18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

POLITIKA: Salám a cigárko

Zase nám odřízli jedno tlusté kolečko z našeho salámu svobod. Mám na mysli onen zákon proti kouření, jehož účinnost nám pan ministr Ludvík nedávno před kamerami s takovým nadšením připomněl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Moravcová 12.6.2017 14:51

Re: A teď se vrhnem na koncerty, kina a spotrovní klání

pardon, nejen že je nikdo nepokutuje, ale tatínek, maminka a paní učitelka je špatně vychovali, protože ti malí človíčci (co vyrostou do protivných a rozcapených parchantů) mají všelijaká nesmyslná práva, aby jejich dušička netrpěla.

Z. Rychlý 12.6.2017 11:33

Re: A teď se vrhnem na koncerty, kina a spotrovní klání

A proč by to mělo být ironicky? Snížení hluku má zcela rozumný základ!

Prosaďte to u zákonodárců a bude to. Obávám se však, že to zase až tolik lidí nepálí, aby se tím zabývali. Většinu to nepálí, tak se tím nikdo nezabývá. To je ten lesk i bída demokracie.

Pokud jste chtěla srovnat omezení hluku s omezením kouření, netrefila jste dobré srovnání. V případě hospody je kouření mimo hlavní cíl restaurace, kterým je konzumace jídel a pití. Hlavním cílem hudební produkce je hudba, někde je úroveň vysoká, někde nízká, ale pořád jde o hudbu. V hospodě jde o konzumaci - prdění a kouření je trapný doprovod toho hlavního: konzumace.

Zástupci lidu demokraticky rozhodli o zákazu .... a někteří to nehodlají přijmout. Jak zpěvačka Madonna by vybombadovala Bílý dům volba sem volba tam, tak jiní by zase vyhodili do vzduch náš parlamentů který rozhodl demokratickou většinou.

Přesvědčete většinu, aby zákon změnila a kuřte zase třeba i v kině! Já bych rozhodně nedemonstroval s cílem svrhnout tu hnusnou vládu, co prosadila znovu kouření. Jistě bych si myslel něco o pablbech, ale zůstalo by to v mém soukromí. Pokud jde o práva hostinských, kde byli ti všichni demograti, když zákon omezil vlastnická práva hostinských v tom, koho smí a nesmí obsluhovat, proč se nesmí říct, tebe tady neobsloužím, nelíbíš se mi, proč se musí zrušit asfaltovaný žlábek, proč musí mít nerez kohoutky, proč je hliníkový sud fuj, atd, atd,... Jestliže tohle kdysi prošlo, proč se čertíte nad zákazem kouření?

Ś. Svobodová 12.6.2017 12:40

Re: A teď se vrhnem na koncerty, kina a spotrovní klání

Za prvé: jsem přesvědčena, že ani kouření nebo nekouření v hospodách lidi donedávna nepálila. Téma bylo vyvoláno uměle. Za druhé: záleží na provozovateli - obchodníkovi, co je jeho cílem. Ale u většiny provozovatelů je to zisk. Ten dosahují tím, že zjistí co by jeho potencionální zákazník rád a pak mu to nabídnou. Službu využít nebo ne, to je na zákazníkovi a ne na státu. Co na tom nechápete?

Co se týče demokratického rozhodování, to je kapitola sama o sobě. V našem státe je cca 6 milionů nesvobodných lidí, včetně dětí, kteří jsou přímo závislí na státních dávkách a téměř 1 milion státních zaměstnanců a lidí pracující v sektoru závislém za státních příspěvcích. Sktutečně myslíte, že volební výsledky se mohou zvrátit k jinému než socialistickému fungování státu?

Tím odpovídám i na poslední otázku kde byli (jsou) všichni ti demokrati, když se rozhoduje o našich právech? Vlastně neodpovídám, sprostá slova jsou taky zakázána.

P.S. Jsem nekuřačka

Z. Rychlý 12.6.2017 15:09

Re: A teď se vrhnem na koncerty, kina a spotrovní klání

Zaprvé - nemáte pravdu, ten spor tu byl vždycky. Já si ještě pamatuji jeden nekuřácký vagon ve vlaku narvaný k prasknutí. Proč asi. Kuřák se musel prosit, aby to nepřeháněl a ještě jste se mohla dočkat řízné odpovědi. I kouření v kině bývalo běžné. Ten spor tu byl vždy a nekuřáci jen nyní nabývají vrchu. Demokraticky pomocí většiny.

Za druhé - nemáte pravdu. Provozovatel nemá svobodu rozhodování, ani ji neměl dříve. Řetěz zákonů je neúprosný. Chcete podnikat - musíte mít živnostenský list, jinak podnikat NESMÍTE. Je k tomu třeba splnit mraky zákonů. Chcete živnostenský list - musíte mít provozovnu - vlastní, státní, pronajatou - nezávisle na vlastnictví musíte splnit řadu zákonů (jeden z nich je o kouření). Všechny byly opět přijaty demokratickou cestou. Provozovatel dávno svobodu nemá a NEMĚL, a fakt, že to neberete na vědomí na tom nic nemění. Stran nabízené služby. Víte co hostinský nabízí? Nabízí konzumaci, nikoli jen kouření. Kdybyste se ho zeptala, řekne vám, že má zájem i o nekuřáky! Kvůli nim zaváděl drahé nesmysly jako pračky vzduchu. Proč by to dělal? Kvůli kuřákům snad ne. Kdyby měl svobodu, tak by dal na vstup cedulku "Vstup jen kuřákům". Který trouba hostinský by se připravil o klientelu. Hospodské do toho netahejte, ti mají zájem o obě skupiny.

Volební výsledky se mi líbit mohou a nemusí, ale jsou tady, a jsou odrazem tužeb většiny národa. Nejsou to jen hňupi, co pochtívají socialismus a něžně vzpomínají na náš milý socík. Najdou se i vzdělanci, kteří hrdě nosí tričko s Che Guevarou! Takoví jsou lidé, tedy i voliči. Pikantní je, vzhledem k volebním preferencím, že i mezi militantními kuřáky (praporečníky svobody) jsou lidé od socanů a ANO, tedy podporovatelů EET! Není to půvabné?

Ś. Svobodová 12.6.2017 17:53

Každý si obhajujeme to svoje

Já obhajuji svobodné rozhodnutí občana si jít začoudit do prostor, které k tomu byly donedávna celkem předurčeny (narozdíl od cukrárny) a vy právo nekuřáka jít svobodně kamkoliv a nebýt obtěžován kouřem. Myslím, že to nevyřešíme. Vaším světem bude ideál se zákazy (smradu,. hluku, alkoholu na veřejnosti, kouření, nekorektních názorů, sprostých slov, tučných a sladkých jídel, starších aut, zbraní a bůh ví čeho ještě a mým světem ideál kde se lidi domluví mezi s sebou (bydlím na vesnici a protože naše hospoda slouží i jako klubovna pro kroužky, požádali jsme kuřáky, zda by kouřili venku. Argumenty pochopili a činí tak již šestým rokem).

J. Novotny 12.6.2017 18:03

Re: Každý si obhajujeme to svoje

Takže jste se dohodli zhruba stejně, jako to upravuje daný zákon.

Ś. Svobodová 12.6.2017 18:38

Re: Každý si obhajujeme to svoje

Tak že pokud se dohodnu tak, jak si úředník přeje, je to OK, a když mám jiný názor je OK když dostanu pendrekem? Zdá se mi to povědomé.

Z. Rychlý 12.6.2017 21:41

Re: Každý si obhajujeme to svoje

no jo dámo, ten rozpor tu ovšem je a nejde ho zasklít. Mě kdyby se podařilo to, co u vás, kde byli kuřáci chápaví, tak kdyby naši kuřáci pochopili a kouřili venku před naší hospodou, pak nepotřebuji zákon! A nějaký ten doutníček na oslavu by se taky dal vydržet! Jenže u nás to tak není. S bídou se udrží při životě restaurace smíšené, takže ryze nekuřácká hospoda neexistuje. A mezi námi, ani kuřácký klub by u nás bez nekuřáků brzy zkrachoval. Takže symbióza je u nás nezbytná. U vás se podařila, u nás by to bez zákazu nešlo. Škoda.

Jinak stran těch vyjmenovaných teoretických zákazů, můj svět to rozhodně není - sám jsem nikde nic z toho neprosazoval, petice nepodepisoval, ale jsem se zákazem kouření spokojený. Asi to vadilo více lidem, já jsem se jenom svezl z většinou. Vadilo mi to, ale nebojoval jsem. Ono se to usadí podle vašeho vzoru (kouření venku), a jsou důležitější věci, než pseudosvoboda kouření v restauraci. Potrefené husy prostě kejhají, to je přírodní zákon. Některé z vámi vyjmenovaných zákazů jsou blbosti, jiné by mi vadily a vadí velice. Třeba masově rozšířená autocenzura nekorektních názorů mi vadí velmi, ale jak proti tomu? Na tom se ani u vás neshodnete!

S pozdravem ZdR.

A. Alda 12.6.2017 12:58

Mně vadí tlusťoši.

Nejenom že jsou neestetičtí a potí se a smrdí, ale v dopravních prostředcích přetékají z míst, která si pronajali, do míst, která si pronajali jiní. Je to mnohem vážnější a více obtěžující problém než nějaké kouření.

Jsem nekuřák a kuřáky snesu, ale tlusťoši mi děsně vaděj. Tak asi napíšu nějaké zákony proti tloušťce, jako že lidi nesmí jít tučné a sladké věci a nesmí jít příliš moc a povinně musí denně ujít 10 km nejméně.

Z. Rychlý 12.6.2017 15:25

Re: Mně vadí tlusťoši.

A víte, že máte pravdu?! I mě to vadí. Až vám bude k přijetí zákona o tlusťoších chybět jeden hlas, počítejte se mnou!

Ale do té doby, než vy uspějete s peticí proti tlusťochům, musíme strpět vedle sebe ty tlusťochy stejně, jako jsem já musel strpět kuřáky, kteří mi do nádherné vůně a chuti točeného piva foukali ty svoje huličské smrady.

To je fakt takový problém odskočit si ven a vyhulit si své čvaňo venku?

M. Prokop 12.6.2017 15:58

Re: Mně vadí tlusťoši.

To je fakt takový problém nelézt do kuřácké hospody?

Z. Rychlý 12.6.2017 16:34

Re: Mně vadí tlusťoši.

Kuš! Až tam bude cedulka "jen pro kuřáky", tak tam nepolezu. Ale není tam, tudíž to není kuřácká hospoda, jak se tu snažíte lidem namluvit a obalamutit je. A dokud bude platit současný zákaz kouření v hospodě, tak mazejte hulit ven, nebo běžte do cukrárny. To mám od kuřáků.

Z. Rychlý 12.6.2017 15:52

Re: Mně vadí tlusťoši.

Držím vám palce, ale se sháněním podpisů na petici se mnou nepočítejte. :-(

P. Selinger 12.6.2017 10:38

Správná reakce není stěžovat si a brečet v novinách,

ale jasně to dát najevo při volbách. Jednoduše nedat svůj hlas stranám, které tento zákonný paskvil prosadily.

R. Langer 12.6.2017 10:42

Re: Správná reakce není stěžovat si a brečet v novinách,

Evidentně se najde dost slaboduchýc jedinců, kteří se o sebe neumí sami postarat a kteří tomu tleskají a neuvědomují si, že jednou dojde i na ně. Zatím to přece schytali ti hnusní podnikatelští zloději s EET a ti hnusní smradlaví kuřáci, kteří si to rozhodně zaslouží. No, však oni se také dočkají... :-(

A. Trick 12.6.2017 11:32

Naprostý souhlas

"Evidentně se najde dost slaboduchých jedinců, kteří se o sebe neumí sami postarat"

Nejsou schopni se zbavit své drogové závislosti.

S. Landa 12.6.2017 11:41

Re: Naprostý souhlas

Pivaři?

M. Prokop 12.6.2017 11:56

Re: Naprostý souhlas

Rudé Tricko myslí svou závislost na komunistických idejích (dá-li se v souvislosti s ním užít slovo "myslí").

M. Prokop 12.6.2017 10:59

Re: Správná reakce není stěžovat si a brečet v novinách,

To zajisté, ale to je taková samozřejmost, že o tom nikdo nepíše.

Naopak to "brečení" může přesvědčit nějaké voliče, aby nás bylo proti zbytečnému omezování svobody více.

A. Trick 12.6.2017 11:34

Re: Správná reakce není stěžovat si a brečet v novinách,

Prokope, která partaj si napíše do programu dobroserství, že hulit se bude moci všude tak jako za komančů?

J. Novotny 12.6.2017 10:22

Jak chcete u kuřáků mluvit o svobodě?

Kolem 40 % kuřáků, tedy asi milion lidí, zkusí každý rok přestat, naprostá většina bez pomoci lékaře a bez léků. Protože závislost na tabáku je velmi úporná a silná, je jejich úspěšnost malá, jen 3 lidé ze 100 po roce nekouří.

http://www.kurakova-plice.cz/koureni_cigaret/odvykani/jak-prestat-kourit-vyhody-nekoureni/91-sance-prestat-kourit-je-vyssi-pod-odbornym-dohledem.html

Proč bych měl jejich nesvobodu sdílet?

R. Langer 12.6.2017 10:39

Re: Jak chcete u kuřáků mluvit o svobodě?

A proč se o ně vůbec zajímáte? Co je vám do nich? A oni vás snad nutí kouřit? A nechoďte na mě s pasivním kouřením.

J. Novotny 12.6.2017 10:58

Re: Jak chcete u kuřáků mluvit o svobodě?

Mě jsou celkem ukradení, pokud mi nekouří pod nos.

M. Prokop 12.6.2017 11:00

Re: Jak chcete u kuřáků mluvit o svobodě?

Což asi nečiní, pokud nelezete zatvrzele mezi ně.

J. Novotny 12.6.2017 11:10

Re: Jak chcete u kuřáků mluvit o svobodě?

Proč bych mezi ně lezl. Ale proč bych měl někam před nimi utíkat?

M. Prokop 12.6.2017 11:58

Re: Jak chcete u kuřáků mluvit o svobodě?

Do kuřácké hospody jste mohl jít i klidným krokem, netřeba utíkat.

J. Novotny 12.6.2017 13:42

Re: Jak chcete u kuřáků mluvit o svobodě?

No, byl jsem teď v Berlíne a měli tam v rámci hospody kukaň pro kuřáky, dokonce tak, že závisláci na automatech si mohli vybrat jestli živit i svou závislost na kouření, či ne. Do toho jsme se mi normální mohli koukat na fotbal. Naši poslanci to vymysleli jinak.

Ale dříve se mi často stalo, že jsem šel s malými dětmi na jídlo, poloprázdná restaurace a u vedlejšího stolu týpek dojedl a zapálil si. To už teď řešit nemusím.

J. Anděl 12.6.2017 11:03

Re: Jak chcete u kuřáků mluvit o svobodě?

Jsou lidé, co nedokáží zhubnout. Udržet si partnera. Přestat pít alkohol. Netrávit čas na Facebooku či Neviditelném Psu. Ale lidstvo už na tyto nesvobody dávno našlo lék, hezky shrnutý v hesle Arbeit machst frei ;)

J. Novotny 12.6.2017 10:12

Aston musí být masochista, když má

každý den článek o kouření...

M. Prokop 12.6.2017 10:16

Re: Aston musí být masochista, když má

Články zařazuje spíš Jirka Wagner. Ale Aston je velice vášnivý nekuřák.

A článek není ani tak o kouření, jako o omezování svobody. O žábě v ohřívané vodě jste někdy slyšel nebo četl?