3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

POLITIKA: Poučení z (krizového) vývoje

Někdy se sejdou zprávy, které pamětníkovi v hlavě "secvaknou". Starší mezi námi si jistě pamatují, že "Poučení z krizového vývoje" byl dokument, který Ústřední výbor KSČ schválil 10. prosince 1970 a kterým se "souzi" domnívali vyřešit všechny problémy, ač to byl vlastně takový pohřební dopis československých stalinistů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 16.5.2014 11:26

Tentokrát se chybička vloudila

Tou chybou, v celkově správném textu je neodůvodněná idealizace pana Babiše. Představa, že právě on, kdo stejně jako pan Janeček a Telička "odstartoval" pomocí zahraničních konexí (komunistických fondů) svých nomenklaturních "papínků" (on podle pana Hučína dokonce s pomocí KGB) si v tom podle něho zkorumpovaném státu vydělal své miliardy vlastní prací, je mírně řečeno velmi nerealistická.

Musí se proto pochopitelně obávat toho, že by se jeho "zázračné" zbohatnutí mohlo stát předmětem vyšetřování (stejně jako privatizátorů MUS, OKD,...) a samozřejmě i změn dotační a daňové politiky, které by mohly jeho dotované impérium zakrátko zlikvidovat, což je postačující důvod pro vysvětlení jeho vstupu do politiky!

Vzhledem k tomu, že jsou mu ochotně prodávána dosud bezpežně EU-hujery kontrolovaná masmédia a u "bruselských" mu prochází i bezprecedentní spor jeho politických, ekonomických a masmediálních zájmů (nesrovnatelně větší než např. u Berlusconiho) nelze pochybovat o tom, že ho EU-vládci mají v hrsti! Volba bezzásadového EU-hujerského "čachráře" Teličky (a jeho ANO-party do EU-parlamentu by byla tou nejhorší volbou!

J. Babička 14.5.2014 17:01

cituji

Dovolím si citovat část včerejšího komentáře pana Luboše Dobrovského, někdejšího ministra obrany ČSFR z echo24. "Mohutnost vojenských ruských aktivit, počty vojsk a zbraňových systémů od okamžiku útoku na Krym až po nedávné všeobecné vojenské cvičení včetně odvetných jaderných útoků, to nelze logisticky připravit ze dne na den. Logistická příprava tak mohutných útočných a zastrašovacích, demonstrativních militárních aktivit nemohla být připravena dříve než během nejméně jednoho roku. A to nemluvím o vytvoření a přípravě speciálních sil, které na Krymu hrály rozhodující úlohu. Ba ani o agentech, kteří organizovali tu takzvanou domobranu a pašovali na Krym a na východ a jih Ukrajiny zbraně.Začátek plánování veškeré té militární demonstrace ruské síly musel nutně předcházet tomu, co se stalo na Majdanu, nejméně o jeden rok. Nemluvě o oficiálních dokumentech zavazujících ruskou vládu chránit zájmy ruskojazyčných menšin na území cizích států i vojensky. Čte se to jak v koncepci ruské zahraniční politiky, tak i v obranné doktríně Ruské federace. Tyto dokumenty dávno majdanské události předcházely a jsou nepochybnou přípravou na to, čeho jsme právě svědky. Pokus předstírat, že to vše, co Putinův režim na Ukrajině dělá, je pouhá reaktivní akce režimu v zájmu obrany vlastní bezpečnosti a likvidace fašistického či nacistického nebezpečí, je primitivní lež, kterou je schopen vyvrátit každý jen trochu zkušený voják."

J. Kanioková 14.5.2014 19:05

Dobrovský, Fištejn a další podobní....

čtení jejich názorů - docela škoda času. Kdysi to byli bezva lidi, dnes jsou pro mě prostě katastrofičtí P&L. Škoda..

Henry Kissinger: “Démonizace Putina není politika. Je to alibi pro její nedostatek.”

M. Prokop 14.5.2014 20:39

Re: Dobrovský, Fištejn a další podobní....

Mně připadají podstatně věrohodnější, než omlouvači Putina.

Co to je "démonizace"? Konstatování, že lumpármu vůči sousednímu státu připravoval dlouhodobě? To mi přijde spíš jako velmi kvalifikovaný odhad.

J. Kanioková 14.5.2014 21:32

Z www.mises.cz/

"Na tomto místě se tedy omlouvám všem, nad jejichž historickými rozhodnutími jsem kdysi – s vědomím toho, co se nakonec stalo – kroutil hlavou. Snažili se aplikovat obvyklá pravidla a postupy na zcela neobvyklé události. Výsledky byly mnohdy katastrofální a zpětně snadno vidíme, kde udělali chybu. V danou chvíli ale jednali podle svého nejlepšího vědomí (snad alespoň někteří z nich).

Nepředvídatelnost a náhodnost událostí hrají v neběžných situacích mnohem větší roli, než jsme ochotni si přiznat."

P. Vaňura 14.5.2014 23:25

Poté, co Kissinger splácal tu dohodu s Ho Či Minem o

"konci Vietnamské války," za kterou by se nemuseli stydět ani Chamberlain s Daladierem, měl by chodit kanálama!!!

P. Čech 14.5.2014 19:18

Re: cituji

V mnohém máte pravdu, nicméně několik připomínek opět mám. Podobné "zastrašování", jaké zde předvádí pan Putin je zcela k ničemu. To, že disponuje velkou vojenskou silou, vč. nukleárních zbraní je všeobecně známo a není třeba to demonstrativně dávat na vědomí. Každopádně však není od věci říci, že ruská armáda není neporazitelná.  Předvedl to naposledy Afganistán, který nedávno vyprovodil Rusáky domů s ostudou. Na straně napadených států totiž musí být vůle svou samostatnost hájit a nebát se položit za ni i život. Ukrajina však předvádí pravý opak. Její 300 000 armáda není schopna ubránit nejen Krym, ale je zcela neschopná udělat pořádek mezi vzbouřenci v pár městech a obcích. Je asi na místě položit otázku k čemu UIkrajina tuto armádu má a proč ji financuje, když má tak hluboko do kapsy. K tomu, aby skládala zbraně, když na ni vyjukne kdejaký otrhanec ozbrojený pistolí? K smíchu. Ono totiž stále obecně platí rčení, které říká že ten, kdo není schopen si svou svobodu vykoupit vlastní krví, nestojí za to, aby svobodu měl.

B. Rybák 16.5.2014 10:33

Re: cituji

Fakt je, že ozbrojený útok Gruzie na Rusko, stejně jako zběsilý, proti rusky mluvícím vlastním občanům namířený útok nelegální Majdanské "vlády" jsou projevy tak velkého, nevyhnutelně k ruskému k zisku Osetie, Abcházie a Krymu, vedoucího politického idiotismu, že se může jevit přijatelnějším, chápat je jako Putinovo (geniální) dílo.

Ještě přijatelnější je ale představa, že rozpadající se "západ" potřebuje stmelující studenou válku a prezident Obama navíc důkaz, že krach jeho zahraniční politiky není důsledkem jeho nekompetence a zbabělosti!

J. Svoboda 14.5.2014 12:58

Sládkovci slaví

Pan Vlk podezřele stále klesá do Zemanovy žumpy. Zbývá jen, se divit, že ho ještě nepřtáhli republikáni. Pokud někoho nemá rád, dá se to vyjádřit i jinak, až tímto pokleslým způsobem.

J. Gogo 14.5.2014 21:49

Re: Sládkovci slaví

Vlk v té žumpě dávno je. Někdy si myslím, že trpí stařeckou demencí.

D. Polanský 14.5.2014 11:44

No je tu elita a pak my ostatní lůza.

Dokonce i Dáša je elita :-). Akorát si říkám, co to je za člověka, který má v sobě tolik nevraživosti. Trpěl, mučili jej, hladoval?

J. Kanioková 14.5.2014 8:50

Souhlas,

a chápu pragmaticky, proč ta velká koalice... jen nemůžu za to, že mi při zaslechnutí tohoto vždycky naskočí "Národní fronta". No a to jiné téma... holt nevyšla ta nobelovka... tak máme letiště, ulice, lavičky, bustu..

P. Čech 14.5.2014 9:24

Re: Souhlas,

Zde je nutno si uvědomit, že při neexistenci čl.4 minulé ústavy, který hovořil o vedoucí úloze KSČ, mohla mít Národní fronta jistý význam. Při neexistenci vedoucí úlohy KSČ, ovšem při současné neexistenci moci jakékoliv politické strany, mohla se Národní fronta zabývat i politikou. Je nutno si uvědomit, že politika zde není od toho, aby ovládala stát. Moc ve státě musí být v rukou jeho občanů a nikoliv nějakých jejich,vždy menšinových spolků - politických stran. Politika obecně nerovná se moc nad občany.

P. Čech 14.5.2014 8:21

Omyly?

Jakkoliv s pane Vlkem obvykle souhlasím, zde musím udělat výjimku.  Současnou KSČM nevytvořili novináři, ale náš volební systém.Troufám si tvrdit, že v případě většinového, dvoukolového volebního systému do poslanecké sněmovny, stejného, jaký platí u voleb do senátu, by KSČM měla tak max  2-3 poslance. KSČM by nejen že neměla  takové procentuální zastoupení, ale po 25 letech by možná už neexistovala.  Její členové , jakkoliv jsou odsouzeníhodní, nejsou hloupí.  Jakmile by seznali, že svou silou 2-3 poslanců ničeho nedosáhnou, sami by se rozpustili a nebo přinejmenším odešli z politiky. Volební systém podle zásad poměrného zastoupení spolu s neexistencí zákona o obecném referendu je tím základním a zásadním problémem fungování, lépe řečeno nefungování našeho státu. Tento volební systém totiž nikdy nedokáže vygenerovat vítězství demokratické většinové vůle občanů. Proto předjímá tvorbu všelijakých, vždy zcela impotentních koalic, které nikdy neměly delšího trvání.  Může za to navíc ještě čl. 5 naší ústavy, který žene naše politické strany do neustálé a neustávající "volné soutěže" tak, aby tyto již neměly sílu na jinou, smysluplnou práci. A kdo z toho tyje? Komunisté z KSČM a "bývalí" komunisté, rozlezlí po téměř všech ostatních politických stranách.

P. Lenc 14.5.2014 7:55

Smutné, ale pravdivé.

P. Schuster 14.5.2014 8:07

Re: Smutné, ale pravdivé.

Bohužel, máte pravdu.

M. Barta 14.5.2014 7:36

Přečteno

Celkový dojem? Jako když pejsek a kočička vařili dort. Jen ty ingredience jsou samá jedovatá slina. Nepoživatelné.

J. Švarda 14.5.2014 8:40

Re: Přečteno

Tak, i když nerad musím s Vámi souhlasit.

P. Maleček 14.5.2014 5:52

Závistí vztekle vyjící Vlk

To Vlkovo nas..ní z něj přímo čiší. Havel, podle Vlka intelektuální lůzr, bude mít v sídle amerických prezidentů bustu a já ne!!! - vztekle vyje Vlk. A tak aspoň hodí jedovatou slinu, že toho Havla tam šoupnou do posledního výklenku.

A přidá vzdychání nad blbostí Čechů že prý nemají velkou koalici. V tom závistivém vzteku mu uniká, že tu Klauso-zemanovskou tu máme už víc jak 15 let a díky ní rozkradený stát i zadupanou morálku. Stejně jako to, že Babiš by bez kšeftů se státem byl maximálně maloměstským řezníkem klepajícím se před vietnamskou konkurencí.

V poslední čtvrteční příloze MF dnes píšou jak se vtipní a duchaplní pánové k stáru mění v závistivé a nerudné dědky. Pan Vlk by si to měl co nejdříve přečíst - dokud mu to ještě jakž takž myslí.

E. Vašátko 14.5.2014 6:17

Re: Závistí vztekle vyjící Vlk

Pane bože, do koho's to duši dal...

M. Krátký 14.5.2014 6:41

Re: Závistí vztekle vyjící Vlk

Číst pana Malečka se může jen v silné opici - je to lidský hnůj.

Z. Bureš 14.5.2014 7:12

Re: Závistí vztekle vyjící Vlk

Myslím, že Pepek Vyskoč.....by z Vás měl nelíčenou radost !!!

Ápropós - který Vůl Vám dal občanský průkaz ???

P. Maleček 14.5.2014 11:08

Re: Závistí vztekle vyjící Vlk

Pepek Vyskoč, jak známo ze Švejka, chytrou manipulací s představitelem tehdejší státní moci přispěl k jeho totálnímu ožrání - a to ve službě. Tím pomohl odhalit její prohnilou podobu a tak urychlil její rozklad a ustanovení svobodného národního státu. Srovnáváte-li mě s tím to hrdinou národního odboje je to pro mě velkou ctí.

A občanský průkaz mě dal ten ten vůl-í lidu zvolený, tudíž nejlepší jedinec. Vám určitě kvůli tomu vašimi rodiči placaticí uplacený upocený ouřada.

S. Netzer 14.5.2014 12:37

Souhlas

Článek je fialový hnus zamindrákovaného závistivce.

D. Nowodny 14.5.2014 13:24

Re: Závistí vztekle vyjící Vlk

Píšete jak svého času Ivan Skála , kéž mu je komoušské nebe vstřícné.

J. Mrázek 14.5.2014 5:52

Aston Vás zabanuje ...

Máte nepovolené "postranní" myšlenky a navíc je veřejně prezentujete a zrovna tady....

J. Vyhnalík 14.5.2014 1:39

Souhlas až na jednu chybku

Není pravda, že by se Babiš uživil i bez peněz od státu. Jeho firmy jsou pevně přisáty k cecíkům dotací a povinného přidávání řepky do nafty. Nakonec jsem přesvědčen, že Babišovou hlavní motivací pro cestu do politiky bylo právě to, že už ho nebavilo si dotace přihrávat přes různé Grossy a další politiky, ale pochopil, že k tomu, aby se opravdu dostal k pořádným dotacím, musí se stát součástí Brusele.

Nemyslím, že by šlo o náhodu, když nejméně třetí věta jeho ministrů po inauguraci S0b0tk0vy vlády, obsahovala spojení čerpání eurodotací.

J. Kanioková 14.5.2014 9:17

Jo, jo... motivace kobliháře:

Stovky miliard z Bruselu musí téci správným směrem..

J. Kos 14.5.2014 9:32

Re: Jo, jo... motivace kobliháře:

Já vzpomínám na VK, který tvrdil, ze do Bruselu musíme jenom platit !  Nikoliv, že něco dostaneme. A ejhle tu čtu, tu koukám u silnice na kámen, kde je tabulka s textem a vyčíslením .

M. Moravcová 14.5.2014 12:58

Re: Jo, jo... motivace kobliháře:

jo, platit musíme všichni, čerpá jenom někdo. Zase měl ten Klaus pravdu.