5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Kalina 29.3.2011 20:12

Ano

Víc k tomu není co dodat. Kéž by tak přijali politickou odpovědnost za minulá pochybení všichni ti Kalouskové, Sobotkové atd a v příštích volbách nekandidovali nebo v tomto volebním období rovnou rezignovali.

M. Matura 29.3.2011 15:27

ten

Kalousek je až dětinsky průhledný

Z. Švrček 29.3.2011 16:57

Re: ten

Obávám se, že není.  Zapomínáme na to, že před Vondrou nebyl jen Barták a Kalousek, ale že tam byli i další - opozice tam měla svého Tvrdíka a další hochy. Proto si tak rádi do Vondry přikopnou, i když s velice opatrnou rétorikou. Financministr naopak vidí, že by se mohlo něco vyšťárat a co více, že by se mohl narušit ten skvěle nastavený a dosud jistě fungující systém armádních zakázek. Tak se to celé jeví,  je totiž až příliš horlivý ač jistě nezapomíná, že sám má, či dosud měl na MF hochy, kteří v tom taky nějak jeli a jsou v hledáčku, i kdyby měli také jen "pouhou" politickou zodpovědnost. Má jen dvě možnosti. Buď exne Vondru i za cenu trochy té přepjatosti, podezřívavosti a vlastní průhlednosti, nebo podstoupí riziko, které si asi dovede dost dobře spočítat. S podporou své svaté války u opozice počítat může, VV díky svým slibům spolupracovat musí. Hoši, co na ministerských zakázkách rýžují se asi rojí a kvičí jak protržení... takže co mu zbývá ??

M. Trhlík 29.3.2011 22:04

Re: ten

Pane Švrčku,řada příspěvků má něco do sebe.Ale to je všechno.Veškerá jména,která se objevují v souvislosti s něčím nekalým,neustále figurují dál.Názory o manažerech se také se také liší.Kolik lidí tvrdí,že ministr má být v první řadě dobrý manažer a na druhou stranu zase slyšíme názor,že těmi dobrými by měli být podřízení ministrů.Proč tedy máme vládu?člověk ve funkci manažera ministra,velmi brzy vycítí jeho neznalost problémů a udělá z něj slušně řečeno hlupáka,který se ohání jen tím,že on to nezavinil.Podstatné je,že ve velmi málo případech se najde ten,kdo to zavinil.Už tolik otřepaná fráze,že po některých ministrech se jde,protože někomu šlapou na kuří oka,či mu leží v žaludku je naivní. Mám takový dojem,že titi lidé,se velmi málo octnou mezi viníky.Smutné je zejména to,že místo opravdového zaměření se na korupci,či jiné nešvary,si pollitické strany hledají viníky ve stranách jiných.No a zítra,budeme diskutovat o jiném problému ,ze stejně malým efektem,jako dnes.

V. Váňa 29.3.2011 12:26

Nějak se nám vytratila manažerská odpovědnost

Vážený pane Bartoni, zajímalo by mě, zda byste si vrcholného manažera ponechal ve funkci ve svém soukromém podniku, kdybyste dodatečně zjistil, že jste za zakázku zaplatil namísto možných 200 mil Kč, více než 500 mil Kč.

Zkoumal byste, zda se o takové smlouvě Váš vrcholný manažer dověděl, nebo byla pod jeho rozlišovací schopnosti, a tak ji pouze "pustil" do světa? A čekal byste s jeho odstraněním z této pozice až do konce mnohaměsíčního vyšetřování policií, zda jde nebo nejde o trestný čin?

Jistěže ne. Pro věc samu je důležitější odstranit, a to rychle, neschopného manažera, než to, aby nesl trestní odpovědnost. Ta koneckonců vůbec nemusí nastat, a přesto může jít o velmi VÝZNAMNÉ manažerské pochybení.

V tomhle státě totiž vězníme odsouzené pro krádež tisíců. Ale je nám u zad, kam se dějí stamiliony z veřejných prostředků.

A Vondru netřeba hájit tím, že je klackem na Kalouska. Snad proboha má ODS mezi svými členy někoho schopného a přitom nevydíratelného, který může audit dokončit. A jestli ne, tak sekyry na celou naši věrchůvku a do Vltavy s nimi.

J. Schwarz 29.3.2011 13:12

Re: Nějak se nám vytratila manažerská odpovědnost

Ministr není "manažer". "Manažery" byli naopak ti, co ty smlouvy vytvořili a podepsali. Pokud  jsou služby ProMoPro předražené, měli by právě tito lidé být především pohnáni k odpovědnosti a vzniklá škoda vymáhána. Proč konečně nežádat  i odstoupení prezidenta? Ten byl ještě nad Vondrou - když už je nemožné popotahovat Topolánka coby tehdejšího předsedu vlády.

V. Váňa 29.3.2011 13:31

Re: Nějak se nám vytratila manažerská odpovědnost

Jsem toho názoru, pane Schwarzi, že se mýlíte.

Ministr musí být PŘEDEVŠÍM manažer. Je úplně jedno, jestli ministr přes lesy umí pěstovat les a rubat dřevo, je úplně jedno, jestli ministr přes zdraví je lékař.

Dobrý ministr musí být především dobrý manažer. Odoborníky musí být jeho podřízení!  A je jen smutnou skutečností, že u nás je to spíš výjimkou než pravidlem. U nás jsou ministři spíše přes politku - naše smůla.

Chápu, že ministr těžko může uhlídat každou vydanou korunu. V této věci si myslím totéž, co Vy: je tu zodpovědnost těch, kteří smlouvy připravili a podepsali. Jenže půlmiliardová smlouva je významná doslova pro každého (a věřte, že i pro multimiliardáře), bez ohledu na to, zda hospodaří se svými nebo s veřejnými. O takových smlouvách musí vrcholový management vědět všechno.

A pokud jde o spor ohledně toho, kdo má a kdo nemá být manažer, mám tu hezký příklad. Když nastoupil p. Fejk jako ředitel přažské ZOO, zlí jazykové hlásili, že když byl informován, že nejsou v pořádku okapi, běžel se podívat na střechu. Zlomyslný žertík, pominu-li fakt, že v Praze okapi nechovají. Jenže se ukázalo, že přírodovědců má pražská ZOO dost, ale že to chtělo hlavně manažera. A takhle já vidím i ministerstva. Co Vy na to?

S. Sedlák 29.3.2011 17:11

Re: Nějak se nám vytratila manažerská odpovědnost

Ta vaše argumentace stran manažera má ovšem značnou trhlinu. Tou je to, že stěží lze považovat za zodpovědného jedince, který nemá podpisové právo a nemůže si vybrat své podřízené. Tak to totiž bylo s Vondrou.

Také mě napadá jedno srovnání. Za socialismu soudruzi majitelům nájemních domů zatápěli tím, že jim diktovali ceny a nedovolovali jim si vybírat nájemníky. Na druhé straně upravovali jejich povinnosti. Není se čemu divit, že řada majitelů tyto domy "dobrovolně" darovala státu.

Dál se nemá smysl rozepisovat.

M. Rastislav 29.3.2011 11:16

Karel Čapek

Ano, mnoho se změnilo, ale lidé zůstali stejní; jenom teď víme lépe, kdo je kdo.

Kdo byl slušný, byl slušný vždycky. Kdo byl věrný, je věrný i teď. Kdo se točí s větrem,

točil se s větrem i dřív. Nikdo se nestal přeběhlíkem, kdo jím nebyl vždycky.

Kdo mění víru, žádnou neměl. Člověka nepředěláš, jenom si ti víc vybarví.

K. Janyška 29.3.2011 12:31

Re: Karel Čapek

Karel Čapek byl popleta ! Dzp.

R. Langer 29.3.2011 12:42

Re: Karel Čapek

To bych netvrdil...

V. Kusý 29.3.2011 15:00

Re: Karel Čapek

Právě jste se vybarvil!

J. Urban 29.3.2011 17:49

Re: Karel Čapek

zato ty seš lumen, janyška

L. Severa 29.3.2011 10:26

Ať hodí kamenem

Kalousek pronesl velmi silná slova na adresu Vondry. Domnívám se, že o cti se může hovořit skutečně tehdy jestliže se dotyčný dopustil skutečné něčeho nečestného. Navíc sám Kalousek neprokázal mnoho charakteru, když šel na námluvy za Paroubkem a kdy mu nevadila ani spolupráce komunisty. Jeho razantní postup proti zadlužování v době kdy byl ministrem financí v Topolánkově vládně asi navnadilo hodně lidí, že volila TOP 09 .Zajímavé je, že tehdy mu nevadilo silné podezření na kolegu Čunka a ani ho  nenapadlo, že by měl tento člen vlády odstoupit. Teď se tak vehementně oháněl ctí až to může budit  podezření, že je v sázce mnohem víc. Nikdo nevznesl podezření na to, že to bylo trochu jinak při jeho získání údajných odposleších z jednání novinářů. Je to ode mne spekulace, ale jeho způsob vyjádření když sděloval, že jen žertoval ve mně vyvolalo pocit, že skutečně odposlechy měl, ale zalekl  právních dopadů a ucukl. O jeho profesní způsobilosti jsem zapochyboval, když při zvýšení DPH (nic proti tomu) nevzal v úvahu na dopad pro zdravotnictví. Jak kterýsi prvorepublikový ministr řekl- státní rozpočet je jak hráz, zacpete nějakou díru a hned se vám objeví další. Zdá se mi, že  Kalousek na tu díru ve zdravotnictví zapomněl.

L. Severa 29.3.2011 10:28

Re: Ať hodí kamenem

Samozřejmě odposlechů

V. Kolman 29.3.2011 10:01

VŠETEČNÉ OTÁZKY PRO KRITIKY p.VONDRY

Dovolil bych si vznést pár všetečných dotazů:

1.)-Kolik stála úprava tanků u firmy Galileo(?) ?  2.)-Kolik bylo "všimné" za výměnu bitevních stíhaček MIG29 za polské vrtulníky? Kdo se za tímto "skvělým" obchodem století skrývá?

3.)-Kolik stál pronájem Grippenů?  4.)-Kolik stály obrnění "Panduři"?

To, že do těchto "kostlivců" začal pan Vondra "šťourat", to mu nemohou ohrožení "kmotři" odpustit a snaží mocí mermo pana Vondru ZA KAŽDOU CENU!!! zdiskreditovat a odstavit. Osobně držím panu Vondrovi palce, aby rozkryl nepravosti na MO a zabránil dalším nemravným a předraženým nákupům (nepotřebné) vojenské techniky přes prostředníky. To není 0,6miliardy, to jsou desítky miliard!!!

D. Nowodny 29.3.2011 13:40

Re: VŠETEČNÉ OTÁZKY PRO KRITIKY p.VONDRY

Plny souhlas a od kdy je Kalousek "čestný   člověk "?

Ani by mně nepřekvapilo kdyby p. Vondru jednou našli "bradou vzhuru" .

B. Michal 29.3.2011 10:01

Co dělala ODS, když

vláčeli bahnem Čunka? Mydlila schody. Tak se nemůže divit.

I když to vypadá, že v tomto je Vondra dost nevinně - ale Čunkovi nevina taky nepomohla.

S. Sedlák 29.3.2011 17:26

Re: Co dělala ODS, když

Srovnávat Čunka s Vondrou - to může napsat jen lidovec.

B. Michal 29.3.2011 23:08

Re: Co dělala ODS, když

Vedle jak ta jedle.

Ale jinak, co tak zásadně nesedí? Na každého z nich vytáhli něco jiného, co je nevěrohodné už od samého začátku. Urbanová, co si po 5 letech zázračně vzpomněla, nebo Komerční banka, co svou povinnost s 5 denní lhůtou začne plnit bez naplnění skutkové podstaty s mnohaměsíčním zpožděním. Novináři, co zaměňují sociální dávky s přídavky na děti nebo sčítají faktury s dobropisy. Podobnost čistě náhodná.

D. Streit 29.3.2011 9:09

Dělate si srandu, že?

Kalousek že by měl špetku cti v těle? Ha ha..

Vždyť jde jen o kšefty různých Hávů, které chce Vondra (možná ve prospěch jiných skupin z USA) odstavit:

Já doufám, že Vovdra, o němž si nedělám žádné iluze, ten útok Kalouskovi vrátí:

http://streit.blog.idnes.cz/c/184128/Nechte-Vondru-se-pomstit.html

S. Ševeček 29.3.2011 9:32

Re: Dělate si srandu, že?

Pane Streite, pochybuji o tom, že by Vondra byl něčeho zásadního schopen. Je toliko tučným babrákem. Typická P&L

Škoda, že pan Premier nevyslechl moji radu z minulého čtvrtku, aby na K9 informoval, že má jenom dvě řešení ... první, že podá demisi on sám (a celá vláda bude mít volno), druhé - že odvolá z vlády ministra financí.

Lepší variantou by bylo, kdyby nejprve pan Vondra podal demisi sám a na tiskovce pokecal o Kalóskovi.

S. Ševeček 29.3.2011 8:51

"Moderátor Železný totiž na Gazdíka „prásknul“, že se pořadu nechtěl zúčastnit, pokud by v něm měl vystupovat společně s Vondrou."

Vidíte, já bych se štítil zasednout v jednom studiu s moderátorem Železným ...

E. Seibert 29.3.2011 2:04

Pravda bude asi někde ještě jinde

jde nejen o minulé zlodějiny, ale i o budoucí, o uzmutí zdroje příjmů ! A vo to gou ?

J. Jílek 29.3.2011 0:36

Politická zodpovědnost Vondry je nade všechnu pochybnost zřejmá

tu není třeba dokazovat policejním či jakým vyšetřováním....jenže naši politici vůbec netuší či nechtějí vědět, co je to politická zodpovědnost a považují politické funkce za své pašalíky....stejně tak Vondra...Kalousek má pravdu, je to ostuda ODS - ale poškozuje to celou koalici - a to je plná zodpovědnost ODS

J. Jílek 29.3.2011 0:28

ano, Vondra je prašivý.....

....ale už od Sarajeva II.

J. Urban 29.3.2011 0:20

Vondra za 18, Kalósek za 20 bez 2

když se dva perou, třetí se prý směje, pokud bude tím třetím občan, bylo by to ok, spíš se ale asi smějí bolševici a sociálfašisti :-(

O. Zuckerová 29.3.2011 8:56

Re: Vondra za 18, Kalósek za 20 bez 2

Ani náhodou nelze mezi tyto dva lidi klást JAKÉKOLIV rovnítko. Nepamatuji si, že by se p. Kalousek za minulého režimu angažoval za změnu poměrů a jakkoli riskoval. To si už dnes nikdo nepamatuje a přece jsme Vondrovo jméno slyšeli každou chvíli z Hlasu Ameriky! Ať zanedbal cokoli, v žádném případě z toho nemá osobní prospěch a nelze jej jmenovat v jedné řadě s těmi, kdo si udělali z politiky koryto (je jich aspoň - no, procento radši nebudu odhadovat!!). Je to charakterní člověk. A mimochodem - velmi mne zklamala Jeho Jasnost. Komentář, který pronesl(a)? - jak je to vlastně správně?, - jehož obsahem bylo konstatování, že situace je prekérní - to bylo skutečné zaperlení. To jsme nikdo nevěděli!!! Jak se říká - to by němej neřek, kdyby mu hubu roztrh!

S. Trkola 29.3.2011 10:56

karel-smichov

Nezastávám se p.Kalouska,ale nebyl sám,který se neangažoval, vždyť máme na Hradě velkého bojovníka proti

KSČ!!+jeho kumpáni,kteří byli vzorní funkcionáři rodné strany,

dnes jsou opět vzornými členy ODS!! Za co mají náležité dobře

placené postavení !! Rád si přečtu že to tak není !! NAZDAR