou nejméně 18 Kč, a to i tehdy, jsou-li obsahem poštovních zásilek písemnosti. Monopol se nevztahuje ani na jakékoliv poštovní zásilky do zahraničí nebo ze zahraničí. Další podrobnosti vyplývají ze zákona o poštovních službách.

Tady máte ten Váš monopol. Tak se do toho pusťe, určitě budete ziskový.

Hadí oči 26.9.2008 9:30

Heslo do voleb pro lidovce :

"Kde je kostel, tam je pošta."

Nevím jaká je hustota kostelů, ale když lidi necmrndají, že musí do sousední dědiny do kostela nebo že k nim nejezdí pojízdná fara, jistě jim bude stačit i stejná hustota pošt. :-)

Mladší poštu v podstatě nepotřebují, protože mají mobily, internet a spol., balíky s buchtami se už na vojnu neposílají. No a ti hodně staří jistě chodí častěji do kostela, než na poštu. A kdo nechodí ani do kostela, tak mu nějaký ten dopis jistě věřící soused rád vezme. Večer to srovnají u piva. :-)

Jura Jurax 26.9.2008 10:38

Re: Heslo do voleb pro lidovce :

No, místo balíků stejně pošta co pamatuju doručuje akorát papírek, kam si máte pro balík dojet či dojít.

portwyn 26.9.2008 14:59

Re: Heslo do voleb pro lidovce :

Jako že by poštovní služby zajišťoval farář? Genitální řešení ;-D

Kolombo 26.9.2008 9:13

Jedno mi nejde

do hlavy - proč cokolin údajně užitečného musí zajišťovat stát? Pokud je to tak fajn, proč se toho nechopí občané sami? Vždyť stát není žádný zázrak - je to jen byrokratická organizace, která má proti jiným jedinou výhodu - může používat násilí. Takže jednomu něco "zařídí", ale druhému proti jeho vůli sebere. Co je na tom tak úžasného? Navíc nevím , proč bych měl mít "právo" na služby jako ve městě, pokud se rozhodnu bydlet na vesnici?  Ať tam bydlí ten, co to vnímá jako výhodu, ne ten, který tam vidí jen nepohodlí, bláto a málo "kultůry".  Rozvoj venkova způsobuje jen to, že je na venkově  přelidněno a draho.