Čtvrtek 3. října 2024, svátek má Bohumil

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

POLITIKA: Praha jako meloun

Navrch zelená, uvnitř rudá

A je to tu: kamiony nejspíš nebudou smět do Prahy. Zákaz postihne dokonce i Jižní spojku. Přitom každý Pražan a i valná část mimopražských řidičů dobře ví, že žádná jiná trasa bez vskutku krkolomného objíždění neexistuje.

K diskusi přitom byly tři varianty. Vedení Prahy ale podpořilo – a zdá se, že celkem bez váhání – variantu nejtvrdší. Jinými slovy, dopadnout jinak to mohlo, chtělo-li by se. Ale ono se nechtělo. Tedy – ve vedení Prahy se nechtělo. Ministerstvo dopravy či úředníci Státního fondu dopravní infrastruktury totiž byli pro mnohem měkčí regulaci.

A teď možná vlastně stále nevíte, zda se ze zákazu kamionů v Praze a na jejím vnitřním okruhu raduji, anebo naopak. No co myslíte?

Řeknu to trochu jinak. Já vlastně radnici docela rozumím. Volby jsou volby, hlasy rezidentů jsou hlasy, kamiony za humny jsou naštvaní rezidenti, a tedy žádné hlasy. Takže...

... takže my jako země si pozveme zahraniční investice, aby u nás stavěly sklady, neboli děláme vše pro to, abychom byli tranzitní zemí a zemí dopravců, a pak dopravce vykážeme div ne do muzea. Jejich vyhnání z jediné pražské komunikace dálničního typu musí nutně vést k totálnímu dopravnímu kolapsu za Prahou. Tedy zvláště ke kolapsu vesnic jihovýchodně od Prahy, které už pražský magistrát nevolí, proto mohou být obětovány. A které se už dneska potýkají s dopravní kalamitou.

A obětování satelitních vesnic a městeček je jen špičkou ledovce.

Celý nápad s šikanou dopravců je sice samozřejmě koblihou věnovanou pražským voličům, jenomže tahle kobliha je plněná otrávenou marmeládou. Na což pochopitelně pražský volič buď přijde teprve až po volbách, anebo vůbec nepřijde, protože leckterý volič bude natolik ducha mdlého, že si vzájemný vztah mezi koblihou a otravou ani neuvědomí: Pointa se totiž jmenuje zásobování.

Asi takhle: Co udělá pražský supermarket, který si nesmí nechat přivézt zásoby jedním kamionem? Nechá si je přivést deseti dodávkami. Ve finančnictví se takovému troušení v malém říká šmoulování. A hádejte, co je větší zátěží pro infrastrukturu, životní prostředí, parkování i obecně „náladu“ ve městě: jedno velké auto, nebo deset malých šmoulů? Skoro bych řekla, že za B je správně.

Jestliže tedy počet aut v metropoli po zákazu vjezdu kamionů vzroste, hádejte, jaký nejspíš bude příští krok radnice? Tipuju, že zákaz vjezdu všech aut. A co udělá supermarket, který si nesmí nechat poslat zásoby žádným autem? Že by si je nechal poslat na pěti stovkách oslů? Sotva. Nebo na deseti tisících dronů? Sotva. Z metropole se vystěhuje. Tomu se zas říká cesta nejmenšího odporu.

A co udělá občan, který tak uvědoměle volil zelený pražský magistrát, bojoval proti kamionům a který si teď nemá kde nakoupit? Pokud je jen trochu normální, vystěhuje se z města, protože centrum už nebude k žití. A z centra města se stane skanzen pro turisty, kteří ovšem nebudou smět na ulicích kouřit, pít alkohol, jezdit na elektrokoloběžkách a nebudou si mít kde nakoupit. A co by takoví turisté v Praze pohledávali? Lehké holky? Sotva, ty se zrušením hotovosti a se zavedením EET na všechny bezhotovostní platby (neboli tedy na všechny platby) budou mít taky po žížalkách. Takže by turisté napříště místo Prahy raději zkusili Krakov či Budapešť?

Že to přeháním ad absurdum? Popravdě, mně to spíš připadá, že absurdní divadlo nám tu předvádějí rudo-zelení sociální inženýři z pražského magistrátu. (Mají vůbec ještě krom sebe rádi i lidi...?)

Převzato z Sichtarova.blog.idnes.cz se souhlasem autorky

Autorka je ředitelka společnosti Next Finance s.r.o.

Ivo Fencl
3. 10. 2024

Zastaví televizi, zavřou knihu a prý: „To vidět nechci a celou tu kokotinu tim pádem taky ne.“

Starý vlk
3. 10. 2024

Na počátku jsme mluvili o domácnosti a pevně připevněném telefonu na šnůře, vraťme se tedy tam.

Aston Ondřej Neff
3. 10. 2024

Důslednost, s jakou vláda spěje ke sebezničení, je skutečně hodna lepší věci.

přečetl Panikář
3. 10. 2024

do poslanecké sněmovny vrátila „lepší opozice“. Bude údajně „tvrdá, ale konstruktivní“.

přečetl Panikář
3. 10. 2024

Čím víc budete deprimováni čteným textem, tím blíž budete naději.

Aston Ondřej Neff
30. 9. 2024

Na internetu jsou na toto téma ankety a vyplývá z nich, že lidé jsou tak padesát na padesát pro /...

Aston Ondřej Neff
2. 10. 2024

Ministr zahraničí Jan Lipavský podal demisi a premiér Petr Fiala ji nepřijal.

Aston Ondřej Neff
1. 10. 2024

Kolečkem sezení u prezidenta pokračuje výjev, zvaný vládní krize.

Aston Ondřej Neff
3. 10. 2024

Důslednost, s jakou vláda spěje ke sebezničení, je skutečně hodna lepší věci.

Jan Bartoň
30. 9. 2024

Jan Lipavský nesouhlasí s odchodem z vlády a hodlá se zachovat tak, aby ve vládě mohl zůstat.

žof Žofie Nováčková
3. 10. 2024

Skupina poslanců pod vedením Pavla Klímy (TOP 09) připravila řešení plynulého přechodu dítěte ze...

Lidovky.cz, ČTK
3. 10. 2024

Evropská komise se rozhodla zažalovat Maďarsko, protože se domnívá, že jeho zákon na ochranu...

Petr Kolář
3. 10. 2024

Vládní škatulata dopadla podle očekávání. Ivan Bartoš s Michalem Šalomounem se pakují z vlády,...

Josef Kopecký
3. 10. 2024

Šéfka poslanců ANO Alena Schillerová se podivila, že vláda tak zásadní změnu, jako je zastropování...

Lidovky.cz, ČTK
3. 10. 2024

Případ mimořádně brutální vraždy z loňského srpna začal dnes projednávat Městský soud v Praze. Na...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz