Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
POLITIKA: Praha jako meloun
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Švejnoch 7.8.2017 10:42Re: Dunění kamionů ve dne v noci ad rajčata: Aha, to jsem nevěděl. Ještě bych k tomu snad doplnil, že zřejmě proto ta rajčata chutnají jako polystyren - tedy nijak... :-( Co se týče dopravy - nejsem si jistý "že to stát chce", resp. že to je jediná příčina nadměrné silniční dopravy. Ono to bude nemalou měrou také tím, že silniční doprava je mnohem flexibilnější - jak z hlediska místa doručení, tak i z hlediska času - a přitom srovnatelně drahá. Například si vůbec nedokážu představit zde diskutované zásobování obchodů s potravinami po železnici (z obou uvedených důvodů). A když už jste to nakousl - jak funguje ono Vámi zmiňované "mýto" na železnici? |
A. Trick 7.8.2017 11:47Re: Dunění kamionů ve dne v noci U nákladní dopravy je paušál 55,-Kč/km. K tomu se připočítávají poplatky za tunokilometry. Jsou to haléřové položky, ale dokáží narůst. U osobní dopravy je paušál 12Kč/km. Nemyslím zásobování potravinami, ale to co jsem uvedl. |
P. Švejnoch 7.8.2017 12:43Re: Dunění kamionů ve dne v noci Chybí mi údaj, k čemu se vztahuje těch 55,- resp. 12,- Kč/km. Protože pokud by to mělo být k jedné "jízdence", pak mi to (alespoň u osobní přepravy) nevychází. V takovém případě by totiž cena osobní jízdenky z Budějc do Tábora byla někde okolo 700,- Kč... Já jsem sice tuhle trasu jel vlakem naposledy někdy před 5 - 7 lety, ale takovou cifru jsem určitě ani zdaleka neplatil... Kde dělám chybu? |
A. Trick 7.8.2017 13:58Re: Dunění kamionů ve dne v noci Poplatek za vlak. I zde se k paušálu připočítávají tunokilometry. Vlak do Budějic má cca 350 tun, motorák na lokálce cca 20 tun. |
M. Prokop 7.8.2017 21:08Re: Dunění kamionů ve dne v noci To nepochopí, trh nechápe vůbec. |
P. Maleček 7.8.2017 4:31Rudo-zelené možná, ale jistě zkorumpované. Jak známo pražské vedení je tak prolezlé korupcí, že jeho rozhodování je už z naprosté většiny ovlivňováno tím, co z toho či onoho rozhodnutí zrovna vládnoucí klika vytluče. Což zcela zablokovalo i dostavbu pražského dálničního okruhu, kde mezi sebou pražské mocenské kliky vedou zuřivou bitvu o tu trasu, která zrovna jim nejvíc nasype. No a tak je i toto kamionové vydírání jistě produktem tohoto boje, kdy se zrovna teď vládnoucí klika tím snaží urychlit rozhodnutí o té její trase a tím jejích ziscích. |
P. Janos 7.8.2017 0:44Nic se nebojte paní Šichtařová, oni v tom pražském vedení dobře vědí, že ten jejich návrh musí ještě schválit ministerstvo dopravy a to ho zcela jistě neschválí. Takže je to jen taková estráda pro případné voliče. |