7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

POLITIKA: Povolební perspektivy

Poučný je sobotní rozhovor s premiérem v jednom českém deníku. Ponechme teď stranou obvyklou Paroubkovu porci až nechtěně komické sebestřednosti a sebechvály (na kterou čeští novináři ovšem doposud nenašli protizbraň). Pokud však jde o podobu příštích vládních koalic, Paroubek potvrdil několik doposud tušených či naznačovaných, avšak velmi důležitých věcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
KARTÁČ 16.11.2005 19:32

Re: Re: J.T.

  To snad nemyslíte vážně !!!!
J. T. 14.11.2005 23:49

Re: J.T.

Nic není dokonalé, ale jedna pěti-procentní strana by skutečně změnila poměr. I co se týče postavení lidovců. Osobně doufám, že se Vovka vytáhne ;o)
zoch 14.11.2005 20:22

Re: No, zochu

A ještě maličkost....
To,co VK nemáte za zlé je ten kámen úrazu !Státník a velký politik se pozná podle toho,jak řeší krizové situace a zda přihlédne zejména k zájmu a perspektivám země právě v ten daný krizový okamžik. A zde VK katastrofálně selhal ( myšleno z pravého pohledu ) .A on de facto zradil celý svůj směr. Kdo toto nikdy nepochopil,nemůže podle mne pochopit pana Pehe etc...Goebels kdysi cosi tvrdil o stokrát opakované lži...Bohužek,u nás a zejména v ODS to platí v tomto jediném případě zcela.Snad těchto několik desítek hodin jeho práce nezapadne ve stotisícovém objemu práce daleko méně důležité,se kterou si dejme tomu průměrně poradil..V tomto případě dokázal svou malost,uprtěnost i lpění na pozici poprvé. Při presidentské volbě to předvedl znovu. Tam se bylo možné přesvědčit,že jsem jej četl správně.
Hana 14.11.2005 20:20

Re: Víte Haničko,

S realitou 111 uděláme to,že půjdeme k volbám a budeme volit tak,že růžovo-rudá nadpoloviční většina nevznikne,že se budeme nadále snažit,aby KSČM byla zakázaná (pozdě není nikdy) a já osobně se s komunisty nemohu smířit nikdy.Socialisty si s komunisty opravdu nepletu,ale statisticky je jistě zajímavé kolik současných socialistů je bývalých komunistů,spolupracovníků STB (dokonce i pan premiér nemé problém s tím,že se obklopuje bývalými důstojníky STB),socialisti nemají problém prohlasovat  zákony s KSČM a tak se ptám:"Vy máte pocit,že je mezi nimi nějaký velký rozdíl?"Vlastně mám problém....občas si je při jejich projevech pletu,ale to asi nebude jen můj problém.
Myslím,že by se socialisti  měli poučit z minulosti a vzpomenout si,že komunisti byli hlavně problém pro jejich stranu.
KATO 14.11.2005 19:29

Re: J.T.

  Když tak jeden sleduje vrcholové politiky z ODS,ale pochopitelně i jiných stran,pak zde stav krajní
                                              NOUZE  DÁVNO  N A S T A L........
Petr Kunetka 14.11.2005 19:28

Re: Víte Sašo, já jsem narozdíl od Vás klidný

Mirku, Sasa je zde velmi znamy priznivec KDU. To jen tak pro zajimavost ;)
Petr Kunetka 14.11.2005 19:27

Re: Petře Kunetko,

Necham se prekvapit, kdyz tak mile. Z te ctyrky mi ale minimalne dva jsou hodne nesympaticti (tim, ze Paroubek se chova jako aparatcik a Krecek podporuje regulovany najem)... Konec koncu, nejsou tam od toho, aby byli sympaticti MNE ;), podobne jako tam Topolanek nebo Tlusty neni od toho, aby byl sympaticky Vam (nebo Tobe, ted nevim, uz jsme se dlouho nebavili ;)
Petr Kunetka 14.11.2005 19:24

Re: Re: Re: Petře,

Dovoluji si pripomenout, ze treti navrh na premiera dava predseda parlamentu. VK ma urcite pravomoci, ale neni to buh.
Čumil 14.11.2005 19:17

Hm, AeroKarle, nic proti vašim volebním preferencím -

ale zdá se, že v jednom mají závěry pana Zahradila poměrně pravdu. Ona to nejspíš nebude ODS, kdo bude sestavovat příští vládu...
AeroKarel 14.11.2005 19:07

Ovšem Prokope,

ti poslanci v pelíšcích budou tak jako tak, i když k volbám nepůjdete s celou rodinou.
Já se domnívám, že ti ODSáčtí mi z těch pelíšků naškodí nejméně.
Takže volba je jasná ........, tedy mně.
AeroKarel 14.11.2005 19:01

Jaroslave,

" Pan Zahradil vzbudil dříve určité sympatie svou urputnou snahou "bránit naší zem" vůči sudeťákům"
Tak to u mne tímto spíš antipatie.
Po té co se trochu zklidil, tak už ho jakž takž i snesu. A občas, jako zde, má i pravdu.
AeroKarel 14.11.2005 18:58

Šejno, Šejno,

"Dnes má ČSSD+KSČM 111 hlasů, a žádný děs se nekoná. "
Vy si toho děsu všimnete až bude gilotina padat nebo špagát viset.
Pro mne už ho rudí s růžovými za občasného přispění černých napáchali až až.
AeroKarel 14.11.2005 18:44

J.T.

"V dané chvíli by nějaká nová strana v parlamentu spíše nahrávala Vám. "
V parlamentu možná, po překonání osobních antipatí.
Ale co takhle 2 až tři malé strany po cca čtyřech procentech.
Komu ty (snad) nelevicové hlasy budou chybět?
Zahradila v oblibě moc nemám, ostatně žádného politika. Ale zde se od reality (bohužel) nevzdaluje.
AŤ si levičáci volí své rudé, růžové a zelenorudé. Ale ostatní prosím, malé strany raději až v případě krajní nouze
dvd 14.11.2005 18:19

Re: Víte Haničko,

Milý Mirku Šejno, to si v roce 1946 lidé sice nepletli, ale bylo jim to za dva roky ho... platné.
zoch 14.11.2005 18:00

Re: No, zochu

Ano,
bez US se pravicová vláda nedala sestavit. Ruml tehdy nechtěl pouze s Klausem.. O to ( pokud mne neklame paměť ) právě šlo.A nezapomínejme prosím na lidovce. V té době se dalo něco podniknout i přes ně resp. jejich vliv. To by se ovšem dostaly do hry rest. nároky církve a to byla velmi citlivá otázka,neboť ODS v tomto smyslu již jednou dala slovo a potom neplnila ačkoli lidovci v dobré víře bianco podpořili Klausovy reformy s tím,že za to restituce dostanou....Opět jeden důvod,proč ODS nevěřit,dokud se nevypořádá v rámci sebereflexe s minulostí...
Zatímco Klaus nechtěl mít i později nic s celou US. A to je ta důležitá maličkost.
Prokop 14.11.2005 17:49

Pane Šejno

Děkuji. Vaše komentáře čtu rád a tak mě Vaše uznání těší dvonásob.
Mirek Šejna 14.11.2005 17:48

Petře Kunetko,

Paroubek není původně sociální demokrat, ale socialista (bývalá ČSS), stejně jako já, Vyvadil, Koskuba, Orgoníková nebo Křeček. Za tu čtyřku politiků, kterou jsem jmenoval ručím, že jsou ochotni podpořit menšinovou pravicovou vládu, pokud by nastala situace, že by ČSSD nemohla sestavovat vládu. Všichni ti 4 jsou velice názorově blízcí Paroubkovi, takže pokud v ČSSD převáží skupina kolem Paroubka, pak ten zatím utajený názor bude nazorem veřejným.
zoch 14.11.2005 17:44

Re: Re: Petře,

Pane Kunetko,
v hrubých rysech jste trefil. Problém je,že zde máme Klause na Hradě. Na scénářích postupu se tam  podle mne pracuje již nyní a nezapomínejte,že v parlamentu se na mnoho lidí dost věcí ví. Proto to nemusí být tak jednoduchý kalkul.Záleží na tom,kdo se do parlamentu dostane ( myšleno osobně adresně ).Může to být dost nepříjemné divadlo trvající řadu měsíců pro nás všechny přihlížející. To nás podle mne také čeká s Klausem na Hradě a za Vámi předestřených podmínek.Od ODS není možno očekávat,že by po dvou předchozích prohraných volbách slušně rezignovala. budou se snažit uspět za každou cenu,protože je jasné,že neúspěch vyhodí snad celý výkonný výbor ze sedla...
Mirek Šejna 14.11.2005 17:41

Víte Haničko,

já jsem KSČM nikdy nevolil. Ale 111 poslanců levice v parlamentu je realita, se kterou dnes nic nenaděláte. No a pokud jde o propadliště dějin pro komunisty, tak možná nevíte, že já jsem tady na Psu jedním ze zastánců zákazu KSČM. Pokud ale kumunisté zrušeni nebudou, musí se s nimi počítat. A hlavně Haničko - nepleťte si socialisty s komunisty.
Mirek Šejna 14.11.2005 17:36

Prokope

Ano, asi máte pravdu.
Prokop 14.11.2005 17:36

Re: Myslím, že se pletete Prokope, re: J Mach

Pelíškem vůbec nemyslím nějakou funkci ve státem řízených organizacích, ani ve státní správě, ale právě samotný, slušně honorovaný, spoustu příležitostí a minimum povinností skýtající stav POSLANCE Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. A to ani nezdůrazňuji téměř samozřejmý fakt, že na většinu z nich se dostane další přilepšení v podobě předsedy či místopředsedy některého z mnoha výborů, podvýborů, komisí, subkomisí, pracovních skupin atd. A těch lobbistů, co na každého poslance číhá...
Prokop 14.11.2005 17:26

Re: Myslím, že se pletete Prokope re

Ano, Topolánek a ODS v Praze vyhraje. Ano, ČSSD v Praze nevyhraje. Ani jedno ani druhé jsem nezpochybnil, ale napsal jsem, že ODS pod Topolánkovým vedením směřuje  v Praze ve volbách 2006 ke svému nejhoršímu výsledku od roku 1992. A o to se zase klidně vsadím já.
wer 14.11.2005 16:58

Re: Všechno bude jinak !

No treba nepocita v desitkove soustave. Napriklad v binarni soustave jsou trojciferna cisla celkem mala. :-)
Petr Kunetka 14.11.2005 16:58

Re: Petř Kunetko,

Sorry, musel jsem delat, takze az ted ;)
Tem "mojim" vysledkum hodne verim; je relativne malo pravdepodobne (ale mozne), ze by vyhrala CSSD, je malo pravdepodobne (spise nemozne), ze by se dostala do parlamentu jina strana nebo nedostala KDU... Je nepravdepodobne (spise uplne nemozne), ze by ODS ziskala 40 pct hlasu a KDU 10 pct...
BTW, jestli by tento velmi rozumny utajeny nazor prevazil, tak by to bylo o krok blize k rozumne politicke scene. Problem je, ze v tomto Paroubkovi a te skupine kolem neho proste neverim.
V. Hoffman 14.11.2005 16:57

No, zochu

pokial si tu situaciu pamatam dobre, tak ODS-ka tesne vyhrala volby a snazila sa zostavit koalicnu vladu. A Ruml povedal kategoricky nie. Potom Havel poveril socdemakov,  ktory sa tiez pokusili zostavit koalicnu vladu a Ruml ZNOVA kategoricky povedal nie. Pricom, a to treba povedat, socdemaci mu vtedy ponukali kresla, ktore zdaleka  presahovali volebny mandat US. No,tak sa nakoniec socdemaci dohodli s ODS a Rumlovi /ktory to fakt skusal dohnat k nejakej uradnickej vlade/ ostali len oci pre plac.
Kde v tom vidite Klausovu vinu, to skutocne nechapem. Snad v tom, ze ako predseda strany s vyse 30% mandatom neodstupil pri natlaku predsedu strany s 10% mandatom, ale to mu fakt nemam za zle.  Pretoze Ruml zdimal svoj "uspech" na maximum az to nakoniec prehnal.
 
BTW: Na tom sklamani az zurivosti pravdolaskovych politikov po opozmluve som sa vtedy nadherne zabaval. Liezli mi svojou sebestrednostou na nervy podobne ako terajsia ODS.
fakír 14.11.2005 16:48

Re: Všechno bude jinak !

já jsem to přeřeknutí také zaregistroval pozorovateli :-)))) a myslím že bychom měli vyjít kalouskovi vstříc a účastnit se voleb na 120%.
Ivan Nový 14.11.2005 16:07

Hrozí menšinová socialistická vláda talentů.

Braňte se!
fakír 14.11.2005 16:00

Re: Re: Všechno bude jinak !

kdopak vás učil matematiku pane lapile? :-)))
Hana 14.11.2005 15:44

Re: Haničko,

Možná by Vám paměť osvěžil cyklus Ztracená pameť národa,nebo některý z mnoha politických vězňů,vojaků bojujících na špatné straně zeměkoule,některý z mnoha duchovních zavřených v lágrech  a taky mnoho "obyčejných" lidí,kteří nesouhlasili s diktaturou jediné strany.Kdyby Vám a dalším  podobně uvažujícím lidem  sloužila paměť,tak by žádná 111 v parlamentu nebyla,komunistická strana,jako nedemokratická strana,by byla někde v propadlišti dějin a ne ve sněmovně,za bezpráví,které tady panovalo by byli Ti odpovědní spravedlivě potrestáni a já bych tady neměla o čem s Vámi polemizovat.Ale to je bohužel nereálný sen, a proto musíme dál svým dětem vyprávět v čem  a jak nesvobodně jsme žili,protože jak vidím spoléhat na pamět některých spoluobčanů se nevyplácí.
Mimochodem jednu větu dám,ale nesmí být přetížený internet.Ale děkuji za upozornění.
Mirek Šejna 14.11.2005 15:12

Víte Sašo, já jsem narozdíl od Vás klidný

Pokud NAŠE ČSSD vyhraje volby, pak pokud bude mít s KDU dohromady 101 mandátů, pak bude VAŠE ODS odsousena znovu do role opozice společně s NAŠÍ KSČM. Lidovci jsou totiž ochotní koalovat jak s naší ČSSD, tak i s vaší ODS. Ona totiž KDU není ani naše ani vaše, ale jejich, což Vám Sašo dost dlouho uniká.